AnonymBruker Skrevet 14. september #61 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er heldigvis godt gift og har familie. Jeg kommer ikke til å sette meg selv i den samme situasjonen nei. Anonymkode: 89818...d52 Plutselig er du skilt, og "alenemor". Så kanskje greit å være litt mer ydmyk? Anonymkode: 36b74...ad0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #62 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er heldigvis godt gift og har familie. Jeg kommer ikke til å sette meg selv i den samme situasjonen nei. Anonymkode: 89818...d52 Anonymkode: 7b49b...4d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #63 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Plutselig er du skilt, og "alenemor". Så kanskje greit å være litt mer ydmyk? Anonymkode: 36b74...ad0 TS her, Har ingen intensjoner om det. Jeg er ydmyk selv om jeg prøver å hjelpe folk. Anonymkode: 89818...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #64 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her, Har ingen intensjoner om det. Jeg er ydmyk selv om jeg prøver å hjelpe folk. Anonymkode: 89818...d52 Hvordan prøver du å hjelpe folk? På meg virker det bare som du skal stigmatisere alenemødre mer enn de allerede er i dag. Anonymkode: c5094...a05 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #65 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan prøver du å hjelpe folk? På meg virker det bare som du skal stigmatisere alenemødre mer enn de allerede er i dag. Anonymkode: c5094...a05 Jeg gir gode råd for eksempel. Den grad de "allerede" er stigmatisert så er også kanskje selvgjort? Det er jo en gruppe som ofte kommer lett til de offentlige godene sånn generelt. Anonymkode: 89818...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #66 Del Skrevet 14. september Apekatten skrev (12 timer siden): Det er også mange fedre som ikke bryr seg om barna sine. Og det er mange menn som rett og slett er ubrukelige, både som menn, fedre og kjærester. Bedre med en enslig mor enn en i praksis enslig mor med en dårlig fungerende mannebaby til far. Anonymkode: 5279d...ea7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #67 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gir gode råd for eksempel. Den grad de "allerede" er stigmatisert så er også kanskje selvgjort? Det er jo en gruppe som ofte kommer lett til de offentlige godene sånn generelt. Anonymkode: 89818...d52 Noen, kanskje. Jeg, for eksempel, får en skarve tusenlapp ekstra i måneden fordi jeg har for høy inntekt. Synes for øvrig ikke denne tråden gir inntrykk av at du gir gode råd. Anonymkode: c5094...a05 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #68 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har et par venninner som er "alenemødre". Jeg får stadig høre hvor slitsomt det er å være alene med barn, og det er det sikkert. Men - Jeg tenker, dersom du har laget et barn så har du gjort det sammen med noen som er far. Hvis det er så vanskelig å være alenemor så bør man kanskje inkludere faren i barnet også da. To av de jeg kjenner ble gravide, for så å ikke ha noe med barnefaren å gjøre. Det er mange barn som hadde hatt det bedre med en far i bildet. Mange alenemødre er "alenemødre" fordi de fordi de ikke så konsekvensene med å ligge rundt uten beskyttelse, for så å ikke gi beskjed til vedkommende de har hatt sex med at det er barn på vei. Velkommen til den virkelige verden sier jeg da. Det er sikkert noen få som har en grunn til å ikke la barnefar være i barnets liv, men mistenker at mange gjør slik på grunn av grådighet og eiesyke. Til hun ene venninna mi som klager og syter, så sa jeg at hun tross alt har satt et barn til verden og selv har valgt å ikke inkludere en far i livet. Dersom hun hadde vært moden og tenkt på barnets beste hadde både hun og barnet hatt et bedre liv. Hun ble selvfølgelig veldig sur, men synes at ei venninne også har en "plikt" til å si i fra om ting som ikke er bra. Anonymkode: 89818...d52 Jeg har en venninne som hadde den mest sjarmerende, omsorgsfulle kjæresten i verden. Etter to år, så ble de gravide. Og mannen forandret seg totalt. Ble kald og utsatte henne for psykisk og fysisk vold. Hun har valgt å ikke inkludere far av åpenbare grunner. Men det å bli utsatt for vold kan virke stigmatiserende og flaut for offeret, og hun ønsker ikke å snakke om det. Så de fleste andre er blitt fortalt at de gjorde det slutt og at hun oppdaget graviditeten etterpå, men ønsket å være alenemor. Sannheten er at det var alt for sent med abort når hun endelig kom seg ut av forholdet. Jeg har en annen venninne som sier at hun ble gravid på One Night Stand, og at hun ikke vet hvem barnefaren er. Det stemmer at hun ikke vet hvem barnefaren er, for den alkoholfrie(!) drinken hennes ble spiket, og hun voldtatt, når vi var 19. Og hun kommer fra en ekstremt konservativ familie, så hun turte ikke å avbryte svangerskapet, for da ville hun bli utstøtt fra hele familien. Som voksen har hun kuttet ut hele familien, men ikke så lett å innse at familien din er "giftige" som 19-åring. Grunnen til at jeg vet sannheten bak disse historiene, er at jeg var den venninnen som fant 19-åringen neddopet i et bøtteskap. Og den som så blåmerkene og nektet henne å dra tilbake til den voldelige mannen etter en kaffe-date. Men det er helt sikkert noen av de som har fått høre dekk-historiene som dømmer de, akkurat som du gjør. Og helt ærlig, du er en sykt dårlig venninne. Gjort er gjort, støtt de heller i situasjonene de er i. Vær en god lytter og la de klage. En god venninne vil si ifra hvis de har planer om å gjøre dumme valg, eller forsøke å stanse dumme avgjørelser i prosessen. Å kritisere valgene etter barna er født, for jo, du kritiserer, enda du ikke forstår det selv, er jo rimelig ubrukelig. De kan ikke akkurat kvitte seg med barna nå. Anonymkode: bbd59...7f8 3 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #69 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er mange kvinner der ute som ønsker å ha barnet helt for seg selv, egoistiske er dem. Å de det går utover er barna selv, men det skjønner dem ikke.. Anonymkode: 12e65...178 Er det? Jeg har aldri møtt noen. De fleste av mine alenemor-venner har i perioder vært desperate etter avlastning. Anonymkode: 73557...9eb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #70 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her, Har ingen intensjoner om det. Jeg er ydmyk selv om jeg prøver å hjelpe folk. Anonymkode: 89818...d52 Du er ikke alene om det valget. Anonymkode: df09c...49e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #71 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er heldigvis godt gift og har familie. Jeg kommer ikke til å sette meg selv i den samme situasjonen nei. Anonymkode: 89818...d52 Men mannen din kan jo lett sette deg i den situasjonen, uten at du kan gjøre et dugg for å endre det. Anonymkode: 73557...9eb 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #72 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gir gode råd for eksempel. Den grad de "allerede" er stigmatisert så er også kanskje selvgjort? Det er jo en gruppe som ofte kommer lett til de offentlige godene sånn generelt. Anonymkode: 89818...d52 Gode råd kommer fra reflekterte hold. Anonymkode: df09c...49e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #73 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det rareste er de som kaller seg alenemor/alenefar uten å være det. Man er selvfølgelig ikke alene om barnet dersom begge har samvær. Anonymkode: 4f120...8cf Ja og nei. Man er jo alene med barna mens man har dem. Definisjonene er uklare. Anonymkode: 73557...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #74 Del Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): TS her, I dette tilfellet er det barnemor som velger å ikke involvere barnefar, ikke barnefar som ikke stiller opp. Jeg tipper at det er vesentlig flere fedre som ønsker å stille opp, men som blir holdt unna barnet. Når man velger å bli alenemor og gjøre ting vanskelig for seg selv, er det klart at det er vanskeligere å komme inn på boligmarkedet osv. Men det er det for alle som er alene, ikke bare alenemødre. Forskjellen er at når man er helt alene får man ikke ekstra støtte, men det gjør man som alenemor, selv om det ikke er en annen grunn enn økonomiske til at man VELGER å bli alene. Jeg gir empati og støtte, og du har ikke fasiten på hvordan det skal gis. Av og til må man rett og slett være den som sier i fra direkte i stedet for å dulte rundt og være med på "synd-på-meg"-talen. Anonymkode: 89818...d52 Mitt inntrykk er absolutt at det er vanligere med menn som skuntrer unna farsrollen, enn mødre som vil ta 100 % av all jobb med barn alene. Anonymkode: 73557...9eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #75 Del Skrevet 14. september Mulig du er i et spesielt type miljø, der det er mye dramatikk og spesielle type mennesker (tenker typ rusmiljøet og/eller mye med mennesker som er oppvokst med omsorgssvikt og er sterkt preget av det i dag, i den grad at de er på nivå med mennesker med en eller annen form for PU. Mistenker egentlig det, siden du beskriver omgangskretsen din for umoden), for det du skisserer er ikke vanlig hos «vanlige» mennesker. De jeg kjenner som er aleneforeldre, er det alltid av en god grunn, og absolutt ikke pga «grådighet og eiesyke». Anonymkode: 44ccb...2f0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #76 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er heldigvis godt gift og har familie. Jeg kommer ikke til å sette meg selv i den samme situasjonen nei. Anonymkode: 89818...d52 Du vet at folk kan endre seg, og folk kan dø. Du kan også bli alenemor. Anonymkode: 46267...19b 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #77 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Mange alenemødre er "alenemødre" fordi de fordi de ikke så konsekvensene med å ligge rundt uten beskyttelse, for så å ikke gi beskjed til vedkommende de har hatt sex med at det er barn på vei. Nei du har rett, det er bare kvinnene sin jobb å sørge for beskyttelse, stakkars mann som snublet og fikk tissen sin uten kondom på inni tilfeldige kvinner også ble det barn av det. Anonymkode: 5bdc6...2b8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #78 Del Skrevet 15. september Det som er mest irriterende med alenemødre er at så fort de får ny kjæreste så forventer de at den nye kjæresten ska flytte sammen. Kjøre ungen hit og dit, betale alt for ungen. Anonymkode: bb31c...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #79 Del Skrevet 15. september Jeg er alenemor, jeg hadde vært sammen med barnefar i over 10 år, gift i 5. Han forandret seg veldig da jeg ble gravid og taklet det absolutt ikke da barnet ble født. Han fant seg en annen dame og hadde flyttet innen få mnd. Jeg så ikke det komme i det hele tatt. Så ikke alle alenemødre har lagt rundt uten å tenke seg om, og ble gravid uten å vite hvem barnefar er. Anonymkode: cf464...4ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 15. september #80 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg gir gode råd for eksempel. Den grad de "allerede" er stigmatisert så er også kanskje selvgjort? Det er jo en gruppe som ofte kommer lett til de offentlige godene sånn generelt. Anonymkode: 89818...d52 Er det å gni inn at folk har tatt dårlige valg og har seg selv å takke når de sliter å hjelpe folk å gi dem gode råd?? De aller fleste er nok smertelig klar over at de burde ha gjort visse ting litt annerledes i livet, men man får jo ikke forandret på fortiden. De fleste elsker jo også barna sine når de først har fått dem, og vil derfor ikke angre på at de ble født. De fleste har nok også sine grunner for å ikke involvere barnas far (mer). Og som sagt, om far er interessert og ikke totalt uegnet kan ikke mor bare velge han bort fra barnets liv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå