Gå til innhold

Mannlig barnehageansatt , redd

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som sagt.

Menn trenger ikke være alene med barna mine for bleieskift, bad osv.

Enkel regel, null problem.

Anonymkode: 1a44e...5b7

Tror bare det du skisserer er en falsk trygghet. Overgrep skjer ikke bare i bleieskift og baderomssituasjoner. Sier ikke det er lett, men tror det viktig å jobbe med å ikke overføre egen angst. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som sagt.

Kan du utdype? For slik jeg leser det, så får ikke far en gang å være alene med barna?

Anonymkode: fa851...2a7

• Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei. Jeg er nervøs for situasjonen i barnehagen til barnet mitt. Som barn ble jeg utsatt for overgrep av en mannlig ansatt på skolen i første klasse.  
I barnehagen som datteren min startet i, jobber det en mann. Jeg er livredd. 

Jeg er fullt klar over at jeg ikke kan dra alle under en kam, men på grunn av hendelsen som hendte er dette utrolig vanskelig for meg å akseptere.
Jeg har ved flere anledninger vurdert å ta barnet ut av barnehagen, sykemelde meg og være hjemme. Det går selvfølgelig ikke, men er utrolig fristende. 

hvordan skal jeg klare å overleve dette? Uten å hele tiden tro eller tenke at barnet mitt blir utsatt for noe? 

kan en barnehageansatt si noen oppløftende ord? Er barna noensinne alene med en av de ansatte eller er det alltid folk rundt? 

Anonymkode: cecb4...f2b

Det er ikke denne mannlige barnehageansatte som er problemet, men det er deg. Du må få deg hjelp, så du ikke dytter din frykt over på barnet ditt. 

Alle menn er ikke overgripere og du kommer til å møte flere menn i flere settinger som vil være rundt ditt barn. 

Anonymkode: 10c59...dcb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er nervøs for situasjonen i barnehagen til barnet mitt. Som barn ble jeg utsatt for overgrep av en mannlig ansatt på skolen i første klasse.  

Jeg er fullt klar over at jeg ikke kan dra alle under en kam, men på grunn av hendelsen som hendte er dette utrolig vanskelig for meg å akseptere.
Jeg har ved flere anledninger vurdert å ta barnet ut av barnehagen, sykemelde meg og være hjemme. Det går selvfølgelig ikke, men er utrolig fristende. 

hvordan skal jeg klare å overleve dette? Uten å hele tiden tro eller tenke at barnet mitt blir utsatt for noe? 

kan en barnehageansatt si noen oppløftende ord? Er barna noensinne alene med en av de ansatte eller er det alltid folk rundt? 

Du skal ta tak i frykten din og få hjelp! Ikke la det gå ut over verken barnet etter barnehageansatte!

Anonymkode: b1c9b...cee

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du ta ta tak i problemet og snakke med noen. Du viderefører din redsel for menn til ditt barn. 
Det er ikke bra. Du kan ikke tenke slik at alle menn er farlige. 

Anonymkode: ab13c...969

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som sagt.

Hadde jeg visst hvem du er hadde jeg sendt inn en bekymringsmelding. Du overfører dine syke tanker til dine barn, og kan ødelegge mye for barna dine. Du trenger hjelp!  

• Liker 9
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lar aldri barnet være alene med menn, nei.

Enkel regel som gjør at overgrep utelukkes.

Hva med andre barn og kvinner? Flest overgrep skjer mellom barn.

Anonymkode: e0f58...2fe

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en unødvendig sjanse å ta. 

For meg iallfall. 

Menn kan jobbe andre steder enn i barnehage.

Det jobber jo menn i de fleste barnehager. Det er helt tydelig at ts ikke har fått nok hjelp av helsevesenet

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få hjelp...tenk på rundt å tenke slikt om mannlige ansatte. Du er heldig som har mannfolk i en barnehage.. det har så mye å si for barna ! På en positiv måte.

Hva når dut barn skal på skolen..eller fritidsaktiviteter..der det er gutter/ mannfolk...

Synd det skjedde for deg...men du kan ikke la denne frykten gå utover ditt barn.

P.s...slike ting skjer også blandt familien medlemmer...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får ikke være alene med barnet for bleieskift etc. 

Veldig lett å gjennomføre.

Herregud, folk er gærne... 

Sykt

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt, TS.

Selv hadde jeg byttet barnehage.

Aldri vært borti en barnehage uten mannlige ansatte, så det kan bli vanskelig. 

Anonymkode: 2d417...eb5

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke snakk om en frykt for SFO ansatte, skoleansatte, trenere innenfor fritidsaktiviteter eller lignende. Vi trenger ikke å dra den så langt. 

Barnet er lite. Hun kan ikke snakke, fortelle om sine opplevelser eller gi utrykk for hva som er galt dersom noe er galt.

Det å skulle levere fra seg det kjæreste man har, i timesvis hver dag, i andres hender er jammen ikke lett. Man kjenner ikke de ansatte. Aner ingenting om hvilke verdier de har eller lignende. I praksis er det som å levere barnet til fremmede, noe som er helt unaturlig. 

Jeg synes ikke at frykten jeg har er så malplassert eller tullete som dere skal ha det til.. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. 

Holder alle menn unna mine barn. 

Så bestefedre, fedre, onkler osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hadde jeg visst hvem du er hadde jeg sendt inn en bekymringsmelding. Du overfører dine syke tanker til dine barn, og kan ødelegge mye for barna dine. Du trenger hjelp!  

Den hadde blitt henlagt veldig kjapt. 

Skal du sende inn bekymringsmelding for alle som nekter barna å spise sukker, ikke lar bestemor passe barnet, ikke lar barnet være alene med tante, ikke tør å la barnet klatre i trær fordi det kan ramle ned? 
Barnevernet har viktigere ting å ta seg fore. 

Gratulerer, du har trådens dummeste svar. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. 

Holder alle menn unna mine barn. 

Så hvis ditt barn må ha en viktig operasjon og skal opereres av en mann, avlyser du da operasjonen og krever at en kvinne utfører den ?

Anonymkode: 643a1...918

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du bør prate med vedkommende, si hva du selv har opplevd og hvordan du føler. Legg deg langflat, forklar at du har så store problemer med dette og beklag deg. 

Det er svært liten sjangs for at denne personen er en overgriper, han vier livet sitt til dette arbeidet. En slik beskyldning kan ta i fra ham alt, han har mest sannsynlig utdannet seg i flere år for å arbeide med barn. Det er slike beskyldninger som skremmer mange menn fra å velge å arbeide i slike yrker.

Istedet for at du misstenkeliggjør så vær åpen, jeg tror at dere vil spille godt på lag. 

Er du slik med mannen din også? Far din? Din bror, svigerbror?

Anonymkode: 659ad...2ff

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud...nå må du gi deg.

Anonymkode: 0cedb...c64

Hun har en grunn til å være redd da mtp hva hun selv har opplevd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bør prate med vedkommende, si hva du selv har opplevd og hvordan du føler. Legg deg langflat, forklar at du har så store problemer med dette og beklag deg. 

Det er svært liten sjangs for at denne personen er en overgriper, han vier livet sitt til dette arbeidet. En slik beskyldning kan ta i fra ham alt, han har mest sannsynlig utdannet seg i flere år for å arbeide med barn. Det er slike beskyldninger som skremmer mange menn fra å velge å arbeide i slike yrker.

Istedet for at du misstenkeliggjør så vær åpen, jeg tror at dere vil spille godt på lag. 

Hun beskylder han jo ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Blåkors og spør om samtale 🌸 De er veldig flinke! Jeg hadde samme frykten og innså at jeg trengte hjelp til angsten min rundt dette. Det hjalp betraktelig! 

Anonymkode: e8c53...0a8

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skal jeg beklage meg?
Det er ingenting å beklage meg for. Skal du også beklage deg for dine frykter, til gud og enhver mann? 
Dette er på ingen måte en beskyldning. Hva er det jeg beskylder han for, mener du? 
Jeg har TYDELIG skrevet i innlegget at dette er en frykt JEG har. Hvordan du får dette til å være en beskyldning, forstår jeg virkelig ikke. 

Nei, nei og atter nei. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...