Gå til innhold

Jeg vil ha koden hans

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ufiltrert skrev (8 minutter siden):

heeeeereeeeegud.

Du VET like godt som meg at det handler om at legger man mobilen med displayet net og på lydløs, så er det for å gjemme for partner detaljer om noe. Skjule.

Interessant 🤔 jeg gjør alltid det... Og jeg er singel. Hvem skjuler jeg detaljer for? 🤔

Anonymkode: 5f948...e1c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ufiltrert skrev (9 minutter siden):

heeeeereeeeegud.

Du VET like godt som meg at det handler om at legger man mobilen med displayet net og på lydløs, så er det for å gjemme for partner detaljer om noe. Skjule.

Jeg har ingen partner, og gjør dette hele tiden. Hvem skjuler jeg noe for, hunden? 😂

Anonymkode: 95fcf...456

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det, men synes ærlig talt at dette er det ikke rimelig å be om. Partner har krav på både tillit og et privatliv. Er det ikke tillit hjelper uansett ikke kontroll. 

At det ble slik mellom oss to bare utviklet seg slik. Han er en teknisk idiot, og ba meg jevnlig ordne ting for ham, og ga meg da bare koden. I starten ba jeg ham taste kode selv, og fikk bare spørsmålet "Hvorfor det?". Så har jo vi vært sammen så lenge at vi var sammen da det kostet å ringe, og jeg hadde et mye gunstigere abonnement enn ham, så når han skulle ringe familien og prate lenge fikk han min mobil, og jeg bare ga ham koden også. Annet virket ikke viktig for meg heller. Så hadde (min kjære tekniske idiot) det med å ha glemt sin pinkode hver gang mobilen gikk av, og spurte meg om den like naturlig som han spør meg om hvor han finner annet han har rotet bort. Med 200 ulike passord og koder å huske på etterhvert fikk vi da like koder, både pin og tastelås, og har hatt det siden. 

Likevel synes jeg ikke at man skal be om eller kreve slikt. Det er ingenting galt med at man ønsker å ha slikt privat. SPESIELT ovenfor såpass usikker partner og lite tillitsfull relasjon at partner krever å få dette. Slik partner hadde ikke jeg gitt koden til heller, for da hadde partner garantert snoket. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ønsker total åpenhet og at vi skal ha hverandres koder. Ikke for å snoke, men for at det ikke skal være noe å skjule.

Er det urimelig?

Anonymkode: f4ae8...c52

Ja, dette er på linje med å lese andres brev.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tilgang til hverandres telefon, hvorfor skulle vi ikke det? Vi har ingenting å skjule, og vi sjekker heller ikke. 

Og hvis han skulle sjekket noe er det ingenting å finne. Altså ingenting å bekymre seg for. 

Jeg kan be han svare telefonen min om jeg er opptatt, svare kjapt på en melding eller finne frem noe. Han legger igjen telefonen hjemme om han stikker på joggetur eller slikt. Ingen frykt eller smålighet. 

Lurer jeg på noe eller kjenner på usikkerhet så spør jeg og vi snakker ut om det.

Anonymkode: a0e76...38f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker total åpenhet og at vi skal ha hverandres koder. Ikke for å snoke, men for at det ikke skal være noe å skjule.

Er det urimelig?

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ufiltrert skrev (37 minutter siden):

heeeeereeeeegud.

Eh, nei. Vi har alltid mobilen på lydløs, og jeg pleier å legge skjermen ned i tillegg fordi jeg ikke vil bli forstyrret av den uten at jeg oppsøker den selv. Tror ikke at jeg har hatt lyd på mobilen siden 2016, helt uavhengig av sivilstatus. Fordi det er unødvendig forstyrrende for både meg og alle rundt. Spør du meg så burde alle ha mobilen på lydløs av hensyn til andre mennesker. Det er jo rene kakofoniet av lyd. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og hvis han skulle sjekket noe er det ingenting å finne. Altså ingenting å bekymre seg for. 

Da er du en av få 

De fleste har private samtaler med venner og familie på tlf, gir man tilgang til dette for andre, så er man en dårlig venn. 

Hvis begge synes det er greit, så får man bare kjøre på, men jeg ville aldri delt ting på melding til en venn jeg visste hadde gitt koden til kjæresten 

Anonymkode: 868a4...dcb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere? 16år eller? dette er en utrolig barnslig forespørsel 

Anonymkode: 4f927...001

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vil ha koden hans - Og alle tror det dreier seg kun om  telefon

Anonymkode: 5a0ab...76b

Men hvis det ikke gjelder kun tlf, så utdyp gjerne.. 

Hvem koder tenker du på da? 

(Ps; Ser du ikke er TS, men spør likevel)

Anonymkode: 1e1bf...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har koden til mannen min, men det er jo fordi han har samme kode på alt! ...og han ber meg om å gå inn mens han kjører osv. 

Hadde en ny kjæreste forlangt kode, så hadde jeg blitt skeptisk. Ikke bare pga sjalusi, men fordi at jeg ikke hadde stolt på han/ henne. Har du kode, så kan du gjerne svindle noen osv. Hvorfor skal han stole på deg, hvis du ikke stoler på han??

En ting er når det skjer naturlig, fordi man blir samboeren, gifter seg, får barn, og etterhvert vet alt hverandre ..men forlanger?? Nånei lille venn. Fuck off.

Anonymkode: 10481...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi har tilgang til hverandres telefon, hvorfor skulle vi ikke det? Vi har ingenting å skjule, og vi sjekker heller ikke. 

Jeg kan be han svare telefonen min om jeg er opptatt, svare kjapt på en melding eller finne frem noe. Han legger igjen telefonen hjemme om han stikker på joggetur eller slikt. Ingen frykt eller smålighet. 

Lurer jeg på noe eller kjenner på usikkerhet så spør jeg og vi snakker ut om det.

Men har du krevd å få koden for å kunne kontrollere om han skjuler noe? Er det hensikten med at dere har koden til hverandre? Det er det som er saken her, at man skal ha koden til partner for å ha mulighet til å snoke og sjekke om partneren skjuler noe.

Anonymkode: 5f948...e1c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det urimelig?

Ca. like rimelig som å si at man ønsker at kode er privat - ikke fordi man har noe å skjule, men fordi man ikke ønsker snoking.

Anonymkode: b0fb4...eec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det urimelig?

Ja. Du er urimelig

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da er du en av få 

De fleste har private samtaler med venner og familie på tlf, gir man tilgang til dette for andre, så er man en dårlig venn. 

Hvis begge synes det er greit, så får man bare kjøre på, men jeg ville aldri delt ting på melding til en venn jeg visste hadde gitt koden til kjæresten 

Vi er voksne og lever i 2024, viktige samtaler foregår på telefon eller ansikt til ansikt. 

Alt annet er på snap, der forsvinner det med en gang. 

Og hvorfor iallefall dager skulle han lest samtaler mellom meg og venner? 

Tror det der mantraet med private samtaler bare er en unnskyldning for de som ikke vil ha full åpenhet. 

For meg er tillit til hverandre nettopp det. Jeg har FULL tillit til han. Jeg har tillit til at han ikke kommer til å lese private samtaler, derfor er det ufarlig å ha tilgang til telefonen min.

Å holde telefonen skjult betyr at jeg ikke har tillit til han. Da holder man det skjult fordi jeg ikke stoler på at han ikke går inn på telefonen.

Tillit betyr tilgang, men at man ikke misbruker tilliten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min har koden til mobilen min fordi jeg har gitt den til ham en gang det var praktisk nødvendig (jeg kjørte bil og han måtte sjekke noe på mobilen min for meg). Jeg har ingen problem med at han har den og jeg har ingenting og skjule for ham. MEN, om han hadde kommet på eget initiativ og bedt om koden min uten annen grunn enn «at han ville ha den» hadde jeg opplevd det som et stort overtramp. Å forlange koden til noens mobil er frekt og invaderende. Hadde vært en dealbreaker for meg. 

Anonymkode: 16505...24b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen min har koden til mobilen min fordi jeg har gitt den til ham en gang det var praktisk nødvendig (jeg kjørte bil og han måtte sjekke noe på mobilen min for meg). Jeg har ingen problem med at han har den og jeg har ingenting og skjule for ham. MEN, om han hadde kommet på eget initiativ og bedt om koden min uten annen grunn enn «at han ville ha den» hadde jeg opplevd det som et stort overtramp. Å forlange koden til noens mobil er frekt og invaderende. Hadde vært en dealbreaker for meg. 

Tenker samme som deg…

Anonymkode: 1e1bf...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er voksne og lever i 2024, viktige samtaler foregår på telefon eller ansikt til ansikt. 

Alt annet er på snap, der forsvinner det med en gang. 

Og hvorfor iallefall dager skulle han lest samtaler mellom meg og venner? 

Tror det der mantraet med private samtaler bare er en unnskyldning for de som ikke vil ha full åpenhet. 

For meg er tillit til hverandre nettopp det. Jeg har FULL tillit til han. Jeg har tillit til at han ikke kommer til å lese private samtaler, derfor er det ufarlig å ha tilgang til telefonen min.

Å holde telefonen skjult betyr at jeg ikke har tillit til han. Da holder man det skjult fordi jeg ikke stoler på at han ikke går inn på telefonen.

Tillit betyr tilgang, men at man ikke misbruker tilliten.

Det må du gjerne mene, men jeg tenker det er en dårlig unnskyldning fra deg for å forsvare kontrollerende oppførsel. Og det er forskjell på når begge har et ønske om å ha tilgang til hverandres privatliv, og det å prøve å presse noen til å gi bort kode med hersketeknikk og manipulering ved å si at de har noe å skjule om de ønsker ha tlf privat, det er ikke greit på noen som helst måte 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du hadde skilt deg om ektemannen din spurte om dere kunne ha tilgang til hverandres mobil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...