Gå til innhold

Jeg vil ha koden hans

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker total åpenhet og at vi skal ha hverandres koder. Ikke for å snoke, men for at det ikke skal være noe å skjule.

Er det urimelig?

Anonymkode: f4ae8...c52

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva skal du med koden hvis du ikke skal inn og se?

Anonymkode: 65b85...e92

Bare åpenheten om at jeg kan fordi han ikke skjuler noe for meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ønsker total åpenhet og at vi skal ha hverandres koder. Ikke for å snoke, men for at det ikke skal være noe å skjule.

Er det urimelig?

Ja..fordi hvis du trenger å kontrollere han er forholdet i realiten over allerede.

• Liker 32
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok urimelig for han. Noe som kan splitte dere veldig. Man må huske på at en mobiltelefon som jeg antar du snakker om her er svært personlig. Man har alt på en mobiltelefon i dag. 

Jeg og dama har en uskreven regel om å ikke snoke på hverandres mobil. Men vi er også flinke til å ikke lage grunner for at den andre ønsker det. F.eks jeg liker ikke om mobilen er på lydløs og med displayet ned. Noe jeg ikke driver med selv,og som hun heldigvis for meg forstår og heller ikke gjør.

Men jeg ville ikke gått inn på hennes mobil dersom jeg så den låå ulåst på bordet. Føler det er veldig invaderende. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det urimelig?

Hvorfor skal du ha koden hvis du ikke skal bruke den? 

Anonymkode: 868a4...dcb

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare åpenheten om at jeg kan fordi han ikke skjuler noe for meg.

Noe sier meg du ville fort merket det om han ga deg feil kode, selv om du sier den ikke skal brukes 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal du ha koden hvis du ikke skal bruke den? 

Har svart, fordi jeg vil vite at jeg i teorien kan gjøre det, at han beviser at det ikke er noe å skjule der ved å gi meg den. Stoler jeg på han og han velger å ikke bevisst skjule noe så har jeg heller ingen grunn til å snoke.

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen vil det være urimelig, for andre ikke. Kommer an på dere og forholdet.

Jeg har koden til mannen min sin mobil. Bruker den stort sett bare hvis jeg roter bort min mobil og må ringe til meg selv. Et par ganger har mannen også bedt meg svare på meldinger for han når han kjører bil. Ellers driver jeg ikke med snoking. Jeg vet han har glemt min kode…

Anonymkode: 42dfc...124

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er urimelig, aldri hadde noen fått koden min for å potensielt kunne snoke, de jeg snakker ned har ikke samtykket til at partneren min skal ha innsyn i våre samtaler og det er respektløst mot de.

Anonymkode: 39071...4a7

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har tillit så er forholdet kjørt. En kode vil ikke hjelpe. Alle har rett på et privatliv og han har lov til å si nei til å dele koden. Du kan velge om du vil akseptere det og bli, eller ikke akseptere det og gå.

Anonymkode: 2f0bd...9eb

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har koden til min partners mobil, fordi noen ganger bruker vi den til Spotify, jeg skal se på et bilde, hans ligger nærmest når jeg skal søke opp noe på google etc. han har også min.

Men det virker litt sunt denne opphengtheten i at han ikke skal kunne skjule noe.

Derimot er jeg enig i at jeg synes det hadde vært veldig rart hvis jeg ikke fikk vite koden hans.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke har tillit så er forholdet kjørt. En kode vil ikke hjelpe. Alle har rett på et privatliv og han har lov til å si nei til å dele koden. Du kan velge om du vil akseptere det og bli, eller ikke akseptere det og gå.

Anonymkode: 2f0bd...9eb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det slutt hvis kjæresten hadde insistert på å få koden til telefonen min. Man har rett på et privatliv, selv i et forhold. I tillegg er det et dårlig tegn mtp kontrollerende oppførsel. 

Har absolutt ingenting å skjule da. 

Anonymkode: 5fc46...87e

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har rett på et privatliv, selv i et forhold. Dette hadde vært et stort rødt flagg for meg. Du må kunne stole på partner uten å ha trang til å «overvåke» . Her må du virkelig jobbe med deg selv TS.

Anonymkode: e426c...bb0

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja du er urimelig, aldri hadde noen fått koden min for å potensielt kunne snoke, de jeg snakker ned har ikke samtykket til at partneren min skal ha innsyn i våre samtaler og det er respektløst mot de.

Og jeg glemte å få med, sånn usikkerhet og kontroll behov er rødt flagg for min del.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urimelig ja, ville opplevd det veldig kontrollerende og invaderende. Det at du sier du ikke ville snoket tror jeg er en dårlig unnskyldning. 

Og de aller fleste har noe å skjule på tlf, bare ikke på måten du tenker. Jeg skjuler ikke noe som komme gått ut over forholdet, men private samtaler med venner og familie er nettopp det, privat, og jeg er en dårlig venn om jeg gir andre tilgang til dette, uansett hvor mye hun sier hun ikke skal snoke 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er urimelig.  Ikke bare ønsker du muligheten til å snoke i hans privatliv, du ønsker også at han skal bryte tillitten andre har til ham ved å la deg se deres korrespondanse. Hvis han har jobbtelefon, er kravet ditt også at han skal bryte avtalen med arbeidsgiver om å holde jobbinformasjon sikret for uvedkommende.

Anonymkode: f38fa...e7e

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For noen vil det være urimelig, for andre ikke. Kommer an på dere og forholdet.

Jeg har koden til mannen min sin mobil. Bruker den stort sett bare hvis jeg roter bort min mobil og må ringe til meg selv. Et par ganger har mannen også bedt meg svare på meldinger for han når han kjører bil. Ellers driver jeg ikke med snoking. Jeg vet han har glemt min kode…

Anonymkode: 42dfc...124

Samme her. Eller fordi han alltid har telefonen sin i lomma mens min er et eller annet sted, da er det praktisk å bruke hans til å sjekke bussrutene eller hva som helst. Han har min kode fordi jeg innimellom vil at han skal ta bilde av meg og ungene med min (bedre) telefon 😅 Ville synes det var rart om han bare ba om koden min for å "stole på meg". Synes også det er ekstremt ugreit å la kjæresten sin lese gjennom meldinger ol med mindre man har avklart det med alle man sender meldinger med. Jeg vil ikke at mennene til mine venninner skal vite alt jeg skriver til dem. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...