Gå til innhold

Mannlig barnehageansatt , redd

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Følg magefølelsen! Ta barnet ditt ut av barnehagen og nyt den korte tiden av barndommen sammen med ditt barn. Finn likesinnede, som er hjemme med sine barn og skap et nettverk, hvor dere kan hjelpe hverandre og hvor barna finner likesinnede lekekamerater. La barnets far kompensere dere økonomisk for at du er hjemme med barnet. Ha en god advokat i bakhånd, som kan hjelpe dere dersom du blir utsatt for falske bekymringsmeldinger til barnevernet fra umennesker, som evt blir misunnelige på at du tilbringer den dyrebare og viktige tiden med eget barn hjemme. Tør å stå opp for egne meninger og ikke la fremmede diktere hvordan du skal oppdra eget barn. Husk at det er du som er forelder og du som bestemmer! Den dagen du skal gjøre opp ditt livsregnskap vil du være takknemlig for at du hørte på din indre stemme, og satte barnet ditt foran samfunnets gruppepress!

Endret av Lissi2020
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 0.17):

Forstår deg godt, TS.

Selv hadde jeg byttet barnehage.

Anonymkode: 1a44e...5b7

Det ville jeg ikke gjort. Hun må jobbe med seg selv og sin egen angst. 

Skal hun i så fall bytte barnehage hver 2 mnd? Det kommer vikarer inn i barnehagen til stadighet, og en vet ikke alltid hvem det er.

Dette må jobbes med og ikke gå ut over barnet. 

Anonymkode: 2662b...d3f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 22.59):

Terapi for deg. Det lurer ikke overgripere overalt og det jobber mange flotte flinke menn med barn. 

Anonymkode: 3df54...3e7

Gjør det ikke? Hvor som helst finnes de, og vi aner ikke hvor eller hvem de er. Mitt livs største mareritt er at barnet mitt skal bli misbrukt, og jeg har ingen dårlige erfaringer selv.

Skjønner ts godt etter det hun har opplevd. 

Men ja, det jobber veldig mange flotte mennesker med barn og man blir nødt til å tro det beste om folk.

Skrevet
Lissi2020 skrev (1 time siden):

Følg magefølelsen! Ta barnet ditt ut av barnehagen og nyt den korte tiden av barndommen sammen med ditt barn. Finn likesinnede, som er hjemme med sine barn og skap et nettverk, hvor dere kan hjelpe hverandre og hvor barna finner likesinnede lekekamerater. La barnets far kompensere dere økonomisk for at du er hjemme med barnet. Ha en god advokat i bakhånd, som kan hjelpe dere dersom du blir utsatt for falske bekymringsmeldinger til barnevernet fra umennesker, som evt blir misunnelige på at du tilbringer den dyrebare og viktige tiden med eget barn hjemme. Tør å stå opp for egne meninger og ikke la fremmede diktere hvordan du skal oppdra eget barn. Husk at det er du som er forelder og du som bestemmer! Den dagen du skal gjøre opp ditt livsregnskap vil du være takknemlig for at du hørte på din indre stemme, og satte barnet ditt foran samfunnets gruppepress!

I alle dager?

Her har jeg mange tanker og spørsmål, men jeg klarer rett og slett ikke å formulere dem..

Anonymkode: fa851...2a7

• Liker 4
Skrevet

Hjelpes 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 693ef...f9a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 22.51):

Hei. Jeg er nervøs for situasjonen i barnehagen til barnet mitt. Som barn ble jeg utsatt for overgrep av en mannlig ansatt på skolen i første klasse.  
I barnehagen som datteren min startet i, jobber det en mann. Jeg er livredd. 

Jeg er fullt klar over at jeg ikke kan dra alle under en kam, men på grunn av hendelsen som hendte er dette utrolig vanskelig for meg å akseptere.
Jeg har ved flere anledninger vurdert å ta barnet ut av barnehagen, sykemelde meg og være hjemme. Det går selvfølgelig ikke, men er utrolig fristende. 

hvordan skal jeg klare å overleve dette? Uten å hele tiden tro eller tenke at barnet mitt blir utsatt for noe? 

kan en barnehageansatt si noen oppløftende ord? Er barna noensinne alene med en av de ansatte eller er det alltid folk rundt? 

Anonymkode: cecb4...f2b

Slike som deg er farlige for dere ser en overgriper i enhver mann. Jobb med deg selv og ikke utsett ditt barn for dine traumer.

Anonymkode: 69c34...aec

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva i all verden har du røykt?

Anonymkode: 69c34...aec

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 22.51):

Hei. Jeg er nervøs for situasjonen i barnehagen til barnet mitt. Som barn ble jeg utsatt for overgrep av en mannlig ansatt på skolen i første klasse.  
I barnehagen som datteren min startet i, jobber det en mann. Jeg er livredd. 

Jeg er fullt klar over at jeg ikke kan dra alle under en kam, men på grunn av hendelsen som hendte er dette utrolig vanskelig for meg å akseptere.
Jeg har ved flere anledninger vurdert å ta barnet ut av barnehagen, sykemelde meg og være hjemme. Det går selvfølgelig ikke, men er utrolig fristende. 

hvordan skal jeg klare å overleve dette? Uten å hele tiden tro eller tenke at barnet mitt blir utsatt for noe? 

kan en barnehageansatt si noen oppløftende ord? Er barna noensinne alene med en av de ansatte eller er det alltid folk rundt? 

Anonymkode: cecb4...f2b

Tenk igjennom i hvilke situasjoner og omstendigheter din lærer hadde mulighet til dette. Snakk med barnehagen og spør om hvordan hverdagen organiseres og se om det er noen slike muligheter. Min erfaring er at det sjelden er det. Det kommer kollegaer titt og ofte inn på et rom og man er sjelden alene lenge med de. Det er vindu i alle dører osv. Jeg har hørt at ved de tilfellene det har skjedd i bhg har vært når en ansatt har tatt med seg noen få barn alene på tur i skogen osv. Det er veldig uvanlig å gjøre.

Sjekk ut Stine Sofie stiftelsen sitt arbeid. Forskning viser at barns kunnskap om hva som er lov og ikke lov er avgjørende. Pedofile kan trekke seg dersom barnet gjør for mye motstand og bli redd for å bli avslørt. Barn som ikke skjønner at den voksne gjør noe galt og som ikke vet at de skal si i fra uansett, er lettere offer. Overgripere prøver seg fram for å se hvor langt de kan tøye grensa og om de kan stole på at trusler eller manipulasjon holder barnet fra å varsle. 

Ut i fra barnets alder og modenhet:
- Lær barnet ditt de riktige ordene på alle kroppsdeler, så de har et språk for hva som skjer. Ikke «fiffi» for underliv feks. Det heter klitoris, rompehull og penis. Det bør være like naturlig for barn å lære det som å lære albue, kne og lillefinger. Ikke la det være skambelagt, la kropp være naturlig.

- Lær barnet ditt forskjellen på gode, vonde og ulovlige hemmeligheter. Og at de alltid kan fortelle ting til deg uten å være redd for reaksjon.

- Lær barnet at det alltid BARE er den voksne som gjør noe ulovlig, selv om barnet var med på det. Og det skal alltid fortelles om.

- Lær barnet å sette tydelige grenser for egen kropp, og at de alltid har rett til å bestemme over egen kropp. Kun unntak som lege, tannlege, hjelp til å vaske hjemme osv. Og at de aldri skal være redd for å si tydelig nei.

Anonymkode: 8fb8e...bed

Skrevet

Du må gå til fastlegen din å få hjelp. Ellers så hemmer du i lengden bare deg selv, og ikke minst barnet ditt. 

• Liker 2
Skrevet
Lissi2020 skrev (10 timer siden):

Du burde ikke få lov å råde andre 

• Nyttig 2
Skrevet
Dojakitty skrev (2 timer siden):

Du burde ikke få lov å råde andre 

I Norge har vi ennå frihet til å uttrykke egne meninger. Vennligst respekter det.

Skrevet
Lissi2020 skrev (13 timer siden):

Samfunnets gruppepress er at ikke alle menn er overgripere, eller snakker du om bhg som en ting?

Nå var vel temaet at ts er redd for at barnet skal bli utsatt for overgrep grunnet ny ansatt i bhg, fordi den nye ansatte tilfeldigvis er mann..?

Svarte du i riktig tråd? 🤔

Anonymkode: 33dd3...e67

Skrevet

Er veldig trist å mistenkeliggjøre hver eneste mann, kjenner jeg blir blir trist av det. Jeg jobbet i barnehage og da var det et ønske fra et par foreldre at  menn ikke bytter bleie på barnet deres. Det prøvde barnehagen å etterstrebe. Helt sykt at det ble akseptert. Kvinner kan begå like mye overgrep som menn. Utrolig .

Anonymkode: c56f2...069

• Liker 2
Skrevet
Ikkef skrev (1 time siden):

I Norge har vi ennå frihet til å uttrykke egne meninger. Vennligst respekter det.

Nei man trenger ikke å respektere at en forelder overfører sine egneproblemer på barna. Man kan respektere prinsippet ytringsfrihet, men det er ikke ensbetydende med å respektere det som blir sagt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samfunnets gruppepress er at ikke alle menn er overgripere, eller snakker du om bhg som en ting?

Nå var vel temaet at ts er redd for at barnet skal bli utsatt for overgrep grunnet ny ansatt i bhg, fordi den nye ansatte tilfeldigvis er mann..?

Svarte du i riktig tråd? 🤔

Anonymkode: 33dd3...e67

Ikke vri og vreng nå, bare les innlegget som det står.

Skrevet
Ikkef skrev (2 timer siden):

Respekterer overhodet ikke det faktum at traumer blir overført til barn! Utrolig merkelig at du gjør det

• Liker 1
Skrevet
Dojakitty skrev (29 minutter siden):

Respekterer overhodet ikke det faktum at traumer blir overført til barn! Utrolig merkelig at du gjør det

Nei, nå snakker du tull!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 0.17):

Forstår deg godt, TS.

Selv hadde jeg byttet barnehage.

Anonymkode: 1a44e...5b7

Jeg og. Man blir dessverre paranoid når man leser hva som foregår rundtom i mediene. Kun kvinnelige ansatte på avd var en av tingene som jeg så etter da jeg valgte barnehager. Nei kvinner er veldig veldig sjelden representert i denne type statistikk og mange slike menn søker seg til yrker med barn. Trist men alle klarer ikke lukke øyne og håpe på det beste. Og valg av bhg og hvorfor er ikke noe man skremmer barna med nei. Følg magefølelsen din, og drit i hva alle andre sier er politisk korrekt.

Anonymkode: 56b71...c02

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg og. Man blir dessverre paranoid når man leser hva som foregår rundtom i mediene. Kun kvinnelige ansatte på avd var en av tingene som jeg så etter da jeg valgte barnehager. Nei kvinner er veldig veldig sjelden representert i denne type statistikk og mange slike menn søker seg til yrker med barn. Trist men alle klarer ikke lukke øyne og håpe på det beste. Og valg av bhg og hvorfor er ikke noe man skremmer barna med nei. Følg magefølelsen din, og drit i hva alle andre sier er politisk korrekt.

Du lar ditt barn aldri være hus familien / slektninger der det er menn? Skole  med menn? Fritidsaktiviteter med menn? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nummer en: ja det er ikke det vanligste av kvinner utfører overgrep, men å skrive at det er veldig veldig sjeldent stemmer ikke.

nummer to: det finnes ingen kilder som kan dokumentere din påstand om at slike menn var nå en slike menn er søker seg til yrker med barn. Og realiteten når det kommer til menn som utfører overgrep mot barn så er ikke ansatt i barnehage/skole etc. som er overrepresentert. Veldig mange overgrepene foregår innafor husets fire vegger eller av nære slektninger/venner av familien 

nummer tre: og indikere at de som ikke har noe problemer med å sende barna sine i barnehagen hvor de jobber menn ikke bry seg om barna sine er en jævlig stygg påstand.

Og ja jeg har veldig mye kunnskap om feltet både av egne erfaringer i og arbeidslivet.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...