Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nå snakker vel ikke Ari Behn østfolddialekt...

Nei, på ingen måte. Men han har sine røtter der og dermed "representerer" han fylket - på èn måte. Ikke det at han er en ambassadør eller noe, men indirekte flyter merkevaren Østfold litt på ham også. Det har med assosiasjoner å gjøre.

Når slitk skjer øker aksepten for østfoldske trekk, deriblant den hardt prøvede dialekten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Synes den tar "østfold-damer" på kornet - "je bare præker og præker..." akkurat sånn er de fleste damer fra Østfold (særlig Sarpsborg og Fredrikstad), de går jo Bergens-folk en høy gang.

(Hyggelige er de fleste uansett, det skal de ha, men de kunne med fordel ha trukket pusten litt oftere).

Skrevet

Første gangen var den litt morsom.

Nå når den går 30 ganger om dagen er den slitsom, grufull og jeg skifter kanal om den skulle komme på :frustrert:

Skrevet

Den er bare knallbra!

Jeg HATER Raymon-dialekt og sånn ellers, klarer bare ikke høre et sekund på den dusten, men hun her er bare topp *ler*

Skrevet
Og jeg som har begynt å kikke på hus i Fredrikstadområdet  :hår:  :hår:  :hår:

Kanskje derfor prisene holder seg på et nokså lavt novå... og at det er en grunn til at folk har fordommer mot østfoldinger. Jeg har faktisk ikke noe i mot dialekta, men jeg avskyr sånne bråkete, bingo-sminka folk... VG-leser blir jeg ikke uansett, men kan skjønne at VG taper markedsandeler - sånne der folk kjøper vel ikke aviser...

Høres jo ut som om det finnes sånne sminka bingo damer overalt!! Det er jaggu ikke sånn her altså! Tror det finnes gode orginaler i enhver by som representerer det som er typisk for det stedet...

Selv takler jeg ikke raymond, men vg dama synes jeg er festlig, kanskje fordi jeg kjenner meg igjen?? Og NEI jeg er ikke en oversminka bleka 40 åring i grilldress, men tror mange av oss snakker nesten i like rasende tempo. Og manuset er nok skrevet slik at man skal få mange "gullkorn" inn på kort tid...

Jeg som pleier å skru av tven når tv østfold kommer på fordi jeg ikke takler fredrikstad dialekt på tv, ler godt av reklamen...

Skrevet

Hm, hvor i "by'n" er den spilt inn?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva er bekenterninger?

Hun sier vel "bekentærningær". I grunnen en temmelig vulgær dialekt.

Skrevet

Herlig reklame ! Blir så glad når jeg hører dialekta mi på TV ! Men har nok aldri preka så bredt ! Men "beken" sier jeg også. Og her i Akershus er det flere som ikke skjønner hva det betyr. Er vel inhabil, men synes ikke Østfold dialekta er vulgær ! Ho Vivi legger nok på litt ekstra. Heia Fredrikstad !

Skrevet

Den er ikke spilt inn i Fredrikstad.

Gjest Gjest
Skrevet
Den er ikke spilt inn i Fredrikstad.

Nei, heldigvis ikke. Det er sløsing med ressurser.

Gjest Flickan
Skrevet
Hun sier vel "bekentærningær". I grunnen en temmelig vulgær dialekt.

"vulgær dialekt" - hva mener du med det?

Gjest Gjesta
Skrevet
:ler: Så den på kino i forrige uke og lo meg skakk :)
Gjest LoisLane
Skrevet

Gjesten er sikkert mye finere enn oss, siden vi ikke forstår det.

:roll:

Skrevet

Innspillingen er gjort på Rælingen utenfor Oslo, og det er reklamebyrået Dinamo som står for reklamen ;)

(Kilde FB)

Skrevet

Ok, for jeg kunne ikke klare å se hvor det var.. Og ikke har vi grønne busser heller ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Tja, enkelte forbinder en kombinasjon av tykke l'er, a-endelser, æ-endelser og slurving/snøvling som vulgært.

Skrevet

Ligger den på nettet noe sted? Fikk lyst til å se den...

Skrevet

Jeg sier også "beketærninger". Og jeg er fra "rektig side", dvs Vestfold. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...