AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg og pappaen til gutten er skilt, men bor like i nærheten av hverandre. 17-åringen er veldig voksen og ansvarlig for alderen, og faren hans mener han er så og si er voksen og derfor kan være mye alene hjemme. Pappaen er mye borte (over natta) på diverse turer og hos kjæresten sin. Jeg er uenig, og mener ungdom har godt av å ha en voksen hjemme mye av tiden i tilfelle det skjer noe, og fordi det er hyggeligere å komme hjem når huset ikke stadig er tomt. Det gjør jo også at jeg går og er mye "i beredskap" og lar være å gjøre ting når pappaen drar bort (i sine uker, vi har 50/50), i tilfelle noe skulle skje. 17-åringen er mye på farten og veldig sosial med venner. Jeg vet også at 17-åringen selv ikke har noe spesielt lyst til å være hjemme alene, vi har snakket om at han føler seg litt "glemt", og det er jo også sårt og noe jeg prøver å kompensere for. Han kan alltid komme hit når han føler for det, uansett hvem sin "uke" det er. Er det jeg som er overbeskyttende her? HVa tenker andre i en sånn situasjon? Anonymkode: 288ea...b16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden De kan jo, men som han selv uttrykker så er det jo litt stusslig at far ikke vil være der med han. Vet far hvordan gutten har det? Anonymkode: afe87...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden En 17-åring kan fint være hjemme alene. La han vite at døra er åpen hos deg også Anonymkode: 639bd...6ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Selvfølgelig kan han være alene hjemme. Han kan også bestemme selv om han vil være hos deg eller far. Så om han vil, kan han jo bare gå bort til deg når far er bortreist. Anonymkode: 9db70...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dishwalla Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden En 17 åring kan selvfølgelig være alene hjemme, men jeg synes likevel det er underlig prioritering av faren.. Det går så fort til ungdommen er voksen så jeg ville vært hjemme de ukene ungdommen var hos meg med mindre det var noe helt spesielt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Hadde hatt 0 problem med det, så lenge gutten syns det er greit. Men viktig han prater med far sin hvis han ønsker far mer der. Som sagt han er nesten voksen og burde da prøve å ta praten med sin far om hva han gøler Er jo trossalt 17 og ikke lenge til myndig. Mange flytter alt ved 16 års alder. Kan å være en grei måtte å lære å bo alene og. Så får du si at døra er åpen så han vet det bare er å komme Anonymkode: 9a8a6...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Mi flytta for å gå skole når hun var 16 så ja. Dem kan være alene hjemme hvis dem vil det ja. Men vil han ikke så må han bare dra til deg da. Anonymkode: a3f13...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og pappaen til gutten er skilt, men bor like i nærheten av hverandre. 17-åringen er veldig voksen og ansvarlig for alderen, og faren hans mener han er så og si er voksen og derfor kan være mye alene hjemme. Pappaen er mye borte (over natta) på diverse turer og hos kjæresten sin. Jeg er uenig, og mener ungdom har godt av å ha en voksen hjemme mye av tiden i tilfelle det skjer noe, og fordi det er hyggeligere å komme hjem når huset ikke stadig er tomt. Det gjør jo også at jeg går og er mye "i beredskap" og lar være å gjøre ting når pappaen drar bort (i sine uker, vi har 50/50), i tilfelle noe skulle skje. 17-åringen er mye på farten og veldig sosial med venner. Jeg vet også at 17-åringen selv ikke har noe spesielt lyst til å være hjemme alene, vi har snakket om at han føler seg litt "glemt", og det er jo også sårt og noe jeg prøver å kompensere for. Han kan alltid komme hit når han føler for det, uansett hvem sin "uke" det er. Er det jeg som er overbeskyttende her? HVa tenker andre i en sånn situasjon? Anonymkode: 288ea...b16 Han er 17! Selvfølgelig kan far dra te kjæresten osv. Du sier i tillegg at han er voksen av seg og fornuftig,på tide mor klipper navlestrengen. Han har i tillegg masse venner??? Hadde han vært ensom å savnet sin far. Ærlig talt let it go! Anonymkode: dcf93...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Han kan selvfølgelig være alene hjemme, det er mange i den alderen Norge som allerede har bodd et år eller mer alene i forbindelse med skolegang. Det er jo en del av oppdragelsen å lære barna til å bli ansvarlige og selvstendige, de fleste ungdommer bør være i stand til å klare seg alene i den alderen. Anonymkode: fecaf...50b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og pappaen til gutten er skilt, men bor like i nærheten av hverandre. 17-åringen er veldig voksen og ansvarlig for alderen, og faren hans mener han er så og si er voksen og derfor kan være mye alene hjemme. Pappaen er mye borte (over natta) på diverse turer og hos kjæresten sin. Jeg er uenig, og mener ungdom har godt av å ha en voksen hjemme mye av tiden i tilfelle det skjer noe, og fordi det er hyggeligere å komme hjem når huset ikke stadig er tomt. Det gjør jo også at jeg går og er mye "i beredskap" og lar være å gjøre ting når pappaen drar bort (i sine uker, vi har 50/50), i tilfelle noe skulle skje. 17-åringen er mye på farten og veldig sosial med venner. Jeg vet også at 17-åringen selv ikke har noe spesielt lyst til å være hjemme alene, vi har snakket om at han føler seg litt "glemt", og det er jo også sårt og noe jeg prøver å kompensere for. Han kan alltid komme hit når han føler for det, uansett hvem sin "uke" det er. Er det jeg som er overbeskyttende her? HVa tenker andre i en sånn situasjon? Anonymkode: 288ea...b16 En 17 åring klarer da fint å være alene. Anonymkode: e2878...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Jeg bodde 6 timer unna hjemplassen på hybel når jeg var 17, så akkurat den biten er du litt overbeskyttende på. Jeg synes derimot at far bør ta seg sammen litt. Prioritere sønnen sin når han faktisk er der. Anonymkode: 27df4...ba7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Litt dumt å reise vekk når det er hans helger, 17 år eller ei. Det er sønnen, og han burde jo prioritert han mens han enda bor hjemme. Er det ett par ganger, så ok. Men ikke hele tiden. Og JEG har alltid likt å være hjemme når 17 åringen min er ute på kveldene. Det er jenter...og de kan ha følt seg utrygg osv. Jeg vil være der. Anonymkode: 087bd...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Litt dumt å reise vekk når det er hans helger, 17 år eller ei. Det er sønnen, og han burde jo prioritert han mens han enda bor hjemme. Er det ett par ganger, så ok. Men ikke hele tiden. Og JEG har alltid likt å være hjemme når 17 åringen min er ute på kveldene. Det er jenter...og de kan ha følt seg utrygg osv. Jeg vil være der. Anonymkode: 087bd...253 Hvorfor får ikke sønnen din være hos DEG da når du vet faren er borte hver helg??? Er du med din kjæreste? Hva er grunnen. Dere bor jo like ved nesten. Han er 17. Trenger han pendle?? Anonymkode: dcf93...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå