Thyra Skrevet 14. september 2024 #41 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her. Hvordan jeg kan ha venner: Vel jeg har en del venner så det er ikke noe du trenger å tenke på. Men jeg skjønner at du spør, hvis du er en "enkel" person og ikke så veldig moden. Er det noe jeg har sagt til venninna mi som ikke stemmer, tenker du? Eller skal vi i rundt sy puter under armene og si at dette var smart? Hun har all mulighet til å få "avlastning" med å inkludere barnefar i situasjonen, men velger å ikke gjøre det. Hvor mange av "vennene" hennes som oppmuntret henne som har stilt opp i etterkant tror du? Anonymkode: 89818...d52 Man trenger da ikke å si det man tenker alltid. Det må være lov å ha det tungt selv om det helt eller delvis er resultat av egne valg. Sier du det til en som er døende av lungekreft også; "slutt å syt, du har selv valgt å røyke!" eller til en som ble lam fra nakken og ned; "dette har du selv valgt, siden du valgte å gå rett ut i veien uten å se deg for!" Det er vel det som er å være en god venn? Man trenger da ikke å si at det var smart heller, bare ha litt empati. Folk vet da stort sett selv at de har tatt noen dårlige valg i livet. Hvorfor gni det inn? 5 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #42 Skrevet 14. september 2024 Hva er poenget ditt med denne tråden? Du har en "venninne" du syns er umoden, og du klager over at klager. Ok. Hva så? Anonymkode: 90dbf...ee6 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #43 Skrevet 14. september 2024 mjauritz skrev (2 minutter siden): Men da handler vel ikke innlegget ditt om annet enn at du har en venninne som har tatt noen livsvalg som du er uenig i, og at du av en eller annen grunn velger å skrive et innlegg på et forum om hvor dum og ansvarsløs hun er. Det er ikke empati og støtte. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det er å være en dårlig venn. Du sier du tipper at det er vesentlig flere fedre som ønsker å stille opp, men blir holdt unna. Jeg jobber med sårbare barn og familier hver dag, og har fremdeles til gode i både yrkeslivet og i hverdagen å møte en dame med barn hvor hun aktivt har bestemt seg for at det er økonomisk gunstig å ikke engang fortelle far at han er far, uten andre grunner enn å være egoistisk og/ eller få penger. Sannsynligvis ville hun ha fått mer penger dersom det var oppført en far, men han bare ikke ville være aktiv del. Og at det er vanskelig for alle å komme inn på boligmarkedet er litt off topic, jeg peker på at det er vanskeligere for aleneforeldre enn for folk flest. På samme måte som at det er vanskelig å ta en mastergrad, men jeg vil absolutt tro det er vanskeligere som aleneforelder. Jeg undrer meg om hvorfor du så bastant mener at man av og til må være den som sier ifra direkte. Det går på ingen måte utover deg annet enn at hun søker deg for støtte og mulighet for å snakke om ting. Hvorfor føler du behovet for å fortelle henne at hun har satt seg i denne situasjonen, og hvorfor i alle dager føler du egentlig behovet for å lage et innlegg på kvinneguiden og diskutere og angripe alle og enhver som er uenig med deg? For å ta det siste først - Hvem er det som angriper hvem her da? Jeg skrev ikke innlegget BARE med tanke på hun, men hun er et eksempel av flere jeg kjenner til eller fått høre om via venninner. Og leser du rundt om på nett, så ser du også at det av og til oppmuntres til å være alene. Gå på noen av de lukkede Facebookgruppene så ser du mye av dette. Når det kommer til å lage et innlegg på Kvinneguiden så er vel ikke det så vanskelig å forstå? For det første så vil man gjerne høre hva andre tenker. En annen ting er at det lages utallige innlegg om "dårlige" venninner, familiemedlemmer som det av en eller annen grunn skal skrives om, og innlegg som omhandler kjærester og problemstillinger? Hva er forskjellen her? Har ditt innlegg noe å gjøre med at det treffer et punkt til noen, inkludert deg selv? Det økonomiske aspektet er én ting, det sosiale aspektet er en helt annen. Dersom man bevist VELGER å være alene, så har det konsekvenser og det er jo noe en burde tenke på. Det er ikke sagt at det er vanskeligere for en aleneforsørger å få bolig eller utdannelse enn en annen person. Du forenkler dette veldig og jeg synes det er vanskelig å se noe i innlegget annet enn at du skal ha "piggene ute". Anonymkode: 89818...d52
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #44 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Noe mer fordømmende skal en Leite lenge etter, selv på kvinneguiden! Har du tenkt over at noen er alene med barn fordi barnefar er død? Hva vet du om årsakene til at noen blir gravide og hvilken prevensjon disse bruker? Eller hvorfor abort ikke ble et alternativ? Anonymkode: ca356...6bb Nemlig. Naivt menneske og dømmende er TS. Eller de er voldsmenn,pedofile,blitt rusmusbrukere. Folk forandrer seg,folk holder ting skjult. Gud så naivt å tro at de fleste bare lar være sende barn til faren.. Anonymkode: 0c02f...a46 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #45 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva er poenget ditt med denne tråden? Du har en "venninne" du syns er umoden, og du klager over at klager. Ok. Hva så? Anonymkode: 90dbf...ee6 Det er jo helt frivillig å både lese og kommentere her da, så hvis du ikke ønsker det så er det ingen tvang? Anonymkode: 89818...d52
mjauritz Skrevet 14. september 2024 #46 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For å ta det siste først - Hvem er det som angriper hvem her da? Jeg skrev ikke innlegget BARE med tanke på hun, men hun er et eksempel av flere jeg kjenner til eller fått høre om via venninner. Og leser du rundt om på nett, så ser du også at det av og til oppmuntres til å være alene. Gå på noen av de lukkede Facebookgruppene så ser du mye av dette. Når det kommer til å lage et innlegg på Kvinneguiden så er vel ikke det så vanskelig å forstå? For det første så vil man gjerne høre hva andre tenker. En annen ting er at det lages utallige innlegg om "dårlige" venninner, familiemedlemmer som det av en eller annen grunn skal skrives om, og innlegg som omhandler kjærester og problemstillinger? Hva er forskjellen her? Har ditt innlegg noe å gjøre med at det treffer et punkt til noen, inkludert deg selv? Det økonomiske aspektet er én ting, det sosiale aspektet er en helt annen. Dersom man bevist VELGER å være alene, så har det konsekvenser og det er jo noe en burde tenke på. Det er ikke sagt at det er vanskeligere for en aleneforsørger å få bolig eller utdannelse enn en annen person. Du forenkler dette veldig og jeg synes det er vanskelig å se noe i innlegget annet enn at du skal ha "piggene ute". Anonymkode: 89818...d52 Jeg velger å svare deg igjen, selv om jeg ser at dette er en dødfødt diskusjon og ta. Du vil ikke ta innover deg noen svar som ikke støtter deg uhemmet, og det får være opp til deg og de som velger å ha deg i livet sitt. På noen måter treffer innlegget et punkt for meg, ja. Ikke fordi det angår meg direkte for jeg er ikke den situasjonen beskriver, men jeg både kjenner til og arbeider med mange aleneforeldre som gjør det de kan for sin familie, men blir møtt med fordommer og stigmatisering slik som innlegget ditt er med å kaste lys over. Jeg kjenner til en del svært sårbare alenemødre som opplever å bli møtt med en slik tankegang, og kanskje det er derfor jeg reagerer på måten du formulerer deg i innlegget ditt. Jeg skjønner at du oppsøker forum og steder hvor du finner informasjon som bekrefter standpunktet ditt, selv om det kanskje ikke stemmer helt overens med virkeligheten. For noen kan det lønne seg å være alene, men det er så og si umulig i Norge å utelate far av griske eller økonomiske hensyn så lenge han selv vet han er far. Grunnen til at jeg stiller spørsmål ved om hvorfor du i det hele tatt lager innlegget er fordi du ikke er åpen for andre refleksjoner, tanker eller innspill enn det som bekrefter din allerede eksisterende påstand om hvordan tingenes tilstand er. Da ser jeg ikke annen grunn enn at du vil føle deg bedre enn vennen din, og få støtte i at hun er dum, teit, ansvarsløs og grisk, og at det er helt riktig av deg å være direkte for å fortelle henne hvordan hun fortjener situasjonen. Jeg opplever ikke innleggene mine som at jeg har piggene ute, men jeg vil utfordre tankegangen din her. Jeg forenkler ikke virkeligheten, det er vanskeligere som aleneforelder enn som enslig uten barn eller å være to. Det sier seg selv på mange måter, også økonomisk. Blant annet ved boligmarked hvor barn og utgifter knyttet til forsørging av disse blir medregnet i beregning av lån, og i studier hvor mange opplever både fattigdom og manglende tilpasning knyttet til barnehagetider, sykdom og annet som medfølger et foreldreskap. Jeg har til gode å høre noen uttrykke et ønske om å være aleneforelder for barnet sitt før de står i situasjonen, men skjønner at dette kanskje er et større problem i din omgangskrets siden du er så kjent med dette. 1 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #47 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo helt frivillig å både lese og kommentere her da, så hvis du ikke ønsker det så er det ingen tvang? Anonymkode: 89818...d52 Poenget er vell at ts stigmatiserer en hel gruppe med ukjente mennesker med slike uttalelser. At hun treffer nokså mange med ulike bakgrunner med slike meninger. Da må hun nesten tåle å høre ifra de som hun angriper i sitt innlegg eller kjører argumenter imot. Hun virker som ei helt ræva venninne spør du meg uavhengig av hvilken sivilstatus man selv har. Naiv og fordømmende, man lærer etterhvert å unngå slike mennesker. Dette er hun moren som sitter på benken i parken og stirrer på deg, ekkelt og merkelig at hun ikke fokuserer mer på barna hun selv har med seg. Anonymkode: 31289...e70 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #48 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nemlig. Naivt menneske og dømmende er TS. Eller de er voldsmenn,pedofile,blitt rusmusbrukere. Folk forandrer seg,folk holder ting skjult. Gud så naivt å tro at de fleste bare lar være sende barn til faren.. Anonymkode: 0c02f...a46 Det er tydelig at du ikke har lest innlegget. For tiende gang så har jeg ikke nevnt noe om disse "tilfellene". Anonymkode: 89818...d52
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #49 Skrevet 14. september 2024 Altså… Hvis menn ikke vil bli fedre, eller risikere å bli far uten å vite det, så får de i det minste bruke kondom! Eller sterilisere seg! Herregud, jeg er så lei av narrativet med at ; Kvinnen ditt og kvinnen datt… Som nevnt tildligere i tråden; Vi lever i en tid med muligheter og tilgangen på informasjon er lett tilgjengelig! Jeg antar at de fleste menn VET at når de har sex, KAN det bli barn! SELVOM kvinnen sier de går på prevensjon! Det kan da virkelig ikke komme som ett sjokk på menn lengre, verken ved tilfeldige ligg eller i ett forhold, at kvinnen er gravid, selvom hun sa hun gikk på prevensjon🤦♀️ Det er jo stadig oppe til diskusjon om hvordan menn blir ‘’lurt’’ til å bli far! Bruk i det minste kondom!🤦♀️ Eneste bivirkning for de fleste er at det ikke ‘’føles’’ like digg! Men, det kan da heller ikke føles digg å bli far mot sin vilje🤷♀️ Og ja, jeg vet selvsagt at alle situasjoner ikke er like, og ja, noen menn blir direkte lurt, og ja, jeg mener selvsagt at kvinner som bevisst juger om at de bruker prevensjon, er selvsagt forkastelig! Og ja, både kondomen og prevensjon kan selvsagt svikte! Og ja, steriliseringen kan i sjeldne tilfeller svikte.. Er ikke de jeg snakker om nå.. Tenker bare generellt! Hvis ikke menn vil bli far med kvinnen de ligger med, så får de ta noen grep de og!!!! Anonymkode: f9efa...657 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #50 Skrevet 14. september 2024 mjauritz skrev (3 minutter siden): Jeg velger å svare deg igjen, selv om jeg ser at dette er en dødfødt diskusjon og ta. Du vil ikke ta innover deg noen svar som ikke støtter deg uhemmet, og det får være opp til deg og de som velger å ha deg i livet sitt. På noen måter treffer innlegget et punkt for meg, ja. Ikke fordi det angår meg direkte for jeg er ikke den situasjonen beskriver, men jeg både kjenner til og arbeider med mange aleneforeldre som gjør det de kan for sin familie, men blir møtt med fordommer og stigmatisering slik som innlegget ditt er med å kaste lys over. Jeg kjenner til en del svært sårbare alenemødre som opplever å bli møtt med en slik tankegang, og kanskje det er derfor jeg reagerer på måten du formulerer deg i innlegget ditt. Jeg skjønner at du oppsøker forum og steder hvor du finner informasjon som bekrefter standpunktet ditt, selv om det kanskje ikke stemmer helt overens med virkeligheten. For noen kan det lønne seg å være alene, men det er så og si umulig i Norge å utelate far av griske eller økonomiske hensyn så lenge han selv vet han er far. Grunnen til at jeg stiller spørsmål ved om hvorfor du i det hele tatt lager innlegget er fordi du ikke er åpen for andre refleksjoner, tanker eller innspill enn det som bekrefter din allerede eksisterende påstand om hvordan tingenes tilstand er. Da ser jeg ikke annen grunn enn at du vil føle deg bedre enn vennen din, og få støtte i at hun er dum, teit, ansvarsløs og grisk, og at det er helt riktig av deg å være direkte for å fortelle henne hvordan hun fortjener situasjonen. Jeg opplever ikke innleggene mine som at jeg har piggene ute, men jeg vil utfordre tankegangen din her. Jeg forenkler ikke virkeligheten, det er vanskeligere som aleneforelder enn som enslig uten barn eller å være to. Det sier seg selv på mange måter, også økonomisk. Blant annet ved boligmarked hvor barn og utgifter knyttet til forsørging av disse blir medregnet i beregning av lån, og i studier hvor mange opplever både fattigdom og manglende tilpasning knyttet til barnehagetider, sykdom og annet som medfølger et foreldreskap. Jeg har til gode å høre noen uttrykke et ønske om å være aleneforelder for barnet sitt før de står i situasjonen, men skjønner at dette kanskje er et større problem i din omgangskrets siden du er så kjent med dette. Det er snedig at du kritiserer meg for å ikke være åpen for andre meninger, når du selv skal si hva som er et "nyttig" innlegg her på Kvinneguiden. Dette handler også hvordan man velger å lese (eller tolke om du vil) innlegg du velger å kommentere på. De fleste innlegg her inne har et personlig preg med personlige meninger om andre folk, i relasjoner eller ikke relasjoner, og om ting eller forhold ellers i samfunnet, og de fleste har sin mening - Skal ikke jeg få ha min? At du ikke vet om forhold på den måten jeg beskriver betyr da aldeles ikke at de ikke eksisterer? Er det ikke lov å diskutere og ha sin mening om ting som ikke forekommer veldig ofte, men som tydelig forekommer og har, eller kan ha, enorme konsekvenser for enkeltpersoner? Dette handler ikke om å være bedre eller ikke bedre enn andre, det handler om at dersom man selv velger å gjøre ting vanskelig for seg selv, så hjelper det kanskje mere å fortelle hva man faktisk KAN gjøre, selv om det kan være vanskelig. Anonymkode: 89818...d52
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #51 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Altså… Hvis menn ikke vil bli fedre, eller risikere å bli far uten å vite det, så får de i det minste bruke kondom! Eller sterilisere seg! Herregud, jeg er så lei av narrativet med at ; Kvinnen ditt og kvinnen datt… Som nevnt tildligere i tråden; Vi lever i en tid med muligheter og tilgangen på informasjon er lett tilgjengelig! Jeg antar at de fleste menn VET at når de har sex, KAN det bli barn! SELVOM kvinnen sier de går på prevensjon! Det kan da virkelig ikke komme som ett sjokk på menn lengre, verken ved tilfeldige ligg eller i ett forhold, at kvinnen er gravid, selvom hun sa hun gikk på prevensjon🤦♀️ Det er jo stadig oppe til diskusjon om hvordan menn blir ‘’lurt’’ til å bli far! Bruk i det minste kondom!🤦♀️ Eneste bivirkning for de fleste er at det ikke ‘’føles’’ like digg! Men, det kan da heller ikke føles digg å bli far mot sin vilje🤷♀️ Og ja, jeg vet selvsagt at alle situasjoner ikke er like, og ja, noen menn blir direkte lurt, og ja, jeg mener selvsagt at kvinner som bevisst juger om at de bruker prevensjon, er selvsagt forkastelig! Og ja, både kondomen og prevensjon kan selvsagt svikte! Og ja, steriliseringen kan i sjeldne tilfeller svikte.. Er ikke de jeg snakker om nå.. Tenker bare generellt! Hvis ikke menn vil bli far med kvinnen de ligger med, så får de ta noen grep de og!!!! Anonymkode: f9efa...657 Det er helt riktig det du skriver... Men dersom kvinnen skal ha barn, for så å ikke ha noen intensjon om at faren skal være med i bildet, så er kanskje ikke det noe bedre? Anonymkode: 89818...d52
Crazydoglady Skrevet 14. september 2024 #52 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har et par venninner som er "alenemødre". Jeg får stadig høre hvor slitsomt det er å være alene med barn, og det er det sikkert. Men - Jeg tenker, dersom du har laget et barn så har du gjort det sammen med noen som er far. Hvis det er så vanskelig å være alenemor så bør man kanskje inkludere faren i barnet også da. To av de jeg kjenner ble gravide, for så å ikke ha noe med barnefaren å gjøre. Det er mange barn som hadde hatt det bedre med en far i bildet. Mange alenemødre er "alenemødre" fordi de fordi de ikke så konsekvensene med å ligge rundt uten beskyttelse, for så å ikke gi beskjed til vedkommende de har hatt sex med at det er barn på vei. Velkommen til den virkelige verden sier jeg da. Det er sikkert noen få som har en grunn til å ikke la barnefar være i barnets liv, men mistenker at mange gjør slik på grunn av grådighet og eiesyke. Til hun ene venninna mi som klager og syter, så sa jeg at hun tross alt har satt et barn til verden og selv har valgt å ikke inkludere en far i livet. Dersom hun hadde vært moden og tenkt på barnets beste hadde både hun og barnet hatt et bedre liv. Hun ble selvfølgelig veldig sur, men synes at ei venninne også har en "plikt" til å si i fra om ting som ikke er bra. Anonymkode: 89818...d52 Nå klager jeg strengt tatt ikke så mye, ikke har jeg ligget rundt heller og far er mer delaktig nå ( takket være ny kjæreste som egentlig gjør alt for han, så egentlig er han fortsatt ikke delaktig, men ja), men det er dessverre ikke sånn at man kan tvinge folk til å engasjere seg. Og ikke har man lyst til å tvinge barn på uegnede voksne heller, da det selvsagt går utover barnet. Min kjæreste ville ha 8 barn han. Masse barn. Jo flere jo bedre. Fremstår som en ganske ordentlig og grei fyr også med livet på stell. Men så feil kan man altså ta og noen ganger tar det lang tid før man får se folk for det de faktisk er. 1 barn var tydeligvis for mye og det eneste som betyr noe i hans verden er han selv. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #53 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har et par venninner som er "alenemødre". Jeg får stadig høre hvor slitsomt det er å være alene med barn, og det er det sikkert. Men - Jeg tenker, dersom du har laget et barn så har du gjort det sammen med noen som er far. Hvis det er så vanskelig å være alenemor så bør man kanskje inkludere faren i barnet også da. To av de jeg kjenner ble gravide, for så å ikke ha noe med barnefaren å gjøre. Det er mange barn som hadde hatt det bedre med en far i bildet. Mange alenemødre er "alenemødre" fordi de fordi de ikke så konsekvensene med å ligge rundt uten beskyttelse, for så å ikke gi beskjed til vedkommende de har hatt sex med at det er barn på vei. Velkommen til den virkelige verden sier jeg da. Det er sikkert noen få som har en grunn til å ikke la barnefar være i barnets liv, men mistenker at mange gjør slik på grunn av grådighet og eiesyke. Til hun ene venninna mi som klager og syter, så sa jeg at hun tross alt har satt et barn til verden og selv har valgt å ikke inkludere en far i livet. Dersom hun hadde vært moden og tenkt på barnets beste hadde både hun og barnet hatt et bedre liv. Hun ble selvfølgelig veldig sur, men synes at ei venninne også har en "plikt" til å si i fra om ting som ikke er bra. Anonymkode: 89818...d52 du uttaler det om ting du ikke har pelling på Anonymkode: e465d...be9 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #54 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): du uttaler det om ting du ikke har pelling på Anonymkode: e465d...be9 TS her, Takk for et konstruktivt innlegg. Klart jeg ikke har peiling som har familie og har vært tett på denne situasjonen fra dag én. Fint om du kan uttype da i alle fall. 😂 Anonymkode: 89818...d52 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #55 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hun er bare ensom som flere alenemødre kan bli, men å velge sin omkrets med omhu er viktig. Om hun ikke tar det opp direkte med deg så får du jo se hva svarene til andre hadde blitt hadde du sagt noe lignende til dem. Du burde om mulig ta til deg hva mot argumentene sier her inne, ikke alle tør eller tar slike ting opp med deg direkte. Og med den type utsagn som du kommer med i tråden hadde enhver med selvrespekt gått vekk fra vennskapet. Anonymkode: 31289...e70 Ja, ikke sant. Når hun velger å se på meg som en god venninne til tross hva hylekoret her inne mener, så er det jo selvfølgelig fordi hun er ensom. Hun er ganske populær så hun har da flere venninner enn meg, men det er meg hun tilbringer tid med. Anonymkode: 89818...d52
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #56 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er tydelig at du ikke har lest innlegget. For tiende gang så har jeg ikke nevnt noe om disse "tilfellene". Anonymkode: 89818...d52 ? Men hva vet ts om årsaken til alle? Tilfellene jeg nevner er jo utbredt som alt annet. Poenget MITT er at nytter ikke dra alle under en kam. Anonymkode: 0c02f...a46 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #57 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ? Men hva vet ts om årsaken til alle? Tilfellene jeg nevner er jo utbredt som alt annet. Poenget MITT er at nytter ikke dra alle under en kam. Anonymkode: 0c02f...a46 TS her, Men jeg har jo ikke nevnt noe om "alle" og "alle tilfellene". Anonymkode: 89818...d52
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #58 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er helt riktig det du skriver... Men dersom kvinnen skal ha barn, for så å ikke ha noen intensjon om at faren skal være med i bildet, så er kanskje ikke det noe bedre? Anonymkode: 89818...d52 Selvsagt.. Som jeg skriver også, kvinner som bevisst juger om prevensjon, er direkte forkastelig! Og påfølgende da: De te rlike forkastelig når kvinner bevisst blir gravide, og har ingenbevisst ingen intensjon om å ha far i bildet! Jeg er selv oppvokst uten far, da han en dag bare forlot oss etter 14 års ekteskap og 3 unger, ikke sett han siden jeg var 2, jeg er nå 39.. Så jeg mener selvsagt at kvinner som bevisst får barn for å ha dem alene er 🤮 Anonymkode: f9efa...657
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #59 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvsagt.. Som jeg skriver også, kvinner som bevisst juger om prevensjon, er direkte forkastelig! Og påfølgende da: De te rlike forkastelig når kvinner bevisst blir gravide, og har ingenbevisst ingen intensjon om å ha far i bildet! Jeg er selv oppvokst uten far, da han en dag bare forlot oss etter 14 års ekteskap og 3 unger, ikke sett han siden jeg var 2, jeg er nå 39.. Så jeg mener selvsagt at kvinner som bevisst får barn for å ha dem alene er 🤮 Anonymkode: f9efa...657 Det er jo en del av de da, dessverre. Anonymkode: 89818...d52
Sciurus Skrevet 14. september 2024 #60 Skrevet 14. september 2024 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og latterliggjøring. Sciurus, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå