Gå til innhold

Jeg vil ha koden hans

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er urimelig.

De fleste har mye på telefonen som ikke angår partner. Det betyr ikke at innholdet truer forholdet.

Selv har jeg mye chatting med venner om mye rart. Og tilganger til ulike datasystemer på jobb. Jobb aksepterer ikke at telefonen de har betalt for kan åpnes med kun kode engang. 

Anonymkode: ea88e...07f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I et bra forhold har man ikke behov for å vite hverandres koder.
Du er urimelig så det holder.

Anonymkode: 0b3e6...8fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ønsker total åpenhet og at vi skal ha hverandres koder. Ikke for å snoke, men for at det ikke skal være noe å skjule.

Er det urimelig?

Anonymkode: f4ae8...c52

Koder til hva ? Dette er ikke noe man skal dele med andre, det er høyst personlige ting man skal beskytte tett. Så ja det er totalt urimelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke taklet det. Jeg har en mann som heldigvis stoler på meg og jeg trenger ikke å gi koden for å vise at jeg er til å stole på. Det handler om at jeg fortsatt har mitt, og mine venner som skriver til meg og ikke til han f.eks. Han får alltid bruke telefonen min ved behov, og det er virkelig ikke et problem, men fri tilgang er snoke. Jeg har selvsagt heller ikke koden hans, og aldri hatt behov for det.

Anonymkode: 28ce4...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig er du urimelig, både ovenfor han, hans venner og dine venner. Alt trenger ikke å deles med en partner, og mine venner er iallfall helt trygg på at de kan skrive ting til meg uten at partneren min nødvendigvis får vite om det.

Anonymkode: 748f5...a3a

... og potensielt arbeidsgiver. Er det en jobb kombinert jobb telefon kan det faktisk være et brudd på retningslinjene å gi deg koden.

Anonymkode: 93965...440

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har null problem med at vi hadde låst tlf. Har aldri hatt behov for tilgang til kjæresters tlf. Og INGEN har fått tilgang på min noensinne. 

Men i sommer måtte jeg ha tlf til kjæresten litt og noen ganger bruker vi hverandre telefon til å Google etc. Så vi har gitt hverandre face recognition på hverandres tlf. Vi finnes ikke usikre eller sjalu og vi respekterer hverandres privatliv.

Grunnen til at jeg ville sett det som et stort tillitsbrudd om han snoket er pga private meldinger med venner. Det vi skriver til hverandre og spesielt de til meg er privat og det ville vært ekstremt invaderende om han leste det de skrev og selvfølgelig motsatt om jeg leste hans PM’er.

Jeg har også full tilgang til mailen hans da han lagret innlogging på min Mac. Har ikke slått meg å logge på hans konto.

Men ikke alle er like komfortable med sånt. Før han har ALDRI noen fått tilgang til min telefon. Det er kun han fordi jeg stoler ubetinget på han og han på meg. 

Anonymkode: 7b237...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ikke fått min kode. Snakker om å være mistenksom og sykelig sjalu. Skaff deg hjelp.

Anonymkode: 8d121...010

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er rart as, minner meg veldig om forholdet jeg hadde til en syk, SYKT manipulerende, usikker, kravstor, anklagende, kranglete, borderline dame.  LYKKE TIL i det forholdet der! 😗 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (5 timer siden):

Det går bra. Ingen av oss er i jobb. 

Hvorfor er jeg ikke overrasket? 

Anonymkode: 10481...8f4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er jeg ikke overrasket? 

Anonymkode: 10481...8f4

Det får du spørre deg selv om. Jeg har ingen mulighet til å gjette meg til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det er relativt naturlig å ha hverandres kode i et parforhold, f.eks. fordi man styrer musikken eller sjekker noe på telefonen mens den andre kjører. Jeg og eksen hadde hvertfall tilgang på hverandres telefon av nettopp sånne grunner. Men jeg ville aldri funnet på å insistere på at jeg skulle ha tilgang.

Så vidt jeg vet var det ingen av oss som noensinne sjekket hverandres telefon, men det føltes forsåvidt fint for tilliten både å vite at man kunne, men samtidig stole på at ingen av oss ville benytte oss av det - fordi ingen av oss hadde noe å skjule.

Anonymkode: c40ad...cf0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er urimelig og kontrollerende, og tydeligvis usikker og uten tillit til kjæresten din. Hvor lenge har dere vært sammen, og hvor gamle er dere?

Med det sagt, så har vi full åpenhet her i huset, vi har hverandres koder og sånt. Det er feks mannen som ordner det meste på telefonen min om det er noe. Og jeg pleier å bruke padden hans til å se på serier, og pc'en hans om jeg trenger å bruke data, min maskin er gammel og treg. Slik har det bare naturlig blitt i løpet av mange år sammen, det er ingen av oss som har krevd noe som helst, vi bare syns det er naturlig at man har tilgang på hverandres greier. Men ingen av oss snoker, vi leser ikke meldinger og sånt, det er å krysse en grense som ikke skal krysses.

Hvorfor mener du at du har krav på koder, og evt snoke/sjekke om du føler for det?

Anonymkode: f2198...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min telefon er tjenestetelefon i offentlig forvaltning med taushetsplikt. Jeg har ikke lov til å gi bort koden min. 

Uavhengig av dette er jeg enig i at det er et tillitsbrudd mot og fra mine venner om andre har tilgang til meldinger vi sender til hverandre.

Jeg kan koden til mannen min, tror jeg, men jeg har aldri spurt etter den. Det er fordi han noen ganger har bedt meg sjekke noe eller svare på noe for han mens han har kjørt bil.

Anonymkode: 454ed...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, veldig urimelig. Alle har rett på et privatliv. Det å kreve koder og passord viser også bare mangel på tillitt. Hvorfor være i et forhold hvor man ikke stoler på partner?

Anonymkode: 976ab...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tenker det er relativt naturlig å ha hverandres kode i et parforhold, f.eks. fordi man styrer musikken eller sjekker noe på telefonen mens den andre kjører. Jeg og eksen hadde hvertfall tilgang på hverandres telefon av nettopp sånne grunner. Men jeg ville aldri funnet på å insistere på at jeg skulle ha tilgang.

Så vidt jeg vet var det ingen av oss som noensinne sjekket hverandres telefon, men det føltes forsåvidt fint for tilliten både å vite at man kunne, men samtidig stole på at ingen av oss ville benytte oss av det - fordi ingen av oss hadde noe å skjule.

Anonymkode: c40ad...cf0

Jeg tenker det er helt naturlig å ikke ha hverandres koder.

Hvorfor skal jeg sjekke noe på andres telefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Du gjør han til en dårlig venn også, det skjer at man er der for venner som ikke ønsker at livet deres skal snokes i av en mistroende partner. 

Rødt flagg, etter min mening. 

Anonymkode: e7940...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...