AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #1 Del Skrevet 22. september 2024 Har to forsikringssaker som jeg leverte inn i begynnelsen av juli men ikke har komt videre med da jeg har vert på ferie fram til denne uken, pluss jeg har vært litt treg. Men saken er det at jeg har fått takst på to skader og vurderer å ta pengene for skaden. Men nå har jeg skrevet kontrakt på ny bil og skal ta den gamle i innbytte er det nå for seint å ringe forsikringen og si at jeg vil ha utbetalt for skadene i og med at jeg skal «selge» den og har skrevet kontrakt? Anonymkode: e3b96...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 22. september 2024 #2 Del Skrevet 22. september 2024 Så lenge skadene kvalifiserer til forsikringsoppgjør vil jeg anta forsikringsselskapet vil betale ut for skadene. Blir neppe foreldet så raskt. Det kan gjerne ta flere måneder å gjøre reparasjoner, vente på deler, ventetid verksted o.l. Om du selv kan lastes for skadene er det kasko delen som vil dekke utbetaling. Da bruker det å være en egenandel og tap av bonus. Da er spørsmålet om skadeomfanget er stort nok til å benytte forsikringen. Er skade påført av annen part (motorvogn) vil ansvarsforsikring til skadevolder dekke utbetaling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #3 Del Skrevet 22. september 2024 Fikk svar av forsikring at de dekker skaden men siden det er en stund siden og jeg nå har inngått avtale om å skulle selge bilen ble jeg usikker. Føltes nesten litt «ulovlig» å skulle få igjen av forsikringen nå hehe. Vil ikke at det skal bli problemer senere med forsikringen senere heller. Anonymkode: e3b96...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 22. september 2024 #4 Del Skrevet 22. september 2024 Så lenge skadene er reelle har ikke planlagt salg noe å si. Ved salg vil verdien være redusert, der forsikringen vil da dekke noen av denne verdireduksjon. Informer kjøper om skaden, så unngår du senere klage . Problem kan oppstå om skadeomfanget er overdrevet eller oppstod på annen måte enn beskrevet til forsikringsselskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå