Gå til innhold

Er mannens intelligens og utdanning viktig for deg

AnonymBruker

Hvor viktig er en drgrad?  

159 stemmer

1. 1. Er utdanningsnivået viktig?

• Jeg vil at min kjæreste skal ha minst en mastergrad
      25
    • Bachelor er ok
      28
    • Bryr meg ikke stort om utdanning,så lenge han har fast jobb han trives i
      101
    • Syns det er bedre om kjæresten ikke har særlig utdanning
      5

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Intelligens, ja, utdanning nei. Altså helt greit at han har utdanning, men det er ikke nødvendig så lenge han klarer seg. 

Anonymkode: 3ae43...fa5

Dette var det jeg også hadde tenkt å skrive.

Mannen min er svært kunnskapsrik/belest. Han er inspirerende og vi har spennende diskusjoner daglig. Jeg kjenner også jeg blir stolt i familieselskaper og sosiale lag fordi han kan så mye om så mangt og flink å prate med de fleste enten det er advokater, leger, petroleums ingeniører eller barnehagelærere.

Selv et han anleggsarbeider/tømmermann og har ingen utdanning etter grunnskole utenom fagbrev. Folk blir paffe når han forteller dette, og mange hinter til hvorfor han ikke vil utnytte kunnskapene sine bedre. Men han elsker jo jobben sin! Og trenger ikke en lang utdannelse og mer penger for å være lykkelig.

Anonymkode: 27ac8...4cc

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, og ja. Samt driv, og en interesse for det han holder på med. 

Har alltid vært ganske ambisiøs selv, og likt å studere, likt å jobbe. Så taklet ikke menn som ikke matchet der. Vi har mye respekt for den andres prioriteringer, og det gjør at hverdagen er uten konflikter tross at begge reiser en del i jobb, og har en del overtid. 

Anonymkode: a8161...9d1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At han er intelligent, varm, empatisk, morsom, trygg i seg selv, trives med det han jobber med og han er lojal, lett å prate med og emosjonelt tilgjengelig er eneste jeg bryr meg om.

Utdanning og jobb har null å si. Har datet en som var type MENSA smart med skyhøy utdanning og millionlønn, men gud bedre; han hadde så mye traumer og issues at det aldri hadde funket.

Anonymkode: 744fa...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Sosial intelligens er viktigst!  

Anonymkode: ce5d9...09f

Det er viktig 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligens er veldig viktig for meg, utdannelse er mindre viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligens er nok sammen med emosjonell modenhet viktig for meg, men ikke utdanning. Man kan jo argumentere for at det er ganske smart å gå tidlig ut i arbeid, evt ta fagbrev på videregående-nivå sånn med tanke på pensjonssparing og at man tidligere kan etablere seg om det er en prioritering for en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ønsker at mannen skal ha både intelligens, universitetsgrad (f eks en master innen økonomi, statsvitenskap, ingeniørvitenskap eller f eks profesjonsstudium som medisin) og bra lønn (1 mill og opp). Mange vet ikke hvilken IQ de har og det er jo ikke akkurat noe man spør om, men man merker jo fort i samtaler evnen til refleksjon for eksempel. Trenger en god samtalepartner, som jeg kan gode diskusjoner med, reflektere med og som er sulten på å utvikle seg. Utdanning henger ikke alltid sammen med evnenivå, men ofte er det jo en korrelasjon. Jeg synes «reisen» på universitetet var fantastisk, og ønsker noen som har litt lignende livserfaring (altså med å studere og ha den personlige utviklingen). Lønn er ikke et eksakt krav, men ønsker at vi skal være relativt likestilte og ha gode muligheter til å utfolde oss i livet, reise og oppleve ting

Anonymkode: afa6a...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ineligens er et meget tveegget sverd, som ikke gir noen garanti om noen ting som helst. Mange inteligente menesker har et snevert område de er virkelig dyktig på, så går mange andre ting i livet dårlig. Noen bruker inteligensen sin på ting som bringer undergang, som feks. Nokas hjernen Toska.

Mange av de egenskapene som kreves for og være en god partner, har en inteligent person. Men han kan fremdeles fungere dårlig I ett forhold. Han evner kanskje ikke og se hva han kan forbedre I forholdet, men han ser avanserte sammenhenger de vellutdannede ekspertene ikke kunne drømme om å skjønne og se.

Så klart inteligens hos en partner betyr mye mer enn høy utdanning, når vi snakker om gode mennsker.

Anonymkode: 0f999...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg tenker det er temmelig usexy med menn som ikke har peiling på litteratur, filosofi og religion. Klok mann = kulturell mann. Sammenfaller forøvrig som regel i høy grad med utdanning.

Anonymkode: 903d0...70d

Religion? Du vil ha en religiøs mann? Min erfaring er at de med høyest intelligens gjerne er de minst religiøse. 

Anonymkode: 81504...bf7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Religion? Du vil ha en religiøs mann? Min erfaring er at de med høyest intelligens gjerne er de minst religiøse. 

Jeg vil ikke nødvendigvis ha en religiøs mann, men jeg vil ha en mann med kunnskap om religion, ettersom det er en så viktig del av kulturen vår. Kunnskap er greia, og jeg får oppriktig fnatt av folk som f.eks tror sikher er muslimer, ikke vet forskjell på shia- og sunnimuslimer og ikke kjenner til årsakene til splittelsen mellom den katolske og den lutherske kirken. Hvis de samme kunnskapsløse folka mener høyt og mye...da mister jeg helt respekt for personen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utdanning er viktig for. Det er et tegn på at han er nysgjerrig, lærevillig og har ambisjoner. Jeg foretrekker de med samme grad av utdanning som meg selv (mastergrad), men bachelor kan gå greit. Selv om jeg ofte tenker at de som slutter etter bachelor er late og ikke gidder å studere mer. Kall meg arrogant og fordomsfull, men har enda ikke truffet en eneste interessant mann som kun har videregående.

Anonymkode: 8824c...014

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vil ikke nødvendigvis ha en religiøs mann, men jeg vil ha en mann med kunnskap om religion, ettersom det er en så viktig del av kulturen vår. Kunnskap er greia, og jeg får oppriktig fnatt av folk som f.eks tror sikher er muslimer, ikke vet forskjell på shia- og sunnimuslimer og ikke kjenner til årsakene til splittelsen mellom den katolske og den lutherske kirken. Hvis de samme kunnskapsløse folka mener høyt og mye...da mister jeg helt respekt for personen. 

Du står fritt frem til å like dem du vil, men hvorfor i huleste skal noen måtte ha pugget splittelsen i en kirke de ikke har noe med å gjøre? Av alt en hjerne kan bry seg om, hvorfor det der?

Dette er kun subjektivt viktig for deg. 

Jeg mister egentlig litt respekt for deg over at du er så prippen over noe så tilfeldig.

Anonymkode: 1eac3...ba5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De fleste ateister har neppe interesse nok for religion til å lese seg opp på forskjellen mellom Shia og Sunni. 

At sikher ikke er muslimer er vel allmennkunnskap som de fleste vil ha kontroll på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

De fleste ateister har neppe interesse nok for religion til å lese seg opp på forskjellen mellom Shia og Sunni. 

At sikher ikke er muslimer er vel allmennkunnskap som de fleste vil ha kontroll på. 

Ok. Da er en uvitende ateist ikke mannen for meg, og det visste jeg fra før. Det er teit å si nei til noe du ikke vet hva er, liksom. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har studert religionshistorie i 3 år og er så langt fra religiøs som det er mulig å komme. Trenger ikke være religiøs for å kunne noe om religion.

Uansett, for så svare på tråden: at fyren har jobb (og grei økonomi) er helt klart det viktigste. Jeg synes det er gøy når folk har studert helt merkelige ting, lærer så mye av det. Men høyere utdanning er ikke et must :)

Anonymkode: da57c...3be

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok. Da er en uvitende ateist ikke mannen for meg, og det visste jeg fra før. Det er teit å si nei til noe du ikke vet hva er, liksom. 

Personlig ser jeg ikke på det som noe problem å forkaste overtro uten å sette meg inn i all mulig forskjellig overtro. Jeg tror ikke på astrologi heller, selv om jeg vet fint lite om det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Stakkars dem som slipper.

Anonymkode: 1eac3...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (På 1.11.2024 den 21.12):

Jeg foretrekker håndverkere.

Enig . MED intelligens . Topp menn🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy utdanning burde være noe damer ser etter hos menn. Undersøkelser viser at menn med høy utdanning gjør mest hjemme.

Forskerne ønsket å se om utdanning var avgjørende for tiden menn bruker på familiearbeid. Selv om de så en økning hos alle fedre, uavhengig av utdanning, var det noen forskjeller.

– Fedre med høy utdanning skiller seg ut med mest familiearbeid og høyest endringstempo, sier Kitterød. Dette mønsteret finner vi særlig på 2000-tallet.

De med lang universitetsutdanning brukte mest tid hjemme, de med videregående skole brukte minst tid, og de med kort universitetsutdanning var er et sted midt imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bryr meg veldig om hans kognitive egenskaper (IQ). Utdanning er mye mindre viktig. Kan være håndtverker for alt jeg bryr meg om så lenge han tjener mer enn meg. Jeg tjener 912.000 før skatt, så det er ganske begrenset med aktuelle kandidater dessverre.

Anonymkode: 2199d...e0f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...