Oline5 Skrevet 7. april #2021 Skrevet 7. april Jeg skjønner ikke.. Vi får se time-lapses med tegning, time etter time. På verandaen, på sushi-restaurant, på besøk hos svigers. Arket er med overalt, helt ubeskyttet, ut og inn av bil i vind og vær...men så er han livredd når den skal scannes hos profesjonelle som jobber med akkurat sånt!?! 🤷♀️ 4 3
Pasha Skrevet 7. april #2022 Skrevet 7. april og lage en meme med at dytter hodet i bøtte vann.. resultatet masse vann på gulvet 🫣 tar vare på tingene sine de ja 6
Gipetto Skrevet 8. april #2023 Skrevet 8. april Pasha skrev (15 timer siden): og lage en meme med at dytter hodet i bøtte vann.. resultatet masse vann på gulvet 🫣 tar vare på tingene sine de ja Ja hva var det der?!
Matas Skrevet 8. april #2024 Skrevet 8. april Det med bøtta var veldig spesielt. Jeg synes også det er spesielt at de ikke vasker grillen før de setter den bort for vinteren i det minste.. 2 4
Pigaloppa Skrevet 9. april #2025 Skrevet 9. april oss-to skrev (På 26.3.2026 den 12.09): Det hadde vore interessant å sjå kva forsking du byggjer dette på, for moderne utviklingspsykologi seier faktisk det stikk motsatte. Det du kallar "bomullsbehandling", kallar fagekspertisen for trygg tilknyting. All forsking på resiliens og motstandskraft viser at barn som får dekt behova sine for nærhet og tryggleik som små, blir meir sjølvstendige og robuste som vaksne – ikkje omvendt. Å trur at ein 1,5-åring skal lære at "livet er urettferdig" gjennom søvnmønsteret sitt, er ein logisk brest. Motgang lærer ein seg å takle når ein har ein trygg base i botnen, ikkje ved å bli nekta grunnleggjande nærhet før ein i det heile har utvikla eit språk. Det du kallar "sunn oppdraging", er i dag sett på som utdatert tankegods som i verste fall skapar unødig utryggleik. Det er nå forskjell på nærhet og det å bli overvåket hele tiden.. 1
oss-to Skrevet 9. april #2026 Skrevet 9. april Pigaloppa skrev (3 timer siden): Det er nå forskjell på nærhet og det å bli overvåket hele tiden.. Samsoving i seg sjølv er ikkje noko fasitsvar på god eller dårleg omsorg. Barn kan få trygg tilknyting på fleire måtar, og det finst ikkje éin riktig modell som gjeld for alle. Men det som faktisk er verdt å stille spørsmål ved, er kvifor barn i det heile blir gjort til innhald i sosiale medium. Foreldre som sjølv veit kor hardt og stygt nettet kan vere, burde vere dei første til å skjerme barna sine , ikkje eksponere dei. Å sladde ansiktet endrar ikkje det grunnleggjande, ein delar framleis privatlivet til eit barn som ikkje kan samtykke. Det er etter mi meining ein langt viktigare diskusjon enn kor barnet søv. 3 1
Tessa12 Skrevet 22. april #2028 Skrevet 22. april chsa skrev (27 minutter siden): Nå har han oppheng i bølger.. Sitter flere timer i byen for å se på bølger. Til og med kjøpt seg bølgeklær for å studere bølgene på seg selv. Ta med kontekst her da, det er for å få bølgene i boka riktig, ja han er nok ekstrem, men også perfeksjonist 12
Ellinelli Skrevet 23. mai #2029 Skrevet 23. mai Bare PelleK som overrasker en sovende mann med frokost fra McDonalds, for så kikke på reaksjonen hans når han våkner 😅 Alt han finner på 😅 3
Justlooking Skrevet 23. mai #2030 Skrevet 23. mai Liker pelle jeg. Han er snill og omtenksom og elsker å være sammen med barnet sitt og finne på ting med ham ❤️ 10 5 4
Ellinelli Skrevet 24. mai #2031 Skrevet 24. mai Justlooking skrev (7 timer siden): Liker pelle jeg. Han er snill og omtenksom og elsker å være sammen med barnet sitt og finne på ting med ham ❤️ Enig! Han finner på mye rart, men han har et godt hjerte❤️ 4 7
Guido Skrevet tirsdag kl. 13:01 #2032 Skrevet tirsdag kl. 13:01 Han skriver om inflasjon i barneboka. Sikkert vel og bra, men usikker på hvor forståelig det vil bli for de. 1
BlåSwix Skrevet onsdag kl. 12:38 #2033 Skrevet onsdag kl. 12:38 PelleK som har levd i trua på at han har vært allergisk mot masse greier, og så er han ikke det likevel.. 2
J.. Skrevet onsdag kl. 15:16 #2034 Skrevet onsdag kl. 15:16 BlåSwix skrev (2 timer siden): PelleK som har levd i trua på at han har vært allergisk mot masse greier, og så er han ikke det likevel.. Blir man fortalt noe mange nok ganger,blir det gjerne slik. 2 5
Tiramy Skrevet onsdag kl. 15:41 #2035 Skrevet onsdag kl. 15:41 BlåSwix skrev (2 timer siden): PelleK som har levd i trua på at han har vært allergisk mot masse greier, og så er han ikke det likevel.. Akkurat det er foreldrene sin skyld, og ikke hans. Er naturlig at et barn tror på det foreldrene sier. 3 3
JegErIkkeMeg Skrevet onsdag kl. 15:52 #2036 Skrevet onsdag kl. 15:52 Tiramy skrev (11 minutter siden): Akkurat det er foreldrene sin skyld, og ikke hans. Er naturlig at et barn tror på det foreldrene sier. Nå var han vel faktisk nærmere 18 når en av disse hendelsene fant sted 😅 Men ja, det er nok moren som har påført ham det 4
Faina Skrevet i går, 08:38 #2037 Skrevet i går, 08:38 Har han vært og testet seg nå? Følger han ikke, så har ikke sett noe. Men husker han var allergisk mot alt.
J.. Skrevet i går, 08:39 #2038 Skrevet i går, 08:39 Faina skrev (Akkurat nå): Har han vært og testet seg nå? Følger han ikke, så har ikke sett noe. Men husker han var allergisk mot alt. Ja. Og funnet ingen alvorlige reaksjoner (ikke allergisk). 1
Faina Skrevet i går, 08:39 #2039 Skrevet i går, 08:39 J.. skrev (Akkurat nå): Ja. Og funnet ingen alvorlige reaksjoner (ikke allergisk). Wow. Ikke på noe liksom? Haha, det bør jo gjøre kostholdet mye mer variert 😅
J.. Skrevet i går, 08:44 #2040 Skrevet i går, 08:44 Faina skrev (3 minutter siden): Wow. Ikke på noe liksom? Haha, det bør jo gjøre kostholdet mye mer variert 😅 Hadde reagert med kløe på noe (husker ikke hva) men ingen funn som tilsvarer allergier,så nå er det fritt frem å spise alt. Virket som han synes det var både overveldende og gøy å nå kunne spise hva enn uten å være redd for allergiske reaksjoner. 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå