DelvisPresley Skrevet 1. oktober #1 Del Skrevet 1. oktober Jeg er 38 og elsker mange eldre serier og filmer, både utenlandske og norske. De jeg nevnte i trådtittel er gamle klassikere jeg setter høyt. Likevel føler jeg de har gått ut på dato og ikke appellerer til den yngre garde som trenger mer action og effekter. Syns for øvrig at Vestavind er noe av det beste som er laget innen norske serier. Klarer ikke helt forklare hva det er som gjør den så bra. Så til dere av den yngre garde (under 30), liker dere gamle serier? Eller er de blitt utdatert? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #2 Del Skrevet 1. oktober Jeg er over 40 og syns de seriene var dørgende kjedelige 😂 Anonymkode: afb9a...375 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 1. oktober Forfatter #3 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er over 40 og syns de seriene var dørgende kjedelige 😂 Anonymkode: afb9a...375 Ja, de er kanskje litt dype med mye dialog. Ikke noe som passer for alle. Tror det er en fordel å interessere seg for historie. Syns slike serier er langt mer underholdende enn mye av det som lages i dag. Proppet av effekter men med dårlige historier. Og med altfor mye woke-preg. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #4 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 21.45): Jeg er over 40 og syns de seriene var dørgende kjedelige 😂 Anonymkode: afb9a...375 Noe som kanskje skyldes at både du og mange andre ikke klarer å gå langs et fortau uten å måtte stirre på en smarttelefon, og at hjernen din er overstimulert av impulser. DelvisPresley skrev (På 1.10.2024 den 22.22): Ja, de er kanskje litt dype med mye dialog. Ikke noe som passer for alle. Tror det er en fordel å interessere seg for historie. Syns slike serier er langt mer underholdende enn mye av det som lages i dag. Proppet av effekter men med dårlige historier. Og med altfor mye woke-preg. Fullstendig enig. Serier som "Jul i Skomakergata" eller "Derrick" ble ikke populære på grunn av action og voldsomme effekter; at datidens barn og voksne satte stor pris på dette, skyldes ikke at de var tilbakestående, men at dagens mennesker er blitt altfor stresset, noe som påvirker hjerneaktiviteten, som hele tiden må mates med nye inntrykk for at ikke noe skal bli "kjedelig". NRK-s "Minutt for minutt"-produksjoner viser tydelig at et avslappende tempo ikke er synonymt med dårlig kvalitet, og "Twin Peaks" har legendestatus. Så folk som ikke ser verdien i rolig TV som fikk hele generasjoner til å benke seg foran TV-en for 30, 40 eller 50 år siden, burde se seg selv i speilet først, og spørre seg hvorfor dette virker "kjedelig". Datidens mennesker var ikke dumme; det er dagens mennesker som er overstimulert, og klarer ikke å leve et normalt liv uten å måtte mates av inntrykk på skjermen. Anonymkode: a20cf...808 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #5 Del Skrevet 4. oktober De synes ingenting om det, de har ikke sett det. Anonymkode: 466f6...ff4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #6 Del Skrevet 4. oktober Elsker vestavind Anonymkode: f76eb...19e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 21. oktober Forfatter #7 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 21.52): Elsker vestavind Anonymkode: f76eb...19e Og hvor gammel er du? Jeg så den da den gikk på tv i 1994/95. Da var jeg 8-9 år. Kikket desperat etter den på nettet rundt år 2008. Den ble aldri utgitt på dvd. Måtte mimre med introen på youtube. Den er veldig nostalgisk, minner meg om søndagskvelder i barndommen. Så jeg så den ikke igjen før den kom på nett-tv i 2014. Etter det har jeg sikkert sett den 7-8 ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #8 Del Skrevet 22. oktober Hvor kan en streame «nord og sør» og «roots». Kunne faktisk tenke meg å se de om igjen. ja, nå er ikke jeg den yngre generasjonen som du sikkert referer til. Anonymkode: 2357a...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #9 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvor kan en streame «nord og sør» og «roots». Kunne faktisk tenke meg å se de om igjen. ja, nå er ikke jeg den yngre generasjonen som du sikkert referer til. Anonymkode: 2357a...bc7 Har mange ganger sett begge seriene på DVD på loppemarkeder, noe som er et langt bedre alternativ enn streaming - i stedet for å putte pengene i lommen til en amerikansk underholdningsgigant, støtter man et skolekorps. Dersom man ikke finner boksene på et loppemarked, kan man naturligvis også låne dette på biblioteket: Nord og sør: den komplette samlingen https://bibsok.no/?tnr=722968 Roots https://bibsok.no/?tnr=9136722 Anonymkode: a20cf...808 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 22. oktober Forfatter #10 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor kan en streame «nord og sør» og «roots». Kunne faktisk tenke meg å se de om igjen. ja, nå er ikke jeg den yngre generasjonen som du sikkert referer til. Anonymkode: 2357a...bc7 Streaming vet jeg ikke, men de kan kjøpes på dvd, både på platekompaniet eller brukt på finn.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #11 Del Skrevet 22. oktober Født i 92 og aldri hørt om noen av de Anonymkode: 6427b...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #12 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 7.16): Noe som kanskje skyldes at både du og mange andre ikke klarer å gå langs et fortau uten å måtte stirre på en smarttelefon, og at hjernen din er overstimulert av impulser. Fullstendig enig. Serier som "Jul i Skomakergata" eller "Derrick" ble ikke populære på grunn av action og voldsomme effekter; at datidens barn og voksne satte stor pris på dette, skyldes ikke at de var tilbakestående, men at dagens mennesker er blitt altfor stresset, noe som påvirker hjerneaktiviteten, som hele tiden må mates med nye inntrykk for at ikke noe skal bli "kjedelig". NRK-s "Minutt for minutt"-produksjoner viser tydelig at et avslappende tempo ikke er synonymt med dårlig kvalitet, og "Twin Peaks" har legendestatus. Så folk som ikke ser verdien i rolig TV som fikk hele generasjoner til å benke seg foran TV-en for 30, 40 eller 50 år siden, burde se seg selv i speilet først, og spørre seg hvorfor dette virker "kjedelig". Datidens mennesker var ikke dumme; det er dagens mennesker som er overstimulert, og klarer ikke å leve et normalt liv uten å måtte mates av inntrykk på skjermen. Anonymkode: a20cf...808 Jul i Skomakergata er by far det kjedeligste jeg har sett. Jeg er 40 år. Anonymkode: b0653...776 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #13 Del Skrevet 22. oktober DelvisPresley skrev (2 minutter siden): Streaming vet jeg ikke, men de kan kjøpes på dvd, både på platekompaniet eller brukt på finn.no. Hvem har DVD-spiller ? Anonymkode: b0653...776 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 22. oktober #14 Del Skrevet 22. oktober Syntes ikke de seriene er noe gode. Det kommer ifra en som liker å se på Der ingen kunne tru at nokon kunne bu.... 😛 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #15 Del Skrevet 22. oktober Vestavind er noe av det bedre som er laget noensinne. Og ja, jeg har sett det igjen i nyere tid. Opptak fra tv. Men det er klart at alt gikk saktere før. Likevel var serien kvalitet. Anonymkode: 79130...914 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 22. oktober Forfatter #16 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvem har DVD-spiller ? Anonymkode: b0653...776 Alle som skjønner at det beste er å ha fysiske filmer. Det fins enkelte filmer som ikke er på strømmetjenester, men som er på dvd. Det er heller ingen garanti for at filmer forblir tilgjengelige på strømmetjenesten for alltid. Plutselig er de vekk. For øvrig kan du bruke bluray-spiller også, om DVD er for gammeldags for deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 22. oktober Forfatter #17 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Født i 92 og aldri hørt om noen av de Anonymkode: 6427b...b98 Nå har du det, takket være meg! https://tv.nrk.no/serie/vestavind 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 22. oktober #18 Del Skrevet 22. oktober DelvisPresley skrev (På 1.10.2024 den 20.50): Jeg er 38 og elsker mange eldre serier og filmer, både utenlandske og norske. De jeg nevnte i trådtittel er gamle klassikere jeg setter høyt. Likevel føler jeg de har gått ut på dato og ikke appellerer til den yngre garde som trenger mer action og effekter. Syns for øvrig at Vestavind er noe av det beste som er laget innen norske serier. Klarer ikke helt forklare hva det er som gjør den så bra. Så til dere av den yngre garde (under 30), liker dere gamle serier? Eller er de blitt utdatert? Takk for tipset, Vestavind er SÅ lenge siden jeg har sett. En stor favoritt her i hus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #19 Del Skrevet 22. oktober Det fine med Vestavind, foruten godt manuskript fra noen av våre beste forfattere og autentisk spilt fra datidens fremste skuespillere, er at den formidler etterkrigstidens Norge på en god måte. Jeg lærte i alle fall mye. Anonymkode: 79130...914 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 22. oktober #20 Del Skrevet 22. oktober DelvisPresley skrev (På 1.10.2024 den 20.50): Jeg er 38 og elsker mange eldre serier og filmer, både utenlandske og norske. De jeg nevnte i trådtittel er gamle klassikere jeg setter høyt. Likevel føler jeg de har gått ut på dato og ikke appellerer til den yngre garde som trenger mer action og effekter. Syns for øvrig at Vestavind er noe av det beste som er laget innen norske serier. Klarer ikke helt forklare hva det er som gjør den så bra. Så til dere av den yngre garde (under 30), liker dere gamle serier? Eller er de blitt utdatert? Jeg er helt enig! Vestavind er en av de beste jeg har sett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå