Gå til innhold

Jeg vil ha koden hans

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ufiltrert skrev (35 minutter siden):

Usikkerheten er jo fuckboiens feil. Hans oppførsel som er grunn til det.

For det finnes ingen urimelige kvinner som har personlige issues som fører til et slikt kontrollbehov?

Anonymkode: 95fcf...456

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mange av dere menn som er utro og annet og som ikke har baller til å være ærlig. Gjør det, så slipper vi å sløse mer tid på dere. 

Anonymkode: bc99b...850

Virker som du føler deg veldig truffet her.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mange av dere menn som er utro og annet og som ikke har baller til å være ærlig. Gjør det, så slipper vi å sløse mer tid på dere. 

Har man så store problemer med å stole på menn, bare fordi noen er utro, så får man heller la være å være i et forhold. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (1 time siden):

Det er nok urimelig for han. Noe som kan splitte dere veldig. Man må huske på at en mobiltelefon som jeg antar du snakker om her er svært personlig. Man har alt på en mobiltelefon i dag. 

Jeg og dama har en uskreven regel om å ikke snoke på hverandres mobil. Men vi er også flinke til å ikke lage grunner for at den andre ønsker det. F.eks jeg liker ikke om mobilen er på lydløs og med displayet ned. Noe jeg ikke driver med selv,og som hun heldigvis for meg forstår og heller ikke gjør.

Men jeg ville ikke gått inn på hennes mobil dersom jeg så den låå ulåst på bordet. Føler det er veldig invaderende. 

Her forstod ikke jeg helt. Du liker ikke at hun har mobilen på lydløs eller at den ligger med displayet ned? Huff, hadde mannen min sagt at han ikke likte det, så hadde jeg sagt at sånn liker jeg det! Jeg har nemlig aldri lyd på - kun hvis jeg venter en viktig telefon, fordi jeg er "utbrent" på lyder fra telefonen min, og velger heller å se på den jevnlig. Mobilen ligger i holder som lukkes igjen, så derfor ser man ikke meldinger og evt. ringing på displayet. Mannen min bryr seg da ikke om det. Telefonen ligger jo der, så ingenting hemmelig av den grunn. At han liker å ha lyd på er hans valg, men aldri om jeg hadde tatt lyd på telefonen for å tilfredsstille ham, når jeg hater å være tilgjengelig hele tiden. Han hadde reagert hvis jeg ikke kunne gå ut av rommet uten telefonen, men om man har lyd på eller ei, må da være opp til enhver?!? Føler det er invaderende å ha regler for lyd og hvordan mobilen ligger... Det er jo en form for kontroll ;) 

Anonymkode: 86610...69c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ett alvorlig sikkerhetsbrudd å gi koder til andre, selv partnere. Kan misbrukes i fremtiden.

Anonymkode: d3087...7f8

Og mange har koder for å komme inn på vips, mobilbank osv. 

Anonymkode: 86610...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker total åpenhet og at vi skal ha hverandres koder. Ikke for å snoke, men for at det ikke skal være noe å skjule.

Er det urimelig?

Anonymkode: f4ae8...c52

Ja. Det er hans grense. Om du ikke tåler den grensen, får du finne ny partner.

Kona mi har koden min, fordi vår grense er et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontroll av telefon. Begrep som passer inn i institusjoner det.

Slike spørsmål er typisk mangel på modenhet. Etter hvert lærer de fleste seg at kontroll av andres telefon ikke reduserer risiko eller sannsynlighet for at de gjør noen dere ikke ikke liker. Reduserer risiko for å bli lurt på bekostning av tillit kanskje. Har man grunn til å tro det bør man vurdere å gå. Syns man det er smart av prinsipp er det lurt å være singel.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

F.eks jeg liker ikke om mobilen er på lydløs og med displayet ned.

Dette er jo helt normal atferd. Hvorfor skal mobilen ligge og forstyrre alle?!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (5 minutter siden):

Virker som du føler deg veldig truffet her.. 

Jeg vet ikke min manns kode.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har man så store problemer med å stole på menn, bare fordi noen er utro, så får man heller la være å være i et forhold. 

Som sagt, jeg vet ikke min manns kode. Han er derimot ofte og veldig «merkelig» rundt sin mobil og iPad og pc, så det kan godt være han er utro på et vis.
Hvem vet, jeg må jo bare stole på ham jeg iflg dere 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart, fordi jeg vil vite at jeg i teorien kan gjøre det, at han beviser at det ikke er noe å skjule der ved å gi meg den. Stoler jeg på han og han velger å ikke bevisst skjule noe så har jeg heller ingen grunn til å snoke.

Ts

Hva skal du med tilgangen teoretisk (ha kode) hvis du aldri skal gjøre det i praksis? Det du signaliserer til han med det, er at du ikke stoler helt på han. Siden du aldri skal benytte deg av tilgangen/koden så scorer du mye mer i forholdet på å ikke be om det... resultatet er jo det samme... 

Men jeg stoler ikke på deg at du ikke vil snoke om du har koden....er nettopp derfor du vil ha den.. 

Anonymkode: ce923...957

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufiltrert skrev (1 time siden):

Om mannen reagerer negativt og BLODNEKTER på å åpenhet rundt mobilen så ja, da er man søppel ja. Da har man jo noe å skjule, DUH. 

Samme sak om han BLODNEKTER av PRINSIPP, jaha? hvilket prinsipp? Stoles blindt på? 😂😂😂😂

Jeg hadde kommet til å blånekte (antar det er det samme som blodnekte) om noen hadde spurt/bedt/krevd å få koden til min telefon. 

Jeg har ALDRI vært i nærheten av å være utro, men jeg har krav på et privatliv selv om jeg har mann. Det samme har venner og familie som har sendt meg meldinger.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så er alt av koder privat og ikke noe jeg deler, det betyr ikke att jeg har noe å skjule, men det betyr att jeg absolutt ikke deler absolutt alt med partner. 

Jeg har privat informasjon om andre mennesker innpå telefonen jeg aldri vil dele med noen, og noen form for snoking blir ikke akseptert. 

Noe må en få lov til å ha for seg selv rett og slett, en glir ikke magisk i lag og blir til ett individ i ett forhold selv om noen synes å mene det, - vi er to som skal leve ilag og fungere ilag, det betyr dermed ikke full kontroll over hverandre. 

Min partner har også sine koder for seg selv også, og det skal han få lov til å ha også.  

Anonymkode: 0ac4c...6d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (2 timer siden):

Det er nok urimelig for han. Noe som kan splitte dere veldig. Man må huske på at en mobiltelefon som jeg antar du snakker om her er svært personlig. Man har alt på en mobiltelefon i dag. 

Jeg og dama har en uskreven regel om å ikke snoke på hverandres mobil. Men vi er også flinke til å ikke lage grunner for at den andre ønsker det. F.eks jeg liker ikke om mobilen er på lydløs og med displayet ned. Noe jeg ikke driver med selv,og som hun heldigvis for meg forstår og heller ikke gjør.

Men jeg ville ikke gått inn på hennes mobil dersom jeg så den låå ulåst på bordet. Føler det er veldig invaderende. 

Det er dette som er veien å gå. Folk burde bli flinkere til å ikke konstruere grunner til usikkerhet, og heller bli flinkere til å skape trygghet. Åpenhet om kode er ikke veien å gå, men gir han deg grunn til å bli usikker, grunn til å tenke at han skjuler noe for deg, så tenker jeg heller det er på sin plass å be om innsyn. Men da skal det jammen være mer enn ens egen usikkerhet. Og en god begrunnelse for innsynet bør også kunne gis.

Anonymkode: a4736...66b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ønsker total åpenhet og at vi skal ha hverandres koder. Ikke for å snoke, men for at det ikke skal være noe å skjule.

Er det urimelig?

Ja

Anonymkode: aeb37...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufiltrert skrev (1 time siden):

Bare det at han ikke vil gi den sier vel sitt? 😂

Hvorfor blir dere sammen med søppel hele tiden?

Det er jo hun som er søppel i så fall

Anonymkode: 8c665...a8c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan hverandres koder fordi det gjennom et langt samliv har kommet i gjentatte situasjoner hvor vi trenger å bruke den andres telefon. Av typen: «kan jeg bruke telefonen din til å ringe meg selv?» eller «telefonen min ligger i gangen, kan jeg bruke din til å sjekke […]».

Vi spør alltid hverandre om det er greit å åpne den andres telefon. Hva om jeg åpner den uten og spørre og dermed finner ut hva jeg skal få til jul, for eksempel? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har svart, fordi jeg vil vite at jeg i teorien kan gjøre det, at han beviser at det ikke er noe å skjule der ved å gi meg den. Stoler jeg på han og han velger å ikke bevisst skjule noe så har jeg heller ingen grunn til å snoke.

Ts

Men hvordan vil du bevise at han kan stole på deg? Hvordan kan han stole på at du ikke leser meldinger eller mailer, eller sjekker hans sosiale medier uten at han vet det?

Jeg hadde aldri i livet stolt på at du ikke hadde misbrukt min tillit til deg, når du først har krevd å få koden min uten at du har en eneste grunn til det. Hvorfor skal han stole på at du ikke vil snoke? Hvorfor skal han stole på deg? Du har sagt rett ut at du vil ha mulighet til å snoke.

Anonymkode: 5f948...e1c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (48 minutter siden):

Dette er jo helt normal atferd. Hvorfor skal mobilen ligge og forstyrre alle?!

heeeeereeeeegud.

Du VET like godt som meg at det handler om at legger man mobilen med displayet net og på lydløs, så er det for å gjemme for partner detaljer om noe. Skjule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufiltrert skrev (Akkurat nå):

heeeeereeeeegud.

Du VET like godt som meg at det handler om at legger man mobilen med displayet net og på lydløs, så er det for å gjemme for partner detaljer om noe. Skjule.

Nei. Jeg setter den oftest ned om jeg ikke ønsker å bli forstyrret, så slipper jeg se lyset, som feks når jeg heller prioriterer tid med kjæresten enn mobilen. Men dama tenkte det samme som deg 😅 men hun skjønner heldigvis bedre nå, at jeg soner vekk tlf for å fokusere på henne. Du burde virkelig jobbe med usikkerheten før du involverer menn i livet ditt 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (2 timer siden):

Samme her. Eller fordi han alltid har telefonen sin i lomma mens min er et eller annet sted, da er det praktisk å bruke hans til å sjekke bussrutene eller hva som helst. Han har min kode fordi jeg innimellom vil at han skal ta bilde av meg og ungene med min (bedre) telefon 😅 Ville synes det var rart om han bare ba om koden min for å "stole på meg". Synes også det er ekstremt ugreit å la kjæresten sin lese gjennom meldinger ol med mindre man har avklart det med alle man sender meldinger med. Jeg vil ikke at mennene til mine venninner skal vite alt jeg skriver til dem. 

Trenger ikke kode for å ta bilde med tlf.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...