Gå til innhold

Trives ikke der vi bor

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Snedig skrev (På 15.11.2024 den 23.57):

Drømmehus, drømmejobber, fornøyde barn og begge besteforeldrepar. Noe sånt hadde jeg virkelig prøvd å få til å funke. Hvertfall når du ikke har nettverk et annet sted. Jeg har bodd mange forskjellige steder, og de fleste stedene er ikke akkurat naboene noe fyrverkeri… å skape et helt nytt nettverk som voksen vil bli tungt uansett hvor du er.

Enig i dette. Hvis det bare er naturen og nettverket du mistrives med, synes jeg ikke det er nok til å flytte når alt annet funker og alle andre trives. Å skaffe seg venner kommer til å være akkurat like vanskelig et annet sted. Og å ha en jobb man liker er i alle fall for meg en million ganger viktigere enn fin natur... Forstår selvfølgelig at andre kan se annerledes på akkurat det - men du kan risikere å sitte et sted med fin natur, men fortsatt ingen venner OG i tillegg kjipere jobb og misfornøyd familie.

Tror det handler mye om innstilling også!

Endret av Uanonym bruker
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig slitsomt å mistrives i eget liv/hjem. Og veldig vanskelig å klare å identifisere hva det handler om.

Vi kjøpte ny bolig 3 ganger på 3 år før vi fant et sted vi trivdes.

Det er så viktig å trives! Og selv om vi nå har det råkoselig i tredje bolig så klarer vi fortsatt ikke å peke på en direkte årsak til hverken trivsel eller tidligere mistrivsel.

Jeg har dessverre ingen råd om det ikke er aktuelt å prøve å finne andre hus i samme område. Hadde ikke turt å flytte til en helt ny plass selv. 

Anonymkode: 4b6b7...d7b

Skrevet

Har selv flyttet til nytt hus pga mistrivsel. Og alt er mye bedre her vi bor nå. Her føler jeg meg hjemme og klarer å se en fremtid.

Vi har bodd i nye huset i fem år snart angrer bare på at vi ikke flyttet før.

Anonymkode: 9b6f0...e26

Skrevet

Risikoen er at dere vet hva dere har, men ikke hva dere får. Kan hende blir dere misfornøyde med jobben, huset og får barn som ikke trives i miljøet på det nye stedet. Det er viktig for barna med en happy mor, men det er også viktig å ta høyde for at ikke alt vil bli knirkefritt på det nye stedet heller.

Dersom du får viljen din med flytting er du rimelig programforpliktet til å stortrives på det nye stedet.

Anonymkode: 5530f...ef6

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...