Duff Skrevet 19. oktober 2024 #81 Del Skrevet 19. oktober 2024 https://www.dagbladet.no/nyheter/skapte-et-monster/82096956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 20. oktober 2024 #82 Del Skrevet 20. oktober 2024 (endret) jabx skrev (15 timer siden): Det var andre tider da hun prøvde sist. Nå har hun stor støtte i grasrota. Støtter du forresten Trump når han sier han ønsker å bruke militæret mot politiske motstandere? Harris ville aldri i verden blitt valgt om hun hadde gått gjennom en vanlig nominasjonskamp. Og som sagt, enhver som går til valg mot Trump ville fått en viss støtte. Det har ikke noe med hvor populær Harris er, men hvor upopulær Trump er. For min del støtter jeg ikke bølla Trump i utgangspunktet. Heller ikke i hans ønske om å bruke militæret mot politiske motstandere(hvis det stemmer). Endret 20. oktober 2024 av Athod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. oktober 2024 #83 Del Skrevet 20. oktober 2024 Julebrunost skrev (10 timer siden): Jeg har uansett mye mer tro på Trump en Kamala. Og det er nok flere Trump-supportere, men det virker bare ikke sånn siden hun er mer populær i media. (Se bare spekulasjonene nå etter avlysningene hans, mens hun har takket nei til og avlyst flere ting, samt deltok i «Call Her Daddy»-podcast/drakk øl på talkshow mens Trump var ute og snakket med ofre etter Helena-orkanen, lånte boer huset til lineworkers etc.. Hadde det vært omvendt..!) Å fortsette med demokratene etter at USA er kjørt så på skakke som nå tviler jeg på skjer. USA trenger Trump. Han er mye rart, men han er det beste alternativet når Kamala er det andre. Du har tro på Trump til tross for at han har sagt han skal kansellere USAs grunnlov, fjerne ytringsfrihet, starte krig med Iran, bombe Mexico, bruke militæret mot politiske motstandere, osv.? Wow. USA kjørt på skakke, forresten? Biden fikk inflasjonen under kontroll og brakte tilbake hundretusener av arbeidsplasser som Trump sendte til utlandet. Hvis Trump er så populær, hvorfor har Harris flere som deltar på valgmøtene hennes? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. oktober 2024 #84 Del Skrevet 20. oktober 2024 Athod skrev (1 time siden): Harris ville aldri i verden blitt valgt om hun hadde gått gjennom en vanlig nominasjonskamp. Og som sagt, enhver som går til valg mot Trump ville fått en viss støtte. Det har ikke noe med hvor populær Harris er, men hvor upopulær Trump er. Harris ble valgt. Hun var en del av Biden-teamet, som ble valgt som president- og visepresidentkandidat. Og uansett er det irrelevant, da det, som jeg har vist, er stor støtte for Harris i dag. Men fakta biter visst ikke på deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 20. oktober 2024 #85 Del Skrevet 20. oktober 2024 (endret) jabx skrev (12 minutter siden): Harris ble valgt. Hun var en del av Biden-teamet, som ble valgt som president- og visepresidentkandidat. Og uansett er det irrelevant, da det, som jeg har vist, er stor støtte for Harris i dag. Men fakta biter visst ikke på deg. Jeg har gått med på at hun har en viss støtte, men kun pga at hun er det eneste alternative til Trump. Det at hun mest sannsynlig kommer til å tape mot Donald fucking Trump viser hvor upopulær hun personlig er. Festlig at du mener det at hun var visepresidentskandidat i "valget" i våres beviser noe som helst. Endret 20. oktober 2024 av Athod 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. oktober 2024 #86 Del Skrevet 20. oktober 2024 Athod skrev (5 minutter siden): Jeg har gått med på at hun har en viss støtte, men kun pga at hun er det eneste alternative til Trump. Det at hun mest sannsynlig kommer til å tape mot Donald fucking Trump viser hvor upopulær hun personlig er. Uansett hva du måtte mene, så har hun bred støtte, og fikk inn rekordmange donasjoner. Hun har også kjørt en bra valgkamp og har kjørt over og knust både Trump og Faux News i debatt/intervju. Harris ligger an til å vinne med god margin. At repugnikanere oversvømmer folk med falske meningsmålinger endrer ikke dette faktum. Ting som antall donasjoner, at Harris har langt flere som møter på valgmøtene hennes, osv. viser dette tydelig. Videre så er hvite boomers overrepresentert i meningsmålingene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 20. oktober 2024 #87 Del Skrevet 20. oktober 2024 jabx skrev (11 minutter siden): Uansett hva du måtte mene, så har hun bred støtte, og fikk inn rekordmange donasjoner. Hun har også kjørt en bra valgkamp og har kjørt over og knust både Trump og Faux News i debatt/intervju. Harris ligger an til å vinne med god margin. At repugnikanere oversvømmer folk med falske meningsmålinger endrer ikke dette faktum. Ting som antall donasjoner, at Harris har langt flere som møter på valgmøtene hennes, osv. viser dette tydelig. Videre så er hvite boomers overrepresentert i meningsmålingene. Er det republikanerne som styrer oddsmarkedet og eller? Skeptisk til at så langt flere møter opp til valgmøtene hennes(medmindre det er snakk om store byer der Demokratene har større støtte). Har du noe dokumentasjon på det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. oktober 2024 #88 Del Skrevet 20. oktober 2024 Athod skrev (13 minutter siden): Er det republikanerne som styrer oddsmarkedet og eller? Eh, du bruker virkelig gambling som argument? LOL. Ja, fascisten og Trump-tilhengeren Peter Thiel har kjøpt seg opp i Polymarket, og det har vært store unaturlige bevegelser der. Noen har brukt mye penger på å påvirke gamblingen. Sitat Skeptisk til at så langt flere møter opp til valgmøtene hennes(medmindre det er snakk om store byer der Demokratene har større støtte). Har du noe dokumentasjon på det? Ja, og de har til og med sammenlignet samme delstat i samme periode: https://www.newsweek.com/kamala-harris-pennsylvania-crowd-size-trump-town-hall-1969022 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 20. oktober 2024 #89 Del Skrevet 20. oktober 2024 jabx skrev (11 timer siden): Åja, det er det jo videoer om over alt. https://www.washingtonpost.com/video/politics/trump-urges-military-action-against-people-from-within/2024/10/13/66310437-1439-47b3-8cf3-b5710072b9c8_video.html Takk. Jeg forstår det som at han sier hvis de skulle starte voldelige oppfør på valgdagen. Ikke random motstandere. Og hvis det skulle være at hans egne starter slike opprør ville jo dette rammet dem også sånn sett. Han bare tror og mener at de ikke vil gjøre det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 20. oktober 2024 #90 Del Skrevet 20. oktober 2024 jabx skrev (22 minutter siden): Eh, du bruker virkelig gambling som argument? LOL. Ja, fascisten og Trump-tilhengeren Peter Thiel har kjøpt seg opp i Polymarket, og det har vært store unaturlige bevegelser der. Noen har brukt mye penger på å påvirke gamblingen. Ja, og de har til og med sammenlignet samme delstat i samme periode: https://www.newsweek.com/kamala-harris-pennsylvania-crowd-size-trump-town-hall-1969022 Ja syns absolutt oddsmarkedet er en god indikator. Dette er selskaper som lever av å kunne gjøre best mulig vurderinger. At enkelte har veddet stort på Trump tenker jeg først og fremst har en naturlig forklaring på at de tror han vinner, ikke at de prøver å påvirke oddsen. Det er uansett ikke et enkelt sted som gir Trump størst sjanse til å vinne, men så å si samtlige. https://www.oddschecker.com/politics/us-politics/us-presidential-election/winner Du kan da ikke sammenligne et rally som Harris hadde med et town hall møte med begrenset kapasitet som Trump hadde. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 20. oktober 2024 #91 Del Skrevet 20. oktober 2024 HelgeK skrev (På 19.10.2024 den 18.01): Trump er "sliten" og avlyser en rekke intervjuer. https://www.rawstory.com/trump-exhausted-something-is-off/ Ja, han virket noe 'sliten' når han var i Pennsylvania i går og snakket om ........ den avdøde golferen Arnold Palmers penis. 🤣 Hans egne tilhengere elsker slikt tulleprat, men de fleste andre finner det vulgært og upassende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 21. oktober 2024 #92 Del Skrevet 21. oktober 2024 Sånn som situasjonen er nå i USA, er jeg ganske sikker på at Trump vinner valget. Man skulle selvsagt aldri tro det hvis man bare leser NRK, VG og Dagbladet, men i USA tror jeg situasjonen er en annen. Kamala Harris ble ikke nominert. Hun trådte inn ved et "kupp", i den forstand at demokratene plutselig måtte fjerne Joe Biden fordi han ikke lenger fungerte kognitivt. Bare at det tok så lang tid å reagere på Joe Biden, svekker tilliten til demokratene. Så lurer nok mange på hva nytt Kamala Harris kan love i politikken, når hun så og si har vært i førersetet de siste 4 år. Jeg tror f.eks ikke mange amerikanere stoler på at Harris skal klare å løse "illegal immigrants" krisen de har i sør. (Jeg lurer egentlig mest på hvem som styrer landet akkurat nå...) 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 21. oktober 2024 #93 Del Skrevet 21. oktober 2024 Callisto83 skrev (10 timer siden): Sånn som situasjonen er nå i USA, er jeg ganske sikker på at Trump vinner valget. Man skulle selvsagt aldri tro det hvis man bare leser NRK, VG og Dagbladet, men i USA tror jeg situasjonen er en annen. Kamala Harris ble ikke nominert. Hun trådte inn ved et "kupp", i den forstand at demokratene plutselig måtte fjerne Joe Biden fordi han ikke lenger fungerte kognitivt. Bare at det tok så lang tid å reagere på Joe Biden, svekker tilliten til demokratene. Så lurer nok mange på hva nytt Kamala Harris kan love i politikken, når hun så og si har vært i førersetet de siste 4 år. Jeg tror f.eks ikke mange amerikanere stoler på at Harris skal klare å løse "illegal immigrants" krisen de har i sør. (Jeg lurer egentlig mest på hvem som styrer landet akkurat nå...) 100% enig. Det blir Trump de neste fire år. Demokratene har ordnet dette for seg selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 21. oktober 2024 #94 Del Skrevet 21. oktober 2024 Stygt redd for at det blir Trump, ja. Det ser ut til at det er nok frustrerte, hvite menn, konservative kristenfolk og rasister i vippestatene til at han får en ny sjanse. Da får vi fire nye år med den mest bøllete narsissisten den vestlige verden har hatt som leder siden Mussolini. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 21. oktober 2024 #95 Del Skrevet 21. oktober 2024 https://vm.tiktok.com/ZGdRNLn4H/ Er nok ikke Kamala som faker publikum. Er heller nok et eksempel på at MAGA beskylder demokratene for ting republikanerne gjør 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 21. oktober 2024 #96 Del Skrevet 21. oktober 2024 Sportydame skrev (På 3.10.2024 den 10.21): Jeg tror konflikten i Midtøsten vil påvirke valget nå - og tror Trump kommer til å vinne velgere på krigen. USA er ikke klar for en kvinne i den sjefsrollen.... Du har rett. Både attentatet mot Trump, krigen i Midtøsten og Ukraina og det faktum at amerikanere er mindre likestilte, gjør at jeg er sikker på at Trump får fire nye år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 21. oktober 2024 #97 Del Skrevet 21. oktober 2024 Er i USA på valgdagen. Må si jeg er litt spent. Håper ting går rolig for seg, uansett utfall. Tipper Trump vinner klart. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 21. oktober 2024 #98 Del Skrevet 21. oktober 2024 Jeg tipper at Trump vinner. Stakkars amerikanerne som må velge mellom pest eller kolera. Trump er farlig dum, så med ham som president kan vi forvente oss sirkus. Det som bekymrer meg mest er Trumps blinde støtte til Israel og hans sykelige vinnerbehov. Det siste kan føre til en eskalering av "krigen" mot Kina. Alt dette er farlig for oss. Med Kamela Harris som president kommer ingenting til å skje. Utenrikspolitikken blir like mye bla-bla som Bidens. Innenriks-politikken blir også som Bidens. Amerika er dessverre et ødelagt land, og ingen er i stand til å redde amerikanerne. Dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 21. oktober 2024 #99 Del Skrevet 21. oktober 2024 Der er jo jevnt. Mulig av hvite boomers er overrepresentert i valgmålinger, men de er vel de som stiller opp og stemmer og i størst antall. Av det jeg ser, så virker det som Trump er i siget. Harris har gjort det dårlig i intervjuer, og hun virker ikke til å ha gode svar. Jeg blir så frustrert av å se på henne, for hun kunne jo prøvd å være litt mer genuin. Har hun ingenting å komme med? Aarghg....uansett, jeg tror mange amerikanere var veldig åpen for Harris, men hun har jo skuffet litt med å selge seg inn. Det hjelper jo ikke at hun hadde hovedansvar for det som plager amerikanere mest, bortsett fra økonomi. Krisen ved grensen, som hun lenge nektet å kalle en krise. Joe ga henne ansvaret, og hun var sikker bundet på hender og føtter, men hun virker veldig fraværende. Kult pr- stunt av Trump på McDonald's. Det minner meg om Stoltenberg da han gikk undercover som taxisjåfør. Harris virker til å ha få gladsaker som mobiliserer og sjarmerer de usikre i innspurten Slik ser det ut for meg...men jeg kan jo ta helt feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 21. oktober 2024 #100 Del Skrevet 21. oktober 2024 Enten vinner Trump, eller så blir det borgerkrig. Verden går til helvete uansett, men det er sikkert like greit. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå