Gå til innhold

Arbeidsmiljø


gjest222Maia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Anonymkode: 78f2c...96f

Det var uheldig.Jeg skriver som anonym her inne.Lurer på hvem du er ?

Anonymkode: 78f2c...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For å se det fra den andre siden: det er jo viktig å gjøre alt riktig, vel? Dere jobber jo med pasienter og da er det viktig med fokus på pasientsikkerhet og at alt blir gjort etter boka.

Anonymkode: abc8b...c97

Det er jeg helt enig i og jeg er alltid  opptatt av passient sikkerhet. 

Anonymkode: 78f2c...96f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er du helt ny i helsevesenet, eller har du vært i yrket i flere år? Spør da du sjefen sier at du muligens har havnet på feil hylle - noe jeg synes det er unødvendig å si uten å gi deg en sjanse, eller hvis du hadde gjort en eller flere alvorlige feil. 

Har selv jobbet i helsevesenet, å det var endel sterke personligheter der som skulle ha gjort ting som de alltid hadde blitt gjort.

Anonymkode: a678d...50f

Jeg har ikke gjort noen alvorlige feil.Det er mer at  det er store forventninger og tidspress.Som ny kan de ikke forvente en gjør alt perfekt.Dette bør sjefen ha kunnskap om.Det er også strenge krav til å si opp noen.Neste møte tar jeg med tillitsvalgt.

Anonymkode: 78f2c...96f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er mange jobber jeg ikke passer til. Det er ok. Det er også mange jobber du ikke passer til. 

Det betyr ikke at det er noe galt med jobben. Det betyr heller ikke at det er noe galt med deg. 

Etter to måneder sier sjefen til deg at dette nok ikke er en match. Du har nok prøvetid, og trolig vil du miste jobben for prøvetiden er over. 

Skjønner det er tøft å akseptere, men jeg ville bare begynt å søke jobber andre steder og kommet dem i forkjøpet med den oppsigelsen. 

Anonymkode: 3028e...6d5

Vet ikke hvordan det er andre steder. Men I helsevesenet kan det ta tid å kommer seg skikkelig inn i rutiner etc. 2 mnd er ikke nok til å se om en er rett person Eller ikke. Med mindre en snakker om mange grove feil. 

Anonymkode: 3059b...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det var uheldig.Jeg skriver som anonym her inne.Lurer på hvem du er ?

Anonymkode: 78f2c...96f

Beklager, mulig det er en mishap her fra min side, jeg trodde du var TS. Var TS jeg siktet til at jeg føler er gjenkjennbar 🙂

Anonymkode: 7271b...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke gjort noen alvorlige feil.Det er mer at  det er store forventninger og tidspress.Som ny kan de ikke forvente en gjør alt perfekt.Dette bør sjefen ha kunnskap om.Det er også strenge krav til å si opp noen.Neste møte tar jeg med tillitsvalgt.

Anonymkode: 78f2c...96f

Hev deg over det, du er mer enn god nok.🌸

Folk forsvinner fra helse/omsorg de bør ta vare på folk som gidder å jobbe i lavtlønnsyrker der man ikke en gang alltid har tid til pause.

Anonymkode: 95dbb...11f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Beklager, mulig det er en mishap her fra min side, jeg trodde du var TS. Var TS jeg siktet til at jeg føler er gjenkjennbar 🙂

Anonymkode: 7271b...c7d

Jeg er ikke TS 😊

Anonymkode: 78f2c...96f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hev deg over det, du er mer enn god nok.🌸

Folk forsvinner fra helse/omsorg de bør ta vare på folk som gidder å jobbe i lavtlønnsyrker der man ikke en gang alltid har tid til pause.

Anonymkode: 95dbb...11f

Jeg skal heve meg over det ❤️🌸🤗Jeg jobber for pasienten og det er de jeg har fokus på.

Jeg skal ikke la mine kollegaer ødelegge for meg.Dersom det ikke blir bedre må jeg nok skifte jobb.

Anonymkode: 78f2c...96f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis det var meg du siktet til, som kommenterte med at dette var gjenkjennbart, så mente jeg det som at jeg tror jeg vet hvem du er og hvor du jobber 🫣

Anonymkode: 7271b...c7d

Tipper nei. Helsevesenet er enormt, og dette gjelder nok maaange. Det kan være vanskelig å komme inn i ny jobb, og helsevesenet er kjent for mye baksnakking, elendig ledelse og dårlig miljø.
 

Ta det opp med tillitsvalgt/fagforening ts. 

Anonymkode: f5b25...888

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tipper nei. Helsevesenet er enormt, og dette gjelder nok maaange. Det kan være vanskelig å komme inn i ny jobb, og helsevesenet er kjent for mye baksnakking, elendig ledelse og dårlig miljø.
 

Ta det opp med tillitsvalgt/fagforening ts. 

Anonymkode: f5b25...888

Skrivemåten til TS var veldig lik talermåten til vedkommende jeg jobber med, samt alder, arbeidsmiljøet og hvor lenge h*n har jobbet stemmer overens. 
Og det er alltid to sider av en sak.

Anonymkode: 7271b...c7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner faktisk godt at det ikke er så lett å ta opp ting direkte med deg, da er det rett tjenestevei å gå til sjefen. Det er jo for at sjefen skal ha muligheten for å snakke med deg, gi mer opplæring, høre med deg hva du trenger, evt sette inn ekstra folk til du kommer inn i ting ect. Min erfaring er at mange ønsker at ting blir tatt direkt med dem, men når man forsøker på det går vedkommende rett i forsvar, kommer med unnskyldninger og er ikke mottakelig for tilbakemeldinger. Derfor går man heller til sjefen. 
 

Det tar tid å komme inn i ting på en ny plass, men etter et halvt å i jobben burde du absolutt vært kommet så mye inn i ting at det var tydelig fremgang for de rundt. Det er travelt å jobb i helse, det blir bedre når man klarer å lage seg gode rutiner og jobbe strukturert, og det burde du vært på vei til etter et halvt år. Ta til deg tilbakemeldingene du får, og be gjerne om hjelpe fra leder på innspill om hvordan du kan løse de utfordringene du har og tilbakemeldingene som gis. Det er veldig lett å skylde på andre, men man må faktisk våge å se på seg selv også. Det er sykt slitsomt å jobbe med folk som nekter for at de ikke fungerer eller ikke vil endre seg fordi det er alle andre som har feil. Husk at det også er mulig å skifte arbidsplass.

Anonymkode: 06cd4...363

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skjønner faktisk godt at det ikke er så lett å ta opp ting direkte med deg, da er det rett tjenestevei å gå til sjefen. Det er jo for at sjefen skal ha muligheten for å snakke med deg, gi mer opplæring, høre med deg hva du trenger, evt sette inn ekstra folk til du kommer inn i ting ect. Min erfaring er at mange ønsker at ting blir tatt direkt med dem, men når man forsøker på det går vedkommende rett i forsvar, kommer med unnskyldninger og er ikke mottakelig for tilbakemeldinger. Derfor går man heller til sjefen. 
 

Det tar tid å komme inn i ting på en ny plass, men etter et halvt å i jobben burde du absolutt vært kommet så mye inn i ting at det var tydelig fremgang for de rundt. Det er travelt å jobb i helse, det blir bedre når man klarer å lage seg gode rutiner og jobbe strukturert, og det burde du vært på vei til etter et halvt år. Ta til deg tilbakemeldingene du får, og be gjerne om hjelpe fra leder på innspill om hvordan du kan løse de utfordringene du har og tilbakemeldingene som gis. Det er veldig lett å skylde på andre, men man må faktisk våge å se på seg selv også. Det er sykt slitsomt å jobbe med folk som nekter for at de ikke fungerer eller ikke vil endre seg fordi det er alle andre som har feil. Husk at det også er mulig å skifte arbidsplass.

Anonymkode: 06cd4...363

TS har bare jobbet der i to måneder.

Anonymkode: f5ea9...5e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS har bare jobbet der i to måneder.

Anonymkode: f5ea9...5e4

Uansett er det ikke bra å få seks klager på to mnd, da må man faktisk være villig til å høre hva folk sier og gjøre en endring. Hos oss går man alene med ansvar lenge før den tid, da kan man ikke klage på å være ny, man må virke i jobben. 

Anonymkode: 06cd4...363

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Uansett er det ikke bra å få seks klager på to mnd, da må man faktisk være villig til å høre hva folk sier og gjøre en endring. Hos oss går man alene med ansvar lenge før den tid, da kan man ikke klage på å være ny, man må virke i jobben. 

Anonymkode: 06cd4...363

Det skal ikke så mye til å få seks klager på 2 mnd hvis kollegene er skikkelig sammensveiset og går sammen for å fryse ut ts. Dette er helt vanlig i helsevesenet. 

Anonymkode: a678d...50f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vet ikke hvordan det er andre steder. Men I helsevesenet kan det ta tid å kommer seg skikkelig inn i rutiner etc. 2 mnd er ikke nok til å se om en er rett person Eller ikke. Med mindre en snakker om mange grove feil. 

Anonymkode: 3059b...38b

Jo, ofte ser man det veldig raskt om personen kommer til å tilpasse seg arbeidshverdagen.


Man ser det på innstilling, på hvor lett man lærer, på om man vil lære (fremfor å yte motstand eller gi f), hvordan man tilpasser seg kollegaer, om man skjønner hva som haster og hva som kan gjøres senere osv.

Anonymkode: 3028e...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jo, ofte ser man det veldig raskt om personen kommer til å tilpasse seg arbeidshverdagen.


Man ser det på innstilling, på hvor lett man lærer, på om man vil lære (fremfor å yte motstand eller gi f), hvordan man tilpasser seg kollegaer, om man skjønner hva som haster og hva som kan gjøres senere osv.

Anonymkode: 3028e...6d5

Alvorlig talt... Et menneske som har jobbet to måneder i en stilling må jammen få litt slingringsmonn.

Dessverre er en del kvinnedominerte arbeidsplasser fylt av kjerringer som baksnakker og fryser ut folk de ikke får "rett kjemi med". Dette går det rykter om, og jeg har hørt om flere tilfeller.

I stedet for å bygge opp et dårlig arbeidsmiljø, der enkeltpersoner mobbes ut, burde sjefen ha ryggrad nok til å gi klar ordre om at nyansatte skal få skikkelig opplæring, og at det skal jobbes med gode rutiner for saklige tilbakemeldinger, slik at den nyansatte kan få sjanse til å rette opp i de feil hun/han gjør.

Holder med TS i at hun tar med tillitsvalgt på neste møte, og at de seks som har (sikkert under felles enighet) levert klage skal tas med i en samtale om hvordan rutinene for opplæring skal forbedres.

Føler virkelig med TS som kjenner seg helt ferdig når hun kommer hjem fra vakt. Sånn bør man ikke ta imot nye folk.

Anonymkode: fa0f4...a38

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...