AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #1 Skrevet 4. november 2024 Det er ei i klassen til min datter som aldri får lov å dra på bursdager og årsaken til det? Foreldrene hennes vil ikke at hun skal få i seg noe usunt. Hun får heller aldri spise middag hos andre. Synes dette er trist og tragisk Anonymkode: 6a499...7e0 4 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #2 Skrevet 4. november 2024 Veldig spesielt, ikke typisk for dagens foreldre. Anonymkode: 6824d...31f 16
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #3 Skrevet 4. november 2024 Du klarer ikke å skille ETT tilfelle fra resten av dagens foreldre? Anonymkode: ece06...583 26 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #4 Skrevet 4. november 2024 Det har alltid eksistert slike foreldre. Naboungene der jeg vokste opp på nittitallet fikk ikke lov til å se på barne-TV, så de kunne aldri være hjemme hos andre rundt den tiden for da kunne ikke foreldrene være sikre på at de ikke fikk sett litt. Anonymkode: 907cc...5f5 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #5 Skrevet 4. november 2024 Det er ikke et tilfellet, er flere foreldre på som driver med sånne ting og legger føringer på foreldremøter om hva som skal serveres i bursdager osv. Men må legge til at mange andre foreldre er normale også. Anonymkode: 6a499...7e0
Mezzosoprena Skrevet 4. november 2024 #6 Skrevet 4. november 2024 Men dette er jo ikke "dagens foreldre". Dette er ett eksempel på ekstremversjonen av foreldre. 13 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #7 Skrevet 4. november 2024 Så er det ikke sikkert det er sant, bare enn unnskyldning, se på dokumentaren under guds øyne. De brukte mange forskjellige rare unnskyldninger for at barna ikke fikk gå i bursdag. Mange ekstreme mennesker både den ene og andre verden, men heldigvis disse er ikke som de fleste foreldre Anonymkode: 050a2...296 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #8 Skrevet 4. november 2024 Har du noe som helst belegg for å påstå at dette aldri skjedde før? Anonymkode: cbd05...f68 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #9 Skrevet 4. november 2024 Kan det være et dekke for at de ikke har råd….? Anonymkode: d0968...a39 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #11 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Veldig spesielt, ikke typisk for dagens foreldre. Anonymkode: 6824d...31f AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Du klarer ikke å skille ETT tilfelle fra resten av dagens foreldre? Anonymkode: ece06...583 Mezzosoprena skrev (9 minutter siden): Men dette er jo ikke "dagens foreldre". Dette er ett eksempel på ekstremversjonen av foreldre. Det er dessverre ikke engangstilfelle og man har sett de tendenser til det i flere tråder her på kg. Og selv om dere ikke gjør det er det er bare tåpelig å gå i forsvar og nærmest benekte det for faktum er at det er en eksisterende problematikk. Anonymkode: 0d06f...597
Mezzosoprena Skrevet 4. november 2024 #12 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er dessverre ikke engangstilfelle og man har sett de tendenser til det i flere tråder her på kg. Og selv om dere ikke gjør det er det er bare tåpelig å gå i forsvar og nærmest benekte det for faktum er at det er en eksisterende problematikk. Anonymkode: 0d06f...597 Jeg har da ikke benektet at de finnes, det har alltid eksistert foreldre i den helt ekstreme delen av skalaen i alle år. Men det er likevel ikke "det normale", og noe "de fleste av dagens foreldre" gjør. Og selvfølgelig er det akkurat disse som blir tatt opp i tråder her på KG, nettopp fordi det er så uvanlig. 3
Dojakitty Skrevet 4. november 2024 #13 Skrevet 4. november 2024 Når man ser på ungene i skolen nå til dags så er dette det minste problemet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #14 Skrevet 4. november 2024 Ekstremister av ymse slag, finner man i alle miljøer... også småbarnsforeldre/storbarnsforeldre, de er som regel i mindretall. Er du virkelig overrasket? Anonymkode: 14330...fc0
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #15 Skrevet 4. november 2024 Dojakitty skrev (4 minutter siden): Når man ser på ungene i skolen nå til dags så er dette det minste problemet. Og i barnehagene. Jeg hentet barnet mitt her om dagen og overhørte en mor si "kan vi være så snill å dra nå? Nå har vi sittet her i 20 minutter"!!! Det er jo helt krise. (Barnet er 3,5 år) Anonymkode: 88630...8e1 1
Dojakitty Skrevet 4. november 2024 #16 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og i barnehagene. Jeg hentet barnet mitt her om dagen og overhørte en mor si "kan vi være så snill å dra nå? Nå har vi sittet her i 20 minutter"!!! Det er jo helt krise. (Barnet er 3,5 år) Anonymkode: 88630...8e1 Hahaha kødder du?! dette er helt sinnsykt.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #17 Skrevet 4. november 2024 Jeg vokste opp på 90-tallet og jeg fikk heller ikke lov til å dra i bursdager eller klassefest. Foreldrene mine er veldig religiøse og de ville ikke at jeg skulle høre på «Satan-musikk». Anonymkode: a109a...5c4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #18 Skrevet 4. november 2024 Dojakitty skrev (24 minutter siden): Når man ser på ungene i skolen nå til dags så er dette det minste problemet. Mulig fir deg, men ikke foe barnet som ikke får gå Anonymkode: c986f...f1d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #19 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Og i barnehagene. Jeg hentet barnet mitt her om dagen og overhørte en mor si "kan vi være så snill å dra nå? Nå har vi sittet her i 20 minutter"!!! Det er jo helt krise. (Barnet er 3,5 år) Anonymkode: 88630...8e1 Å du overhørte noe og lager din egen konklusjon ut av de to setningene … Anonymkode: c986f...f1d 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #20 Skrevet 4. november 2024 ei jente i klassen min fra 77 og opp til midten på ungdomsskolen (de tok henne ut av skolen og valgte privatundervisning) fikk ikke bli med hjem til noen av elevene eller omgås oss utenom skoletiden fordi foreldrene var bekymret for at hun skulle "utsettes" for ting som gikk imot deres tro/overbevisning både på lek, mat, tv osv så det er nok ikke "dagens foreldre" ts men mer spesielle foreldre som alltid har vært tilstede - du har bare vært forskånet fra det til nå.. Anonymkode: ed275...571 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå