Gå til innhold

Jeg må vippse til min eks

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må helt klart jobbe mer enn 30%. Det er jo ingenting. Så har du råd til å betale eksen din for maten til ditt barn.

Anonymkode: c2a8b...cb6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Jeg jobbet mer før, men har nettopp blitt permitert, er jobbsøkende

Anonymkode: acfc1...a06

Fremdeles ditt ansvar. Som alenemor får du utvidet barnetrygd, barnetillegg og barnebidrag. Og har du meldt inn til NAV om permittering og jobb prosent og økonomiske situasjon vil stønader justeres deretter.

Anonymkode: 42ca2...f50

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så du har satt vekk ungen din på halvfòr, som en ponni? 

Du kan når som helst ta ungen vekk fra ham, så hvorfor i all verden skal han betale noe som helst? 

Anonymkode: c8f81...f32

Ungen er glad i han, å eksen er glad i han. Eksen min har alltid hatt overtaket på meg, er mye jeg ikke skriver her pga gjenkjennelse, men han skylder blandt annet meg, foreldrene mine i tillegg til å ha stjålet penger av barnet mitt. Ingen av oss har fått en eneste kr fra han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ungen er glad i han, å eksen er glad i han. Eksen min har alltid hatt overtaket på meg, er mye jeg ikke skriver her pga gjenkjennelse, men han skylder blandt annet meg, foreldrene mine i tillegg til å ha stjålet penger av barnet mitt. Ingen av oss har fått en eneste kr fra han

Det er ditt valg å ha kontakt med han. Om han har stjålet penger fra barnet må du anmelde.

Anonymkode: 42ca2...f50

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så jeg skal da sitte med 4000kr i måneden for å forsørge meg og barnet, når han har rundt 40 000 utbetalt med eneste utgift med en husleie på 5000 og en mobilregning på en 500 lapp? 

Han er ikke forpliktet til å ha et fortsatt forhold til ditt barn. At han ønsker det er i utgangspunktet en bonus for både din sønn og deg. Det kan være flere årsaker til at han ikke ønsker å også ta et økonomisk forhold, enten han er gjerrig, han føler han allerede gir mye av seg selv, han føler du har tatt ham for gitt gjennom forholdet, ...

Anonymkode: 1f7c0...870

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAN vil ha barnet 50% så må HAN også betale den kostnaden som følger med, hvis ikke blir dette bare helt feil.

Anonymkode: a3c1a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

men han skylder blandt annet meg, foreldrene mine i tillegg til å ha stjålet penger av barnet mitt. Ingen av oss har fått en eneste kr fra han

Da anmelder du dette. Og tenker nøye gjennom om barnet bør være hos han.

Anonymkode: a4233...fc2

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er ikke forpliktet til å ha et fortsatt forhold til ditt barn. At han ønsker det er i utgangspunktet en bonus for både din sønn og deg. Det kan være flere årsaker til at han ikke ønsker å også ta et økonomisk forhold, enten han er gjerrig, han føler han allerede gir mye av seg selv, han føler du har tatt ham for gitt gjennom forholdet, ...

Anonymkode: 1f7c0...870

Har virkelig ikke tatt han for gitt i forholdet, han krevde penger av meg også da som han brukte på fest og byen i tillegg til gjentatt utroskap fra hans side. Jeg gikk kun med på dette fordi barnet mitt er glad i han og ønsker og være hos han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da anmelder du dette. Og tenker nøye gjennom om barnet bør være hos han.

Har gjort det allerede, er snakk om store summer, men har ikke hørt noe mer om saken enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

HAN vil ha barnet 50% så må HAN også betale den kostnaden som følger med, hvis ikke blir dette bare helt feil.

Anonymkode: a3c1a...bfc

Hvorfor skal stefar/ex ha utgifter med ts sin unge?

Endret av petterm
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er jo at han ikke vil ha barnet på samvær, og da må du jo betale for ungen 100%. Da taper du enda mer.

Så dette må du nok bite deg i 🤷‍♀️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig tilfelle, da han ikke faktisk har noe ansvar for barnet, men samtidig vet jeg at mannen min ville ønsket 50/50 med stesønnen sin dersom vi går fra hverandre, og han ville aldri bedt om noe penger av meg for det. Personlig synes jeg ikke han burde bedt deg om penger dersom han ikke trenger det, men du har dessverre likevel ikke noe du skulle ha sagt på det, og det vil nok bare gå utover barnet om du tar denne kampen. Det beste jeg tenker du kan gjøre, er å få økt din egen inntekt. Er det noen grunn til at du bare jobber 30%? Hva jobber du med? Er karrierebytte et alternativ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan like gjerne begynne med å trappe ned på "samværet", fordi dette vil bare ende med konflikt og plutselig vil han ikke ha sønnen din på besøk. Gjør det heller kontrollert og på dine premisser. For barnets skyld. 

50% er mye altså.. 

Anonymkode: 16a46...854

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Eksstefar til barnet ditt burde få halve barnetrygden og halve barnebidraget ditt! 

Anonymkode: acd4a...2dd

Så da mener du at jeg skal sitte igjen med 4000kr i måneden som skal forsørge oss begge, mens han velter seg i penger å har omtrent null utgifter, da sørger jo han for at jeg kommer veldig dårlig ut av det, som igjen går ut over barnet når jeg ikke har så mye å rutte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da mener du at jeg skal sitte igjen med 4000kr i måneden som skal forsørge oss begge, mens han velter seg i penger å har omtrent null utgifter, da sørger jo han for at jeg kommer veldig dårlig ut av det, som igjen går ut over barnet når jeg ikke har så mye å rutte med.

Dette må du ta opp med biofar. Ikke din eks.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye din ex har i inntekt er ikke relevant. Du er ansvarlig for utgiftene du har med ditt barn.

Vær glad begge ønsker å være sammen.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så jeg skal da sitte med 4000kr i måneden for å forsørge meg og barnet, når han har rundt 40 000 utbetalt med eneste utgift med en husleie på 5000 og en mobilregning på en 500 lapp? 

Hans inntekt er ikke ditt problem. Du har jo ikke noe med hva eksem din tjener eller betaler. Men han tar seg av DITT barn, mer enn noen andre ville gjort. Selvfølgelig burde han hatt kompensasjon for det. Du burde også øke lønna di og har muligheten til å jobbe mye mer enn du gjør. 8000 i barnebidrag er mye. En annen ting er hvorfor barnet er hos din ex så mye? Skjønner de vil ha et forhold, men ditt ansvar er å fortelle barnet at forholdet deres er over og at han kanskje ikke burde være der så mye. Hva skjer om du får en ny mann, og han også blir en ex?

Anonymkode: a7be5...d79

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro barnebidraget er basert på at barnet er 100% hos deg, du får se på det som at noe av dette bidraget går til eksen din i og med at du ikke har barnet 100%. I stedet for å drive på med vippsing så tror jeg det blir mindre irritasjon hvis dere bare blir enige om en sum du fører videre hver gang du mottar bidrag.

At du bare jobber 30% er utelukkende ditt ansvar.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ok, så dette var bare en trolletråd...

Anonymkode: 11eb8...a2c

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...