Hill83 Skrevet 10. oktober 2024 #61 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kjenner ingen som har 50/50 ordning der den ene parten må vippse for mat den uken barnet er hos den andre forelderen. Anonymkode: acfc1...a06 Kjenner du mange som har 50/50 ordning og ikke er far til barnet ??? 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #62 Skrevet 10. oktober 2024 Du må jo ingenting. Anonymkode: 7289d...1bb
Gaia Skrevet 10. oktober 2024 #63 Skrevet 10. oktober 2024 Hvorfor lar du barnet ditt være sammen med en mann du har anmeldt for å ha stjålet penger både fra deg, foreldrene dine og barnet ditt? Dette henger faktisk ikke på greip. Virker som en trolletråd. 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #64 Skrevet 11. oktober 2024 Burde vært fast sum du overfører i mnd da. F.eks 800 burde vel holde til brød og pålegg. Middag spiser fyren og så det må han selv betale. Vil han egentlig ha denne ordningen når han samtidig ikke vil bruke en krone på barnet? Anonymkode: b59d6...af3
Sirah Skrevet 11. oktober 2024 #65 Skrevet 11. oktober 2024 Så klart må du betale for ditt eget barn 🤯 Egentlig burde eksen din hatt halve barnetrygden og bidraget! Han er jo supergrei som vil ha gutten 50/50! Men hvorfor i alle dager sender du gutten til en mann du beskriver på denne måten? Det er noe som ikke stemmer her. Hadde dere hatt et så høyt konfliktnivå med politi osv involvert så sender du jo ikke ungen dit! 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #66 Skrevet 11. oktober 2024 I utgangspunktet er ikke din eksmann økonomisk ansvarlig for denne gutten (det er du og hans pappa), og du bør derfor betale for noe om gutten er så mye der. Med tanke på at Dette er en mann din sønn ser på som en farsfigur bør du gjøre det det du kan for at de skal opprettholde forholdet. Du bør imidlertid ta en prat med ex mannen din, og komme frem til en sum som dere begge kan leve med. Vippse en gang i måneden, og ferdig med det. Mat til en 14.åring er dyrt, så det ville jo kostet deg mer om han var hos deg 100% også. Anonymkode: 3c0de...06f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #67 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei, altså, har du ikke råd til dette opplegget, så har du ikke råd. Du får trappe ned på disse besøkene og forklare at du ikke har økonomi til det. Du må tenkte på ditt og barnet ditts beste, og det er vel ikke at du ruinerer deg. Anonymkode: 564c8...f1b Hvis ts ikke har råd til å vippse x-stefar til mat når ungen er der, så hadde hun jo heller ikke hatt råd til å ha ungen 100%. Eneste løsningen her ts er å komme seg i jobb. Anonymkode: aad86...7e9
regine Skrevet 11. oktober 2024 #68 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ungen er glad i han, å eksen er glad i han. Eksen min har alltid hatt overtaket på meg, er mye jeg ikke skriver her pga gjenkjennelse, men han skylder blandt annet meg, foreldrene mine i tillegg til å ha stjålet penger av barnet mitt. Ingen av oss har fått en eneste kr fra han Anonymkode: acfc1...a06 unnskyld meg - men hva slags mor er du? Selv om ungen er glad i denne exen, er det helt tydelig at du må kutte all kontakt med han. Da lar du ikke barnet være der halve tiden, selv om barnet sier det vil. DU er den voksne her, du skylder både deg selv OG barnet å komme dere unna. Du lærer barnet ditt at det er helt greit å oppføre seg som denne exen, både hva gjelder lyging, stjeling etc og i tillegg at det mannen sier veier mye tyngre enn det kvinnen sier. Igjen - stopp dette samværet umiddlebart, og kutt denne mannen helt ut av livet ditt. Hvis du velger å fortsette denne ordningen så velger du 1) at exen har taket på deg 2) at ungen din lærer helt syke verdier 3) at din økonomi forblir dårlig. Det ER ditt valg, men da må du også stå i det og kutte klagingen. 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #69 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Barnet mitt har ikke noe forhold til sin bio far, har ikke hatt de siste 3 år. Barnet mitt bor 50% hos min eks, barnets ex stefar, han behandler han som sin sønn å barnet kaller han for faren sin. Stefar krever flere ganger i uka at jeg vippser han for mat, noe jeg syns er helt absurd, han jobber fullt å har veldig lav husleie 5000kr måneden. Jeg jobber ca 30 % å hele lønnen min går til husleien på 12000 pluss strøm. Jeg lever ellers av barnetrygd og barnebidrag, noen som blir 8000kr i måneden, dette skal dekke mat, klær, mobil og tv regning, fritidsaktiviter mm. Er det jeg eller eksen min som er urimelig her? Anonymkode: acfc1...a06 Hæ? Du er rar. Hvorfor bor DITT barn hos din eks som ikke er hans far? Han har påtatt seg et ansvar som ikke er hans,og du reagerer på at han krever forsørgelse???? Du er jo helt på tur ts. Anonymkode: ec0bc...8c8 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #70 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Bio far har flyttet til utlandet med ny dame, å driter i barnet. De har ikke hatt kontakt på 3 år. Anonymkode: acfc1...a06 Men da sier du nei når eksen vil at du skal vippse. Så kan han da ta valget om han vil ha sønnen din på besøk. Anonymkode: 82032...3af 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #71 Skrevet 11. oktober 2024 Bare lurer på en ting. ... Barnet er ho din ex 50%, men du har ikke råd til å vippsen...Hvordan skal du da evt ha råd til at barnet bor hos deg 100%? Enig med de over her, som sier at dere burde dele på farsbidraget og barnetrygden👍 Anonymkode: 43073...a39 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #72 Skrevet 11. oktober 2024 petterm skrev (18 timer siden): Hvorfor skal stefar/ex ha utgifter med ts sin unge? fordi HAN vil ha samvær? Anonymkode: a3c1a...bfc
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #73 Skrevet 11. oktober 2024 Det skulle bare mangle at du betaler maten for ditt eget barn. Du bør jo være takknemlig for at han stiller opp, og at du sparer penger i strøm og diverse når barnet er hos han. Hvis du ikke kan godta det han ber om, så tenker jeg du bør ta hele ansvaret og alle kostnadene selv. Anonymkode: 762f3...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #74 Skrevet 11. oktober 2024 TS uansett hvordan du vrenge og vri på ting så er den triste realiteten at din eks ikke har noe forsørgerplikt ovenfor dette barnet. Det er din avgjørelse om han skal ha noe samvær, på samme måte så er det opp til deg om du vil vippse han penger. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): fordi HAN vil ha samvær? Anonymkode: a3c1a...bfc Slik soim jeg leser det så er dette et ønske fra sønnen. Anonymkode: 2cd15...521 1
Traktor Skrevet 11. oktober 2024 #75 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg lever ellers av barnetrygd og barnebidrag, noen som blir 8000kr i måneden, dette skal dekke mat, klær, mobil og tv regning, fritidsaktiviter mm. Er det jeg eller eksen min som er urimelig her? Disse pengene er ment å dekke utgifter til barnet. Det er helt klart du som er urimelig her. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå