Gå til innhold

Er mannens intelligens og utdanning viktig for deg

AnonymBruker

Hvor viktig er en drgrad?  

159 stemmer

1. 1. Er utdanningsnivået viktig?

• Jeg vil at min kjæreste skal ha minst en mastergrad
      25
    • Bachelor er ok
      28
    • Bryr meg ikke stort om utdanning,så lenge han har fast jobb han trives i
      101
    • Syns det er bedre om kjæresten ikke har særlig utdanning
      5

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 21.03):

Er det viktig med god utdanning? 

Anonymkode: 3af74...b42

Spørs hvem du spør det.

Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre😊

Hva en fyr er utdannet som og/eller jobber med er ikke inne på min «liste» over ting jeg bryr meg noe om.

Anonymkode: c85f6...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Intelligens - ja!

Det er viktig å kunne reflektere rundt og å kunne drøfte ting. Det å være smart nok til å anerkjenne at det er mye man ikke kan, og at man kan ta feil, er noen av de egenskapene jeg setter mest pris på. Samtidig som man har evnen til å finne ut av ting.

Det er også viktig for meg å ha en god samtalepartner som føles som min likemann i hverdagen.

Men utdanning synes jeg er helt irrelevant.

Jeg har selv mastergrad. Min intellektuelle mann har ett fagbrev (som han har all grunn til å være stolt av!). Han hadde verken blitt mer eller mindre intelligent av en bachelorgrad, han hadde bare lært mye om ett ekstra fagfelt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utdanning har NULL betydning om ikke personen har et sunt og normalt oppegående syn på mennesker. Hjelper ikke å være SINTEF-forsker som deltar i å være medforfatter i lærebøker om du har en mann som viderefører utdatert syn på kvinner og fører de stygge holdningene til alenemødre og andre sine unger videre slik at ungen mobber barn av alenemødre. Da hjelper ikke utdanning - viktigste er personlig egenskaper og mellommenneskelige verdier… uavhengig av Kultur og utdanning. For min del kan du kaste doktorgraden din i søpla om du ikke evner å behandle andre mennesker med respekt og verdighet og innbiller at du er av en bedre rang eller kaste(!) fordi du er gift og har en mastergrad, doktorgrad eller noe. 

Anonymkode: 01492...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er hvertfall glad jeg er gift med en mann med samme utdanning som meg. Vi begge er glad i våres fagfelt og kan snakke i lag og skjønne hva vi begge driver på med. Vi jobber i en litt snevert fagfelt så det er vanskelig feks å forklare familie og venner hva man driver på med.

Utfordringen er kanskje at vi snakker mer om jobb hjemme enn det som er vanlig? 

Men for meg har dette funket utmerket, mannen min blir også ekstra interessant og attraktiv for meg fordi jeg vet hvor flink og smart han er, andre som ikke skjønner hva han driver på med ville kanskje ikke helt skjønne hvor flink han er og satt like stor pris på han tror jeg...

Anonymkode: 44b85...22e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er hvertfall glad jeg er gift med en mann med samme utdanning som meg. Vi begge er glad i våres fagfelt og kan snakke i lag og skjønne hva vi begge driver på med. Vi jobber i en litt snevert fagfelt så det er vanskelig feks å forklare familie og venner hva man driver på med.

Utfordringen er kanskje at vi snakker mer om jobb hjemme enn det som er vanlig? 

Men for meg har dette funket utmerket, mannen min blir også ekstra interessant og attraktiv for meg fordi jeg vet hvor flink og smart han er, andre som ikke skjønner hva han driver på med ville kanskje ikke helt skjønne hvor flink han er og satt like stor pris på han tror jeg...

Anonymkode: 44b85...22e

Veldig interessant hvor forskjellig dynamikk ulike par har😊

Eneste jeg vet som er kjedeligere en å snakke om jobb, er å høre på andre snakke om sin.

Hos oss er jobb noe som hører arbeidstiden til. Hjemme/på fritiden snakker vi aldri jobb😊

Anonymkode: c85f6...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo som å være sammen med et slags voksent barn om du selv er svært intelligent og velger en mann med middels til under middels intelligens. Det er vanvittig slitsomt. Han skjønner mindre enn deg, kan ikke føre stimulerende samtaler, kan ikke sette sammen biter av informasjon til en meningsbærende helhet og gjør stadig (i dine øyne) idiotiske ting. Du har vanskelig for å forstå det hva han ikke forstår, ettersom du selv forstår det meget godt. Du vil alltid føle ham som en byrde, og en du må være mamma for. Viss nok kan han hugge ved og vaske bilen, men ved kan kjøpes og det finnes bilvaskerier. Dessuten faller du ikke i staver av forelskelse av en mannlig bilvaskemaskin, uansett hvor fin den ellers er. Jeg har gjort det, og jeg blir sint, lite sjarmerende og vanvittig frustrert av det. Det er greit at barn og utviklingshemmede ikke har fullt utviklede kognitive evner, men at Mr. Drømmeprins mangler dem trekker voldsomt ned. Det er ofte ikke snakk om en mastergrad, men om å ha evner. Nå er det slik at dess dummere en mann er dess smartere tror han at han er. Så det finnes hauger av rørleggere og AAP-mottakere som kunne tatt doktorgrad i morgen om de ville. 

Anonymkode: 4dd31...f13

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sier mannen at han er "oppegående" kan det oversettes til smådum og fordomsfull forresten. Oppegående brukes bare av dem som tror de er smartere enn de er, og som anser resten av verden som dumme

Anonymkode: 4dd31...f13

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ham bør være serriøst snill, ellers vil jeg ikke ense han så mye som et sekund som noe mer. Verden er så dyster, godhet er den viktigste egenskapen.

Anonymkode: 1eac3...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Emosjonell intelligens og sosial intelligens er viktig! Skole flink er ikke så viktig, så lenge han er i jobb han trives med og har økonomisk sans. 

Anonymkode: 79380...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...