AnonymBruker Skrevet 17. oktober #1 Del Skrevet 17. oktober Jeg liker å trene, men blir helt tappet for energi av det. Hva ksn jeg gjøre annerledes? Anonymkode: 696a2...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Et menneske Skrevet 17. oktober #2 Del Skrevet 17. oktober Ikke ta deg helt ut på treningene. Du skrev ikke hva slags trening du driver med. Hvis det er løping, ikke løp nær makspuls. Da tar det mye lenger tid å restituere seg. Løp opptil 80-90% av makspuls. Helst mindre hvis du ikke er godt trent. Spis og drikk før og etter hjelper også. Det er vanskeligere å trene uten væske og næring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #3 Del Skrevet 17. oktober Puster du skikkelig? Anonymkode: aec0a...857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #4 Del Skrevet 17. oktober Hvordan er kostholdet ditt? Jeg blir tappet for energi etter trening i perioder hvor jeg spiser mye prosessert mat , mye sukker, mye hvetebakst etc. I periodene hvor jeg spiser rene matvarer, blir jeg som en duracellkanin etter trening - uansett hvor hard treningen er. Anonymkode: 217f6...428 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #5 Del Skrevet 17. oktober Et menneske skrev (1 time siden): Ikke ta deg helt ut på treningene. Du skrev ikke hva slags trening du driver med. Hvis det er løping, ikke løp nær makspuls. Da tar det mye lenger tid å restituere seg. Løp opptil 80-90% av makspuls. Helst mindre hvis du ikke er godt trent. Spis og drikk før og etter hjelper også. Det er vanskeligere å trene uten væske og næring. Hvordan vet jeg hva makspuls er? Pulsen min går ofte opp i 130- 145 når jeg trener. Jeg løper på ellipsemaskin/ ror og trener styrke. Anonymkode: 696a2...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #6 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Puster du skikkelig? Anonymkode: aec0a...857 Tror det... Anonymkode: 696a2...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #7 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvordan er kostholdet ditt? Jeg blir tappet for energi etter trening i perioder hvor jeg spiser mye prosessert mat , mye sukker, mye hvetebakst etc. I periodene hvor jeg spiser rene matvarer, blir jeg som en duracellkanin etter trening - uansett hvor hard treningen er. Anonymkode: 217f6...428 Sant blitt litt mye hvete og snop i det siste, fordi jeg bakte noe greier. Holder ellers meg innafor det veldig sunne. Anonymkode: 696a2...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #8 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sant blitt litt mye hvete og snop i det siste, fordi jeg bakte noe greier. Holder ellers meg innafor det veldig sunne. Anonymkode: 696a2...5a9 Sånn er jo livet, vi må nyte litt av og til! ☺️ men merker du noen forskjell på energien etter trening når du spiser sunt da? Anonymkode: 217f6...428 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 18. oktober #9 Del Skrevet 18. oktober (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvordan vet jeg hva makspuls er? Pulsen min går ofte opp i 130- 145 når jeg trener. Jeg løper på ellipsemaskin/ ror og trener styrke. Anonymkode: 696a2...5a9 Hvis du kjører hardt en halv time (ellipsemaskin?), og så øker til maksimum omtrent ett minutt og presser til mer enn du egentlig orker, så får du en puls som er ganke maksimal. Da finner du makspulsen, eller muligens en puls som er 1 til 5 under maks. Jeg tror det er fint å trene så hardt at man blir skikkelig sliten en gang i uka, eller muligens to. De andre dagene bør være en god del roligere. Trener man for hardt eller mye hver dag så kan man få behov for å hvile så lenge at det går ut over kontinuiteten i treninga, og nøkkelen til framgang er å ha et treningsregime som fungere i år etter år med minimale avbrudd (helst bare to dagers avbrudd). Endret 18. oktober av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #10 Del Skrevet 19. oktober Jeg er også helt tom etter en god treningsøkt. Da er det kun næring og søvn som gjelder etterpå. Om jeg skal trene en lettere økt, så kan jeg gjøre det på morningen. Men de tyngste øktene legger jeg til ettermiddag/kveld så jeg kan stupe til sengs etterpå. Det berømte «trening gir overskudd» kjenner jeg stort sett bare på i ferier etc når jeg ikke trener som vanlig😂 Aldri orket så lite som etter jeg for alvor begynte å trene. Anonymkode: fe7bf...b4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 21. oktober #11 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 23.26): Jeg er også helt tom etter en god treningsøkt. Da er det kun næring og søvn som gjelder etterpå. Om jeg skal trene en lettere økt, så kan jeg gjøre det på morningen. Men de tyngste øktene legger jeg til ettermiddag/kveld så jeg kan stupe til sengs etterpå. Det berømte «trening gir overskudd» kjenner jeg stort sett bare på i ferier etc når jeg ikke trener som vanlig😂 Aldri orket så lite som etter jeg for alvor begynte å trene. Anonymkode: fe7bf...b4c Hvor lenge har du trent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #12 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 23.26): Jeg er også helt tom etter en god treningsøkt. Da er det kun næring og søvn som gjelder etterpå. Om jeg skal trene en lettere økt, så kan jeg gjøre det på morningen. Men de tyngste øktene legger jeg til ettermiddag/kveld så jeg kan stupe til sengs etterpå. Det berømte «trening gir overskudd» kjenner jeg stort sett bare på i ferier etc når jeg ikke trener som vanlig😂 Aldri orket så lite som etter jeg for alvor begynte å trene. Anonymkode: fe7bf...b4c Spiser du nok? Anonymkode: 217f6...428 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #13 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 10.45): Jeg liker å trene, men blir helt tappet for energi av det. Hva ksn jeg gjøre annerledes? Anonymkode: 696a2...5a9 Du driver rovdrift på kroppen din, ikke trening i ordets rette forstand, når reaksjonen fra kroppen er slik du beskriver. Anonymkode: df2b3...cd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #14 Del Skrevet 21. oktober Danseskjørt skrev (2 timer siden): Hvor lenge har du trent? I mange år. Trent mye forskjellig. Alt fra aktiv fotball, bryting og MMA. Deretter noen år med løping og lett styrke. Siste 2 år fokus utelukkende på tung styrke med ganske høyt volum. De siste 2 årene har tung styrketrening vært den viktigste komponenten for tilfrisking av psykisk sykdom. Jeg har slitt meg ut for å sove og for å fungere i hverdagen og stå 100% i jobb. Har nylig pådratt meg en litt komplisert ryggskade som jeg nå er i prosess av å rehabilitere og behandle. Det har snudd treningshverdagen på hode. Så langt går det strålende også psykisk, med ingen tegn på «tilbakefall». Anonymkode: fe7bf...b4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #15 Del Skrevet 21. oktober Du trenger cardio. Begynn med å gå turer, sykle rolige turer, jogge om du klarer det, og reduser styrketreningen. Ikke kutt ut, men kombiner. Anonymkode: 1484c...06b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå