Gå til innhold

Har du opplevd å bli tuta på i trafikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mens du kjører fordi en annen bil mente du gjorde noe feil? 

Jeg opplevde det idag, men det var jo den bilen som tuta, en gammel mann forøvrig som var uforsiktig og ikke så seg for. Har aldri tuta på noen selv. Men ville sikkert tutet om noen gjorde en veldig stor og farlig feil eller kjørte alt for fort, men generelt så vet jeg at selv så blir jeg ganske skjelven og forfjamset hvis folk tuter så syns ikke man burde tute for alt mulig. Tuter du selv mye på feil folk gjør? 

Anonymkode: 7d629...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, har både blitt tuta på og har tuta mange ganger på andre.

Anonymkode: 6b2e8...ff6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjorde det senest i går. En taxi som kom fra høyre, hadde vikeplikt, men heiv seg ut på veien rett foran meg. Han fikk høre det ja...

Ellers har jeg blitt tuta på, om jeg er litt treig ut av et kryss eller noe sånt. Da tenker jeg bare "ja ja" og går videre med dagen min, føler meg ikke så skjelven og forfjamset av det altså 

Anonymkode: b70cd...c40

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tuter når noen sovner på grønt. 

Anonymkode: 85278...92c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bodd i land hvor det å tute er en intrikat del av trafikken. Så, ja, jeg har tutet på andre titusenvis av ganger. :P

Anonymkode: dceb5...7ce

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber som trafikklærer, vi tutes på daglig 🤪

Anonymkode: 585ff...660

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Mens du kjører fordi en annen bil mente du gjorde noe feil? 

Jeg opplevde det idag, men det var jo den bilen som tuta, en gammel mann forøvrig som var uforsiktig og ikke så seg for. Har aldri tuta på noen selv. Men ville sikkert tutet om noen gjorde en veldig stor og farlig feil eller kjørte alt for fort, men generelt så vet jeg at selv så blir jeg ganske skjelven og forfjamset hvis folk tuter så syns ikke man burde tute for alt mulig. Tuter du selv mye på feil folk gjør? 

Anonymkode: 7d629...61e

Hornet og bråbrems brukte jeg senest for noen timer siden, da en sjåfør hev bilen ut rett foran min bil. Han stod på innkjøringsvei, med vikeplikt, jeg var på forkjørsvei. En bil bak, og deretter ingen biler, oversiktlig og greit, men han kunne ikke vente…idioten. 
Lyshorn brukte jeg og til en tulling som kjørte i tunnel med svart bil, uten lys, i svarte tunnelen. 
For å ta med litt til, idioter som kjører med et langlys og mørk pære på andre siden. 

Anonymkode: 76814...064

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tuter på folk, men har bare opplevd å selv bli tutet på en gang. Og da tror jeg hun som blinket må ha misforstått, fordi jeg kom fra hennes venstre inn i rundkjøringen, og hun kjørte ut foran meg og tutet og veivde med armene, jeg bare: 😂😂

Anonymkode: 3ce75...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble tutet på da jeg skulle rygge inn på en parkeringsplass i morges. Ødela hele dagen min. Enkelte mennesker trenger å gå på sinnemestringskurs. Jeg mener, slapp av for faen! 

Anonymkode: b1495...145

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble tutet på da jeg skulle rygge inn på en parkeringsplass i morges. Ødela hele dagen min. Enkelte mennesker trenger å gå på sinnemestringskurs. Jeg mener, slapp av for faen! 

Når folk gjør sånt stopper jeg bilen helt og stirrer på dem i sånn 10 sekunder for å vise at jeg gledelig sløser med tiden for at vedkommende må vente. At det blir litt kø er faktisk bare gøy for meg, tru det eller ei. 🤣

Anonymkode: dceb5...7ce

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det ødela hele dagen din at noen tutet på deg, tenker jeg at du kanskje bør revurdere om bilkjøring er noe for deg 😅

Anonymkode: 4872f...fd7

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hornet og bråbrems brukte jeg senest for noen timer siden, da en sjåfør hev bilen ut rett foran min bil. Han stod på innkjøringsvei, med vikeplikt, jeg var på forkjørsvei. En bil bak, og deretter ingen biler, oversiktlig og greit, men han kunne ikke vente…idioten. 
Lyshorn brukte jeg og til en tulling som kjørte i tunnel med svart bil, uten lys, i svarte tunnelen. 
For å ta med litt til, idioter som kjører med et langlys og mørk pære på andre siden. 

Anonymkode: 76814...064

Omtrent denne situasjonen for noen dager siden, bare at jeg var den andre bilen og bilen med forkjørsrett hadde blinklyset på og jeg trodde den skulle inn. 

For en ukes tid siden tutet jeg på en som holdt på å rygge på meg (jeg stod i ro).

Så ja, det tutes på jevnlig basis.

Anonymkode: e7935...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuter på folk hver dag. Spesielt om de bare kjører fartsgrensen i venstrefilen mens høyre har plass. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tuter først når jeg virkelig må kaste meg på bremsen for å unngå kollisjon. Ikke av mindre ting som kun er irriterende, og uten direkte fare for sammenstøt. Den jeg ev. skulle tutet på vet jo gjerne allerede at hen har gjort noe ugreit, og trenger vel ingen til å understreke det. Mange av gangene noen tuter på meg vet jeg det i hvert fall godt selv :laugh:

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg ble tutet på da jeg skulle rygge ut av en parkeringsplass. Jeg så at det kom en bil, så jeg stoppet halvveis ute (det var god plass til å kjøre forbi bak min bil). En sur gammel dame tutet på meg, etter at jeg hadde stoppet, så da ristet jeg bare på hodet. Havnet bak henne i krysset ut fra butikken, der hun sto og knotet med gir eller noe sånt, var ingen andre biler etter veien. Så da måtte jeg jo bare tute på henne, siden hun var sååå treig, hun skvatt til og knotet enda mer 🤣

Anonymkode: 773ff...834

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ble tutet på da jeg skulle rygge ut av en parkeringsplass. Jeg så at det kom en bil, så jeg stoppet halvveis ute (det var god plass til å kjøre forbi bak min bil). En sur gammel dame tutet på meg, etter at jeg hadde stoppet, så da ristet jeg bare på hodet. Havnet bak henne i krysset ut fra butikken, der hun sto og knotet med gir eller noe sånt, var ingen andre biler etter veien. Så da måtte jeg jo bare tute på henne, siden hun var sååå treig, hun skvatt til og knotet enda mer 🤣

Anonymkode: 773ff...834

Jeg få begynne å tute tilbake jeg også 😅

Syns bare det er spesielt hvordan voksne mennesker tillater seg å kjefte/tute på andre voksne når de sitter i bilen sin,  men aldri ansikt til ansikt. Er noe feigt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eric_B skrev (32 minutter siden):

Tuter på folk hver dag. Spesielt om de bare kjører fartsgrensen i venstrefilen mens høyre har plass. 

Er det lov å kjøre over fartsgrensen i forbikjøringsfeltet? Nye regler?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuter hver gang jeg kjører fordi folk skal ligge i 65 i 80 sona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tuter.

Noen av de største idiotene i trafikken er de som venter på grønt lys, og når det kommer somler de slik at knapt noen andre enn dem selv kommer ut. Det er som om de skal ta ned brekket og sette bilen i gir først.

Da tuter jeg.

Når man står og venter på grønt skal man ha én ting i hodet: Nå skal jeg komme så kjapt ut at flest mulig av bilene etter meg også kommer ut! Det betyr at - hvis man er først - skal følge med på lysene og ha foten på gassen, og så reagere lynkjapt når lyset skifter. De som følger etter skal ligge tett på, kjøre så effektivt de kan og med så liten avstand som det er forsvarlig.

Jo flere som kommer ut bak deg, jo bedre har du kjørt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...