Gå til innhold

Pludres memoarer


Pludre

Anbefalte innlegg

Hei :D

Tenkte jeg skulle lage med en slik dagbok jeg også :D Det virker jo som at " alle " som er gravide her inne har det :D

Vel, jeg får sette igang, og da begynner jeg med begynnelsen.

Vi giftet oss den 10.august og hadde på forhånd funnet ut at jeg skulle ha eggløsning på bryllupsnatta :D Og da ble bestemmelsen tatt om å droppe alt som het prevensjon :wink:

Det klaffa ikke på bryllupsnatta, vi var nok for stresset den dagen til at et lite frø skulle kunne bli befruktet :o

Men vel 3 mnd etterpå begynte jeg å føle meg rar, var svimete og trøtt, ramla ut midt i samtaler og var i det hele tatt ikke helt meg selv :sjokk:

Da var vi kommet til søndag den 10. november og da klarte jeg ikke å vente lenger og testa med en sånn Snart Gravid test :wink:

Hadde overhodet ingen forventninger om noe som helst, og i alle fall ikke en rød strek :sjokk: Den var meget svak, men den var der :D Uansett strek eller ikke, jeg klarte ikke å stole på denne testen, da jeg skulle ha mensen ikke før onsdagen samme uken :-?

Og dessuten disse SG testene er kjent for å slå sent ut :o Så det første jeg gjorde mandagen var å springe på apoteket og kjøpe meg en Clearblue test :wink:

La den pent til side, lovet meg selv at jeg skulle IKKE teste før neste morgen :rodme: Og som sagt, så gjort. Jeg sov nesten ikke om natta og var rimelig nervøs da jeg skulle teste, men da jeg hadde tisset på pinnen, så slappet jeg mer av, men da kom de nervepirrende minuttene før den var klar :o :o

TADA !!! :o Testen slo ut den, og gjett hvor mange streker da ?? :wink: Jo, TO BLÅ !!!! :D :D :D :D :D :D

Weeeee !!! Jeg ble så glad, var helt gira, ikke nedpå litt engang :hoho:

Tenk at jeg skulle teste TO BLÅ allerede etter 3 mnd ??!!! :D :D

Og nå gjaldt det å ikke røpe seg til Pludremannen :wink: Ville jo finne på en fin måte å si det på, overraske ham totalt :wink:

Derfor gikk jeg ut for å finne på noe lurt, men det kan jeg fortelle mer om i morra :wink:

Stor klem fra Pludre og lille Mirakel med termin 26.07.03 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Pludre !!! :)

GRATULERER MED SPIREN & VELKOMMEN SOM DAGBOKSKRIVER !!! :D :D :D :D :D

Håper du får et flott svangerskap. Og nå gleder jeg meg til å høre hvordan det gikk med fortellingen til din kjære !

Skal bli morro å følge deg fremover. :)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Gratulerer med lille spiren, du lille luring ;) du sa ingenting til meg da jeg spurte deg om du hadde fått testet deg på søndagen! Luring er du ;):ler:

Gleder meg til å følge med i dagboka di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal vi fortsette historien ?? :wink:

Joda, jeg skulle finne en måte å fortelle Pludremannen at han skulle bli pappa, og slik gikk det til:

Så snart jeg hadde testa og skrevet det lykkelige testresultatet inn på nettet, så fòr jeg på lusa tråd ut døra, for nå hadde jeg fått en ide :wink:

Det første jeg gjorde var å kjøpe en sånn minipotterose, skikkelig nydelig liten blomst, det måtte jo være en minibabyblomst da ?? :wink:

Så fant jeg et lite kort der det sto på forsiden: En hilsen.....

Og utenpå kortet var det bilde av en skjønn liten bamse som holdt en rose :) Og på kortet skrev jeg: En liten hilsen til pappa, for du skal bli det nå, klem fra lille Mirakel i mammas mage "

Også fant jeg en brun liten bamse som jeg festa dette kortet rundt halsen på. Også var jeg hen og kjøpte et nydelig babysett i rosa og hvitt :oops: Ja, jeg er sikker på at det er en liten jente inni magen min :wink:

Så var det full fart hjem igjen og sørge for å få pakket dette inn UTEN at mannen fikk mistanke om noe som helst :ler2::ler2:

Det gikk bra, og så hadde jeg i tillegg festa den postive CB en på pakken med klærne i :wink:

Men mannen var så stressa pga at vi skulle ha visning på leiligheten samme dagen, at han hadde da ikke tid til å sette seg ned :( Jeg ropte og lokka på ham, og tilslutt satte han seg ned i sofaen, og jeg sa at jeg hadde noe til ham :wink:

Og svaret jeg fikk da, var: " Men, jeg har da ikke gjort meg fortjent til noe ?? " Så dro jeg fram det jeg hadde laga til og han ble SÅ glad :D :)

Så smilte han stort og dro meg inntil seg og sa at han var så glad i meg :rodme:

Og da jeg sa at jeg hadde regna ut terminen gliste han enda mer, for dette er litt morsomt.

Dere skjønner, min lille gutt Emil er født 28.07.01 og denne gangen har jeg termin 26.07.03 :ler::ler2::ler::ler2:

Dette er HELT tilfeldig :rodme::rodme: Det var slett ikke planlagt i det hele tatt, jeg hadde jo sagt til meg selv at jeg IKKE ville gå høygravid på sommeren EN gang til :hoho::hoho: Men det ble nå bare sånn denne gangen, jaja, det går vel bra det også :wink:

Her i huset gjør vi det bare en gang i året, var det en venninne som sa til meg, og at vi hadde bomma i fjor :hoho::hoho:

Pyttsann, det gjør da ikke noe det :wink:

Gleder meg masse jeg :) Og det gjør han som skal bli pappa også :)

Idag er jeg 4+3 og tiden går fort syns jeg, syns ikke det er lenge siden jeg var 3+2 :sjokk:

Håper bare at det skal gå bra denne gangen, det er så mange som mister babyen syns jeg og det er så fryktelig trist :cry: :cry: :cry:

Dere skjønner, jeg har mista to ganger selv, den første gangen var jeg 6 uker på veg og andre gangen 11 uker, begge gangene var like ille, fikk meg en skikkelig knekk der :cry: :cry: :cry:

Så nå krysser jeg alt jeg har for at det skal gå bra denne gangen, men tankene er der allikevel, klarer ikke å slappe helt av :(

Skal til første kontroll hos legen den 29. november og da tenkte jeg at jeg skulle be om å få komme til en tidlig UL, slik som jeg fikk da jeg gikk med Emil :)

Da var jeg til UL i uke 8 og det var helt fantastisk, men samtidig litt skremmende, for jeg var sikker på at jeg skulle få se det samme som de to gangene det gikk galt, så stor var gleden da jeg fikk se et bittelite embryo der hjertet slo :D :):)

Så nå er det bare å krysse fingrene, det går nok bra :wink:

Ser frem mot den 9.januar for da har det gått 12 uker, og da slapper jeg nok mer av :)

Akkurat nå har jeg mer enn nok med å klare å holde meg våken, er så utrolig trøtt om dagen :wink: Også er jeg kvalm, men nok om det, kan fortelle mer senere, for nå må jeg ha meg litt mat, for ellers kommer kvalmen og tar meg :wink:

Skal skrive mer senere :wink:

Klem fra Pludre og lille Mirakel 4+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en liten spire i magen, Pludre.

:D :D

Litt moro med nesten samme dato for Emil og den lille i magen.

Jeg har også nesten samme dato på min datter og babyen, hun er født 6. feb. og jeg har nå termin 10. feb. Det er bare 1 dag i forskjell imellom første dag i siste mens, nå og sist gang. :o

Men håper at lille babyen ikke kommer på samme dag som storesøster har, det hadde vel vært litt kjedelig for dem å ha måtte dele bursdagen.

Lykke til videre.

Klem fra Cobra 28+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får vel gratulere deg her inne også, vennen;

GRATULERER

Håper vi snakkes snart på MSN igjen....

(Og forresten - denne dagboken har jeg ventet på) :roll:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Pludre!! :D

Gratulerer så masse med dine 2 blå og velkommen hit til oss som dagbokskriver. Blir kjempe spennende å følge med deg fremover. Du skriver skikkelig fengende! :)

Klemmer fra Sessa 29+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :D

På an igjen, er det ikke det det heter så fint da ? :wink:

Først og fremst takk til alle dere som har skrevet hilsener i dagboken min, det er så koselig å lese meldingene fra dere :wink:

Ja, hvor skal jeg begynne, har så utrolig masse på hjertet idag :o

Jo, nå vet jeg det, jeg kan starte med å fortelle at jeg har det bra, til tross for at jeg er fryktelig kvalm om dagen, eller skal jeg si om natta ? :o Trodde det het MORGENkvalme jeg :lol: Men det er det jaggu ikke mye av her gitt, her er vi mest kvalm om kvelden og natta, jaja, jeg er jo litt utenom det vanlige ellers også, så hvorfor ikke ?? :wink:

Kvalmen kommer som regel når jeg har spist, også så voldsomt også da :o Har spydd de siste to dagene, igår hang jeg oppetter hjulet på bussen min og spydde, hadde heldigvis ikke folk med meg da :hoho: Og dette var ved midnatt, morgenkvalme er det ialle fall IKKE !!! :ler::ler:

Så nå venter jeg i spenning på hva denne kvelden bringer, kan ikke si jeg liker tankenl, men det er vel sånt man må ta med når man er gravid ?! :o :o

Da jeg gikk med Emil var jeg ikke kvalm før i uke 7-8 og nå er jeg BARE 4+5 :o :o Det må bli en jente denne gangen da ?! :wink: Jeg har ingen annen forklaring i alle fall, merkelig er det uansett :ler::ler:

Idag har jeg ringt opp på jobben og tatt meg fri på egenmelding, orker bare ikke kjøre når bare tanken på å ha med seg folk får en til å brekke seg ??! :ler::ler: Det frister liksom ikke så veldig å måtte spy i RUTE :o :o

Ser det levende for meg altså. " Bare et øyeblikk jeg skal bare ut og spy litt !! " :ler::ler::ler:

Så idag har jeg holdt meg hjemme, det er nok det beste for alle parter tror jeg :wink:

Ellers så føler jeg meg til de grader GRAVID :rodme::rodme: Jeg har så mange tegn at det nesten er skummelt :o

Bare se her:

* jeg er til de grader kvalm

* murrer og drar i magen min

* stikninger i magen

* mista matlysta

* trøtt, kan sovne hvor som helst

* tisser hele tiden nesten

* har mista lysten på sjokolade, det gjør meg kvalm

* verker i korsryggen

* puppene er vonde, spes. vortene

* også er jeg hissig, lettantennelig som bare det

Tror jeg har fått med alt da :D

Så det er ingen tvil her i gården nei, jeg er gravid :kul:

Puppene er et kapittel for seg, de lever sitt eget liv nå :wink: De er vonde og ømme og liker slett ikke berøring, noe min mann har fått erfare :oops: :oops: Dessuten har de vokst :o :o Jeg vil ikke ha dem større, de er store nok fra før om de ikke skal bli enda større :o :o

For å si det sånn, når mannen løfter på dem, ja, da går jeg på ræv !!!!! :hoho::hoho::hoho: Det sier vel litt om størrelsen på puppene, eller skal vi si jur ??!! :ler::ler: Ikke mye artig å stadig få spørsmål om de er ekte eller hva ?! :evil: :evil: En gang kom det et par mannfolk bort til meg på byen, og han ene begynte å knipe på den ene, hvorpå han hvisket til kameraten: " Å, f...en de var visst EKTE !!! " :hoho::hoho::hoho::hoho:

Jeg ler enda av den opplevelsen :hoho:

Men tilbake til temaet, svangerskap og sånne andre trivielle ting :wink:

Jeg gleder meg masse til å bli mamma igjen, lykken er til å ta og føle på, og mannen er ikke nedpå i det hele tatt. Får bare håpe at det går bra denne gangen :roll: Jeg har mista to ganger, og vil nødig oppleve det igjen, det var skikkelig fælt, og bedre blir det ikke av å sitte på nettet og lese om alle dem som mister tidlig i svangerskapet, det er så trist :cry: :cry: :cry:

Uansett kommer jeg ikke til å fortelle det til familie og venner før etter 9. januar, for da er jeg 12 uker på veg, hvis alt går som det skal, det er jo lov å håpe og ønske :D

Apropos ØNSKE, jeg var ute i natt og så på alle meteorittene som fôr over himmelen, det var et flott syn :D Og dere kan tro jeg har ønska meg mye ! :D Måtte jo få det med meg, da det er mulig det er over 100 år til neste gang Leonidene viser seg så sterkt :o :o

Flott var det i alle fall, og det var verdt det å stå opp 0430 for å få det med seg :D

Oi, jeg har skrevet masse jeg nå, må jo spare litt til i morra, ellers så blir det jo ikke noe spennende for dere :wink::wink:

Stoor klem fra Pludre og lille Mirakel 4+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Pludre! :)

Sorry, men jeg må bare le. :ler: Du skriver veldig morsomt og levende!! Det er virkelig sånn at jeg ser for meg deg som henger over hjulet på bussen din og spyr ! :hoho: Ikke det at det er morro og spy, for det vet jeg at det ikke er, men du har virkelig galgenhumor da !!!! :D

Du skriver at du har mistet lysten på sjokolade. Det gjorde jeg også. Spiste ikke sjokolade de første 4 månedene jeg. Nå derimot.... :oops: :oops: Samme det. Man skal vel kose seg litt. :blunke:

Gleder meg til å følge deg videre. Det skal nok blir morsom lesning !! :blunke:

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pludre!!

GRATULERER SÅ MASSE!!!

Du skriver så morsomt så det er skikkelig mro å lese dagboka di!!!

lykke til med miraklet i magen :D

klem viwi 5+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER SÅ MASSE MED SPIREN I MAGEN DIN :lol::lol::lol:

Litt artig med så tett til Emil får ihvertafall feira skikkelig da hi,hi.

Morsomt og lese i dagbok de hi.,hi

GRATTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse Pludre!!

Kjempegøy å lese i dagboka di. Du skriver jo med slik innlevelse :D

Håper det går bra med deg og din lille spire - gleder meg til fortsettelsen....

Masse klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pludre.

Artig å lese dagboka di! Synd du er så plaget av kvalmen, håper det går over snart. Du kan ikke jeg "få" litt symptomer av deg da, jeg har nemlig ingen! Ikke kvalmen da, den håper jeg å slippe unna. Men et eller annet slik at jeg kjenner at jeg er gravid. Nei, jeg får vel slappe av og nyte det så lenge det varer, det kommer nok.

Lykke til videre, kommer nok til å følge med:)

Hilsen Ellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg Pludre !!

Nå er det vel på tide med en oppdatering ??? :blunke:

Hvordan går det med kvalmen din da ?? Syntes jeg leste på SM at du var blitt sykmeldt pga av det. Håper det ikke tar helt av da. Jeg vet hvordan du har det og det er ikke mye deilig.

Sender {{{{{{{ikke-være-kvalm-vibber}}}}}}} !!!!

Klemz fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tenkte det var på tide med en liten oppdatering :D

Ja, nå er jeg altså 5+6 uker på vei og formen er rett og slett elendig :veldigsur: Jeg spyr i ett kjør og har til nå gått ned 4,3 kilo på under en uke :o

Alt jeg spiser kommer i retur, og det er ikke litt gøy engang :cry:

Orker ikke skrive så mye nå, skal skrive mer når jeg har vært på kontroll hos legen på fredag.

Vi sees

Pludre og lille Mirakel 5+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee! Du har ikke fortalt meg om denne dagboken jo, pludremor!

Igjen.. GRATULERER SÅ MYE med den lille gutten i magen din! (*glise*)

*stoooooooor klem fra Jordbæra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...