Gå til innhold

Er mannens intelligens og utdanning viktig for deg

AnonymBruker

Hvor viktig er en drgrad?  

159 stemmer

1. 1. Er utdanningsnivået viktig?

• Jeg vil at min kjæreste skal ha minst en mastergrad
      25
    • Bachelor er ok
      28
    • Bryr meg ikke stort om utdanning,så lenge han har fast jobb han trives i
      101
    • Syns det er bedre om kjæresten ikke har særlig utdanning
      5

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er mye mer opptatt av inntekt enn utdanning. Min eks tjente 1,7 mill i året uten å noen gang ha fullført siviløkonomutdanningen sin. Jeg tror også man må ha over gjennomsnittlig høy intelligens for å tjene gode penger som en mann, med mindre man er idrettsstjerne eller kriminell. Jeg vil helst ha en fyr som tjener rundt 1,5 - 2,0 mill i året hvis jeg skal etablere meg fast på Majorstuen hvor jeg bor nå eller på Nesodden hvor jeg opprinnelig kommer fra. Min bestevennine, typen og deres to barn lever en middelklasse livsstil på 2,2 mill samlet på Skøyen i dag, bare for å sette ting litt i perspektiv. De har overhodet ikke en ekstravagant livsstil for å si det sånn.

Anonymkode: e3893...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke utelukkende. Men det å ha en mann som forsørger familien og som kan bære enheten på egne skuldre hvis noe skulle oppstå hører med etter mitt tradisjonelle syn. Sånn er det.

Anonymkode: 2199d...e0f

Vi er ulike, for jeg tenker det er min oppgave. 

Anonymkode: 1eac3...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er ingen mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, mannens intelligens og kunnskap er viktig for meg. EQ også. Har heldigvis funnet meg en slik mann. Det må til for at vi skal ha noe fornuftig å snakke om. Jeg liker også at vi kan hver våre ting godt, og utfyller hverandre bra.

Anonymkode: 13d50...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Tenker sånn jeg óg, men hva gjør du hvis du skal bli gravid 2-3 ganger og bor relativt sentralt? Jeg klarer meg fint selv, men skal vi ha barn må jeg også ha en garanti for at det kommer til å gå opp, rent økonomisk. Evt. må jeg flytte bort, men da ryker inntekten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bryr meg veldig om hans kognitive egenskaper (IQ). Utdanning er mye mindre viktig. Kan være håndtverker for alt jeg bryr meg om så lenge han tjener mer enn meg. Jeg tjener 912.000 før skatt, så det er ganske begrenset med aktuelle kandidater dessverre.

Ikke rart enkelte menn føler seg forbigått i utgangspunktet. Her jeg bor er det ikke så mange som tjener så mye i grunnlønn, verken menn eller kvinner, å spesielt ikke i aldersgruppen 25-35 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er helt vanlig at man ønsker seg en mann som tjener mer.

Jeg klarer ikke å se hvorfor det? 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

912.000 er virkelig ikke store summer når du bor i Oslo/Akershus. Det var en god lønn i 2014, ikke nå.  Uansett, jeg vil ikke være mannen i forholdet. Simple as. Jeg har også lyst på flere barn, og da må jeg si bye bye til mye av lønna mi.

Hvordan blir du mannen i forholdet ved å tjene mest? 

Jeg er langt fra mannen i forholdet, selv om jeg  tjener over 3 ganger mer enn min partner og ikke har typisk kvinne-interesser, da klær, interiør, shopping o.l. er mitt store mareritt. ( mannen er mye mer interessert i dette en meg, uten å ha den minste antydning til homofili, slik enkelte har en tendens til å tro, her inne. )  

Anonymkode: 76a3f...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke rart enkelte menn føler seg forbigått i utgangspunktet. Her jeg bor er det ikke så mange som tjener så mye i grunnlønn, verken menn eller kvinner, å spesielt ikke i aldersgruppen 25-35 

Jeg klarer ikke å se hvorfor det? 

Hvordan blir du mannen i forholdet ved å tjene mest? 

Jeg er langt fra mannen i forholdet, selv om jeg  tjener over 3 ganger mer enn min partner og ikke har typisk kvinne-interesser, da klær, interiør, shopping o.l. er mitt store mareritt. ( mannen er mye mer interessert i dette en meg, uten å ha den minste antydning til homofili, slik enkelte har en tendens til å tro, her inne. )  

Anonymkode: 76a3f...85b

Så bra at du har det bra. Du får kose deg med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Er også veldig obs på de glatte klysene fra vestkanten som stemmer på Høyre - en del av de har høyere utdanning, men mange av de er konsentrert en del steder slik som ved BI, NHH og lignende. 

En kvinne risikerer mye ved å velge en mann som står imot det meste av dagens samfunn eller lyger seg frem og later som om han er "progressiv og moderne". 

Oser litt at du er langt på venstresiden her. H og AP er ikke veldig langt fra hverandre i de fleste tilfeller. Det ironiske er at desto lenger på venstresiden man er, desto nærmere kommer man ideologier der kvinner som deg selv blir undertrykket. Det samme gjelder forøvrig på ytre høyre.

Anonymkode: 3d027...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker sånn jeg óg, men hva gjør du hvis du skal bli gravid 2-3 ganger og bor relativt sentralt? Jeg klarer meg fint selv, men skal vi ha barn må jeg også ha en garanti for at det kommer til å gå opp, rent økonomisk. Evt. må jeg flytte bort, men da ryker inntekten også.

Bor ikke sentralt, men kjenner noen som gjør. Hun tjener mest men mindre enn deg. Vet ikke om de skal bo i Oslo, men de tenker på barn. Har derimot ikke nevnt noe om at de tenker det blir for dyrt med det, men kan jo hende de tenker på det. Men de har ingen barn og går til å få et, om det ikke blir sukrose tvillinger, eller oi tenk de som plutserlig får treninger firlinger, økonomisk ruin over natta 😅

Sier ikke det for at du skal endre deg, men for at andre som kan bli influisert av deg ser flere sider.

Håper det ordner seg for deg 😊 Det finnes jo menn med god lønn, så er ikke umulig dette. Du har lagt bedre sjangse å få dem også, med din  holdning for en del som tjener godt vil ha noen som tenker sånn så føler de seg maskuline, utifra inntrykk jeg har fått av noen få. Også at du bor i Oslo hvor mange befinner seg, og at du tjener godt selv for like barn leker best, så garantert menn som ser etter noen som tjener godt de også. Spesielt om du føler det blir trangt med din lønn, da må jo de også tenke på overlevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bor ikke sentralt, men kjenner noen som gjør. Hun tjener mest men mindre enn deg. Vet ikke om de skal bo i Oslo, men de tenker på barn. Har derimot ikke nevnt noe om at de tenker det blir for dyrt med det, men kan jo hende de tenker på det. Men de har ingen barn og går til å få et, om det ikke blir sukrose tvillinger, eller oi tenk de som plutserlig får treninger firlinger, økonomisk ruin over natta 😅

Sier ikke det for at du skal endre deg, men for at andre som kan bli influisert av deg ser flere sider.

Håper det ordner seg for deg 😊 Det finnes jo menn med god lønn, så er ikke umulig dette. Du har lagt bedre sjangse å få dem også, med din  holdning for en del som tjener godt vil ha noen som tenker sånn så føler de seg maskuline, utifra inntrykk jeg har fått av noen få. Også at du bor i Oslo hvor mange befinner seg, og at du tjener godt selv for like barn leker best, så garantert menn som ser etter noen som tjener godt de også. Spesielt om du føler det blir trangt med din lønn, da må jo de også tenke på overlevelse. 

Suprise* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mye mer opptatt av inntekt enn utdanning. Min eks tjente 1,7 mill i året uten å noen gang ha fullført siviløkonomutdanningen sin. Jeg tror også man må ha over gjennomsnittlig høy intelligens for å tjene gode penger som en mann, med mindre man er idrettsstjerne eller kriminell. Jeg vil helst ha en fyr som tjener rundt 1,5 - 2,0 mill i året hvis jeg skal etablere meg fast på Majorstuen hvor jeg bor nå eller på Nesodden hvor jeg opprinnelig kommer fra. Min bestevennine, typen og deres to barn lever en middelklasse livsstil på 2,2 mill samlet på Skøyen i dag, bare for å sette ting litt i perspektiv. De har overhodet ikke en ekstravagant livsstil for å si det sånn.

Anonymkode: e3893...25c

Lykke til. Det er omtrent en av 100 menn som har inntekt i dette området. Så skal de være i riktig aldersgruppe, være singel og/eller interessert i noen som åpenbart bare sikler på lommeboken hans.

https://www.ssb.no/statbank/table/12521/tableViewLayout1/

Anonymkode: 3d027...232

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Intelligens og utdanning henger selvsagt sammen, men karakterene man fikk på eksamen er selvsagt like viktig. 

Anonymkode: 56b4b...6c7

Inteligens blir utdelt når vi blir født, den kan så godt som ikke trenes opp til et høyere nivå enn du fikk utdelt. Utdanning har så godt som ingenting med hvor inteligent et meneske er og gjøre. Ved riktige impulser I oppveksten, oppnår en det potensialet man fikk utdelt.

Inteligente meneskers vitebegjær søker utdanning, derfor er % inteligente menesker lit høyere blandt høyere utdannede menesker.

Utdanning er et uhyre snevert område av livet, og sier veldig lite om den enkeltes egenskaper for det meste I livet.

Anonymkode: 0f999...d78

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, mannens intelligens og kunnskap er viktig for meg. EQ også. Har heldigvis funnet meg en slik mann. Det må til for at vi skal ha noe fornuftig å snakke om. Jeg liker også at vi kan hver våre ting godt, og utfyller hverandre bra.

Anonymkode: 13d50...193

IQ og inteligens er samme sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Emosjonell intelligens - evnen til å virke troverdig når du later som du bryr deg om hva dama sier og føler 😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Emosjonell intelligens - evnen til å virke troverdig når du later som du bryr deg om hva dama sier og føler 😂

En med ekte høy emosjonell intelligens har aldri kunne skrevet dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Inteligens blir utdelt når vi blir født, den kan så godt som ikke trenes opp til et høyere nivå enn du fikk utdelt. Utdanning har så godt som ingenting med hvor inteligent et meneske er og gjøre. Ved riktige impulser I oppveksten, oppnår en det potensialet man fikk utdelt.

Inteligente meneskers vitebegjær søker utdanning, derfor er % inteligente menesker lit høyere blandt høyere utdannede menesker.

Utdanning er et uhyre snevert område av livet, og sier veldig lite om den enkeltes egenskaper for det meste I livet.

Du er ekte intelligent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du er ekte intelligent. 

😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å kunne skrive riktig er også et tegn på intelligens, eller fravær av den…

Anonymkode: 8824c...014

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du er ekte intelligent. 

Jeg skårer usedvanlig høyt.. Men det er ingen garanti for å lykkes med noe som helst. Jeg har vært veldig heldig I mit liv og lykkes med det aller meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...