Gå til innhold

Romvesen tar kontakt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

PKV skrev (2 timer siden):

Det skal godt gjøres at det vil komme "bevis" for det ene eller det andre om utenomjordisk besøk. De har sannsynligvis vært her allerede i mange tusen år. 

Når du skriver "sannsynligvis", så mener du egentlig at du gjetter vilt, helt uten indikasjoner eller bevis, ikke sant? 🤔

(fra annen bruker:) 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svakheten vår er at vi kun kan oppfatte ting via vår hjerne... Vi går automatisk ut i fra at potensielt intelligent liv har den samme hjernen, ligner på oss, har samvittighet som oss, utvikler seg som oss, har de samme ressursene som oss (strøm til å føre et romskip, lys etc), har teknologien som oss (eller mye lenger frem i tid) Uten å ofre en tanke på at vår eksistens er veldig tilfeldig.

Hvem er "vi" som går ut fra dette? Jeg går absolutt ikke ut fra det, og heller ingen seriøse jeg har lest eller sett. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror absolutt at det finnes liv der ute, men i en helt annen form enn det vi kan forestille oss.

Dette er også det jeg finner mest troverdig. 😃

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant80 skrev (På 14.10.2024 den 10.25):

Er det ikke en kube (romskip) på vei mot jorden nå? Så snart får vil vel svarene vi lurer på... (For de som tror på dette)

Min personlige mening:

Det skjer i hvertfall _ingenting_ i min levetid. Har liten tro i det store og hele.

Jepp. Det er Borg som kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John McClane skrev (På 18.10.2024 den 2.29):

Herregud må du blande inn Jesus i dette da!🤭

Hvorfor ikke? Jesus kan meget mulig være et romvesen.

Anonymkode: 7c82b...548

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovise78 skrev (13 timer siden):

Jepp. Det er Borg som kommer. 

Nei, det er Knutsen som kommer.

Anonymkode: 7c82b...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibelen er et historisk epos om tider hvor de fremmede tok kontakt og grep inn. Desverre ble Bibelen kuppet av prester og andre myndighetspersoner gjennom historien og omgjort til religion. Altså omskrevet og sensurert slik at boken ble et redskap for å styrke makt. Historien om Jesus viser nettopp det. Den er blitt forfalsket av nevnte personer og helt omskrevet. Dette må ryddes opp i. Det var ikke noen Gud som sto bak, det var fremmede fra rommet i kraft av avansert teknologi og åndelig styrke langt over det vi fatter og begriper.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PKV skrev (41 minutter siden):

Bibelen er et historisk epos om tider hvor de fremmede tok kontakt og grep inn. Desverre ble Bibelen kuppet av prester og andre myndighetspersoner gjennom historien og omgjort til religion. Altså omskrevet og sensurert slik at boken ble et redskap for å styrke makt. Historien om Jesus viser nettopp det. Den er blitt forfalsket av nevnte personer og helt omskrevet. Dette må ryddes opp i. Det var ikke noen Gud som sto bak, det var fremmede fra rommet i kraft av avansert teknologi og åndelig styrke langt over det vi fatter og begriper.

Dette er også noe du har funnet på helt av deg selv og helt uten noen bevis, eller hva?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vel nevt det tidligere men har en følelse på at alle som sitter på stortinget kommer fra en annen planet!!

Ihvertfall greier de ikke å realisere seg til vanlige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man forstår hvor vanvittig uforståelig stort universet er, og at det finnes milliarder av planeter. Så må nesten konklusjonen bli at det i det minste er sannsynlig. 

Anonymkode: d6e14...4d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 18.34):

Tror dere romvesen vil en dag ta kontakt med oss her på jorden? Har det allerede skjedd? Finnes romvesen? Hvordan tenker du at romvesen ser ut?

Diskuter ivei.

Anonymkode: 8c24b...a1c

jeg tror romvesen ser ut som joe biden 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Geir" var innom igjen. Ivrig som pokker. Jeg tror den rånekulturen har gått litt til hodet på ham. Nå har han en skikkelig stygg hodeskalle av et udyr med veldig langt bakhode som pryd på fronten av romskipet sitt. Hvis jeg forstod gestikuleringen riktig så fant han den flytende rundt i verdensrommet, allerede død. 

Ellers ble det noen tequilla shots før han dro videre igjen. 

Anonymkode: aae01...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det fins aliens som overvåker oss, muligens bare gjennom "droner". Har liten tro på at det fins biologiske aliens som er oppdaget her. Teknologien deres ville vært så langt framfor våres at det bare virker ulogisk at de ville blitt tatt uten at de selv ønsket det. 

Men galaksen er så stor og så gammel at det virker veldig lite sannsynlig at det ikke allerede finnes en sivilisasjon som dominerer den. Om det ikke finnes kan jeg ikke skjønne annet enn at universet er designet for oss, enten gjennom en gud eller at vi er en del av en simulasjon.

Anonymkode: 2077a...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de som hevder at de har hatt kontakt med romvesen, det er tilfeller for psykriatrien.

Man vet at noen mennesker de hører stemmer og forestiller seg ting som ikke er reelle, klart at de sliter og trenger hjelp. Ser ikke den store forskjellen til dem som påberoper seg å være bortført av eller som skal ha blitt kontaktet av romvesen, det er hodene deres som surrer og det betyr jo ikke at de har møtt romvesen og at vi andre skal ta til oss og starte å tro på slik sprøyt.

Altså snakker vi om mental lidelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (8 timer siden):

Tenker at de som hevder at de har hatt kontakt med romvesen, det er tilfeller for psykriatrien.

Man vet at noen mennesker de hører stemmer og forestiller seg ting som ikke er reelle, klart at de sliter og trenger hjelp. Ser ikke den store forskjellen til dem som påberoper seg å være bortført av eller som skal ha blitt kontaktet av romvesen, det er hodene deres som surrer og det betyr jo ikke at de har møtt romvesen og at vi andre skal ta til oss og starte å tro på slik sprøyt.

Altså snakker vi om mental lidelse.

kanskje det er du som er mentalt forstyrret. Ihvertfall flagger du null kunnskap om både universets muligheter, hvem vi er og kommer i fra, og vår plass i et universelt hierarki. Slik du ordlegger deg, er du ihvertfall ingen målestokk for meningsmotstandere. Det eneste du klarer å hoste ut av deg er på nivå med en barnehage.  Du skal ikke høre noe mer fra meg. Jeg søker kunnskap, ikke et intellektuelt nivå med en bavian. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PKV skrev (1 minutt siden):

Jeg søker kunnskap, ikke et intellektuelt nivå med en bavian. 

Merkelig at du da ikke kommer med noe kunnskap, men bare helt ville fantasier uten verken bevis eller begrunnelse. Du har jo slengt ut flere helt ville ideer allerede, og jeg venter fortsatt på noen som helst bevis for dette.

Verdensrommet er svært, og ut fra det vi i dag vet om sannsynligheten for at liv oppstår, så er det veldig sannsynlig for at det har oppstått mange steder i verdensrommet. Men at liv skal nå en slik teknologi at det er i stand til å reise til andre solsystemer er noe vi ikke har et eneste eksempel eller bevis på.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PKV skrev (29 minutter siden):

kanskje det er du som er mentalt forstyrret. Ihvertfall flagger du null kunnskap om både universets muligheter, hvem vi er og kommer i fra, og vår plass i et universelt hierarki. Slik du ordlegger deg, er du ihvertfall ingen målestokk for meningsmotstandere. Det eneste du klarer å hoste ut av deg er på nivå med en barnehage.  Du skal ikke høre noe mer fra meg. Jeg søker kunnskap, ikke et intellektuelt nivå med en bavian. 

Det bemerkelsesverdige er at de eneste som har møtt romvesner er "tilfeller" av mennesker man med rette kan spørre seg om at er i vater, det er gjerne ganske alternativt tenkende mennesker som nok før de påstår å ha møtt romvesner ble ansett som høyst snåle og alternative.

Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at det er den type mennesker som kan tro på og se gjennferd/spøkelser også, er akkurat den type mennesker vi snakker om.

Rart er det ikke, at disse høyteknologiske romvesenene, at de ikke har tatt kontakt med og offesielt gjort seg til kjenne. Klart det ville vært naturlig at de var kontaktsøkende overfor oss.

Endret av tvertimot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også vi er romvesener. Vi kommer fra forskjellige verdener, og derfor er det et universelt mangfold på jorden med forskjellige menneskeraser med forskjellig høyde og utseende. Kommer fra forskjellige kloder med forskjellig tyngdekraft, som bygger forskjellig høyde på de som bor der. I tidligere tider var det forskjellige raser som hersket på jorden med ca 10 000 års intervaller. Men de reiste bestandig tilbake dit de kom i fra når "ødeleggeren/planet x" kom for nært jorden og destruerte det meste som ble bygget. Siden siste passering har det kommet et nytt maktapperat inn i bildet, som har hentet mange nye raser hit til jorden. De ble startet som Adam og Eva rundt om på forskjellige kontinenter. Hensikten er at vi skal møtes og blande oss. Til slutt er vi jordens menneskerase, og ikke kopier av noen av de andre der ute i fra.  Jeg vet dette fordi også jeg kommuniserer med verdensrommet, og har gjort omtrent hel mitt voksne liv. Jeg vil ikke være denne egenskapen foruten, selv om noen har problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 18.34):

Tror dere romvesen vil en dag ta kontakt med oss her på jorden? Har det allerede skjedd? Finnes romvesen? Hvordan tenker du at romvesen ser ut?

Diskuter ivei.

Anonymkode: 8c24b...a1c

Var romvesen som skapte mennesket i sin tid og de så ut som oss bare mye høyere. Ikke rart kanskje siden de skapte oss i " sitt bilde" definert i første mosebok som genetisk avkom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PKV skrev (5 timer siden):

Også vi er romvesener. Vi kommer fra forskjellige verdener, og derfor er det et universelt mangfold på jorden med forskjellige menneskeraser med forskjellig høyde og utseende. Kommer fra forskjellige kloder med forskjellig tyngdekraft, som bygger forskjellig høyde på de som bor der. I tidligere tider var det forskjellige raser som hersket på jorden med ca 10 000 års intervaller. 

Du glemte visst helt det du skrev i går:

PKV skrev (17 timer siden):

Jeg søker kunnskap, ikke et intellektuelt nivå med en bavian. 

Det du kommer med er jo ville fantasier på et intellektuelt nivå med en bavian, og har ikke noe med kunnskap å gjøre. Jeg har spurt deg om bevis for disse ville påstandene 2-3 ganger nå, men det er jo tydelig at du ikke har noen, naturlig nok.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

Det du kommer med er jo ville fantasier på et intellektuelt nivå med en bavian, og har ikke noe med kunnskap å gjøre. Jeg har spurt deg om bevis for disse ville påstandene 2-3 ganger nå, men det er jo tydelig at du ikke har noen, naturlig nok.

Opp mot universets virkelighet vil ikke engang vår villeste fantasi ha noen sjanse. Bevis for utenomjordisk besøk blir beslaglagt av de store nasjoners hemmelige tjenester. Men det handler ikke om det, Det handler om å gå foran med et godt eksempel, som de utenomjordiske gjør. Vi slenger i fra oss søppel og skrot over alt og nesten kveler vår klode i overforbruk og tilgrising. Hvorfor skulle jeg behøve bevis for at vi har besøk fra rommet? Jeg har forstått dette siden jeg var en guttunge og vet knakende godt hvorfor de er her. Dette er et enormt stormaktsspill mellom atomnasjoner og universelle krefter som prøver å ta ansvar for galskapen som råder her på jorden. I forhold til de universelle makter, er vi her på jorden som barn som leker med fyrstikker. Som kjent kan ting ta fyr. Er det noen som da kan ta ansvar? Jeg håper og tror det. Jeg tror bare ikke at du forstår dette spillet som foregår. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

Opp mot universets virkelighet vil ikke engang vår villeste fantasi ha noen sjanse. Bevis for utenomjordisk besøk blir beslaglagt av de store nasjoners hemmelige tjenester. Men det handler ikke om det, Det handler om å gå foran med et godt eksempel, som de utenomjordiske gjør. Vi slenger i fra oss søppel og skrot over alt og nesten kveler vår klode i overforbruk og tilgrising. Hvorfor skulle jeg behøve bevis for at vi har besøk fra rommet? Jeg har forstått dette siden jeg var en guttunge og vet knakende godt hvorfor de er her. Dette er et enormt stormaktsspill mellom atomnasjoner og universelle krefter som prøver å ta ansvar for galskapen som råder her på jorden. I forhold til de universelle makter, er vi her på jorden som barn som leker med fyrstikker. Som kjent kan ting ta fyr. Er det noen som da kan ta ansvar? Jeg håper og tror det. Jeg tror bare ikke at du forstår dette spillet som foregår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...