DelvisPresley Skrevet 1. oktober #1 Del Skrevet 1. oktober Jeg er 38 og elsker mange eldre serier og filmer, både utenlandske og norske. De jeg nevnte i trådtittel er gamle klassikere jeg setter høyt. Likevel føler jeg de har gått ut på dato og ikke appellerer til den yngre garde som trenger mer action og effekter. Syns for øvrig at Vestavind er noe av det beste som er laget innen norske serier. Klarer ikke helt forklare hva det er som gjør den så bra. Så til dere av den yngre garde (under 30), liker dere gamle serier? Eller er de blitt utdatert? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #2 Del Skrevet 1. oktober Jeg er over 40 og syns de seriene var dørgende kjedelige 😂 Anonymkode: afb9a...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 1. oktober Forfatter #3 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er over 40 og syns de seriene var dørgende kjedelige 😂 Anonymkode: afb9a...375 Ja, de er kanskje litt dype med mye dialog. Ikke noe som passer for alle. Tror det er en fordel å interessere seg for historie. Syns slike serier er langt mer underholdende enn mye av det som lages i dag. Proppet av effekter men med dårlige historier. Og med altfor mye woke-preg. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #4 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 21.45): Jeg er over 40 og syns de seriene var dørgende kjedelige 😂 Anonymkode: afb9a...375 Noe som kanskje skyldes at både du og mange andre ikke klarer å gå langs et fortau uten å måtte stirre på en smarttelefon, og at hjernen din er overstimulert av impulser. DelvisPresley skrev (På 1.10.2024 den 22.22): Ja, de er kanskje litt dype med mye dialog. Ikke noe som passer for alle. Tror det er en fordel å interessere seg for historie. Syns slike serier er langt mer underholdende enn mye av det som lages i dag. Proppet av effekter men med dårlige historier. Og med altfor mye woke-preg. Fullstendig enig. Serier som "Jul i Skomakergata" eller "Derrick" ble ikke populære på grunn av action og voldsomme effekter; at datidens barn og voksne satte stor pris på dette, skyldes ikke at de var tilbakestående, men at dagens mennesker er blitt altfor stresset, noe som påvirker hjerneaktiviteten, som hele tiden må mates med nye inntrykk for at ikke noe skal bli "kjedelig". NRK-s "Minutt for minutt"-produksjoner viser tydelig at et avslappende tempo ikke er synonymt med dårlig kvalitet, og "Twin Peaks" har legendestatus. Så folk som ikke ser verdien i rolig TV som fikk hele generasjoner til å benke seg foran TV-en for 30, 40 eller 50 år siden, burde se seg selv i speilet først, og spørre seg hvorfor dette virker "kjedelig". Datidens mennesker var ikke dumme; det er dagens mennesker som er overstimulert, og klarer ikke å leve et normalt liv uten å måtte mates av inntrykk på skjermen. Anonymkode: a20cf...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #5 Del Skrevet 4. oktober De synes ingenting om det, de har ikke sett det. Anonymkode: 466f6...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:52 #6 Del Skrevet fredag kl 19:52 Elsker vestavind Anonymkode: f76eb...19e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå