Gå til innhold

Er mannens intelligens og utdanning viktig for deg

AnonymBruker

Hvor viktig er en drgrad?  

159 stemmer

1. 1. Er utdanningsnivået viktig?

• Jeg vil at min kjæreste skal ha minst en mastergrad
      25
    • Bachelor er ok
      28
    • Bryr meg ikke stort om utdanning,så lenge han har fast jobb han trives i
      101
    • Syns det er bedre om kjæresten ikke har særlig utdanning
      5

Anbefalte innlegg

Jeg tenker det er temmelig usexy med menn som ikke har peiling på litteratur, filosofi og religion. Klok mann = kulturell mann. Sammenfaller forøvrig som regel i høy grad med utdanning.

Anonymkode: 903d0...70d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger en mann med et intellekt som stimulerer mitt. 

Utdannelsesnivå betyr ikke noe, men jeg kunne aldri vært sammen med en som ikke var vitebegjærlig, og som ikke ønsket å stadig forbedre sitt fag. 

Anonymkode: 67b77...d6e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det finnes mange menn med mastergrader som ikke eier sosial intelligens,

Ei reflektert og oppegående dame ......  dere finnes altså ?      Takk  😘       Singel ?   😜 

Anonymkode: 23327...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligens er helt klart viktigst. Men jeg er jurist og det er ikke alle menn som er ok med det. Min erfaring er at det fungerer best med menn som driver med noe av det samme som meg, som revisjon/regnskap/juss. 

Anonymkode: 752fb...796

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskrift: "Er mannens intelligens og utdanning viktig for deg?"

Avstemming: Hvilken utdanning bør mannen ha?

Dette henger jo ikke på greip. For min del har jeg alltid tenkt at utdannelse ikke er viktig. Har møtt nok av høyt utdannede idioter for å si det sånn. Men etter å ha tenkt at utdannelse er irrelevant merker jeg jo at det er MINST like mange idioter blant menn som mangler utdanning. En ting er å ha evner og forutsetninger for å kunne lykkes med utdanning, men droppe det fordi man ikke ønsker å utdanne seg eller enda ikke vet hva man vil satse på. En annen ting er å mangle evner og forutsetninger for å ta en utdanning og attpåtil være misunnelig på menn med utdanning og også bitter på kvinner som ikke finner det tiltrekkende med menn som mangler både utdanning og generell intelligens (både IQ og EQ).

Ære være en mann som man kan prate fornuftig med og som har noenlunde kontroll på nyhetsbildet og også fremstår passe reflektert og faktisk kan regne sammen enkle logiske løsninger og forstå ihvertfall noe av det jeg og vennene mine snakker om. Det handler om noe så enkelt som kjemi og det å være kompatible på et vis. Jeg har møtt et fåtall menn uten noen som helst utdanning som jeg har sett på som svært oppegående. Må likevel innrømme at etter å ha forsøkt å tenke at utdanning ikke betyr noenting har jeg dessverre møtt på desto flere mindre oppegående menn uten utdanning enn de med utdanning. Det handler jo om sosialt funksjonsnivå, og for min del ser jeg en viss sammenheng med ikke å bestå noen som helst skolegang og videre sosialt og intelligent funksjonsnivå senere i livet. Det betyr likevel ikke at det er et krav med utdanning hos menn for min del, men det er et krav at vi kan være kompatible også på intellektuelt plan i tillegg til det emosjonelle. Penger betyr ingenting, så inntekt holder jeg utenom 😉 

image.png

Anonymkode: 086ab...400

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Overskrift: "Er mannens intelligens og utdanning viktig for deg?"

Avstemming: Hvilken utdanning bør mannen ha?

Dette henger jo ikke på greip. For min del har jeg alltid tenkt at utdannelse ikke er viktig. Har møtt nok av høyt utdannede idioter for å si det sånn. Men etter å ha tenkt at utdannelse er irrelevant merker jeg jo at det er MINST like mange idioter blant menn som mangler utdanning. En ting er å ha evner og forutsetninger for å kunne lykkes med utdanning, men droppe det fordi man ikke ønsker å utdanne seg eller enda ikke vet hva man vil satse på. En annen ting er å mangle evner og forutsetninger for å ta en utdanning og attpåtil være misunnelig på menn med utdanning og også bitter på kvinner som ikke finner det tiltrekkende med menn som mangler både utdanning og generell intelligens (både IQ og EQ).

Ære være en mann som man kan prate fornuftig med og som har noenlunde kontroll på nyhetsbildet og også fremstår passe reflektert og faktisk kan regne sammen enkle logiske løsninger og forstå ihvertfall noe av det jeg og vennene mine snakker om. Det handler om noe så enkelt som kjemi og det å være kompatible på et vis. Jeg har møtt et fåtall menn uten noen som helst utdanning som jeg har sett på som svært oppegående. Må likevel innrømme at etter å ha forsøkt å tenke at utdanning ikke betyr noenting har jeg dessverre møtt på desto flere mindre oppegående menn uten utdanning enn de med utdanning. Det handler jo om sosialt funksjonsnivå, og for min del ser jeg en viss sammenheng med ikke å bestå noen som helst skolegang og videre sosialt og intelligent funksjonsnivå senere i livet. Det betyr likevel ikke at det er et krav med utdanning hos menn for min del, men det er et krav at vi kan være kompatible også på intellektuelt plan i tillegg til det emosjonelle. Penger betyr ingenting, så inntekt holder jeg utenom 😉 

image.png

Den tannreguleringsinfoen var til en annen tråd 😉 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdanning er ikke viktig for min del. Intelligens derimot!

En smart, nysgjerrig og morsom håndverker er drømmemannen, spør du meg.

Anonymkode: c07b1...821

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker det er temmelig usexy med menn som ikke har peiling på litteratur, filosofi og religion. Klok mann = kulturell mann. Sammenfaller forøvrig som regel i høy grad med utdanning.

Anonymkode: 903d0...70d

Synes egentlig ikke det er noe sexy med mann som har de samme kunnskaper som meg. Mye mer sexy at han har egenskaper og evner som kan tilføre meg noe. Som jeg lærer av. Det fant jeg egentlig ikke ut før jeg mot normalt datet mann som var veldig ulik meg. Først da innså jeg hvor kjedelig det var med menn som skulle brife med samme kunnskaper som jeg allerede hadde selv. At jeg da måtte være bevisst høflig for å ikke bli ugrei, mens helt andre kunnskaper var spennende, og ga mye mer interessante samtaler. 

Utdanning er ikke viktig for meg tydeligvis, men intelligens og engasjement er vesentlig. Sosial intelligens ikke minst. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligent ja, men trenger ikke være smarteste i verden, det er ikke jeg heller.

Utdannelse er ikke viktig.

Anonymkode: 1eac3...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligens er helt klart viktigst. Men jeg er jurist og det er ikke alle menn som er ok med det. Min erfaring er at det fungerer best med menn som driver med noe av det samme som meg, som revisjon/regnskap/juss. 

Anonymkode: 752fb...796

Noen menn trenger å føle at de har overtaket vettu 😉

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Utdanning er ikke viktig for min del. Intelligens derimot!

En smart, nysgjerrig og morsom håndverker er drømmemannen, spør du meg.

Anonymkode: c07b1...821

Det er gøy med en mann som er nysgjerrig 😉. Er han morsom i tillegg så er det veldig festlig 👏👏👏👏

Smart trenger han ikke å være for min del. Det har ikke så mye å si syns jeg. Reflektert derimot, det er gull det 💛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde utdannelse var viktig, men så møtte jeg jo mannen som ikke har studiekompetanse. Men det jeg falt for var felles humor, dialekten, utseende. Han har også en jobb han trives i. Det er viktigst

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av alternativene passet. Jeg tenker ikke at grad representerer intellekt. Det at gjennomsnittlig så har mennesker med master høyere iq enn gjennomsnittet i befolkningen tilsier ikke at det også finnes over gjennomsnittlig intelligente uten en master. 

Til nå har jeg tenkt at det ikke er viktig. Jeg har vært sammen med en flere med mindre utdanning enn meg, kanskje ikke med lavere iq men med lavere intellektuell interesse og kapasitet. Når jeg nå har møtt noen jeg kan snakke bøker med feks så er det et stort pluss. Når noen kan lære meg om historie, kunst osv som jeg ikke kan merker jeg at det trekker meg mot dem. Noen som kan mer om meg i noe. Noen som kan sitte i førersetet ang noen tema. 

Men det trenger ikke være på det kulturelle heller, det kan være noen som kan mye mer om meg innen andre områder også.  Utdanningsnivå er mindre vesentlig. Ønsker absolutt ikke en fra samme fagfelt som meg selv. Men det må være en person som av og til kan lære meg noe og berike tankene mine, utfordre forståelsen min om enn det er via musikkinteresse, bygg og mekanikk eller lignende. Det å være kunnskapsrikt sterkere enn meg kan hjelpe på. 

Konklusjon: grad er ikke viktig men intellektuell match eller balanse er viktig. For meg. Når jeg merker jeg må forklare ting gang på gang på gang eller bruker en brøkdel av tiden på å finne en løsning enn den andre så ligger det for meg en for stor ubalanse mellom oss. Det skaper problemer med tenning. Så enkelt er det.

Voksen kvinne her forresten. 

Anonymkode: 5c0bd...7ac

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligens er viktig, utdanning er ikke like viktig. Jeg har vært sammen med uten å ha gjennomført videregående, men er nå gift med en med mastergrad. MEN, jeg foretrekker en med relativt lik utdanningsbakgrunn som meg selv, fordi vi har interesser for hverandres felt, men det er ikke et must sånn sett. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At han har noen form for utdanning er selvsagt viktig. Tømrer, rørlegger og elektriker feks er jo også utdanninger selv om det ikke er bachelor og master. Personlig syns jeg menn i arbeidsbukse er hot 🤭💪kan jo absolutt være en intelligent mann likevel. Jeg har også vært sammen med it konsulenter men de mest interessante samtalene hadde jeg med han som var historiker. Selv er jeg utdannet helsesekretær og barnehage lærer. 

Jeg leser mye bøker og liker å utvikle meg og lære nye ting, min siste x kalte meg for "leksikonet mitt" 🤓😂jeg var nok absolutt den mest beleste av oss to. Det synes jeg kan gå helt fint så lenge vi kan ha interessante samtaler. Er jo bare en fin ting om en mann kan lære meg om eget yrke, hobbyer og interesser som er anderledes enn mine. 

Det jeg ikke kan like er om det blir veldig skjevt og han feks føler seg truet hvis jeg er den med mest kunnskap /tjener mest etc. Usikre menn på det området kan fort bli litt farlige og bli sånne som tråkker deg ned for å hevde seg selv. Det er jeg litt obs på og avslutter relasjonen om de begynner slik. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er bare i dette julenisselandet her at man tror det er sammenheng mellom intelligens og utdanning....

Anonymkode: fc7d9...488

Klart at det er en sammenheng mellom intelligens og utdanning, intelligente mennesker tar i større grad høyere utdanning enn de som ikke er så intelligente.

Det betyr derimot ikke at man trenger å være blandt de mest intelligente selv om man har høy utdanning, eller at noen er uintelligent fordi at de mangler utdanning. Så utdanningsnivået en person har sier i seg selv ikke noe om vedkommendes intelligens.

Men det er kjent at intelligente mennesker de søker mot viten, utdanning er derfor noe de velger å ta.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligens og utdanning er ikke ekvivalente. Tåpelig spørreundersøkelse. Hva vil du ha svar på? Intelligens eller utdanning??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligent ja, men trenger ikke være smarteste i verden, det er ikke jeg heller.

Utdannelse er ikke viktig.

Når jeg mener intelligent så tror jeg at jeg mener normal fornuft, som tar til seg omgivelsene, men mest av alt er sosialt smart.

Har ingen behov for at en skal ha kunskap om kunst og slikt. Det er bra for han om han har og jeg kan beundre det, men er ikke en sånn person som er kulturell og dermed er ikke det et liv jeg går å drømmer om på lik linje jeg ser andre her gjør.

Når det kommer til kunst vil jeg helst snakke om hvitvasking, hva som er kunst og hva som er latterlig, om noe er mystisk og magisk, men trenger ikke læren om romantikken foreksempel eller at et bilde har en sånn verdi osv, er ikke en skumst elsker, liker fine ting men bryr meg ikke på den måten der. Er det fint er det fint, skummelt vil jeg ikke se det igjen, skrekkelig og dystert ser jeg ikke hvorfor noen skal ville ha det hjemme og det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...