AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #41 Skrevet 10. oktober 2024 Nei, altså, har du ikke råd til dette opplegget, så har du ikke råd. Du får trappe ned på disse besøkene og forklare at du ikke har økonomi til det. Du må tenkte på ditt og barnet ditts beste, og det er vel ikke at du ruinerer deg. Anonymkode: 564c8...f1b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #42 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du? Anonymkode: acfc1...a06 Hvis dette ikke er trolletråd er det lov å bli bekymret for mental kapasitet og lure på om dette er en egnet foreldre. Anonymkode: a4233...fc2 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #43 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, altså, har du ikke råd til dette opplegget, så har du ikke råd. Du får trappe ned på disse besøkene og forklare at du ikke har økonomi til det. Du må tenkte på ditt og barnet ditts beste, og det er vel ikke at du ruinerer deg. Anonymkode: 564c8...f1b Barnet er 14 år gammelt, jeg kan ikke nekte, eks har overtaket, barnet vil være der, å jeg føler meg totalt maktesløs. Anonymkode: acfc1...a06
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #44 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet er 14 år gammelt, jeg kan ikke nekte, eks har overtaket, barnet vil være der, å jeg føler meg totalt maktesløs. Anonymkode: acfc1...a06 Selvfølgelig kan du nekte, barnet er mindreårig. Barnet får besøke, men en slik samværsordning på hele 50 prosent hadde jeg avviklet. En fjortenåring kan man også prate med om hvorfor det må være slik. Anonymkode: 74a63...8f4 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #45 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig kan du nekte, barnet er mindreårig. Barnet får besøke, men en slik samværsordning på hele 50 prosent hadde jeg avviklet. En fjortenåring kan man også prate med om hvorfor det må være slik. Anonymkode: 74a63...8f4 Jeg har snakket med barnet om dette, men det når ikke inn, barnet sier selv at h*n og vil bli sett og hørt og bli tatt hensyn til her, å at dette noe barnet ønsker, vi har hatt mye uenigheter om dette.. Anonymkode: acfc1...a06
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #46 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har snakket med barnet om dette, men det når ikke inn, barnet sier selv at h*n og vil bli sett og hørt og bli tatt hensyn til her, å at dette noe barnet ønsker, vi har hatt mye uenigheter om dette.. Anonymkode: acfc1...a06 Ja det kunne jeg ha med min mor og det da jeg var 14, men det var hun som bestemte likevel. Du må ta de avgjørelsene, dette er ikke din eks sitt barn, slik er det bare. Og det har vært et brudd. Hadde ikke nektet barnet å besøke eksen, men ikke hatt noen form for avtale for samvær og ikke økonomisk bidrag heller. Anonymkode: 74a63...8f4 2 1
Melus Skrevet 10. oktober 2024 #47 Skrevet 10. oktober 2024 Han er urimelig. Jeg tenker at om han ønsker å være pappa, så får han være pappa. Han kan ikke bare være pappa på de måtene som passer ham selv. 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #48 Skrevet 10. oktober 2024 Hvis denne eksen har stjålet store beløp fra din sønn, så er det veldig rart at du og ikke minst din sønn, i det hele tatt ønsker å ha noe med ham å gjøre. Du skriver også at du har anmeldt ham. Du har inntekt av en 30% jobb, men så skriver du senere at det er fordi du er permittert. Da vil du jo ha arbeidsledighetstrygd, så historien henger ikke helt sammen. Anonymkode: 1fd2c...3fb 5 1
NiceOrNothing Skrevet 10. oktober 2024 #49 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobbet mer før, men har nettopp blitt permitert, er jobbsøkende Anonymkode: acfc1...a06 Her har du jo to valg slik jeg ser det. Enten gi eks en fast sum til kost / losji pr mnd evnt ta tilbake full omsorg selv . Hva dere tjener / har i utgifter pr mnd er uvesentlig . 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #50 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet mitt har ikke noe forhold til sin bio far, har ikke hatt de siste 3 år. Barnet mitt bor 50% hos min eks, barnets ex stefar, han behandler han som sin sønn å barnet kaller han for faren sin. Stefar krever flere ganger i uka at jeg vippser han for mat, noe jeg syns er helt absurd, han jobber fullt å har veldig lav husleie 5000kr måneden. Jeg jobber ca 30 % å hele lønnen min går til husleien på 12000 pluss strøm. Jeg lever ellers av barnetrygd og barnebidrag, noen som blir 8000kr i måneden, dette skal dekke mat, klær, mobil og tv regning, fritidsaktiviter mm. Er det jeg eller eksen min som er urimelig her? Anonymkode: acfc1...a06 En ting er at din ex har overtatt foreldreansvar for ditt barn, men at han i tillegg til å bruke av sin tid, sin bolig, strøm M.m. Så skal han bruke penger på mat til ditt barn? Og su spør hvem solomaterialet er urimelig? Mangler du gangsyn? Er svaret ja, på det siste spørsmålet, så får du svare ja, så skal jeg få deg inn på rett tankevei om du spør. Anonymkode: e0c33...00a 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #51 Skrevet 10. oktober 2024 Men herregud, menneske! Han er din eks. Dere er ikke sammen og har ingenting med hverandres inntekt og økonomi å gjøre. Du har barn. Han avlaster deg. Du er heldig! Jeg syns det er urovekkende at du mener han skal betale. Betyr det at du ikke har råd til å forsørge ditt eget barn? Og hvor "delt omsorg" med en eks? Ønsker du ikke tilbringe mest mulig tid med barnet? Er du ikke interessert? Anonymkode: 4befe...dd3 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #52 Skrevet 10. oktober 2024 Du burde være evig takknemlig for at han avlaster deg 50% med et barn som ikke engang er hans. I tillegg så er du så frekk at du mener at han skal fø på barnet ditt 😮 Du sier at du er arbeidssøker. Hvor lenge har du vært det? Har du mulighet til å jobbe mer enn 30% der du jobber nå? Du har jo all verdens med tid til å jobbe mer. Hvis du er arbeidssøker så har du vel også litt i ledighetstrygd i tillegg til lønn, utvidet barnetrygd og barnebidrag. Tjener barnets far godt siden han betaler 8000- i bidrag? Vær klar over at barnets far kan be om at bidraget regnes om på nytt og at det kan skjøns beregnes til at du har høyere inntekt for du skal ikke bare få lov til å gå å sulle mens andre forsørger deg. Anonymkode: aad86...7e9 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #53 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men herregud, menneske! Han er din eks. Dere er ikke sammen og har ingenting med hverandres inntekt og økonomi å gjøre. Du har barn. Han avlaster deg. Du er heldig! Jeg syns det er urovekkende at du mener han skal betale. Betyr det at du ikke har råd til å forsørge ditt eget barn? Og hvor "delt omsorg" med en eks? Ønsker du ikke tilbringe mest mulig tid med barnet? Er du ikke interessert? Anonymkode: 4befe...dd3 Selvfølgelig vil jeg tilbringe mest mulig tid med barnet, vil ha barnet her 100% Hvor får du idén i fra om at jeg ikke vil det? Er barnet selv som vil være der, å eks vil ha barnet der. Barnet blir 15 neste måned. Jeg har ikke bedt eks om verken avlastning eller penger. Full frivillighet fra barn og eks, jeg har ikke stuet barnet bort! Jeg kunne vært skikkelig kjip og nektet barnet, noe jeg ikke gjør, fordi det er det barnet selv ønsker å jeg vet eks betyr mye for barnet og omvendt. Som nevnt tidligere jeg syns det er litt grådig av eks å robbe meg for mye når jeg har lite å han mye. Jeg klarer meg fint økonomisk om jeg ikke må vippse hele tiden, noe som da utgjør at jeg sitter med mindre når barnet skal tilbake til meg. Anonymkode: acfc1...a06
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #54 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du burde være evig takknemlig for at han avlaster deg 50% med et barn som ikke engang er hans. I tillegg så er du så frekk at du mener at han skal fø på barnet ditt 😮 Du sier at du er arbeidssøker. Hvor lenge har du vært det? Har du mulighet til å jobbe mer enn 30% der du jobber nå? Du har jo all verdens med tid til å jobbe mer. Hvis du er arbeidssøker så har du vel også litt i ledighetstrygd i tillegg til lønn, utvidet barnetrygd og barnebidrag. Tjener barnets far godt siden han betaler 8000- i bidrag? Vær klar over at barnets far kan be om at bidraget regnes om på nytt og at det kan skjøns beregnes til at du har høyere inntekt for du skal ikke bare få lov til å gå å sulle mens andre forsørger deg. Anonymkode: aad86...7e9 Bio far betaler ikke 8000 i bidrag! Får 4000 i bidrag pluss 4000 i barnetrygd. Anonymkode: acfc1...a06
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #55 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ditt barn, ditt økonomiske ansvar. Hvor er bio faren? Anonymkode: bc685...362 Bio far har flyttet til utlandet med ny dame, å driter i barnet. De har ikke hatt kontakt på 3 år. Anonymkode: acfc1...a06
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #56 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Bio far betaler ikke 8000 i bidrag! Får 4000 i bidrag pluss 4000 i barnetrygd. Anonymkode: acfc1...a06 Hvor lenge har du vært arbeidssøker å kan du jobbe mer der du jobber 30%? Jobb i butikk eller i helsevesenet burde være mulig. Sønnen er jo såpass gammel at han fint kan være alene hvis du har kveldsvakter og helgejobb. Du trenger virkelig å øke inntekten din. Anonymkode: aad86...7e9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #57 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet er 14 år gammelt, jeg kan ikke nekte, eks har overtaket, barnet vil være der, å jeg føler meg totalt maktesløs. Anonymkode: acfc1...a06 Nei, det er du vel ikke? Du forklarer ex og sønn at dette ikke kan fortsette, for du har ikke råd. Fra nå av kommer du ikke til å vippse matpenger, så eksen må sende ungen hjem når det er mattid. Om de da likevel har samvær og eksen velger å spandere mat, så får du gjenta at du kommer ikke til å vippse penger, eksen må sende gutten hjem om han ikke vil spandere mat. Rinse and repeat. Anonymkode: 564c8...f1b 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #58 Skrevet 10. oktober 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Så da mener du at jeg skal sitte igjen med 4000kr i måneden som skal forsørge oss begge, mens han velter seg i penger å har omtrent null utgifter, da sørger jo han for at jeg kommer veldig dårlig ut av det, som igjen går ut over barnet når jeg ikke har så mye å rutte med. Anonymkode: acfc1...a06 Han er ikke biologisk far og har ikke noe økonomisk ansvar. Reagerer mer på at du tillater samvær med en fyr som har stjålet penger fra barnet ditt👀 Anonymkode: 42ca2...f50 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #59 Skrevet 10. oktober 2024 Ærlig talt, x-stefar skal betale? Nei vet du hva. Du må betale alt for ditt barn. Vær glad han ikke krever barnepike-lønn også. Anonymkode: ebdc8...b5f 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #60 Skrevet 10. oktober 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Selvfølgelig vil jeg tilbringe mest mulig tid med barnet, vil ha barnet her 100% Hvor får du idén i fra om at jeg ikke vil det? Er barnet selv som vil være der, å eks vil ha barnet der. Barnet blir 15 neste måned. Jeg har ikke bedt eks om verken avlastning eller penger. Full frivillighet fra barn og eks, jeg har ikke stuet barnet bort! Jeg kunne vært skikkelig kjip og nektet barnet, noe jeg ikke gjør, fordi det er det barnet selv ønsker å jeg vet eks betyr mye for barnet og omvendt. Som nevnt tidligere jeg syns det er litt grådig av eks å robbe meg for mye når jeg har lite å han mye. Jeg klarer meg fint økonomisk om jeg ikke må vippse hele tiden, noe som da utgjør at jeg sitter med mindre når barnet skal tilbake til meg. Anonymkode: acfc1...a06 Da sier du det til ex da. Jeg betaler ikke et rødt øre. Det er opp til deg om du vil ha samvær eller ikke. Anonymkode: 42ca2...f50 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå