Gå til innhold

Romvesen tar kontakt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

John McClane skrev (6 timer siden):

Ta på deg de ironiske brillene når du går inn i en tråd om romvesen da!

Om ikke det var leksikon kvalitet på det jeg skrev så kunne det vært skrevet på en 'welovenasa.com side eller noe slikt!?

Jaja du da, ikke noe tro på at vi har aliens på vei hit med romskip, grønn hud og flue øyne? Ikke en liten bakterie engang som lurer seg ned til oss?

Jaja jeg velger å tro at fantasi, drama tilsmurt med et tykt lag overtro funker på mange her inne. Eller ikke nå etter at jeg skriver dette da.....😄

Det var ikke _så_ opplagt at du var ironisk. Det finnes nok av folk som har en slik tilnærming til dette.

Anonymkode: 88d8e...5aa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med dagens forståelse av de fysiske lovene er det ikke sikkert. Avstandene i verdensrommet er problemet. Det tar for lang tid.

Anonymkode: 0484b...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John McClane skrev (7 timer siden):

Ta på deg de ironiske brillene når du går inn i en tråd om romvesen da!

Ironi på diskusjonsforum er en svært vanskelig øvelse. 

Når du forsøker deg på ironi i et underforum som dette, hvor det er titalls helt u-ironiske tråder hver uke om all mulig overtro, er det liten grunn til å forstå at innlegget ditt skilte seg ut som ironisk.

Men du skal ha for forsøket ☺️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

John McClane skrev (10 timer siden):

...det går masse rykter om at i slutten på 2026 eller i løpet av 2027 så vil planeten vår bli opplyst om deres tilstedeværelse...

Det er mulig du bare tuller, men det skal komme en bekreftelse på aliens i 2027. Sannsynligvis at militære/ myndigheter (amerikanske og andre?) forteller om kontakter, krasjer osv. Det vil nok fortsatt være mulig for mange mennesker å skyve det vekk som tull, fordi det er det små og redde mennesker gjør.

Anonymkode: f14e4...270

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er mulig du bare tuller, men det skal komme en bekreftelse på aliens i 2027.

Har du bevis, eller er det bare enda en tullepåstand uten bevis?

Sitat

Sannsynligvis at militære/ myndigheter (amerikanske og andre?) forteller om kontakter, krasjer osv. Det vil nok fortsatt være mulig for mange mennesker å skyve det vekk som tull, fordi det er det små og redde mennesker gjør.

Hva små og redde mennesker gjør, vet jeg ikke. Men jeg vet at rasjonelle mennesker som ikke er overtroiske og ikke tror på alt mulig tull uten bevis heller ikke tror på dette.

Når det kommer faktiske bevis for utenomjordiske besøk på jorda, vil jeg tro på det, men ikke før - og grunnen har ingenting å gjøre med at jeg er liten og redd, men at jeg ønsker å tro på det som er sant, og minst mulig usant tullball.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mulig du bare tuller, men det skal komme en bekreftelse på aliens i 2027. Sannsynligvis at militære/ myndigheter (amerikanske og andre?) forteller om kontakter, krasjer osv. Det vil nok fortsatt være mulig for mange mennesker å skyve det vekk som tull, fordi det er det små og redde mennesker gjør.

Skal? Det har vært snakk om en avsløring som har vært rett rundt hjørnet i årtier nå, men det kommer selvfølgelig ingenting. Hvilke kilder har du?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 18.34):

Tror dere romvesen vil en dag ta kontakt med oss her på jorden? Har det allerede skjedd? Finnes romvesen? Hvordan tenker du at romvesen ser ut?

Diskuter ivei.

Anonymkode: 8c24b...a1c

Hvorfor skriver du overskrift som om du nettop fikk en telefon fra E.T¿?

Anonymkode: 70082...6b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 10.57):

De kommer vel bare til enkelte plasser USA, som Nevada? Jesus dukker også plutselig opp der ved jevne mellomrom. 

Anonymkode: 4dfc8...cb7

Nei, ikke bare USA. Denne rypa borti England har også hatt nærkontakt😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det var ikke _så_ opplagt at du var ironisk. Det finnes nok av folk som har en slik tilnærming til dette.

Husk denne tidsrammen du: 08/2025 - 12/2027

Tipper du blir forbløffet….😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

John McClane skrev (1 minutt siden):

Husk denne tidsrammen du: 08/2025 - 12/2027

Tipper du blir forbløffet….😉

Nå er jeg forvirret. Var du ikke ironisk likevel? Mente du det du skrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (5 timer siden):

Ironi på diskusjonsforum er en svært vanskelig øvelse. 

Når du forsøker deg på ironi i et underforum som dette, hvor det er titalls helt u-ironiske tråder hver uke om all mulig overtro, er det liten grunn til å forstå at innlegget ditt skilte seg ut som ironisk.

Men du skal ha for forsøket ☺️

Du har helt rett, ironi ble brukt for å slippe for mye dritt i svarene men la gå, det får bare stå til. De kommer med fysiske bevis mellom 08-25 - 12-27.

De er selvsagt masse beviser allerede men de er såpass diffuse at de færreste blir overbevist av det.

Kloden vil få en reset som vil pågå frem til 2040 hvor det vil komme hybrid raser og rene aliens. Ja det høres litt voldsomt ut men hva om det faktisk er sant?
Rart at det skal være så vanskelig å tro på slikt, mange tror jo på Bibelen som er en blanding av noe sannhet og dikting som paven skrev om for å bruke den som ressurs til å tilegne seg makt. Når Enoks bok blir tatt frem vil den være beviset for at katolismen har skjult sannheten for verden til egen vinning. 

At du ikke tror er forståelig men hva med å være mer åpen for at det kan være det er slik selv om du ikke har sett det enda?

Og hvorfor er det så enkelt å latterliggjøre de som har en annen tro enn brorparten av folket….?

Og forresten, døden finnes ikke….😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå er jeg forvirret. Var du ikke ironisk likevel? Mente du det du skrev?

Jepp, stort sett. Er det galt mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John McClane skrev (3 timer siden):

Du har helt rett, ironi ble brukt for å slippe for mye dritt i svarene men la gå, det får bare stå til. De kommer med fysiske bevis mellom 08-25 - 12-27.

Og bevisene for å tro på dette er....? 

Sitat

De er selvsagt masse beviser allerede men de er såpass diffuse at de færreste blir overbevist av det.

Med andre ord, det finnes ikke bevis som gir noen rasjonell grunn til å tro på dette. 

Sitat

Kloden vil få en reset som vil pågå frem til 2040 hvor det vil komme hybrid raser og rene aliens. Ja det høres litt voldsomt ut men hva om det faktisk er sant?

Hva om det faktisk er sant at du bor i øyet på en enjhørning, at alle kinesere er roboter eller at Norge egentlig ligger i Afrika?

Uten bevis er slike "hva om" bare tull å tro på. 

Sitat

Rart at det skal være så vanskelig å tro på slikt, mange tror jo på Bibelen som er en blanding av noe sannhet og dikting som paven skrev om for å bruke den som ressurs til å tilegne seg makt.

Nå tror ikke jeg på historiene i Bibelen heller, men jeg er i hvert fall ikke så kunnskapsløs at jeg slenger rundt meg med feilaktige myter uten bevis om Bibelen, slik du gjør her. 

At mange tror på en ting uten gode bevis, er da ingen grunn til å tro på noe annet uten bevis. I beste fall er det heller grunn til å lære seg hva skeptisk, rasjonell tenkning er. 

At du ikke tror er forståelig men hva med å være mer åpen for at det kan være det er slik selv om du ikke har sett det enda?

Hvorfor skal man være åpen for tullebukker uten bevis? Da ender man jo opp med å tro på alt mulig som ikke er sant. Betyr det ikke noe for deg om det du tror er sant eller ikke? 

Og forresten, døden finnes ikke….😉

Prøv å fortelle det til mine døde besteforeldre eller andre døde mennesker. Hvis de er enig med deg har du en sak... 

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 22.37):

Anonymkode: 8c24b...a1c

Liker sammenligningen.

Å lage stadig kraftigere AI er som å hente aliens til jorden.

Anonymkode: 96b54...373

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

John McClane skrev (På 18.10.2024 den 15.36):

Jepp, stort sett. Er det galt mener du?

Neida, du kan mene hva du vil. Jeg forstod det bare slik på senere innlegg fra deg at du var ironisk.

Hvorfor mener du der du gjør? Du kommer med ganske ekstreme påstander om ting som skal skje. Hvordan sitter du med den kunnskapen? Og hva gjør at du tror på kildene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart. En av mine bedre venner er romvesen. Han kommer av og til innom. Han ser litt ut som en blanding av reptil og ape, men han er ganske grei. Vi forstår ikke hverandres språk. Men vi rusler en tur. Gjør litt ring-på-og-stikk, tar en pils og har rapekonkurranse, lekeslåss litt og sånt før han drar avgårde med romskipet sitt. Jeg tror han har perm eller noe når han kommer innom. Kul fyr. Har lært seg å røyke. 

Anonymkode: aae01...893

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rom-kompisen stakk innom igjen. Jeg vet ikke hva han egentlig heter, så jeg kaller han bare "Geir". Vi hadde shotte-konkurranse på terrassen og det endte med at vi putta bananer i eksosrører på bilene i gata og heiste bikkja til naboen i flaggstanga. Det pluss litt nasking på Esso'en. 

Det er litt kult å tenke på at det flyr en UFO der ute med revehale på antenna og Wunderbaum i vinduet. 

👍

Anonymkode: aae01...893

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt gjøres at det vil komme "bevis" for det ene eller det andre om utenomjordisk besøk. De har sannsynligvis vært her allerede i mange tusen år. Til syvende og sist vil dette handle om vår kunnskap og forståelse. Hvem vi er, hvor vi kommer i fra og hvorfor fremmede i tilfelle bruker tid på å besøke oss - hvis de gjør det da.......😁.  Jeg tror de bare venter på nivået vårt. Religionene er vel en kraft og ideologi som bremser vår universelle forståelse. Dette må nok i såfall bort først.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Gry Jannicke Jarlum. Hun ble kidnappet av romvesner i sin tid og har sikkert litt av hvert å fortelle. 

Anonymkode: fca6d...4d3

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svakheten vår er at vi kun kan oppfatte ting via vår hjerne... Vi går automatisk ut i fra at potensielt intelligent liv har den samme hjernen, ligner på oss, har samvittighet som oss, utvikler seg som oss, har de samme ressursene som oss (strøm til å føre et romskip, lys etc), har teknologien som oss (eller mye lenger frem i tid) Uten å ofre en tanke på at vår eksistens er veldig tilfeldig. Alt ut i fra den første lille mikroorganismen, hvordan tid, lys, temperatur, avstand til sola etc. spiller en rolle for hvordan vi har blitt gjennom milliarder av år. Bare tenk på hvordan hjernen vår er utviklet og hvordan verden egentlig kan se ut uten den. Det kan vi umulig forestille oss.

Og ikke minst. Om det så skulle være slik at det finnes intelligent liv der ute som har utviklet seg som oss, så er det mikroskopiske sjanser for at vi skulle møtt på andre mennesker. Vi har eksistert en brøkdel av jordas levetid, og sjansene blir enda mindre for hvert lysår unna liv eksisterer. Om vi skulle forestillt oss et helt liv så har det moderne mennesket eksisert et mikrosekund. Og med den utviklingen på jorda nå, både med global oppvarming, økning av populasjon++ så tviler jeg på at vi holder mange generasjoner til før det blir krise.

Jeg tror absolutt at det finnes liv der ute, men i en helt annen form enn det vi kan forestille oss.

Anonymkode: 1d6b8...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...