Gå til innhold

Jeg vil ha koden hans

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant80 skrev (4 timer siden):

Det er nok urimelig for han. Noe som kan splitte dere veldig. Man må huske på at en mobiltelefon som jeg antar du snakker om her er svært personlig. Man har alt på en mobiltelefon i dag. 

Jeg og dama har en uskreven regel om å ikke snoke på hverandres mobil. Men vi er også flinke til å ikke lage grunner for at den andre ønsker det. F.eks jeg liker ikke om mobilen er på lydløs og med displayet ned. Noe jeg ikke driver med selv,og som hun heldigvis for meg forstår og heller ikke gjør.

Men jeg ville ikke gått inn på hennes mobil dersom jeg så den låå ulåst på bordet. Føler det er veldig invaderende. 

Hvorfor regel om det?! Vi har full tilgang om vi ønsker dette, hvis kjæresten sa jeg ikke fikk snoke om jrg ville hadde det vært red flag...

Anonymkode: c6351...c37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes grunnen er urimelig. Mobil er privat, og selv om man ikke skjuler noe, kan man ha samtaler med venner man ikke ønsker andre skal lese, meldinger fra andre som avsender ikke ønsker noen andre skal lese osv. 

Men i seg selv har jeg aldri hatt problem med at partnere har visst koden min, det har naturlig bare blitt slik. Også ungene vet koden til min mobil.  Og jeg stoler 100% på at ingen av de snoker, men kun gjør det de lånte telefonen for. 

Men det er en stor forskjell på å oppgi den selv tilfeldig i hverdagen, og å bli spurt om den fordi den andre "vil ha mulighet til å sjekke den men ikke kommet til å sjekke"..  Da hadde jeg sagt nei rett og slett, fordi jeg da hadde følt det var fordi han ikke stolte på meg..

Endret av Lidhun
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttery skrev (4 timer siden):

Jeg har koden til min partners mobil, fordi noen ganger bruker vi den til Spotify, jeg skal se på et bilde, hans ligger nærmest når jeg skal søke opp noe på google etc. han har også min.

Men det virker litt sunt denne opphengtheten i at han ikke skal kunne skjule noe.

Derimot er jeg enig i at jeg synes det hadde vært veldig rart hvis jeg ikke fikk vite koden hans.

Signerer denne. 

Anonymkode: 40c93...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor regel om det?! Vi har full tilgang om vi ønsker dette, hvis kjæresten sa jeg ikke fikk snoke om jrg ville hadde det vært red flag...

Hvorfor skulle du ha behov for å snoke?

Anonymkode: 95fcf...456

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (3 timer siden):

Kommer vel an på hvordan paret er. 

Jeg og kona har full tilgang til alt, bank, bankid, passord på alt osv. 

Lovise78 skrev (2 timer siden):

Ja. 
Hvis du ikke stoler på typen/ dama di(n) så finn deg noen du stoler på eller begynn i terapi. Det er ikke normalt å ville ha tilgang til andres mobiler. 

Kom på en ting til: hva med Bank ID da? Gir man bort koden til noen, så kan vedkommende søke om kredittkort i andres navn, ta opp ekstra lån i banken, foreta kjøp på nettet mm. Det er virkelig ikke ok. 

Det er ulovlig å dele passord eller koder som gir tilgang på bankID. Hvis du har skjermlåskoden til en telefon, kan du også bruke bankID-appen hvis den er på telefonen. 

Og hvis telefonen også er jobbtelefon, gir man også tilgang til jobbmailer og annen jobbinfo hvis man gir bort koden. Det kan være oppsigelsesgrunn mange steder.

Anonymkode: 8f63c...b5d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mye større rødt flagg å manipuluere og bruke hersketeknikk om at en har noe å skjule om en ønsker ha tlf privat. Hadde jeg krevet det av dama, så hadde jeg blitt singel, og det forstår jeg veldig godt. Har en behov for å snoke, så er det pga manglende tillitt 

Anonymkode: 868a4...dcb

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om han gir deg koden og bytter den neste dag? Siden du ikke vil bruke den, så vil du jo ikke vite det?

Å ha koden er uansett en falsk sikkerhet, da det er så mange måter man kan skjule det man ikke vil dele med en annen. Det ville vært uaktuelt for meg å gi fra meg min om jeg fikk meg partner, og jeg synes det absolutt er urimelig å forlange å få den.

Anonymkode: 07a2e...918

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ulovlig å dele passord eller koder som gir tilgang på bankID. Hvis du har skjermlåskoden til en telefon, kan du også bruke bankID-appen hvis den er på telefonen. 

Og hvis telefonen også er jobbtelefon, gir man også tilgang til jobbmailer og annen jobbinfo hvis man gir bort koden. Det kan være oppsigelsesgrunn mange steder.

Det går bra. Ingen av oss er i jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (1 minutt siden):

Det går bra. Ingen av oss er i jobb. 

Har dere ikke bankID-app heller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ønsker total åpenhet og at vi skal ha hverandres koder. Ikke for å snoke, men for at det ikke skal være noe å skjule.

Er det urimelig?

Anonymkode: f4ae8...c52

Ja. Det er urimelig av deg. Det er 🚩 å være så kontrollerende og sjalu som du er og det motsatte av åpenhet og tillit.

Endret av Grüner
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ønsker total åpenhet og at vi skal ha hverandres koder. Ikke for å snoke, men for at det ikke skal være noe å skjule.

Er det urimelig?

Er du ute etter å provosere, eller er du bare slik? 
Koder til alt som krever koder deler man ikke med noen, uansett situasjon eller person.

Så slutt med den tankegangen og de kravene der. 

Anonymkode: 92cb5...2b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufiltrert skrev (1 time siden):

heeeeereeeeegud.

Du VET like godt som meg at det handler om at legger man mobilen med displayet net og på lydløs, så er det for å gjemme for partner detaljer om noe. Skjule.

Den første linjen oppsummerer resten ganske godt. Som sagt, har dere tillitsproblemer så må dere jobbe med dette selv. Det er ingen automatikk i at dere skal involvere noen andre i dette.

Anonymkode: 70118...935

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det urimelig?

Ja.

Hadde kjæresten min «forlangt» dette, så hadde det vært slutten på forholdet.

Ikke fordi jeg har noe å skjule, men fordi tilliten som skal til åpenbart ikke er tilstede.

Jeg har null interesse av noe kode til kjærestens telefon.

Anonymkode: 5fd29...395

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det urimelig?

Ja

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange av dere menn som er utro og annet og som ikke har baller til å være ærlig. Gjør det, så slipper vi å sløse mer tid på dere. 

Anonymkode: bc99b...850

En som får sitt utroskap ved at partner ser på telefonen er jo ufattelig dum da.

Hadde jeg vært utro, så hadde det ikke spilt noen rolle om kjæresten min sjekket telefonen hver eneste dag. Det hadde ikke vært spor etter utroskap der.

Man er utrolig naiv om man tror at tilgang på telefon forebygger eller avslører utroskap. Da er den utro parten i tilfelle usedvanlig dum.

Anonymkode: 5fd29...395

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den bør gis uten spørsmål, som

verdens mest naturlige ting. Hvorfor ikke liksom

Anonymkode: bdd87...9ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ufiltrert skrev (4 timer siden):

Om mannen reagerer negativt og BLODNEKTER på å åpenhet rundt mobilen så ja, da er man søppel ja. Da har man jo noe å skjule, DUH. 

Samme sak om han BLODNEKTER av PRINSIPP, jaha? hvilket prinsipp? Stoles blindt på? 😂😂😂😂

Har man ikke så liten tillit til hverandre at man heller snoker enn å snakke sammen så har man ikke noe sammen å gjøre. Da går man hver til sitt og finner seg en partner som er naiv nok til å gi deg alle koder og passord. 

Anonymkode: ee6f3...80e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes den bør gis uten spørsmål, som

verdens mest naturlige ting. Hvorfor ikke liksom

Anonymkode: bdd87...9ee

Fordi en ønsker et privatliv, ganske enkelt. Og hvorfor skulle man ønske å snoke om en stoler på kjæresten? Er vel ingen grunn å snoke om tilliten er på plass? 

Men godt å se at de aller fleste i tråden her forstår at dette ikke er greit 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (2 timer siden):

Trenger ikke kode for å ta bilde med tlf.

Nei, men man trenger det for å se på bildene, han er ikke spesielt flink fotograf 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde jeg vært utro, så hadde det ikke spilt noen rolle om kjæresten min sjekket telefonen hver eneste dag. Det hadde ikke vært spor etter utroskap der.

Nettopp. Å tro at snoking i tlf forhindrer eller avslører utroskap er ufattelig naivt. Hadde ikke tatt meg mye energi i å klare å kommunisere med en dame digitalt uten å legge igjen spor som dama vil finne. Komplett falsk trygghet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...