Gå til innhold

Soving i sovepose på bakken ute


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan klarer dere det? Hvilke triks benytter dere for å sove så godt som mulig rett på bakken?

Anonymkode: 1158f...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sover ALDRI rett på bakken. Jeg har et Exped Downmat 9M, oppblåsbart liggeunderlag for både comfort og isolasjon.

Anonymkode: e1001...18d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar aldri på telttur, men sover ofte ute på hytta. Bruker oppblåsbar seng/ liggeunderlag. Eller så har jeg sovna på jakt inni posteringspose liggende i lyngen, mykt og deilig det.

Anonymkode: 894a8...6bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exped underlag ja. Viktig å ha god isolasjon mot bakken.

Anonymkode: 9495d...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha noe som isolerer mot kulda og fukten i bakken. Et isolert liggeunderlag.

Anonymkode: 46e8e...298

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha isolerende underlag ja. Sov akkurat ute i 2 pluss. Har selv Exped Downmat liggeunderlag som er isolert, men man må ikke ha det. Men ligger du på oppblåsbart underlag rett på bakken blir det kjempekaldt. Bruk i så fall et vanlig isolerende liggeunderlag under.

Sover også alltid i ull (ikke med polyester i), og en god sovepose. Godt og varmt 😊

Endret av Rosa Dartle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ha liggeunderlag. Vi bruker et vi ruller ut og oppe på der et lag med reinskin

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg sover ALDRI rett på bakken. Jeg har et Exped Downmat 9M, oppblåsbart liggeunderlag for både comfort og isolasjon.

Anonymkode: e1001...18d

Hvorfor ikke det? Jeg trodde det var sunt?

Den oppblåsbare madrassen, hva tilsvarer den av vanlig madrass? 9 cm tykk luftmadrass?? What?? 

Anonymkode: 1158f...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du må ha noe som isolerer mot kulda og fukten i bakken. Et isolert liggeunderlag.

Anonymkode: 46e8e...298

Ja selvfølgelig, men luftmadrass på 9 cm?

På sommeren også?

Anonymkode: 1158f...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (43 minutter siden):

Må ha liggeunderlag. Vi bruker et vi ruller ut og oppe på der et lag med reinskin

Ja det var noe slikt jeg så for meg.

Anonymkode: 1158f...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja selvfølgelig, men luftmadrass på 9 cm?

På sommeren også?

Anonymkode: 1158f...4b2

Ja. Den jeg har er 7 cm og syntetisk, da jeg ikke telter ute på vinteren, men telter vår, sommer og høst. Det er absolutt ofte kaldt på bakken også om sommeren. Er superfornøyd med min expedmatte, og anbefaler det på det sterkeste. Da får du veldig god søvn.

Anonymkode: 9495d...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja selvfølgelig, men luftmadrass på 9 cm?

På sommeren også?

Anonymkode: 1158f...4b2

Selv i hengekøye midt på sommeren bruker jeg (selvfølgelig) liggeunderlag. Kulden fra bakken biter deg kraftig i ræven selv midt på sommeren så noe annet er helt utelukkende. Jeg har bare et tynt underlag men det gjør all verden forskjell da det er laget for å gjøre den forskjellen fra en grusom opplevelse til en fantastisk opplevelse å sove ute. 

Anonymkode: cdd73...53d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker downmat i 9lw + skumunderlag under på vinter og høst, synmat 7lw + skumunderlag sommer. Sover dog sjeldent i telt, mest under tarp. I hengekøya bruker jeg kun oppblåsbart underlag.

Anonymkode: 882b1...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja selvfølgelig, men luftmadrass på 9 cm?

På sommeren også?

Anonymkode: 1158f...4b2

En luftmadrass, bademadrass har luft som flytter på seg. Du kommer til å bli iskald, den vil tappe kroppen din for varme. ( Har prøvd, ja)

En isolert luftmadrass har fiber i seg, dun eller kunstfiber som holder på varmen du gir den.

Anonymkode: 46e8e...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...