Gå til innhold

Smal (undervektig) mann vil styrke muskler i overkropp og armer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har et godt utgangspunkt da jeg er det som regnes som det legene kaller undervektig. Har alltid vært veldig slank og har lyst til å bygge muskler særlig i armene og overkroppen. Ber om tips til å bygge muskler. Har alltid jogget og spiser ikke veldig mye men tar tran og Sanna sol. Kommer meg fra årevis med spisevegring og ønsker å starte en ny livsstil.

Lurer på tips om:

- Treningsrutiner

- Kosthold (proteiner, vitaminer og evt. anbefalte tilskudd)

- Bygging av muskler

Og gjerne det jeg inkluderer fordi jeg vet rett og slett ikke hvor jeg begynner. Tipper mange av dere er drevne på dette og kan lære meg.

Anonymkode: 0e94a...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange dager i uken kan du gå på trening?

for kosthold så er det viktig med mye protein, jeg anbefaler YT produkter hvis du sliter med å spise. Prøv å spis minst 100 gram protein om dagen.

Jeff Nippard på youtube har mange gode videoer om trening.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Styrketrening hvor du også trener bein, rumpe og rygg. Ved tung belastning på store muskelgrupper produserer du mer testosteron og det er lettere å få større overkropp. 

Spis 30- 40 gram protein ved hvert måltid.

Anonymkode: 662d5...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For det første er det viktig å få i seg nok mat, ikke bare proteiner -men alle byggeklossene. Du trenger fiber, du trenger karbo, du trenger proteiner. Det er viktig å få i seg nok , om ikke så bryter du ned kroppen i stedet for å bygge muskler. 
Dernest må du trene hele kroppen, ikke bare overkropp og armer. 
Ta også de store muskelgruppene i bein og rumpe for å øke produksjonen av testosteron, som igjen fører til enklere å bygge muskler.

Gi kroppen skikkelig hvile mellom øktene. Ingen vits å starte opp med trening hver dag, finn en treningshverdag du klarer  å opprettholde over tid. 

Anonymkode: 50189...fc0

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søk op Mike Israetel på youtube. RP strength. Han er den beste å lære trening og kosthold av. Eller Thomas Fjellberg på insta om du vil ha norsk

Anonymkode: 9ca4b...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Styrketrening hvor du også trener bein, rumpe og rygg. Ved tung belastning på store muskelgrupper produserer du mer testosteron og det er lettere å få større overkropp. 

Spis 30- 40 gram protein ved hvert måltid.

Anonymkode: 662d5...aab

Tren overkroppen for å bygge overkroppen. Testosterone fra squats er ikke betydelig selvom man bør trene beina og

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For det første er det viktig å få i seg nok mat, ikke bare proteiner -men alle byggeklossene. Du trenger fiber, du trenger karbo, du trenger proteiner. Det er viktig å få i seg nok , om ikke så bryter du ned kroppen i stedet for å bygge muskler. 
Dernest må du trene hele kroppen, ikke bare overkropp og armer. 
Ta også de store muskelgruppene i bein og rumpe for å øke produksjonen av testosteron, som igjen fører til enklere å bygge muskler.

Gi kroppen skikkelig hvile mellom øktene. Ingen vits å starte opp med trening hver dag, finn en treningshverdag du klarer  å opprettholde over tid. 

Anonymkode: 50189...fc0

Dette innlegget likte jeg veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for mange gode svar!! Skal se på hvilke øvelser som blir aktuelle. Har dere tips til utstyr jeg burde gå til innkjøp av? Ikke interessert i å stå på treningssenter sammen med andre.

Anonymkode: 0e94a...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...