Gå til innhold

Hva feiler det foreldre nå til dags?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ei i klassen til min datter som aldri får lov å dra på bursdager og årsaken til det? 
Foreldrene hennes vil ikke at hun skal få i seg noe usunt. 
Hun får heller aldri spise middag hos andre.

Synes dette er trist og tragisk 

Anonymkode: 6a499...7e0

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig spesielt, ikke typisk for dagens foreldre.

Anonymkode: 6824d...31f

  • Liker 16
Skrevet

Du klarer ikke å skille ETT tilfelle fra resten av dagens foreldre?

Anonymkode: ece06...583

  • Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet

Det har alltid eksistert slike foreldre. Naboungene der jeg vokste opp på nittitallet fikk ikke lov til å se på barne-TV, så de kunne aldri være hjemme hos andre rundt den tiden for da kunne ikke foreldrene være sikre på at de ikke fikk sett litt. 

Anonymkode: 907cc...5f5

  • Liker 3
Skrevet

Det er ikke et tilfellet, er flere foreldre på  som driver med sånne ting og legger føringer på foreldremøter om hva som skal serveres i bursdager osv. 

Men må legge til at mange andre foreldre er normale også. 

Anonymkode: 6a499...7e0

Skrevet

Men dette er jo ikke "dagens foreldre". Dette er ett eksempel på ekstremversjonen av foreldre.

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Så er det ikke sikkert det er sant, bare enn unnskyldning, se på dokumentaren under guds øyne. De brukte mange forskjellige rare unnskyldninger for at barna ikke fikk gå i bursdag. 
Mange ekstreme mennesker både den ene og andre verden, men heldigvis disse er ikke som de fleste foreldre :) 

Anonymkode: 050a2...296

  • Liker 3
Skrevet

Har du noe som helst belegg for å påstå at dette aldri skjedde før?

Anonymkode: cbd05...f68

  • Liker 1
Skrevet

Kan det være et dekke for at de ikke har råd….?

Anonymkode: d0968...a39

  • Liker 1
Skrevet

Kan være religiøs..eller cruncy mom

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Veldig spesielt, ikke typisk for dagens foreldre.

Anonymkode: 6824d...31f

 

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du klarer ikke å skille ETT tilfelle fra resten av dagens foreldre?

Anonymkode: ece06...583

 

Mezzosoprena skrev (9 minutter siden):

Men dette er jo ikke "dagens foreldre". Dette er ett eksempel på ekstremversjonen av foreldre.

Det er dessverre ikke engangstilfelle og man har sett de tendenser til det i flere tråder her på kg. Og selv om dere ikke gjør det er det er bare tåpelig å gå i forsvar og nærmest benekte det for faktum er at det er en eksisterende problematikk.

Anonymkode: 0d06f...597

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

 

Det er dessverre ikke engangstilfelle og man har sett de tendenser til det i flere tråder her på kg. Og selv om dere ikke gjør det er det er bare tåpelig å gå i forsvar og nærmest benekte det for faktum er at det er en eksisterende problematikk.

Anonymkode: 0d06f...597

Jeg har da ikke benektet at de finnes, det har alltid eksistert foreldre i den helt ekstreme delen av skalaen i alle år. Men det er likevel ikke "det normale", og noe "de fleste av dagens foreldre" gjør. Og selvfølgelig er det akkurat disse som blir tatt opp i tråder her på KG, nettopp fordi det er så uvanlig.

  • Liker 3
Skrevet

Når man ser på ungene i skolen nå til dags så er dette det minste problemet. 

  • Liker 1
Skrevet

Ekstremister av ymse slag, finner man i alle miljøer... også småbarnsforeldre/storbarnsforeldre, de er som regel i mindretall.

Er du virkelig overrasket? 

Anonymkode: 14330...fc0

Skrevet
Dojakitty skrev (4 minutter siden):

Når man ser på ungene i skolen nå til dags så er dette det minste problemet. 

Og i barnehagene.

Jeg hentet barnet mitt her om dagen og overhørte en mor si "kan vi være så snill å dra nå? Nå har vi sittet her i 20 minutter"!!!

Det er jo helt krise. (Barnet er 3,5 år)

Anonymkode: 88630...8e1

  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og i barnehagene.

Jeg hentet barnet mitt her om dagen og overhørte en mor si "kan vi være så snill å dra nå? Nå har vi sittet her i 20 minutter"!!!

Det er jo helt krise. (Barnet er 3,5 år)

Anonymkode: 88630...8e1

Hahaha kødder du?! 
dette er helt sinnsykt. 

Skrevet

Jeg vokste opp på 90-tallet og jeg fikk heller ikke lov til å dra i bursdager eller klassefest. Foreldrene mine er veldig religiøse og de ville ikke at jeg skulle høre på «Satan-musikk». 

Anonymkode: a109a...5c4

Skrevet
Dojakitty skrev (24 minutter siden):

Når man ser på ungene i skolen nå til dags så er dette det minste problemet. 

Mulig fir deg, men ikke foe barnet som ikke får gå

Anonymkode: c986f...f1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og i barnehagene.

Jeg hentet barnet mitt her om dagen og overhørte en mor si "kan vi være så snill å dra nå? Nå har vi sittet her i 20 minutter"!!!

Det er jo helt krise. (Barnet er 3,5 år)

Anonymkode: 88630...8e1

Å du overhørte noe og lager din egen konklusjon ut av de to setningene …

Anonymkode: c986f...f1d

  • Liker 2
Skrevet

ei jente i klassen min fra 77 og opp til midten på ungdomsskolen (de tok henne ut av skolen og valgte privatundervisning)  fikk ikke bli med hjem til noen av elevene eller omgås oss utenom skoletiden fordi foreldrene var bekymret for at hun skulle "utsettes" for ting som gikk imot deres tro/overbevisning både på lek, mat, tv osv så det er nok ikke "dagens foreldre" ts men mer spesielle foreldre som alltid har vært tilstede - du har bare vært forskånet fra det til nå.. 

Anonymkode: ed275...571

  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...