Gå til innhold

Hvordan skriver du sms?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg skriver bokmål. Viker så godt som aldri fra det, for jeg synes det ser så utrolig barnslig ut med dialekt/forkortelser...

Hva gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hvem jeg skriver med. Jeg skriver på dialekt til de som kommer fra samme sted som meg, og de gjør stort sett det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sms'er på dialekt, og synes ikke det er noe bedre å lese det på mobil enn andre steder... Det samme på MSN. Skriver bokmål selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver slik jeg skriver til vanlig, altså bokmål. Alle jeg kjenner gjør det samme, men det har sannsynligvis noe med alder å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder meg til bokmål. Jeg irriterer meg over alle dem som skriver i ren fjortiss stil og de som skriver på dialekt så jeg må lese smsen mange ganger før jeg forstår hva det går i. Grr! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver slik jeg skriver til vanlig, altså bokmål. Alle jeg kjenner gjør det samme, men det har sannsynligvis noe med alder å gjøre...

Si ikke det :ler:

Får sms fra FAREN min med "Er d ok el ik?". Snålt, hva?

Selv skriver jeg vanlig bokmål. Kan bruke "d" istedenfor "det" hvis jeg har dårlig plass, men foretrekker uten forkortelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver vanlig bokmål, men kan forkorte et ord eller to hvis det er utslagsgivende for om jeg sender av sted en eller to sms'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver slik jeg skriver til vanlig, altså bokmål. Alle jeg kjenner gjør det samme, men det har sannsynligvis noe med alder å gjøre...

Sansynligvis ikke. For pappa skriver på dialekt! :forvirret:

Skriver alltid bokmål og kun normale forkortelser. "F.eks." "osv" "et." "ev."..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver sms på samme måte som jeg skriver på KG, på msil, på MSN eller på jobb, jeg skriver bokmål.

Og finner det ekstremt frustrerende å måtte lese sånn barnslig fjortisstull, enten det kommer fra fjortisser eller voksne folk. Og om jeg kan, så overser jeg glatt slike irritasjonsmomenter, de som vil meg noe klarer å skrive et skriftspråk om de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg skriver dialekt. Skriver alle brev og mailer til venninner og venner også på dialekt.

Det gjør jeg også, og de fleste av vennene mine gjør det samme. Skjønner ikke hva som er så barnslig med det. Folk må jo få skrive private meldinger slik de vil så lenge det er forståelig for mottakeren.

Bruker ikke så mange forkortelser, men sparer litt på mellomrom etter komma osv. hvis det gjør at jeg kan sende én melding i stedet for to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver bokmål. Viker så godt som aldri fra det, for jeg synes det ser så utrolig barnslig ut med dialekt/forkortelser...

Hva gjør du?

Ser det barnslig ut? Den var ny.... Hvorfor er dette barnslig om jeg tør spørre?

ja vel...

Jeg skriver som jeg snakker.. Til de som jeg snakker dialekt til så skriver jeg dialekt, mens de jeg snakker bokmål til får sms på bokmål.

Forkortelser dukker kun opp hvis jeg ikke har plass til å skrive ordet fullt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...