Gå til innhold

Hva feiler det foreldre nå til dags?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 16.34):

Du mener anonyme medlemmer på KG dikter opp historier om ekstreme foreldre for å provosere eller skape debatt? Du kan ikke ta det du leser på KG som sannheten. Selvsagt finnes det ekstreme foreldre i det virkelige liv, men det er ikke vanlig i det hele tatt. 

Anonymkode: 5000c...073

Hva du babler om? jeg har ikke sagt noe om anonyme medlemmer dikter opp historie for å skape debatt. Så kanskje du bare skal lære deg å lese ordentlig før du kommer med spydige kommentarer…

Anonymkode: 0d06f...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 15.59):

Det er ikke et tilfellet, er flere foreldre på  som driver med sånne ting og legger føringer på foreldremøter om hva som skal serveres i bursdager osv. 

Men må legge til at mange andre foreldre er normale også. 

Anonymkode: 6a499...7e0

Tull og tøv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født på slutten av 60-tallet. Det var mye mindre søtsaker og snop i vår oppvekst generelt så det var naturlig nok færre foreldre som følte behov for å begrense på det området, men jeg hadde flere klassekamerater som aldri fikk være med på noe av ulike grunner.

Religiøse foreldre, gammeldagse foreldre, fattige foreldre, rike foreldre, sære foreldre som holdt seg for seg selv, fysisk, psykisk, seksuelt misbrukende foreldre som kuet barna osv.

En god del var slett ikke bedre før...

Anonymkode: cdb3b...913

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mar@ skrev (13 timer siden):

Tull og tøv

Så bare fordi du ikke har opplevd noe så er det tull og tøv?

Anonymkode: 0d06f...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn i barneskole/barnehage-alder og dette er absolutt ikke normalen. Sære foreldre har vel eksistert til alle tider? 

Jeg er født i 1990 og en av jentene i klassen min fikk ikke lov til å spille håndball fordi man i følge faren hennes fikk så maskuline muskler av det (hun måtte gå på ballett). Og faren min har fortalt om en i klassen hans på 60-tallet som ikke fikk høre på musikk med trommer eller fele fordi foreldrene mente enkelte instrumenter var ukristelige 😂 

Mulig dagens foreldre generelt er mer opptatt av hva ungene får lov til å spise og ikke, men det er vel ikke så rart mtp at media og samunnet generelt pumper ut informasjon og meninger om dette. Til sammenligning kan man jo si at det var mange hysteriske foreldre før i tiden også som ville kontrollere ungene sine gjennom skremsel og skam mtp religion feks. Det er jo litt det samme, bare at religion har blitt byttet ut med kosthold og overpedagogisk oppdragelse (satt på spissen) 😅

Anonymkode: db497...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 15.51):

Det er ei i klassen til min datter som aldri får lov å dra på bursdager og årsaken til det? 
Foreldrene hennes vil ikke at hun skal få i seg noe usunt. 
Hun får heller aldri spise middag hos andre.

Synes dette er trist og tragisk 

Anonymkode: 6a499...7e0

De ungene kommer til å spise mye godis og McDonald's i skjul 🤣

Anonymkode: db5cf...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...