AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #1 Skrevet 16. september 2024 Hei! jeg har lyst til å bake kanelboller og gi til de ansatte i barnehagen som takk. Er det innafor eller er det rart? 😅 Anonymkode: 56582...d26
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #3 Skrevet 16. september 2024 Takk for hva? Anonymkode: 4408b...1f9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #4 Skrevet 16. september 2024 Hva med hun med cøliaki og han med diabetes da? Da jeg jobba i barnehage fikk vi ved anledning hver vår kokebok av en forelder som ville påskjønne oss. Sikkert kjøpt på salg eller med rabatter eller noe sånt, men jeg husker veldig godt hun som ga det og hvor glad jeg ble for en påskjønnelse. Anonymkode: b95ad...217 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #5 Skrevet 16. september 2024 Jeg ville heller ha gitt en kokebok eller et gavekort etc. Du kan aldri vite om andre har matallergier etc. Anonymkode: 8e1c7...03e 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #6 Skrevet 16. september 2024 Da ville jeg heller gitt det til avdelingen og barna. Så kan de voksne ta om de vil. En fin tanke da 😊 Anonymkode: 99c49...fdc 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #7 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da ville jeg heller gitt det til avdelingen og barna. Så kan de voksne ta om de vil. En fin tanke da 😊 Anonymkode: 99c49...fdc Da må man vite om eventuelle allergier og ha nok kunnskap til å bake allergivennlig om det trengs.. Jeg hadde ikke stolt på at mor til Anne som ikke har barn med melkeproteinallergi selv skulle bake kanelboller som ungen min skulle spise av… I værste fall kan man gjøre et barn alvorlig syk. Anonymkode: e1d80...9c9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #8 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for hva? Anonymkode: 4408b...1f9 Takk for at de er så gode med barna, vel! At de gjør en god jobb Anonymkode: 56582...d26 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #9 Skrevet 16. september 2024 Ts her: tenkte til kun de voksne. Jeg synes det er rart at ikke folk synes det er hyggelig med bakst. Har en kollega som baker i blandt og liker det. De med allergi kan jo bare la vær.. Anonymkode: 56582...d26 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #10 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts her: tenkte til kun de voksne. Jeg synes det er rart at ikke folk synes det er hyggelig med bakst. Har en kollega som baker i blandt og liker det. De med allergi kan jo bare la vær.. Anonymkode: 56582...d26 Helt enig med deg ts! Jeg har gitt bakst et par ganger, og de har vært sååå glad! Tror nesten samtlige har takket meg i etterkant. Anonymkode: 6537a...829 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #11 Skrevet 16. september 2024 Ikke så veldig rart å bake boller. Det er litt overdrevent synes jeg personlig da. Men en hyggelig gest. Å handle gaver, bøker og gi gavekort.. neei, bare nei. Det blir for mye og HVA MED DE SOM IKKE LAGER MAT ELLER HAR NOK KOKEBØKER Anonymkode: e7003...051
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #12 Skrevet 16. september 2024 For å ta meg da, jeg har null interesse av kokebøker. Er ikke så glad i boller heller men da kan man jo bare takke nei. Boka får man jo litt by med å bli kvitt. Må jo ta den ellers virker det utakknemlig. Ikke kjøp gaver dere ikke vet at mottakeren ønsker seg vær så snill. I en annen tråd blir vi som vasker klær beskyldt for å sende hele planeten til helvete fordi vil bruker vann og strøm. Så bare kutt ut den unødvendige kjøpingen!! Anonymkode: e7003...051
Ny Bruker Skrevet 16. september 2024 #13 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! jeg har lyst til å bake kanelboller og gi til de ansatte i barnehagen som takk. Er det innafor eller er det rart? 😅 Anonymkode: 56582...d26 Rart
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #14 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Da ville jeg heller gitt det til avdelingen og barna. Så kan de voksne ta om de vil. En fin tanke da 😊 Anonymkode: 99c49...fdc Nei, det går ikke pga mulige allergier. Skal dere bake, så er det forbeholdt de voksne som jobber i bhg. Anonymkode: e7003...051
Daisy-love Skrevet 16. september 2024 #15 Skrevet 16. september 2024 Jeg er allergiker og det går helt fint for meg om de andre får og ikke jeg. Jeg blir veldig rørt om noen har tenkt på meg (melkeallergi), men forventer det normalt ikke. Om du har lyst til å bake litt til fredagslunsjen, og det føles riktig for deg, så bare gjør det. Heller litt bakst enn masse annet som er mer personlig eller er av større verdi. Fruktfat kan også være noe, men bakst blir sikkert satt pris på 😊
Sefanja Skrevet 16. september 2024 #16 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Takk for at de er så gode med barna, vel! At de gjør en god jobb Anonymkode: 56582...d26 Det er noe jeg hadde satt stor pris på🥰
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #17 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! jeg har lyst til å bake kanelboller og gi til de ansatte i barnehagen som takk. Er det innafor eller er det rart? 😅 Anonymkode: 56582...d26 Synes det er hyggelig. Ser mange kommenterer om allergier, men det kan du jo finne ut av først? Og uansett, det er jo uansett hyggelig å komme med bakst, selv om ikke alle kan/vil spise. Jeg levde melkefritt i over ett år da jeg ammet pga melkeallergi hos sønnen min og jeg ble ikke fornærmet om noen bakte noe og tok med på jobb som jeg ikke kunne spise. Anonymkode: 2aef1...fd7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #18 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! jeg har lyst til å bake kanelboller og gi til de ansatte i barnehagen som takk. Er det innafor eller er det rart? 😅 Anonymkode: 56582...d26 Veldig, veldig mange barnehageansatte hadde satt pris på en slik oppmerksomhet, inkludert meg. Selv om jeg ikke hadde kunnet spise av baksten, så er det fint å kjenne på at noen setter pris på oss og😅 Anonymkode: 5ca5b...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #19 Skrevet 16. september 2024 Mine barn gikk i liten barnehage, og vi foreldre ble invitert til mat og tilstelninger flere ganger, så jeg visste hva de ansatte tålte og ikke. Jeg hadde veldig god kontakt med de ansatte, vi bodde i samme område, og de hadde eldre barn som iblant lekte med mine. Jeg pleide å gi dem noe siste fredag hver måned (jeg hadde fri fredager) og iblant ellers også, hjemmebakst, hjemmelagde vårruller eller andre retter som er enkle å ta i hånda og spise, om de ikke hadde tid til annet enn å hive det i seg (sånn var det i barnehagen her, ja). Jeg (barna, egentlig) kunne også plukke med seg litt blomster fra hagen da de begynte å springe, så de fikk en liten bukett. Plukket med plommer, blåbær, bringebær, rips og bjørnebær og pære til dem også da det var modent i hagen. De hadde egentlig allerede frukt på jobb, men det var nok i massevis til at de kunne ta det med hjem til familiene sine. Jeg kjøpte aldri noe til dem, det blir jo litt rart å ta imot. Det synes i hvert fall jeg (jeg jobber også i barnehage, og det er rart nok å få ting som foreldre har spleisa på til jul og på sommeravslutning, synes jeg). Men hjemmebakst eller hjemmelagd mat ville jeg satt veldig pris på. Det var som sagt en liten barnehage barna mine gikk i, og det gjorde sånt veldig enkelt. Jeg jobber i en stor barnehage, og jeg ville ikke engang vurdert å gjøre noe lignende om jeg var en forelder med barn der. For mange ansatte, og mange avdelinger. Jeg ville ikke ha kjent alle, og jeg ville bare vært interessert i å gi de voksne på barnas avdeling noe, men ville nok ikke følt det helt riktig. Mat og frukt blir jo tatt med til pauserommet, og så spises det av alle som vil ha. Man må altså ha MYE for å være nok til alle. Anonymkode: 7c235...82e 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #20 Skrevet 16. september 2024 Nei grøss og gru. Jeg spiser aldri noe som er laget hos noen jeg ikke kjenner godt, så her ville de blitt kastet. Kjøp heller noe godt. Anonymkode: 772db...c9e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå