AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #41 Del Skrevet 29. oktober 2024 Veldig lenge siden jeg har blitt invitert på ordentlig date. Som oftest er det mannen som ber meg bestemme hva vi skal gjøre. Sjelden at de foreslår noe selv. Sist jeg var på date ble vi enige om dag og så skrev han at " du bestemmer hvor vi skal møtes og hva vi skal gjøre" Ble ikke noe av den daten da jeg er lei av at det som oftest er jeg som må avgjøre hva som skal skje. Anonymkode: b52e0...4fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 29. oktober 2024 #42 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 11.23): Må legge til at mange ganger spør menn meg hva jeg vil gjøre og nekter å komme selv med forslag. Jeg tør ikke være grådig, ofte sier de til meg at de aldri går på cafeer eller restauranter. Anonymkode: b5748...cda Da må du jo foreslå å gjøre du har lyst til. Det at de aldri går på kafé eller restaurant, betyr ikke at de ikke vil. Det er bare mange menn som er ganske tafatte når det gjelder å ta initiativ til å gjøre sånt for kosens skyld. Men vi er i 2024, så du bør ikke forvente at mannen tar hele regningen hvis dere går ut og spiser. Hvis han har lyst til det, er det jo greit, men det er ingen selvfølge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 29. oktober 2024 #43 Del Skrevet 29. oktober 2024 Mange ganger. Men ikke nødvendigvis som første date, og det er helt etter mitt ønske. Greit å ha møttes en gang eller to før man legger opp til lange dater som koster en del også. Sitte på en dyr restaurant med en fyr man har null kjemi med er drepen... Vil bare legge til at den som vil på den type date bør være forberedt på å betale også, og det er bare tull at mannen alltid skal være den som tar initiativ til sånt. Om du ikke er av typen som vil være tradvife så gå for full likestilling i datingen også. Det er der lista legges. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #44 Del Skrevet 29. oktober 2024 Seff skrev (4 timer siden): Da må du jo foreslå å gjøre du har lyst til. Det at de aldri går på kafé eller restaurant, betyr ikke at de ikke vil. Det er bare mange menn som er ganske tafatte når det gjelder å ta initiativ til å gjøre sånt for kosens skyld. Men vi er i 2024, så du bør ikke forvente at mannen tar hele regningen hvis dere går ut og spiser. Hvis han har lyst til det, er det jo greit, men det er ingen selvfølge. De mennene bør en ikke bosette seg med, og det er noe en søker. Har allerede opplevd å være jevnt over skuffet av å være den eneste som har ønsker og eneste som tar initiativ. Samtidig har opplevelser en tendens til å bli lavmælte når du må drasse noen som kunne vært hvor som helst med deg. Om de ikke har lyst, får du ikke bestandig det rette selskapet heller. Anonymkode: 062be...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #45 Del Skrevet 29. oktober 2024 Det virker så koselig å bli bedt ut på en ordentlig date og bli vartet opp litt. Håper jeg får oppleve det en gang 😆 Anonymkode: 5ae93...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 29. oktober 2024 #46 Del Skrevet 29. oktober 2024 Ikke blitt bedt ut, men har bedt ut folk. Men jeg ville aldri bedt noen på en date med restaurantmat utover en eller annen småfancy burgersjappe, da det er det jeg er vant med hvis jeg først skal "skeie ut". Og, den som ber ut, bestemmer. Helst ville jeg gjort noe annet, som er litt mindre A4 og litt lettere får i gang en samtale eller i det minste avslører kompatibiliteten. Kunne gjerne kjørt en løpedate, så får vi noen kilometer på Strava samtidig som vi har det hyggelig sammen DET er en fin date. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #47 Del Skrevet 29. oktober 2024 Dater ikke menn på nett jeg da, de jeg har vært sammen med og datet har jeg truffet ute på diverse tilstelninger. Vært på restauranter, kaffedates, stranda, turdate, kinodate ol. Anonymkode: b4bc5...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #48 Del Skrevet 29. oktober 2024 Mannen min inviterte meg på flere dates i starten av vårt bekjentskap. Han inviterte meg hjem på hjemmelaget middag, på kino, ut på middag osv. Men så er dette nesten 20 år siden da. Fortsatt godt gift🥰 Anonymkode: 7d6ea...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 29. oktober 2024 #49 Del Skrevet 29. oktober 2024 Merker jeg er ikke så veldig opptatt av å date. Det ligger så mye press og forventninger i lufta virker det som. Da foretrekker jeg heller det som faller seg naturlig. Det viktigste er jo å sette av tid, og gjerne gjøre noe sammen syns jeg. Det er veldig koselig 💕. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #50 Del Skrevet 29. oktober 2024 Min erfaring er at trikset for å bli bedt på ordentlige dates er å ha absolutt ingen bilder som en gang grenser opp mot sexy. Du kan være søt og sjarmerende og alt på bildene, men om bare ett av bildene er et snev av sexy så bare renner det inn med slibrige kommentarer og tvilsomme tilbud med en gang. Men så lenge jeg har hatt absolutt ingen sexy bilder har jeg fått masser av seriøse henvendelser fra menn. Men, det er klart, med ett sexy bilde får jeg sikkert 20 tvilsomme tilnærmelser, men uten det kanskje én seriøs henvendelse. Men det er verdt det! Heller tre seriøse henvendelser er 60 tvilsomme typer. Anonymkode: 3bca5...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #51 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min erfaring er at trikset for å bli bedt på ordentlige dates er å ha absolutt ingen bilder som en gang grenser opp mot sexy. Du kan være søt og sjarmerende og alt på bildene, men om bare ett av bildene er et snev av sexy så bare renner det inn med slibrige kommentarer og tvilsomme tilbud med en gang. Men så lenge jeg har hatt absolutt ingen sexy bilder har jeg fått masser av seriøse henvendelser fra menn. Men, det er klart, med ett sexy bilde får jeg sikkert 20 tvilsomme tilnærmelser, men uten det kanskje én seriøs henvendelse. Men det er verdt det! Heller tre seriøse henvendelser er 60 tvilsomme typer. Anonymkode: 3bca5...4c4 "sexy" bilder skremme også bort seriøse menn. Anonymkode: f0782...5e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #52 Del Skrevet 30. oktober 2024 Ja, han jeg dater nå spurte meg ut på middags-date første gangen han viste direkte interesse. Vi har kun datet i 4 måneder nå, men han er helt klart den beste fyren jeg har datet. Mye bedre enn skvipet med frem og tilbake på tinder. Han er veldig alpha-han, selv om jeg ikke helt kan fordra det begrepet. Tar styring og vet hva han vil. Dag og natt sammenlignet med disse guttungene som ikke vet forskjellen mellom opp og ned. Han er heller ikke en sånn big deal wannabe med stort oppmerksomhetsbehov som min første store kjærlighet (grunnen til at vi slo opp var nettopp pga. falskheten og hvordan han flashet på sosiale medier at han var big deal med oppdiktede meriter, dyr vin og falske status-klokker som "Rolex"). Anonymkode: aeb28...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 30. oktober 2024 #53 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): De mennene bør en ikke bosette seg med, og det er noe en søker. Har allerede opplevd å være jevnt over skuffet av å være den eneste som har ønsker og eneste som tar initiativ. Samtidig har opplevelser en tendens til å bli lavmælte når du må drasse noen som kunne vært hvor som helst med deg. Om de ikke har lyst, får du ikke bestandig det rette selskapet heller. Anonymkode: 062be...346 Poenget mitt er at det ikke nødvendigvis ikke er at de ikke har lyst, de tenker bare ikke på å ta initiativ selv. Jeg kjenner flere sånne, og de gir uttrykk for at de koser seg nå de først er ute på noe. Hvis de hadde vært sure, mutte og giddaløse når man foreslår noe, skjønner jeg jo at du mener man skal holde seg unna. Men som sagt er ikke det tilfelle for mange av disse "hjemmesitterne". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #54 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 0.58): Han jeg er sammen med nå tok meg med på mange flotte dater. Han hentet meg, booket bord på fine restauranter. Han planla alle datene. Alt jeg trengte var å pynte meg. Han betalte alt selvsagt. Han er vel et av de få jeg har opplevd å fått en skikkelig date med. Han forventer heller ikke noe sex. Ga meg et kyss etter daten var ferdig. Hadde sex etter vi hadde vært på date nr 8. Da hadde han bedt meg bort på en weekend i en annen by. Vi ble kjærester da. De jeg har datet tidligere har omtrent forventet sex etter å ha møttes 1 gang. Skal se film hjemme eller dra ut på bar å drikke. Slike menn er ikke noe å samle på. Man skal ikke føle at man er skyldig de sex på noen slags måte. Krev litt mer. Slutter vi damer å gi etter så lett så slutter kanskje menn å gi lite for å oppnå det de ønsker. Anonymkode: e280a...48f Ikke alle drømmer om å få ting betalt og arrangert.. Handler ikke om manglende krav, men fokus på helt andre ting. Er en mellomting mellom å ligge på første date, og å ha en weekend borte.. Anonymkode: 4b09a...a9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #55 Del Skrevet 30. oktober 2024 Aldri, men damer har bedt meg ta dem ut på date Anonymkode: 576af...9c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #56 Del Skrevet 30. oktober 2024 Seff skrev (3 timer siden): Poenget mitt er at det ikke nødvendigvis ikke er at de ikke har lyst, de tenker bare ikke på å ta initiativ selv. Jeg kjenner flere sånne, og de gir uttrykk for at de koser seg nå de først er ute på noe. Hvis de hadde vært sure, mutte og giddaløse når man foreslår noe, skjønner jeg jo at du mener man skal holde seg unna. Men som sagt er ikke det tilfelle for mange av disse "hjemmesitterne". Det er ikke det samme, de koser seg i sin udelaktige energi. De bidrar ikke, er ikke energisk med i samspillet. Jeg er åpen for å ta med menn på date, å jeg har gjort det. Men jeg er en kvinne og har aldri opplevd en mann løfte en finger for å planlegge noe, å det er sårende og kjedelig. Det hjelper ikke i det hele tatt å høre at det er passive menn som venter på at vi skal gjøre jobben, la dem vente. Anonymkode: 062be...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 30. oktober 2024 #57 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke det samme, de koser seg i sin udelaktige energi. De bidrar ikke, er ikke energisk med i samspillet. Jeg er åpen for å ta med menn på date, å jeg har gjort det. Men jeg er en kvinne og har aldri opplevd en mann løfte en finger for å planlegge noe, å det er sårende og kjedelig. Det hjelper ikke i det hele tatt å høre at det er passive menn som venter på at vi skal gjøre jobben, la dem vente. Anonymkode: 062be...346 Da har du nok vært veldig uheldig. Min erfaring er at når ballen er kastet, er de fleste mer enn gjerne med på å planlegge hva man skal hvor osv. De jeg kjenner, som er tafatte med å ta initiativ, har andre gode kvaliteter, så da synes jeg det er greit at vi er gode på ulike ting og kan utfylle hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #58 Del Skrevet 30. oktober 2024 Jeg har blitt bedt på mange ordentlige førstedater dette året, både påspandert fine middager, tatt med på standup, piknik, dart o.l. Vanligste er likevel noen øl ute, og det er helt greit synes jeg. Man vet jo ikke helt hva man treffer på. De fleste menn er nok på en del dater og er ikke interessert i å påstandene så mye de første datene. Anonymkode: 03731...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #59 Del Skrevet 30. oktober 2024 Seff skrev (2 minutter siden): Da har du nok vært veldig uheldig. Min erfaring er at når ballen er kastet, er de fleste mer enn gjerne med på å planlegge hva man skal hvor osv. De jeg kjenner, som er tafatte med å ta initiativ, har andre gode kvaliteter, så da synes jeg det er greit at vi er gode på ulike ting og kan utfylle hverandre. De finner sikkert noen, men jeg kommer heller til å være singel. For min del er det ingen utfylling, for jeg er mentalt aktiv og søkende, trenger noen som stimulerer eventyrlysten. Anonymkode: 062be...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 31. oktober 2024 #60 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): "sexy" bilder skremme også bort seriøse menn. Anonymkode: f0782...5e3 Det blir som med barisbilder hos menn, som helt sikkert trekker ONS-jaktende kvinner. Det handler bare om at bilder også kommuniserer intensjon, og velger du å putte et "kom og ta meg"-bilde (jeg snakker for alle kjønn her), så får du respons deretter. Hvis jeg, som mann, er på kjærestejakt, er ikke sexypics det jeg er ute etter, men om noen viser et eller annet som tilsier at vi passer sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå