Gå til innhold

Er mannens intelligens og utdanning viktig for deg

AnonymBruker

Hvor viktig er en drgrad?  

159 stemmer

1. 1. Er utdanningsnivået viktig?

• Jeg vil at min kjæreste skal ha minst en mastergrad
      25
    • Bachelor er ok
      28
    • Bryr meg ikke stort om utdanning,så lenge han har fast jobb han trives i
      101
    • Syns det er bedre om kjæresten ikke har særlig utdanning
      5

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det viktig med god utdanning? 

Anonymkode: 3af74...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Intelligens, ja, utdanning nei. Altså helt greit at han har utdanning, men det er ikke nødvendig så lenge han klarer seg. 

Anonymkode: 3ae43...fa5

• Liker 29
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er bare i dette julenisselandet her at man tror det er sammenheng mellom intelligens og utdanning....

Anonymkode: fc7d9...488

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare i dette julenisselandet her at man tror det er sammenheng mellom intelligens og utdanning....

Anonymkode: fc7d9...488

Ah, ja jeg skrev litt fort. Det er det jo selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 3af74...b42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Intelligens og driv er viktig for meg. Utdanning er ikke så viktig.

Anonymkode: b93f2...126

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Hateridioter skrev (5 minutter siden):

Jeg foretrekker håndverkere.

Enig😍

Anonymkode: 4b178...02c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Intelligens er viktig. Godt betalt jobb er mye viktigere enn utdanningsnivået, har vært borti menn med nok av fancy grader, der de gar brukt evigheter på studier, men suger i å gjøre noe som er særlig imponerende og lønnsomt utenom. Tar heller en rørlegger med sansen for business som er kreativ og får til noe skikkelig lønnsomt og nyttig. 

Anonymkode: 35037...99b

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begge deler er viktig for meg, selv om intelligens er (litt) viktigere enn utdanning.

Anonymkode: 903d0...70d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Intelligens er viktigst. Det finnes mange menn med mastergrader som ikke eier sosial intelligens, og det er særdeles lite sjarmerende. Det viktigste er at fyren har god humor, er oppegående og har en jobb han er god til. Har selv mastergrad og litt til. 

Anonymkode: c9cf2...b52

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er viktig for meg med en mann som kan se kompleksiteten i ting og som ikke kommer med lettvintheter som "alt er utlendingens sin skyld" Bare som et eksempel.

Og ofte tar intelligente folk utdanning. 

Anonymkode: 1adb0...26b

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stefar hadde kun fullført ungdomsskolen, men er antakeligvis en av top 3 intelligente personer jeg har møtt. Han hadde mange venner med doktorgrader, ingeniørgrader, som var leger, o.l. De så han som sin likemann og inviterte han ofte på ferier på luksushyttene sine.

På mitt eget studium traff jeg en fyr som sa til meg at jeg like godt kunne droppe ut fordi jeg ikke hadde hatt både kjemi 1 og 2, som jeg regnet med at jeg ville ta igjen under studiet. Dette var et kjemi-basert studium, og denne fyren hadde visst allerede hunnet ut hva slags masteroppgave han skulle skrive. Gjett hvem som var ferdig sist med alt av arbeider på lab? Denne fyren var top-2 siste, ALLTID. Han satte seg ved meg i panikk når vi hadde matte og lurte på om jeg forsto noe av det. Gjett hvem som droppa ut og studerte noe annet? BTW, denne fyren var ikke langt ute på spekteret, bare jævlig høy på seg selv.

Utdanning og intelligens er ikke det samme. Jeg vil ha noen med intelligens. Så lenge vi har noe å snakke om og han er villig til å lære om ulike temaet så skulle jeg helst hatt en handy-man så jeg slapp å lete etter håndverkere, som det er så mamge dårlige av.

Endret av katties
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Enig😍

Anonymkode: 4b178...02c

Jeg også. Men de må fortsatt ha noe mellom ørene da. Min erfaring er at de kommer i alle varianter. Høyt utdannet, men med dårlige sosiale og emosjonelle antenner er ikke akkurat positivt

Anonymkode: 81f70...48a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har forsøkt å date alt fra butikkmedarbeidere til leger, og må si jeg stadig faller tilbake på leger eller andre i godt utdannede stillinger. Kunnskap og intelligens er noe jeg blir tiltrukket av, og jeg føler meg mer "på bølgelengde" med menn med utdanning. Jeg har selv mastergrad og et årsstudium, og elsker å studere og lære. 

Anonymkode: 355a6...2d0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, helt klart. Jeg har mer enn ti år høyere utdanning, og vil ha noen som kan utfordre meg intelektuelt. 

En av årsakene til at jeg sveipet høyre på mannen som jeg nå et gift med er fordi han tok en doktorgrad, og jeg tenkte at han ville kunne være en bra match. Og det var og er han 🥰

Anonymkode: 11133...978

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdanningsnivå er ikke viktig for meg. At han er reflektert og moden syns jeg er veldig viktig 👏👏👏👏. Det er det ikke alle som er, selv om de har høy utdannelse. 

Har han kløkt i tillegg og er god på å bruke den, ja da kan jeg bli veldig sjarmert. 

Endret av Irak
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Intelligens er viktig, ikke utdanning for min del. 

Anonymkode: e0867...a14

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Intelligens trumfer utdanning, men så dater jeg utelukkende menn med 800k+ årslønn, så utdanningen er åpenbart irrelevant så fremt mannen møter kravet.

En intelligent mann er helt essensiell for meg. Han må kunne drøfte og diskutere på et dypere og mer komplekst nivå. Helst en som er opptatt av å øke sitt eget kunnskapsnivå, heller enn en som kun ønsker å ha rett.

Utdanning kan jo være et tegn på overnevnte, men da i "krevende" studier som medisin, juss, ingeniør osv. Ikke fordi det tar et geni å fullføre, men fordi intelligente mennesker ofte er ambisiøse og setter høye krav til seg selv. De tiltrekkes dermed studier og samfunnsverv som er ansett som "krevende". 

Samtidig må jeg si at det ikke FINNES noe mer turn-off for meg enn en mann som tjener 500-600k, med 5+ år utdanning på universitet, gjerne i en offentlig stilling. Altså de som har studert pedagogiske fag i 8 år og sitter igjen med begrepsbonanza og intet annet enn luft - og selvsagt med gjeld høyere enn inntekt. Så utdanning ramler LANGT ned for min del.

Anonymkode: 8e3dc...60d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
katties skrev (1 time siden):

Min stefar hadde kun fullført ungdomsskolen, men er antakeligvis en av top 3 intelligente personer jeg har møtt. Han hadde mange venner med doktorgrader, ingeniørgrader, som var leger, o.l. De så han som sin likemann og inviterte han ofte på ferier på luksushyttene sine.

På mitt eget studium traff jeg en fyr som sa til meg at jeg like godt kunne droppe ut fordi jeg ikke hadde hatt både kjemi 1 og 2, men regnet med at jeg ville ta det igjen, selv om det var et kjemi-basert studium. Gjett hvem som var ferdig sist med alt av arbeider på lab? Denne fyren var top-2 siste, ALLTID. Han satte seg ved meg i panikk når vi hadde matte og lurte på om jeg forsto noe av det. Gjett hvem som droppa ut og studerte noe annet? 

Utdanning og intelligens er ikke det samme. Jeg vil ha noen med intelligens. Så lenge vi har noe å snakke om og han er villig til å lære om ulike temaet så skulle jeg helst hatt en handy-man så jeg slapp å lete etter håndverkere, som det er så mamge dårlige av.

Det ene utelukker det andre. Mannen min jobbet som snekker før han tok doktorgrad så 🤷‍♀️ og broren hans er minst like smart, men har aldri klart å fullføre en utdanning. 

Så ponget mitt er ikke utdanning selv om det kanskje kan virke sånn. Ponget er å finne noen som kan utfordre og utvikle, og samtidig elske ❤️

Anonymkode: 11133...978

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...