AnonymBruker Skrevet 25. september #1 Del Skrevet 25. september Jeg skal snart ha min første kjøretime 😰 Hvordan foregår den? Er det noe spesielt jeg burde forberede meg på? Har øvelseskjørt litt før, men det er leeenge siden. Så veldig rusten. Anonymkode: 15646...b7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 25. september #2 Del Skrevet 25. september Automat eller manuel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #3 Del Skrevet 26. september I mitt tilfelle satt vi i bilen i ca 20 minutter først og snakka. Jeg fikk en liten innføring i bilen (Tesla, som er annerledes enn jeg er vant til - føltes ut som å være en Samsung bruker som går over til Apple 😂), så kartla vi hva jeg kunne hvor jeg fortalte hvor mye jeg hadde kjørt fra før. Jeg hadde allerede bestått teorien. Så var det rett ut på tur, jeg fikk bykjøring med én gang. Fikk E18 neste time. Anonymkode: b3c22...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #4 Del Skrevet 26. september jegerrinne skrev (16 timer siden): Automat eller manuel Relevans? Anonymkode: e895e...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 26. september #5 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Relevans? Anonymkode: e895e...e51 Er enkelte forskjeller på første timer der Sim på manuell går gjennom clutch, bremser og gass, det slipper en på automat. Ofte går en igjenom prater litt om hvor mye en har kjørt. Gjennom gang av brems gass og hvordan bruke clutch. Prater om bruk av speil, blinklys, hvordan ligge i veibanen osv. I stilling setet Noen kjører runder på parkering. Før de kjører videre ut på veien, hvis kjørelærer føler det er trygt eller så bruker de bane på trafikkstasjonen til de ser evnt om clutch osv er innøvd Så jo det er relevant hva en ska kjøre. En del sliter med clutch og greit det er litt trent inn før en kjører ut der det er en del trafikk 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #6 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 13.32): Relevans? Anonymkode: e895e...e51 Relevans er at det er flere ting man går igjennom på manuell en på automat på en første kjøretime. Utover det, så kommer det mye an på erfaring til eleven. Noen har nok med å starte og stoppe på en parkeringsplass, mens andre kan man ta rett ut i trafikken. Samme på klasse-A. Noen bruker 2 timer på starte og stoppe i førstegir og så 2 timer på krypkjøring. Andre er klar for trafikken umiddelbart. Anonymkode: 7af01...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå