AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Lurer litt på dette, har en venninne som har barn plassert i beredskapshjem. Hun og bv ble enig om løsningen på grunn av hun slet psykisk en periode. Det har gått noen måneder og hun er med barna hver uke, hun sier at barnevernet alltid prioteter at barn skal hjem til foreldre. Og de fleste får barna hjem. Det går litt i kontrast til det jeg har hørt, jeg synes det virker som de fleste barna tatt av bv ikke kommer hjem igjen . Så synes det hun sier skurrer litt, vet hun trenger hjelp og hatt det tøfft men jeg er skeptisk at hun får barna hjem, de har jo vært borte noen måneder ... 🙄 Tror hun er litt naiv ... Tar jeg feil? Anonymkode: 3a98f...dff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lurer litt på dette, har en venninne som har barn plassert i beredskapshjem. Hun og bv ble enig om løsningen på grunn av hun slet psykisk en periode. Det har gått noen måneder og hun er med barna hver uke, hun sier at barnevernet alltid prioteter at barn skal hjem til foreldre. Og de fleste får barna hjem. Det går litt i kontrast til det jeg har hørt, jeg synes det virker som de fleste barna tatt av bv ikke kommer hjem igjen . Så synes det hun sier skurrer litt, vet hun trenger hjelp og hatt det tøfft men jeg er skeptisk at hun får barna hjem, de har jo vært borte noen måneder ... 🙄 Tror hun er litt naiv ... Tar jeg feil? Anonymkode: 3a98f...dff Ikke ødelegg håpet til venninnen din. Anonymkode: 27fce...fc4 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Barn som er frivillig plassert (slik i din venninnes tilfelle) kommer i de fleste tilfeller hjem til foreldrene når enten foreldrene trekker samtykket eller man er enige om en tilbakeføring. Anonymkode: 13afc...73e 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det går litt i kontrast til det jeg har hørt, jeg synes det virker som de fleste barna tatt av bv ikke kommer hjem igjen . Det går i kontrast til hva du har hørt, fordi du hører aldri fra de som får igjen barna sine. Du hører bare de som skriker om at de ikke forstår hvorfor barna er tatt fra dem. 12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Ja du tar feil, vi har vært beredskapshjem og fosterhjem og barna har noen ganger vært her over lang tid men tilbakeføring er alltid ønsket og målet vi jobber mot sammen med BV og foreldre. Anonymkode: ecb89...ad1 7 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja du tar feil, vi har vært beredskapshjem og fosterhjem og barna har noen ganger vært her over lang tid men tilbakeføring er alltid ønsket og målet vi jobber mot sammen med BV og foreldre. Anonymkode: ecb89...ad1 Hmm ok... Men stiller ikke de veldig høye krav for at barn kan komme hjem? Hvis hun sliter psykisk litt enda, hun sier hun ikke gjør men .... Anonymkode: 3a98f...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hmm ok... Men stiller ikke de veldig høye krav for at barn kan komme hjem? Hvis hun sliter psykisk litt enda, hun sier hun ikke gjør men .... Anonymkode: 3a98f...dff Man mister ikke barna av å slite litt psykisk. Anonymkode: 51214...68b 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hmm ok... Men stiller ikke de veldig høye krav for at barn kan komme hjem? Hvis hun sliter psykisk litt enda, hun sier hun ikke gjør men .... Anonymkode: 3a98f...dff Du høres ut som du passer til å jobbe i bv. Anonymkode: 27fce...fc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hmm ok... Men stiller ikke de veldig høye krav for at barn kan komme hjem? Hvis hun sliter psykisk litt enda, hun sier hun ikke gjør men .... Anonymkode: 3a98f...dff høye krav? høyere enn til andre foreldre mener du? Nei, det man ser etter er en bedring, en progresjon og en forståelse av hvor skoen trykker og hva man gjøre for å bedre situasjonen for alle parter til det beste for barna og foreldrene. Jeg tror din venn vil få tilbake omsorgen med tiden og med innsatsen - det siste din venn trenger er din tvil. Derimot er støtte og oppmuntring ofte til god hjelp. Anonymkode: ecb89...ad1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hmm ok... Men stiller ikke de veldig høye krav for at barn kan komme hjem? Hvis hun sliter psykisk litt enda, hun sier hun ikke gjør men .... Anonymkode: 3a98f...dff Vil du egentlig venninnen din noe godt? Anonymkode: 3fdfa...e3e 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hmm ok... Men stiller ikke de veldig høye krav for at barn kan komme hjem? Hvis hun sliter psykisk litt enda, hun sier hun ikke gjør men .... Anonymkode: 3a98f...dff Ved en frivillig plassering, som i ditt tilfelle, stilles det ikke så veldig høye krav og man kan sette inn flere ulike hjelpetiltak ved en tilbakeføring. Når den akutte situasjonen har passert og man kan sette inn hjelpetiltak som skal bidra, kompansere og hjelpe familien så kan barna returneres til foreldrene. Det er slik at ved en frivillig plassering så skal barnet / barna tilbake når foreldrene trekker samtykket, med mindre en tilbakeføring vil være vesentlig skadelidende for barnet / barna. Ved en omsorgsovertagelse, eller vedtak på tvang, er det en litt annen sak. Men det er ikke tilfellet i din venninnes sak. Anonymkode: 13afc...73e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hmm ok... Men stiller ikke de veldig høye krav for at barn kan komme hjem? Hvis hun sliter psykisk litt enda, hun sier hun ikke gjør men .... Anonymkode: 3a98f...dff 1/3 av befllkningen sliter psykisk på et tidspunkt, det betyr ikke at 1/3 av foreldre mister barna. Det at venninen din har samarbeidet og sat barne først tyder jo på at hun er en god omsorgsperson. Jeg forstår ikke hvorfor du er så negativ, men jeg håper ikke du viser dette for venninen din! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Ja det er ikke uvanlig at barna blir tilbakeført i slike tilfeller. Jeg vet om barn som har blitt tilbakeført flere ganger etter å ha vært noen mnd i beredskapshjem pga psykisk sykdom hos foreldre. Anonymkode: 47e1c...d78 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er ikke uvanlig at barna blir tilbakeført i slike tilfeller. Jeg vet om barn som har blitt tilbakeført flere ganger etter å ha vært noen mnd i beredskapshjem pga psykisk sykdom hos foreldre. Anonymkode: 47e1c...d78 Familier som har gjentatte utfordringer med helseproblematikk som i perioder gjør det utfordrende å ha barna hjemme kan få tilbud om ressursshjem. Det er hjem som ivaretar barna når helsen "krangler som verst". Og så kommer barna hjem når helsen er bedre. Ressursshjemmet er en del av kriseplanen man lager sammen med foreldrene og barna. Anonymkode: 13afc...73e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Familier som har gjentatte utfordringer med helseproblematikk som i perioder gjør det utfordrende å ha barna hjemme kan få tilbud om ressursshjem. Det er hjem som ivaretar barna når helsen "krangler som verst". Og så kommer barna hjem når helsen er bedre. Ressursshjemmet er en del av kriseplanen man lager sammen med foreldrene og barna. Anonymkode: 13afc...73e Kjenner en alkoholiker som fikk barna tilbake. Den var drøy synes jeg. Anonymkode: 3a98f...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjenner en alkoholiker som fikk barna tilbake. Den var drøy synes jeg. Anonymkode: 3a98f...dff Om vedkommende er tørrlagt er det da uproblematisk. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hmm ok... Men stiller ikke de veldig høye krav for at barn kan komme hjem? Hvis hun sliter psykisk litt enda, hun sier hun ikke gjør men .... Anonymkode: 3a98f...dff Det eneste kravet til at en frivillig plassering skal opphøre, er at samtykket trekkes. Anonymkode: f4114...c40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden 1. Du blander deg inn i noe du ikke har noe med. 2. Du tar feil. De fleste barn blir tilbakeført. I tillegg trenger hun, med frivillig plassering, bare trekke samtykke så kommer barna hjem igjen. 3. Samme hva som er rett er du sannelig ikke noen god venninne når du ønsker å ta vekk håpet hennes (eller lyve henne opp i ansiktet mens du tenker i ditt stille sinn at hun aldri får barna tilbake). Anonymkode: beceb...014 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Få deg en annen hobby. Anonymkode: 27fce...fc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det eneste kravet til at en frivillig plassering skal opphøre, er at samtykket trekkes. Anonymkode: f4114...c40 Vel, det betyr jo ikke at barna faktisk kommer til å flytte hjem, da bv har anledning til dette dersom vilkårene er oppfylt: Sitat § 4-3.Vedtak om midlertidig flytteforbud Barnevernstjenestens leder eller lederens stedfortreder kan treffe vedtak om at et barn som bor utenfor hjemmet med foreldrenes samtykke, ikke skal flyttes, dersom det er sannsynlig at flytting vil være til skade for barnet. Vedtak kan treffes for inntil tre måneder. Barnevernstjenesten skal i løpet av denne perioden legge forholdene til rette for at flyttingen kan gjennomføres med minst mulig ulempe for barnet. Dersom barnevernstjenesten vurderer det slik at barnet ikke kan flyttes, skal barnevernstjenesten i løpet av seks uker sende begjæring til barneverns- og helsenemnda om omsorgsovertakelse eller annet tiltak. Vedtaket om flytteforbud består til saken er avgjort av nemnda Endret 2 timer siden av Reign Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå