Gå til innhold

Har du noen gang blitt bedt på en ordentlig date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har dater litt på nett. Må si jeg savner å bli bedt på ordentlig date. De fleste vil bare hjem til meg eller seg for kos og eller sex med en gang. Eller gå tur drikke kaffe. Eller de tar deg med ut på resteurant skjedd få ganger, en gang betalte han men virket nesten som betaling for sex senere. Skulle ønske menn var mer interessert i meg som person og tok meg ut på ordentlig date kino/ teater eller lunsj eller middag, som fikk meg til å føle meg verdsatt som potensiell partner. 

Anonymkode: b5748...cda

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært på utallige dater på restaurant, iblant flere retters-måltider. Det er stas å bli vartet opp, men min erfaring er at det ikke nødvendigvis trenger å bety noe mer enn et hyggelig måltid. I noen av tilfellene, særlig på en første date, så har jeg også angret på at det ble en hel middags-date ute - om daten er helt merkelig/fæl/ekkel, så kan man liksom ikke bare løpe vekk... Vil si at jeg foretrekker en gåtur/kaffedate til første date, så får man sjekket an viben og kan avslutte det rimelig fort dersom man ikke liker daten.

Anonymkode: b9fbd...2cc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har dater litt på nett. Må si jeg savner å bli bedt på ordentlig date. De fleste vil bare hjem til meg eller seg for kos og eller sex med en gang. Eller gå tur drikke kaffe. Eller de tar deg med ut på resteurant skjedd få ganger, en gang betalte han men virket nesten som betaling for sex senere. Skulle ønske menn var mer interessert i meg som person og tok meg ut på ordentlig date kino/ teater eller lunsj eller middag, som fikk meg til å føle meg verdsatt som potensiell partner. 

Må legge til at mange ganger spør menn meg hva jeg vil gjøre og nekter å komme selv med forslag. Jeg tør ikke være grådig, ofte sier de til meg at de aldri går på cafeer eller restauranter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som har fasit på hva som er en ordentlig date da? For meg er det døden med lang tid på restaurant. Vil heller sitte på en stubbe i skogen og drikke kakao. 

Anonymkode: b22a8...771

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ikke dra ut på en "ordentlig date" før man vet kjemien er der. Første date bør alltid være noe kort, som gåtur eller noe kaffe sammen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå tur er for meg ordentlig date. En fjelltur med et måltid på toppen for eksempel :) Så ja, har vært på ordentlig date.

Anonymkode: 80c52...0fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men bare da jeg bodde i utlandet. Aldri i Norge. I Norge har jeg inntrykk av at folk flest møtes på byen, og at det første man gjør sammen er å ha sex. Deretter starter datingen. Det er helt bakvendt, mener jeg.

I landet jeg bodde var det en helt annen datingkultur. Her spurte jeg kvinner ut på restaurant. Var jeg heldig ble det et par drinker på en bar etterpå. Det var aldri noe snakk om sex før mange dater var bak oss.

Anonymkode: 6dab7...375

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har men ikke av norske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble invitert på noe skikkelig OTT (over the top) romantisk, hvilket ble komisk, fordi jeg er veldig jordnær og ujålete. Vanvittig sexy fyr, da. So theres that.

Anonymkode: 37c14...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, ble invitert på noe skikkelig OTT (over the top) romantisk, hvilket ble komisk, fordi jeg er veldig jordnær og ujålete. Vanvittig sexy fyr, da. So theres that.

I Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på noen dates men det er lenge siden nå. Har hatt samboer i 21 år.
Sist jeg var singel, så var det ikke noe Tinder osv. 

Det var min samboer som ba meg på 1 date 😊

Mann 46

Anonymkode: 5dd4a...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RealistiskDot skrev (20 minutter siden):

Man bør ikke dra ut på en "ordentlig date" før man vet kjemien er der. Første date bør alltid være noe kort, som gåtur eller noe kaffe sammen. 

Hvordan vet man om kjemien er der uten å møtes? 

Dette er sikkert en «aldersgreie», men jeg hadde aldri klart å utvikle noe kjemi eller følelser for en person jeg aldri har møtt.

Aldri brukt noen app/nett osv. Alle jeg har datet, vært sammen med, ONS osv, er folk jeg har møtt og blitt kjent med «i den virkelige verden».

Anonymkode: 5dd4a...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I Norge?

Ja. Norsk fyr. I Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blitt invitert på date av noen jeg liker.

Sist jeg var på date så var jeg 14 år 😂. Det var bowling og McDonalds 😂. Det var utrolig koselig 💕. Det var så koselig at jeg brydde meg ikke om jeg vant eller tapte i bowling 😂. Gode minner 💕

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke blitt invitert på date av noen jeg liker.

Sist jeg var på date så var jeg 14 år 😂. Det var bowling og McDonalds 😂. Det var utrolig koselig 💕. Det var så koselig at jeg brydde meg ikke om jeg vant eller tapte i bowling 😂. Gode minner 💕

Den var herlig 💕 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem er det som har fasit på hva som er en ordentlig date da? For meg er det døden med lang tid på restaurant. Vil heller sitte på en stubbe i skogen og drikke kakao. 

Anonymkode: b22a8...771

Slik jeg leser trådstarter så handler det ikke om restaurant, men om å føle at den andre personen er interessert i mer enn sex. Hun skiver jo om en som tok henne med på restaurant, men hun fikk fortsatt følelsen av at han kun var ute etter sex. 

Hun ønsker å føle seg verdsatt. Det kan sikkert skje på andre måter enn restaurant. 

Anonymkode: 69925...d5f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg aldri orket å dra på kino eller teater. Synes det er utrolig lite sosialt og en dårlig måte å bli kjent på ved å sitte i stillhet med hundre andre mennesker mens man ser på en skjerm eller scene. 

Hvorfor ikke ta initiativ selv? Om du har lyst til å spise på restaurant, så foreslå det. Jeg skjønner ikke hvorfor du setter likhetstegns mellom å bli verdsett som  person og et restaurant-besøk.  Når det uansett er første date, så er det litt underlig å forvente en "verdsetting" når du mer eller mindre er en fremmed han møter for første gang. Om ikke kjemien er der vil det bli en lidelse å sitte gjennom en hel middag. Det er derfor veldig mange foretrekker en mindre høytidelig, kort date så man kan lodde stemningen før man investerer noe mer i en person. 

Endret av ElectricScum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (6 minutter siden):

Personlig hadde jeg aldri orket å dra på kino eller teater. Synes det er utrolig lite sosialt og en dårlig måte å bli kjent på ved å sitte i stillhet med hundre andre mennesker mens man ser på en skjerm eller scene. 

Hvorfor ikke ta initiativ selv? Om du har lyst til å spise på restaurant, så foreslå det. Jeg skjønner ikke hvorfor du setter likhetstegns mellom å bli verdsett som  person og et restaurant-besøk.  Når det uansett er første date, så er det litt underlig å forvente en "verdsetting" når du mer eller mindre er en fremmed han møter for første gang. Om ikke kjemien er der vil det bli en lidelse å sitte gjennom en hel middag. Det er derfor veldig mange foretrekker en mindre høytidelig, kort date så man kan lodde stemningen før man investerer noe mer i en person. 

Nja, kanskje jeg innbiller meg at de som vil ha billig date og billig sex fra meg, tar andre kvinner de anser som mer verdifulle på ordentlig date. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ganger, både kino og restaurant :) 

men, nå nærmer det seg 10 år siden sist jeg datet. Har inntrykk av at det har skjedd mye på den tiden - og ikke av det positive slaget 🤔

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...