Gå til innhold

Nybakt mamma og super frustrert pga amming har dere noen råd til meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ødelegge permisjon? Ts har slitt i fire dager, og har månedsvis med permisjon igjen. 

Enig at ts ikke skal lide i evigheten, men (så godt som) alle sliter fortsatt mye med ammingen på dag fire. Dett er selvfølgelig  helt innafor å gi MME om man ønsker, men ts skriver jo at hun ønsker å få til ammingen. Da må de fleste gjennom et slit de første dagene.

Anonymkode: 25884...4d4

Ja? Ødelegge som i at slite med amming over lengre tid. Det gjorde jeg, og jo det ødela en stor del av permisjonen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg fikk babyene mine, så lærte jeg på barsel at det er naturlig med litt vektnedgang etter fødsel. Bany kan være kvalm av å ha fått i seg fostervann, både mor og baby må lære seg amming, produksjonen må komme igang.

Men babyene får ikke gå ned mer enn 10% fra fødselsvekt. Da min bikket 11% sa de at nå må baby ha mat, kan ikke vente på mor lenger. Så baby fikk melk fra morsmelkbanken og NAN. 

Din har gått ned 12.96%. 

Jeg ville ha kontaktet sykehusets ammepoliklinikk. Jeg fikk time der samme dag da jeg behøvde det. Du har nok åpen utskrivning fra fødeavdelingen, som betyr at du behøver ikke henvisning for å få hjelp, du er fortsatt i systemet. 

Jeg vil tro policy ikke har endret seg så mye siden mine var små. Så jeg ville ha gitt baby NAN, samtidig med at jeg jobbet med ammingen. 

Anonymkode: d8df3...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, TS?

Mer enn 10% vektnedgang MÅ det MME til. Fikk du ikke nok melk med eldste?

Gi MME, og prøv å ikke stresse med amminga.

Har gitt mme til begge mine pga lite melk. Med yngste droppa jeg pumping. Ammet bare hele tiden, og ga MME også. Fikk ikke mer melkeproduksjon, og sånn er noen kropper. 

Anonymkode: f3e38...505

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...