Gå til innhold

Alenemødre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I noen tilfeller så er en faktisk gift med planer om å leve livet sammen,men så forandrer han seg sånn og det ender med fysisk og psykisk vold mot mor at det er aller best å gå. Barnet var i magen da.

Så det kan være ulike grunner til at en ender som alenemor selv om det ikke var det som var planen. Noen aleneforeldre er også alene fordi partner/ektefelle/samboer er død.

Anonymkode: 5bfd6...ef1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg gir gode råd for eksempel. Den grad de "allerede" er stigmatisert så er også kanskje selvgjort? Det er jo en gruppe som ofte kommer lett til de offentlige godene sånn generelt.

Anonymkode: 89818...d52

"Du er umoden og har ikke tenkt på barnets beste". "Alenemødre sutrer og klager mens de bare må ta konsekvensene av egne egoistiske valg". Er det et av dine gode råd du hjelper venninnene dine med? 

Anonymkode: 90dbf...ee6

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være ytterst få personer i denne situasjonen i dag? Som er helt alene med barn? Av mine rundt 1000 venner/bekjente på FB kjenner jeg kanskje 2-3 stk som er helt alene med barn, og da fordi partner eller ex partner har dødd… hvor mange kvinner er der som blir tilfeldig gravid og har null kontakt med far i dag? Må være sjukt få. De fleste barn har både en mor og en far, eller to mødre /2 fedre i livet sitt i dag… er dette egentlig ett problem? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som provoserer deg så voldsomt da, TS? Er det at noen klarer seg alene? Kanskje du ikke ville klart deg alene selv?

Eller er det klagingen? Fordi de har «valgt det selv»… men det har vel alle som har barn?
Så hvis for eksempel DU er litt sliten en dag og har vært oppe hele natten med sykt barn, så synes du det er masse hjelp i at noen påpeker; Vel, du har jo valgt det selv da!

Det samme gjelder det meste her i verden. Hvis for eksempel du har lav utdanning (gjetter vilt nå) og kunne tenkt deg høyer lønn, så svarer jeg bare: Du har valgt det selv!!! Ha ha.

Anonymkode: 0fa90...74a

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (19 timer siden):

Om far ønsker kontakt med barnet og ikke er totalt uegnet, så har han sine rettigheter. Så om barnet ikke har noen far i livet sitt så er det ikke nødvendigvis kun mot sin skyld.

Man har rettigheter ja, men det hjelper lite når mor saboterer

Anonymkode: 4d453...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Du er umoden og har ikke tenkt på barnets beste". "Alenemødre sutrer og klager mens de bare må ta konsekvensene av egne egoistiske valg". Er det et av dine gode råd du hjelper venninnene dine med? 

Anonymkode: 90dbf...ee6

Jeg sier det ikke sånn. En kan jo vri og vrenge på det selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det som provoserer deg så voldsomt da, TS? Er det at noen klarer seg alene? Kanskje du ikke ville klart deg alene selv?

Eller er det klagingen? Fordi de har «valgt det selv»… men det har vel alle som har barn?
Så hvis for eksempel DU er litt sliten en dag og har vært oppe hele natten med sykt barn, så synes du det er masse hjelp i at noen påpeker; Vel, du har jo valgt det selv da!

Det samme gjelder det meste her i verden. Hvis for eksempel du har lav utdanning (gjetter vilt nå) og kunne tenkt deg høyer lønn, så svarer jeg bare: Du har valgt det selv!!! Ha ha.

Fint at noen klarer seg, men mange av de klarer seg ikke alene, men mottar almisser fra andre. Jeg ville fint klart meg selv så det er ikke noe jeg bekymrer meg for. Du trenger ikke å være så opptatt av meg, det er ikke meg dette handler om. 
Nei, jeg har heller ikke lav utdanning og trenger ikke høyere lønn. Men ja, det er jo sånn. Å klage for noe en har laget selv hjelper ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 9.35):

Jeg har et par venninner som er "alenemødre".  Jeg får stadig høre hvor slitsomt det er å være alene med barn, og det er det sikkert.

Men - Jeg tenker, dersom du har laget et barn så har du gjort det sammen med noen som er far. Hvis det er så vanskelig å være alenemor så bør man kanskje inkludere faren i barnet også da. To av de jeg kjenner ble gravide, for så å ikke ha noe med barnefaren å gjøre. Det er mange barn som hadde hatt det bedre med en far i bildet.

Mange alenemødre er "alenemødre" fordi de fordi de ikke så konsekvensene med å ligge rundt uten beskyttelse, for så å ikke gi beskjed til vedkommende de har hatt sex med at det er barn på vei. Velkommen til den virkelige verden sier jeg da. Det er sikkert noen få som har en grunn til å ikke la barnefar være i barnets liv, men mistenker at mange gjør slik på grunn av grådighet og eiesyke.
Til hun ene venninna mi som klager og syter, så sa jeg at hun tross alt har satt et barn til verden og selv har valgt å ikke inkludere en far i livet. Dersom hun hadde vært moden og tenkt på barnets beste hadde både hun og barnet hatt et bedre liv. Hun ble selvfølgelig veldig sur, men synes at ei venninne også har en "plikt" til å si i fra om ting som ikke er bra.

Honesty.jpg.aabc2bb3b96f52d3147d435ecc29e266.jpgAnonymkode: 89818...d52

Anonymkode: f9efa...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Plutselig er du skilt, og "alenemor". Så kanskje greit å være litt mer ydmyk?

Anonymkode: 36b74...ad0

Sant. Man vet aldri? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (24 minutter siden):

Sant. Man vet aldri? 

Man vet aldri, men hva så? Er ikke mitt ekteskap som er temaet her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man vet aldri, men hva så? Er ikke mitt ekteskap som er temaet her. 

Nei men ha empati for de som har det vanskelig eks alenemødre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (8 minutter siden):

Nei men ha empati for de som har det vanskelig eks alenemødre. 

Jeg har empati for de som har det vanskelig, men du stakkarsliggjør en hel gruppe. De alenemødrene jeg vet av klarer seg helt fint fordi de kan melke litt her og litt der. At de har det "vanskelig" med andre ting har jo bidratt til det selv med å velge å bli alenemødre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at noen klarer seg, men mange av de klarer seg ikke alene, men mottar almisser fra andre. Jeg ville fint klart meg selv så det er ikke noe jeg bekymrer meg for. Du trenger ikke å være så opptatt av meg, det er ikke meg dette handler om. 
Nei, jeg har heller ikke lav utdanning og trenger ikke høyere lønn. Men ja, det er jo sånn. Å klage for noe en har laget selv hjelper ikke så mye.

Det er ikke almisser. Det er velferdsgoder. Har du et problem med det får du ta det opp med stortingsrepresentanter eller i media. Ikke legge hat på medborgere som benytter seg av goder de har krav på. 

Anonymkode: ea0cf...ff1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har empati for de som har det vanskelig, men du stakkarsliggjør en hel gruppe. De alenemødrene jeg vet av klarer seg helt fint fordi de kan melke litt her og litt der. At de har det "vanskelig" med andre ting har jo bidratt til det selv med å velge å bli alenemødre. 

De fleste i Norge tar mye mer fra fellesskapet enn de bidrar med, og jeg vil tro at du er en av disse. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker gjør feil hele tiden, men kan godt få litt støtte likevel. Men du er vel perfekt, TS? Ikke noen perfekt venn ihvertfall. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De fleste i Norge tar mye mer fra fellesskapet enn de bidrar med, og jeg vil tro at du er en av disse. 

Hvorfor tror du det? Er fasiten her å komme med personangrep? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Melker? Alle alenemødre jeg kjenner er i full jobb og mottar ikke noe fra noen. Hvis du mener trygdesnyltere, så det nok flere av dem blant gifte og samboere.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, selvsagt er det deg det handler om. Du har hengt deg opp i alenemødre. Klaging er usympatisk, men alenemødre klager da ikke mer enn andre!

DU for eksempel… du klager på alenemødre. Men du har SELV VALGT å omgås disse alenemødrene.., så slutt å klage.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor tror du det? Er fasiten her å komme med personangrep? 😂

Du virker å mangle kritisk sans, empati, og være utrolig bitter over noen av samfunnets svakeste. Virker ikke som en sak en av samfunnets vinnere eller topp bidragsytere ville engasjert seg for på KG 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (3 timer siden):

Mennesker gjør feil hele tiden, men kan godt få litt støtte likevel. Men du er vel perfekt, TS? Ikke noen perfekt venn ihvertfall. 

Ja, nemlig! Mennesker spiser for mye og blir tjukke, drikker for mye og blir fulle, beveger seg for lite og får ryggproblemer, kler på seg for lite og blir syke, går på bratte fjell og må reddes med helikopter, kjøper for mye og går konkurs. Listen er uendelig. De får hjelp og støtte uansett, og sånn bør det være! 

Anonymkode: 41514...ca6

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...