Gå til innhold

Barn innom i barnefri uke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmål til dere som ikke er sammen med / bor med forelderen til barna og har delt omsorg eller en type samværsordning. Den uka (eller tiden) dere ikke har barna, pleier de å komme innom dere? Her kommer guttene mine støtt og stadig innom (bor en km fra hverandre, barna er i skolealder og syklet selv avstanden). Det er veldig koselig forsåvidt. Men det blir jo litt uforutsigbart når de kommer hit og ikke i min barnefrie uke. Jeg gir de gjerne mat og er med de, men innimellom har jeg jo planer eller hatt besøk hvor det ikke har passet like godt. Og har tenkt meg ut i dating livet snart igjen, og hva da om jeg plutselig har besøk og de dukker opp? Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 8beea...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er koselig.Både stesønnen og sønnen min er her bestandig.  Var egentlig 40/60.men er glad for hvert minutt jeg har med barna mine. Er noen av dem borte ei natt får jeg ikke sove. Forelder var mest ute etter penger, men gutta har bodf hos  meg.  Var snakk om måneder i mellom overnatting eller nærmere et år. 

Anonymkode: 26291...63c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet ut av bydelen da vi ble skilt. Jeg kjører derfor barna fra og til, de kan begge også ta trikk og buss. Men de gidder sjelden det når de ikke har samvær her.

Min ekskone bor nærmest skolen og har gitt beskjed om at hun ikke vil at de går dit etter skolen når hun ikke har samvær (om de f eks skulle være ferdig tidligere enn forventet). Eldste er tenåring men får heller ikke være der når hun ikke er hjemme.

Jeg er mer fleksibel, men iom. at jeg ikke bor i helt umiddelbar gåavstand gidder de ikke dra hit selv. 

Mor er nok litt rigid, men jeg sier ikke noe på det. Vi holder oss slavisk til kalenderen siden det er det eneste som fungerer.

Anonymkode: 5be2e...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, de merker nok snart hva du egentlig syns om dette, og velger deg greit bort.

Anonymkode: e9166...96d

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, stakkars barn. Du er mor, livet ditt skal handle om barna. Selvfølgelig bør de ha åpen dør.

Anonymkode: d893a...362

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her! Elsker barna overalt og synes det er hyggelig at de stadig er innom altså ☺️ Tenkte bare mer hvordan dere andre gjør det, om dere f eks har planlagt venninnemiddag (eller date (skal vel snart ut på markedet)) og ungene ramler inn døren. Vil jo ikke avvise egne barn og de er jo alltid velkomne. Likevel så er jo ikke timingen optimal om jeg står midt i forberedelser eller har besøk med en bedre middag og vin.. (Eller verre, om jeg i fremtiden har date hjemme). Må man gi opp helt et eget liv i barnefri uke? Hva blir rett her?

Anonymkode: 8beea...b8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De slutter nok å komme innom uten avtale når du og en ny type har det hyggelig i senga en ettermiddag.

Anonymkode: 3be50...032

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud, stakkars barn. Du er mor, livet ditt skal handle om barna. Selvfølgelig bør de ha åpen dør.

Anonymkode: d893a...362

Se svaret mitt over. Postet den med utfyllende opplysninger rett etter du postet (så ikke din). Selvsagt er barna alltid velkommen, de kommer alltid først. Lurte bare på hvordan andre gjør det? Hva fyller dere barnefri uke med? Skal man sitte og vente og cancellere alle planer tilfelle ungene dropper innom? Hva blir riktig her? Vil selvsagt ikke avvise barna mine. Spør etter råd her i tråden og erfaringer. Det er virkelig ikke synd på barna mine. De er som sagt hjertelig velkommen og jeg er en dedikert og god mor

Anonymkode: 8beea...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De slutter nok å komme innom uten avtale når du og en ny type har det hyggelig i senga en ettermiddag.

Anonymkode: 3be50...032

Hjelpes! Er i alle fall en ting jeg ønsker å unngå, så er det dette.. Men hvordan finner single foreldre ny partner om man alltid skal være i beredskap med åpent hjem? Jeg savner barna mine enormt i ukene de ikke er her og setter ekstremt pris på at de kommer innom. Prøver også å fylle barnefri ukene med noe hyggelig, som venninne middager. Bør jeg slutte med det? Livet blir jo innmari trist om jeg skal sitte annenhver uke og bare vente 

Anonymkode: 8beea...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med barnefar om dette😊 Helt innafor å be barna om å gi beskjed før de kommer, men at døren alltid er åpen for dem selvfølgelig😊 
 

Her bruker barnet å spørre far først før han kommer til meg i min barnefrie uke, så ringer han meg etterpå og spør. Nå er ikke jeg på datinglivet lenger, men jeg ville hatt en åpen tone med barnefar om det også, dersom det er mulig😊

Anonymkode: b0003...44a

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slapp av, de merker nok snart hva du egentlig syns om dette, og velger deg greit bort.

Anonymkode: e9166...96d

Velger meg bort? Hva er det for et svar? Barna mine er alltid velkomne, jeg er en dedikert og god mor og har er svært nært og godt forhold til barna. Jeg spør etter råd i tråden her. Jeg savner barna grusomt i barnefri uke og prøver å fylle tiden med noe hyggelig (f eks venninne middag). Bør jeg heller sitte alene i beredskap hele uken trist og vente tilfelle de dropper innom?

Anonymkode: 8beea...b8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om at de ringer før de kommer, "i tilfelle du ikke er hjemme".

Anonymkode: 275b9...43c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS her! Elsker barna overalt og synes det er hyggelig at de stadig er innom altså ☺️ Tenkte bare mer hvordan dere andre gjør det, om dere f eks har planlagt venninnemiddag (eller date (skal vel snart ut på markedet)) og ungene ramler inn døren. Vil jo ikke avvise egne barn og de er jo alltid velkomne. Likevel så er jo ikke timingen optimal om jeg står midt i forberedelser eller har besøk med en bedre middag og vin.. (Eller verre, om jeg i fremtiden har date hjemme). Må man gi opp helt et eget liv i barnefri uke? Hva blir rett her?

Anonymkode: 8beea...b8b

 Foreldre som holder sammen klarer å ha et sosialt liv og et samliv selv om de har ansvaret for barna 100% av tiden. Hva med å bruke besteforeldre som barnevakt? Ha date andre steder enn hjemme, og har du venninner på besøk ser jeg ikke problemet med at barna kommer innom?

Anonymkode: d893a...362

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Spørsmål til dere som ikke er sammen med / bor med forelderen til barna og har delt omsorg eller en type samværsordning. Den uka (eller tiden) dere ikke har barna, pleier de å komme innom dere? Her kommer guttene mine støtt og stadig innom (bor en km fra hverandre, barna er i skolealder og syklet selv avstanden). Det er veldig koselig forsåvidt. Men det blir jo litt uforutsigbart når de kommer hit og ikke i min barnefrie uke. Jeg gir de gjerne mat og er med de, men innimellom har jeg jo planer eller hatt besøk hvor det ikke har passet like godt. Og har tenkt meg ut i dating livet snart igjen, og hva da om jeg plutselig har besøk og de dukker opp? Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 8beea...b8b

Alltid velkommen hee

Anonymkode: 0d72f...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS her! Elsker barna overalt og synes det er hyggelig at de stadig er innom altså ☺️ Tenkte bare mer hvordan dere andre gjør det, om dere f eks har planlagt venninnemiddag (eller date (skal vel snart ut på markedet)) og ungene ramler inn døren. Vil jo ikke avvise egne barn og de er jo alltid velkomne. Likevel så er jo ikke timingen optimal om jeg står midt i forberedelser eller har besøk med en bedre middag og vin.. (Eller verre, om jeg i fremtiden har date hjemme). Må man gi opp helt et eget liv i barnefri uke? Hva blir rett her?

Anonymkode: 8beea...b8b

Skjønner ikke problemet.  

Anonymkode: ec57e...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Velger meg bort? Hva er det for et svar? Barna mine er alltid velkomne, jeg er en dedikert og god mor og har er svært nært og godt forhold til barna. Jeg spør etter råd i tråden her. Jeg savner barna grusomt i barnefri uke og prøver å fylle tiden med noe hyggelig (f eks venninne middag). Bør jeg heller sitte alene i beredskap hele uken trist og vente tilfelle de dropper innom?

Anonymkode: 8beea...b8b

"Så koselig at du kom innom. I kveld skal mamma ha besøk av Kari. Du kan selvfølgelig bli og hilse på, men så må du reise hjem til pappa og sove"

Anonymkode: d893a...362

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

. Jeg gir de gjerne mat og er med de, men innimellom har jeg jo planer eller hatt besøk hvor det ikke har passet like godt.

Dette er setningen jeg reagerer på.

Men det er jo bra at du i alle fall gir dem mat. 

Anonymkode: eb80c...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er setningen jeg reagerer på.

Men det er jo bra at du i alle fall gir dem mat. 

Anonymkode: eb80c...aa0

Gjør du aldri noe der det ikke passer å ha med barn?

Anonymkode: 0add3...831

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest andres svar, men barna mine er mine 100% selv om jeg har samvær 50% på papiret. Mine barn vil rett som det er til meg når de er hos faren, og dersom jeg har fri på ettermiddagen (fra jobb) , er jeg tilgjengelig som om de var hos meg på fulltid. Dersom jeg har avtalt jentekveld eller trening, får jeg moren min til å sitte et par timer - eller så avlyser jeg. Barna først. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor veldig nærme hverandre, og er innom uten at det er "min" uke.  Dette skal jo være hjemmet deres,  og da skal de alltid føle seg velkommen. 

Anonymkode: 5f827...a82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...