AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #121 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Flott! Nå er jeg tenåring også😊 Fint å bli yngre🥳 Anonymkode: 52b82...4c3 De her inne ville ikke gitt støtte uansett fordi de lever i regnbuens tro. Det er typisk norsk å ikke bry seg med eller bry seg om? Ser en gjenganger i det her. Uansett hva en kollega gjør så er det på med skylappene. Dårlig opplegg. Anonymkode: ad7f0...4a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #122 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Flott! Nå er jeg tenåring også😊 Fint å bli yngre🥳 Anonymkode: 52b82...4c3 Jeg burde sagt at du reagerer som en tenåring med sarkasme, overdrivelser og sterke følelser. Logg deg av Internett, hva er det du holder på med nå? Du vet jo at du bare får motgang her nå. Det gjør deg neppe godt Anonymkode: d336f...c96 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #123 Del Skrevet 23 timer siden Sydenkupp skrev (4 timer siden): Anonym bruker bør passe sine egne saker. Om Line pumper eller ikke, er fullstendig opp til Line. De øvrige punktene er forhold mellom leder og Lin.e Ikke hvis det går utover andre kolleger…. Anonymkode: e60da...08c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #124 Del Skrevet 23 timer siden Elle Melle skrev (4 timer siden): Med mindre du er sjefen hennes, kan du jo bare velge å faktisk ikke bry deg med ting som ikke er ditt problem å løse? Har du tenkt på at slike ting faktisk kan gå utover kolleger?! Anonymkode: e60da...08c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #125 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Må være lov å stille spørsmål uten å bli kalt bitter. Jeg fikk ikke jobben. Det gjør at jeg enten er arbeidsledig fra februar eller må finne meg noe annet å gjøre. Vi (samboeren min og jeg) har et ønske om å kjøpe hus, stifte familie og en del andre ting som nå blir satt på vent. Det er helt greit, men jeg aksepterer at hun er et bedre valg. Anonymkode: 52b82...4c3 Så du ønsker i prinsippet det samme som Line? Jobben, barna osv... Plutselig er det du som får jobb, må pumpe og ha sylt barn hjemme. Kan være lurt å ikke sette seg for godt til rette i glasshus. Anonymkode: 93b99...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #126 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du bør reagere på mindre... Flink som klarer hjemmekontor med syk toåring Anonymkode: d7c9c...ee4 Ha, det spørs jo om hun fikk gjort noe da. Og en syk 2-åring kan også være en 2-åring som sover mesteparten av dagen når den er syk. Anonymkode: e60da...08c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #127 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Som andre sier: som kollega har du ikke rett til å reagere eller si noe, men jeg tenker det likevel er lov å føle på at det er kjipt. Særlig når du ble forbigått for stillingen. Hun er enda i prøvetid, så jeg ville holdt klokelig munn og håpet hun ikke holder i jobben. Pumping i arbeidstiden er lov, men når ungen er over et år, så har man i utgangspunktet ikke rett på å få betalt for å pumpe/amme. (Lokale avtaler kan si noe annet). Å begynne å diktere ny arbeidstid hvis dette ikke er avtalt og avklart er høyst spesielt. Hjemmekontor med sykt barn ville jeg ikke reagert på utover å være imponert hvis hun får gjort noe som helst. Ser at mange mener du bare skal nikke og smile og det er lurt å gjøre, men samtidig så må det være lov å kjenne på urettferdighet. Ba du om innsyn i ansettelsesprosessen og hvorfor du ble valgt bort? Anonymkode: f5c97...4cc Klart man har lov å som noe sim kollega!! For noen svar her inne! Hvis, nå vet ikke jeg hvordan det er i TS sitt tilfelle, en kollega har vannvittig mye fordeler i forhold til andre, eller det går utover kolleger at hun er mye borte, så har det jo alt å si for en kollega….. Anonymkode: e60da...08c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #128 Del Skrevet 23 timer siden Enig - for noen svar til TS her. Syens det et er bra at folk på en arbeidsplass faktisk er litt oppatt av at alle bidrar - på likt. Som leder synes jeg det er veldig irriterende når nyansatte, og andre, stadig tøyer linjene. Det er blitt litt slik i en del bransjer at man "ikke skal si fra"... med hjemmekontor, all verdens sykdommer/psykdommer, familieforhold, lange reiseveier og gud vet hva - er det veldig vanskelig å dra en linje for hva som er greit eller ikke. Nyansatte som tar hjemmekontor etter et par uker på jobb og de kan ingenting - svært lite man kan si uten å få stempel som vanskelig... ... ikke rart at kostnadsnivået i Norge går opp og produktiviteten kraftig ned. Anonymkode: 6f7a5...acc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #129 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Klart man har lov å som noe sim kollega!! For noen svar her inne! Hvis, nå vet ikke jeg hvordan det er i TS sitt tilfelle, en kollega har vannvittig mye fordeler i forhold til andre, eller det går utover kolleger at hun er mye borte, så har det jo alt å si for en kollega….. Anonymkode: e60da...08c I tillegg skaper en slik kollega et dårlig arbeidsmiljø. Anonymkode: ad7f0...4a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #130 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Selvfølgelig heter det å lufte tanker når det foregår anonymt på et forum. Hadde vært noe annet om hun gikk til sjefen hver gang om dette. Det er to forskjellige saker å se en frekk kollega som tar seg tilrette og at hun selv ønsker seg en bedre jobb. Det betyr ikke at ts svartmaler eller er sjalu. Line merker jo ingenting til dette da det som sagt er på et forum. Line lever livets glade dager der hun bestemmer at hun skal få betalt for timer hun ikke jobber. I tillegg skal Line få tilpasse arbeidsstedet slik hun ønsker, men bare Line, ingen andre får gjøre dette. Hvorfor drar du opp andre ting rundt temaet? Mangler du argumenter så du får løs på mulig personlighet? Anser deg som større taper enn ts. Anonymkode: ad7f0...4a2 Line og arbeidsgiver merker selvfølgelig at ts har disse følelsene og at ts har svært dårlig kontroll på seg selv. Man trenger ikke akkurat være snåsamann for å forstå dette. Vi vet absolutt ingenting om ts nye kollega eller "Lines" arbeidsforhold. Absolutt ingenting. Det vi et er at hun er under en uke ny i arbeidsforholdet. Og vet du hva man blir som så ny? Fulgt opp av leder. Line forholder seg til leder og ikke ts hva angår sitt arbeidsforhold. Og vi har absolutt ingen innsikt i Lines avtaler med leder. Vi har dermed absolutt ingen grunn til å sitte å synse så meget i det. Hvordan vet du at Line får betalt for timer hun ikke arbeider? Er du Lines leder å har innsikt i hennes timer? Hva mener du med at " I tillegg skal Line få tilpasse arbeidsstedet slik hun ønsker, men bare Line, ingen andre får gjøre dette. " ? Igjen er du Line eller hennes leder og har denne type innsikt i hennes arbeidsforhold? Hvorfor jeg drar opp hvordan ts hådterer sine følelser? Nei det er vell fordi det er et togkræsj å lese denne tråden. Og et ønske om at ts klarer å håndtere sine følelser bedre herfra å ut. Om jeg mangler argumenter, nei. Argumenter for hva? Line har aldri vært et problem. Anonymkode: e6a17...72c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 23 timer siden #131 Del Skrevet 23 timer siden (endret) Kanskje ble det tatt opp på intervju at hun måtte ha tilpasset arbeidstid og ha pumpefri. Men hun har nok ikke krav på å pumpe seg og tviler på at man trenger 30 min for å tømme brystene. Du får heller spørre henne istedenfor å snakke bak ryggen hennes. Endret 23 timer siden av AlternativX 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #132 Del Skrevet 23 timer siden Det var da en voldsomt tillit til "leder" her - jeg hadde en leder (dame) som ble sur når andre sa fra til henne om at en vikar vi hadde inne kom på jobb over ved ni-tiden og gikk ved fire-tiden. Det er en skulk på over en time om dagen. Hun ble irritert over atf sa fra om dette. Selv mener jeg dette er et engasjement som ikke er sladder, men påpeking av et faktum at en person gjennomgående skulker. Bare som et eksempel på hvordan det kan bli. Anonymkode: 6f7a5...acc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #133 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I tillegg skaper en slik kollega et dårlig arbeidsmiljø. Anonymkode: ad7f0...4a2 Det skaper dårlig arbeidsmiljø å henge ut nyansatte på internett. Anonymkode: e6a17...72c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #134 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Line og arbeidsgiver merker selvfølgelig at ts har disse følelsene og at ts har svært dårlig kontroll på seg selv. Man trenger ikke akkurat være snåsamann for å forstå dette. Vi vet absolutt ingenting om ts nye kollega eller "Lines" arbeidsforhold. Absolutt ingenting. Det vi et er at hun er under en uke ny i arbeidsforholdet. Og vet du hva man blir som så ny? Fulgt opp av leder. Line forholder seg til leder og ikke ts hva angår sitt arbeidsforhold. Og vi har absolutt ingen innsikt i Lines avtaler med leder. Vi har dermed absolutt ingen grunn til å sitte å synse så meget i det. Hvordan vet du at Line får betalt for timer hun ikke arbeider? Er du Lines leder å har innsikt i hennes timer? Hva mener du med at " I tillegg skal Line få tilpasse arbeidsstedet slik hun ønsker, men bare Line, ingen andre får gjøre dette. " ? Igjen er du Line eller hennes leder og har denne type innsikt i hennes arbeidsforhold? Hvorfor jeg drar opp hvordan ts hådterer sine følelser? Nei det er vell fordi det er et togkræsj å lese denne tråden. Og et ønske om at ts klarer å håndtere sine følelser bedre herfra å ut. Om jeg mangler argumenter, nei. Argumenter for hva? Line har aldri vært et problem. Anonymkode: e6a17...72c Ja, kanskje jeg skal ta sykemelding for å bedre arbeidsforholdet til alle andre da? Eller? Kanskje ikke. Jeg har følelser, ja, men det synes ikke. Jeg har mangt en gang sagt jeg hjelper Line og viser hun ting på jobb. Jeg må svelge en kamel, eller 100, og det er jeg fullt klar over. Akkurat nå vil jeg si jeg er så normal på jobb som jeg får til og jeg gjør faktisk jobben min. Jeg vet at jeg må legge følelsene til side og heller prøve å gjøre det beste ut av det. Anonymkode: 52b82...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #135 Del Skrevet 23 timer siden Jeg sitter ikke å sipper ved pulten min. Hvis jeg vil gråte, så gjør jeg det hjemme innenfor husets fire vegger. Jeg er ikke sint, sur eller irritert. Jeg er helt på det jevne. Hadde det vært et merkbart problem så hadde nok sjefen tatt meg med inn på et rom og sagt ifra. Anonymkode: 52b82...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 23 timer siden #136 Del Skrevet 23 timer siden Sydenkupp skrev (4 timer siden): Anonym bruker bør passe sine egne saker. Om Line pumper eller ikke, er fullstendig opp til Line. De øvrige punktene er forhold mellom leder og Lin.e Typisk KG-svar 🤦♂️ Her skal man ikke få lufte noe som helst 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #137 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Enig - for noen svar til TS her. Syens det et er bra at folk på en arbeidsplass faktisk er litt oppatt av at alle bidrar - på likt. Som leder synes jeg det er veldig irriterende når nyansatte, og andre, stadig tøyer linjene. Det er blitt litt slik i en del bransjer at man "ikke skal si fra"... med hjemmekontor, all verdens sykdommer/psykdommer, familieforhold, lange reiseveier og gud vet hva - er det veldig vanskelig å dra en linje for hva som er greit eller ikke. Nyansatte som tar hjemmekontor etter et par uker på jobb og de kan ingenting - svært lite man kan si uten å få stempel som vanskelig... ... ikke rart at kostnadsnivået i Norge går opp og produktiviteten kraftig ned. Anonymkode: 6f7a5...acc Det er en snodig konklusjon å komme med når ts selv opplyser en arbeidstid mellom 08-15(30?) Og har satt på kg å svart aktivt i så godt som hele arbeidsdagen. Anonymkode: e6a17...72c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #138 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): De her inne ville ikke gitt støtte uansett fordi de lever i regnbuens tro. Det er typisk norsk å ikke bry seg med eller bry seg om? Ser en gjenganger i det her. Uansett hva en kollega gjør så er det på med skylappene. Dårlig opplegg. Anonymkode: ad7f0...4a2 De aller fleste er ikke interessert i ubetalt personalansvar som ikke er definert nei. Når kollegaer uoppfordret og uønsket tar på seg og opptrer som en uoffisiell leder ovenfor andre ansatte så er det 100% sikkert at arbeidsmiljøet er på bunn. Anonymkode: e6a17...72c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #139 Del Skrevet 22 timer siden Line pumper og du på forum i løpet av arbeidsdagen. Like bra begge to Anonymkode: 13aaa...908 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #140 Del Skrevet 22 timer siden Personlig synes jeg det er kvalmt at mødre ammer så lenge men dem om det. For å si det sånn, det fins prøvetid for en grunn og Line vil nok ikke få fast stilling! Anonymkode: aea26...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå