AnonymBruker Skrevet 17. oktober #1 Del Skrevet 17. oktober Jeg har to barn fra før 100% og han har to fra før 50%. Han krever at jeg av og til legger bonusbarna eller tar de med på ting alene osv. Jeg lager allerede matpakker til dem, vasker klær osv. Jeg føler at jeg har nok med mine, 100% jobb og studier ved siden av. Det virker som at han ikke skjønner at han har 50% ledig tid, jeg krever aldri at han hjelper meg med mine når han har barnefri. Barna hans er hans ansvar og jeg har ikke kapasitet at jeg skal drive å ta ansvar for de også når de allerede har to foreldre. Mens jeg er alene med to og får ingen hjelp. Føler det er så urettferdig gjort av han. Anonymkode: 1eba6...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #2 Del Skrevet 17. oktober Vi har et ord som heter Nei, det kan du bruke. Anonymkode: 49638...422 18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktfatet Skrevet 17. oktober #3 Del Skrevet 17. oktober Hvorfor krever han dette og hvorfor bor dere sammen? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 17. oktober #4 Del Skrevet 17. oktober Jeg forstår ikke hvordan man kan bo sammen og forvente at den andre ikke bidrar. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #5 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har to barn fra før 100% og han har to fra før 50%. Han krever at jeg av og til legger bonusbarna eller tar de med på ting alene osv. Jeg lager allerede matpakker til dem, vasker klær osv. Jeg føler at jeg har nok med mine, 100% jobb og studier ved siden av. Det virker som at han ikke skjønner at han har 50% ledig tid, jeg krever aldri at han hjelper meg med mine når han har barnefri. Barna hans er hans ansvar og jeg har ikke kapasitet at jeg skal drive å ta ansvar for de også når de allerede har to foreldre. Mens jeg er alene med to og får ingen hjelp. Føler det er så urettferdig gjort av han. Anonymkode: 1eba6...89e Han tenker på seg selv Anonymkode: ec3eb...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #6 Del Skrevet 17. oktober Brunello skrev (2 timer siden): Jeg forstår ikke hvordan man kan bo sammen og forvente at den andre ikke bidrar. Jeg bidrar på alle måter jeg kan og den kapasiteten jeg har. Må følge opp mine egne på aktiviteter, skole osv i tillegg til min 100% jobb og studier. Hvorfor skal jeg legge hans unger i tillegg til mine når han er der? Har han et møte eller må jobbe overtid osv er det noe annet. Føler han må ta selv ansvar når han er tilstedet. Anonymkode: 1eba6...89e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #7 Del Skrevet 17. oktober Jeg skjønner ikke at man må bo sammen hvis man ikke har felles barn. Vi har felles, men selv vi har særbo deler av tiden når mannen har sine særkullsbarn. Disse bonusfamiliene er mye mer krevende enn folk liker å snakke om, og siden det oftest er kvinnen som driver Familien A/S, er det hun som sitter igjen med svarteper. Anonymkode: d5766...968 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #8 Del Skrevet 17. oktober Fordi dere rett og slett skal være en familie,og i en familie så hjelper en hverandre. Er ikke det av intressannt eller noe en orker å bry seg med,er det vel bedre å bo alene. Anonymkode: 140f2...b3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #9 Del Skrevet 17. oktober Brunello skrev (2 timer siden): Jeg forstår ikke hvordan man kan bo sammen og forvente at den andre ikke bidrar. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg bidrar på alle måter jeg kan og den kapasiteten jeg har. Må følge opp mine egne på aktiviteter, skole osv i tillegg til min 100% jobb og studier. Hvorfor skal jeg legge hans unger i tillegg til mine når han er der? Har han et møte eller må jobbe overtid osv er det noe annet. Føler han må ta selv ansvar når han er tilstedet. Anonymkode: 1eba6...89e Jeg tror Brunello mente motsatt. Altså det at du ikke forventer at han bidrar, at det er dét som er uforståelig. Anonymkode: 34d59...c03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 17. oktober #10 Del Skrevet 17. oktober Så dere bor sammen som to ulike familier og ikke en samlet familie? Må være slitsomt å ha det slik der en ikke automatisk hjelper hverandre og stiller opp for barna som bor der, uavhengig av hvem som er mor eller far til de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #11 Del Skrevet 17. oktober Hvorfor bor du med en som kun gir deg ekstra byrde på steinen? Du vil ha det mye lettere i livet ditt uten han (og hans vedheng) i hus. Du har også lov til å si nei til han. Han kan kreve så mye han vil, men du kan si nei. Hvorfor tror du at du må gjøre som han sier? Anonymkode: dcc00...eb4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #12 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har et ord som heter Nei, det kan du bruke. Anonymkode: 49638...422 Ja! Si "nei, det må du gjøre selv". Anonymkode: 54f25...90a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #13 Del Skrevet 17. oktober Hvordan krever han egentlig? Sier han:"Jeg krever at du legger barna mine i kveld. Det er din plikt."? Eller sier han:"Kunne du lagt barna i kveld?" Ber du han om å gjøre ting for deg, og så sier han nei? Anonymkode: 26b0e...4ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 17. oktober #14 Del Skrevet 17. oktober hvor gamle er barna ts, både dine og hans? Kan de lage sin egen matpakke og legge seg selv? Kan de bidra med å få oppgaver hjemme som de har ansvar for osv? Hvilke ansvarsområder har partneren din i fht at alt i familien AS skal fungere optimalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #15 Del Skrevet 17. oktober Dere er samboere. Ingen av dere er alene. Hele familien burde jo hjelpe hverandre. Hvordan kan man kreve hjelp? Dere er to voksne i en husholdning som har omsorgsansvar for fire barn. Hvordan dere fordeler det ansvaret må dere bli enige om, det er selvfølgelig logisk at hovedansvaret for dine to er ditt, hovedansvaret for hans to er hans, men ansvaret for at dere fungerer som en familie, og at hverdagen går rundt, alle barna blir ivaretatt og forholdet fungerer er deres begge. Også hans, selvfølgelig. Du kan kreve at dere drar lasset sammen slik det fungerer best for alle 6. Anonymkode: dcf85...d6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #16 Del Skrevet 17. oktober Har du ikke økonomi til å bo uten en samboer? Anonymkode: 54deb...f5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #17 Del Skrevet 17. oktober HVORFOR ødelegger du ditt og barna dine sitt liv med å bo sammen med den mannen?? Anonymkode: c1777...719 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #18 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har to barn fra før 100% og han har to fra før 50%. Han krever at jeg av og til legger bonusbarna eller tar de med på ting alene osv. Jeg lager allerede matpakker til dem, vasker klær osv. Jeg føler at jeg har nok med mine, 100% jobb og studier ved siden av. Det virker som at han ikke skjønner at han har 50% ledig tid, jeg krever aldri at han hjelper meg med mine når han har barnefri. Barna hans er hans ansvar og jeg har ikke kapasitet at jeg skal drive å ta ansvar for de også når de allerede har to foreldre. Mens jeg er alene med to og får ingen hjelp. Føler det er så urettferdig gjort av han. Anonymkode: 1eba6...89e Ok. Så da sier du «nei, det har jeg ikke tid/krefter/lyst til». Og så gjør du det ikke. Det er ikke vanskeligere enn som så, ts. Ikke gjør det vanskelig. Dersom du har valgt å flytte inn fordi du ikke har råd til å bo alene i en bolig du er fornøyd med, og slik ikke «kan» si nei fordi du da må flytte ut og bo for deg selv (som du altså ikke har råd til i den standard du ønsker å bo)? Da må du velge å være et bedre eksempel for ungene dine, se deg om etter boliger du har råd til og justere forventninger etter egen inntekt. Og så flytter du dere ut. Anonymkode: c006c...a7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. oktober #19 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har to barn fra før 100% og han har to fra før 50%. Han krever at jeg av og til legger bonusbarna eller tar de med på ting alene osv. Jeg lager allerede matpakker til dem, vasker klær osv. Jeg føler at jeg har nok med mine, 100% jobb og studier ved siden av. Det virker som at han ikke skjønner at han har 50% ledig tid, jeg krever aldri at han hjelper meg med mine når han har barnefri. Barna hans er hans ansvar og jeg har ikke kapasitet at jeg skal drive å ta ansvar for de også når de allerede har to foreldre. Mens jeg er alene med to og får ingen hjelp. Føler det er så urettferdig gjort av han. Anonymkode: 1eba6...89e Om du skal ta deg av hans barn så mye så skal iallefall han gjøre det samme med dine 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #20 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har to barn fra før 100% og han har to fra før 50%. Han krever at jeg av og til legger bonusbarna eller tar de med på ting alene osv. Jeg lager allerede matpakker til dem, vasker klær osv. Jeg føler at jeg har nok med mine, 100% jobb og studier ved siden av. Det virker som at han ikke skjønner at han har 50% ledig tid, jeg krever aldri at han hjelper meg med mine når han har barnefri. Barna hans er hans ansvar og jeg har ikke kapasitet at jeg skal drive å ta ansvar for de også når de allerede har to foreldre. Mens jeg er alene med to og får ingen hjelp. Føler det er så urettferdig gjort av han. Anonymkode: 1eba6...89e Kan du fortelle hva som skjer når du bruker ordet krevet? Spør han, ber han deg, eller sier han at det er et krav? Hva skjer i samtalen når dere snakker om det? Har du forsøkt å svare med å da komme med eget "krav", feks "Ja, jeg kan legge alle i kveld, så legger du alle i morgen?" Anonymkode: 34d59...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå