Gå til innhold

Helt tappet for energi etter trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker å trene, men blir helt tappet for energi av det. 

Hva ksn jeg gjøre annerledes?

Anonymkode: 696a2...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ta deg helt ut på treningene.

Du skrev ikke hva slags trening du driver med. Hvis det er løping, ikke løp nær makspuls. Da tar det mye lenger tid å restituere seg. Løp opptil 80-90% av makspuls. Helst mindre hvis du ikke er godt trent.

Spis og drikk før og etter hjelper også. Det er vanskeligere å trene uten væske og næring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kostholdet ditt?

Jeg blir tappet for energi etter trening i perioder hvor jeg spiser mye prosessert mat , mye sukker, mye hvetebakst etc.

I periodene hvor jeg spiser rene matvarer, blir jeg som en duracellkanin etter trening - uansett hvor hard treningen er.

Anonymkode: 217f6...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et menneske skrev (1 time siden):

Ikke ta deg helt ut på treningene.

Du skrev ikke hva slags trening du driver med. Hvis det er løping, ikke løp nær makspuls. Da tar det mye lenger tid å restituere seg. Løp opptil 80-90% av makspuls. Helst mindre hvis du ikke er godt trent.

Spis og drikk før og etter hjelper også. Det er vanskeligere å trene uten væske og næring. 

Hvordan vet jeg hva makspuls er? Pulsen min går ofte opp i 130- 145 når jeg trener. 

Jeg løper på ellipsemaskin/ ror og trener styrke. 

Anonymkode: 696a2...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Puster du skikkelig?

Anonymkode: aec0a...857

Tror det...

Anonymkode: 696a2...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvordan er kostholdet ditt?

Jeg blir tappet for energi etter trening i perioder hvor jeg spiser mye prosessert mat , mye sukker, mye hvetebakst etc.

I periodene hvor jeg spiser rene matvarer, blir jeg som en duracellkanin etter trening - uansett hvor hard treningen er.

Anonymkode: 217f6...428

Sant blitt litt mye hvete og snop i det siste, fordi jeg bakte noe greier. Holder ellers meg innafor det veldig sunne. 

Anonymkode: 696a2...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sant blitt litt mye hvete og snop i det siste, fordi jeg bakte noe greier. Holder ellers meg innafor det veldig sunne. 

Anonymkode: 696a2...5a9

Sånn er jo livet, vi må nyte litt av og til! ☺️

men merker du noen forskjell på energien etter trening når du spiser sunt da?

Anonymkode: 217f6...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvordan vet jeg hva makspuls er? Pulsen min går ofte opp i 130- 145 når jeg trener. 

Jeg løper på ellipsemaskin/ ror og trener styrke. 

Anonymkode: 696a2...5a9

Hvis du kjører hardt en halv time (ellipsemaskin?), og så øker til  maksimum omtrent ett minutt og presser til  mer enn du egentlig orker, så får du en puls som er ganke maksimal. Da finner du makspulsen, eller muligens en puls som er 1 til 5 under maks.

Jeg tror det er fint å trene så hardt at man blir skikkelig sliten en gang i uka, eller muligens to. De andre dagene  bør være en god del roligere. Trener man for hardt eller  mye hver dag så kan man få behov for å hvile så lenge at det går ut over kontinuiteten i treninga, og nøkkelen til framgang er å  ha et treningsregime som fungere i år etter år med minimale avbrudd (helst bare to dagers avbrudd).

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...