Gå til innhold

Er dagens unger porselensdukker?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114855

Hva er galt med dette? LEKER narkomane! Hva blir det neste, skaffe alle disse ungene som leker dette en privat psykolog?

Da jeg var liten lekte vi både narkomane, mordere, voldtektsforbrytere osv uten at det har gitt noen innvirkning. Skjønner ikke folk nå til dags at lek er lek?

Lekte du voldtektsforbryter? Hvordan artet den leken seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med dette? LEKER narkomane! Hva blir det neste, skaffe alle disse ungene som leker dette en privat psykolog?

Da jeg var liten lekte vi både narkomane, mordere, voldtektsforbrytere osv uten at det har gitt noen innvirkning. Skjønner ikke folk nå til dags at lek er lek?

Lekte også mye når jeg var liten, men IKKE narkoman, morder eller voldtektforbryter :overrasket:

Vil nå ikke si det er normal lek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente, så det var ikke så vellykket.

Vi lekte det vi så på tv, vi. Jeg vil si det er normalt av unger å la seg påvirke av det de ser på film/tv de synes er fascinerene, synes ikke du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krig har vi lekt i alle år, uten at samfunnet har forfalt av den grunn. Typisk sak tabloidene blåser opp. Var jo ikke måte på hvor ille samfunnet hadde blitt etter at ungene begynte å banne som piirka i borettslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barn helt ned i 10-års alder leker narkomane, voldtektsforbryter eller morder etter å ha sett det på TV er jeg helt sjokkert! :tristbla:

De er alt for små til å se sånne ting på TV!! Synes ikke dette er normalt. Vi lekte cowboy og indianer da jeg var liten. Håper ikke datteren min på 9 synes det er gøy å leke voldtekt om et års tid... :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det at ken voldtar barbie er så grusomt har ikke du opplevd mye.

Huff... Med Barbiedukkene gikk det vilt for seg... :ler:

Vi lekte passe drøye leker når vi var små, kan ikke påstå at jeg er blitt 100 % normal, men ganske close :)

Endret av CatPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Jeg lekte også narkoman da jeg var liten, pakket mel inn i sølvfolie, plast ol, og det var før Hotell Cæsar. Vi fikk ideene fra bøker vi leste, så det er nok best å sensurere det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mor var RV'er og feminist på sin hals,så jeg fikk verken leke med barbie,biler eller cowboy og indianer.for ikke å snakke om lek med våpen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barna leker narkomane forde de har sett på hotel cesar, burde de kansje holde seg til barne tv.

Hva barna ser på tv er foreldrenes annsvar, ikke alt er ment som barne tv! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markus i Oslo

Vi leste mest i Bibelen hjemme hos oss, fordi TV var synd og bøker var dyre. Så jeg og søsknene mine drev mest med steining, og innimellom litt korsfestelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens unger er ikke mer porselensdukker enn de var før i tiden.

Derimot, kan man stille spørsmål ved om dagens foreldre og lærere er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leste mest i Bibelen hjemme hos oss, fordi TV var synd og bøker var dyre. Så jeg og søsknene mine drev mest med steining, og innimellom litt korsfestelse.

:hoho:

Barbiedukkene mine fikk gjennomgå, blant annet var Ken stadig utro. :ler:

Men har aldri lekt morder, voldtektsforbryter eller narkoman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente, så det var ikke så vellykket.

Vi lekte det vi så på tv, vi. Jeg vil si det er normalt av unger å la seg påvirke av det de ser på film/tv de synes er fascinerene, synes ikke du det?

Det er jo nettopp dette som er skremmende, at barn ser TV-program for voksne, og lar seg påvirke av det de opplever som spennende.

De aller fleste takler sikkert dette bra, men dette har også medført drap blant barn. Det ser ut for meg som om det er de færreste som får noe særlig moralsk oppdragelse hjemme i dag. Moral er nok et forferdelig ord for mange voksne.

Men dermed får vi også den utviklingen vi ser mer og mer av i dag.

Barn blir mer voldelige mot hverandre. Og de skylder ofte på TV-programmer de har sett.

En kan undre seg på hvor de voksne er henne i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, når unger begynner på putte potetmel opp i nesa for å se ut som narkomane, da har det gått for langt synes jeg. Det er ikke for ingenting skomakergata har sett sine siste dager på barnetv, rett og slett fordi det ikke fenger ungene i dag. De er vant til langt mer voldsomme saker enn John Blund og Tøfflus, og jeg synes det er trist jeg.

Denne verden er så rævkjørt allerede og unger skjønner fort nok hvordan ting henger sammen.

Og jeg løp heller ikke rundt og "drepte" eller "voldtok" da jeg var lita. Greit at Ken pulte Barbie, men det er da stor forskjell på det og Ken voldtar Barbie :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, når unger begynner på putte potetmel opp i nesa for å se ut som narkomane, da har det gått for langt synes jeg. Det er ikke for ingenting skomakergata har sett sine siste dager på barnetv, rett og slett fordi det ikke fenger ungene i dag. De er vant til langt mer voldsomme saker enn John Blund og Tøfflus, og jeg synes det er trist jeg.

Denne verden er så rævkjørt allerede og unger skjønner fort nok hvordan ting henger sammen.

Og jeg løp heller ikke rundt og "drepte" eller "voldtok" da jeg var lita. Greit at Ken pulte Barbie, men det er da stor forskjell på det og Ken voldtar Barbie  :overrasket:

Jeg må bare si meg enig med dette, og hadde en av mine lekt narkomane da ville de fått med meg å gjøre. Det er ikek normalt at små barn leker narkomane, og det bør ikek bli det heller. Så får heller de som lekte det ha "gode" minner fra den tiden, men jeg ville stoppet en slik lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Altså, når unger begynner på putte potetmel opp i nesa for å se ut som narkomane, da har det gått for langt synes jeg. Det er ikke for ingenting skomakergata har sett sine siste dager på barnetv, rett og slett fordi det ikke fenger ungene i dag. De er vant til langt mer voldsomme saker enn John Blund og Tøfflus, og jeg synes det er trist jeg.

Denne verden er så rævkjørt allerede og unger skjønner fort nok hvordan ting henger sammen.

Og jeg løp heller ikke rundt og "drepte" eller "voldtok" da jeg var lita. Greit at Ken pulte Barbie, men det er da stor forskjell på det og Ken voldtar Barbie  :overrasket:

Enig. En ting er at lek er lek. Men leken gjenspeiler ofte det bildet de har av virkeligheten, og hvordan livet blir når de blir store. Og hvem vil at deres søte små skal bli narkomane voldtektsmenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis det at ken voldtar barbie er så grusomt har ikke du opplevd mye.

Huff... Med Barbiedukkene gikk det vilt for seg...

Henger meg på kommentaren om barbiedukkene!  De burde absolutt hatt traume-psykolog!!

Barbiedukkene mine fikk gjennomgå, blant annet var Ken stadig utro.  .

Greit at Ken pulte Barbie

Jeg er rystet. Da jeg lekte med Barbie på 70-tallet, så lå Barbie og Ken pent ved siden av hverandre når de sov - selvfølgelig tekkelig antrukket i pysjamas og nattkjole.

Hva i all verden skal det bli av dere når dere blir store - som har ført Barbie og Ken ut i synden. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...