Gå til innhold

Nakenhet


Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, for nå ble jeg ikke nysgjerrig :ironi:

Ikke fint å skrive sånt når ensomme jenter som meg leser ;)

:ler:

Send ham en PM. Har inntrykk av at han er mottagelig for forslag.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er litt rar slik. Foran mann og barn (små) er det ikke noe problem å være naken. Fellesdusjer gjør meg ingen ting. Kan også være naken sammen emd venninner dersom vi er i svømmehaller etc. Men jeg har helt fobi mot å la moren min se meg naken (jeg er kvinne). Det er litt rart kanskje? Er det flere som har det slik?

Jeg tror kanskje det henger litt sammen med at hun ikke respekterte mitt privatliv da jeg var tenåring. Kunne finne på å kommentere puppene mine f eks. :forvirret: En overdereven "dette er jo sååå naturlig-holdning". Diskresjon finnes ikke der i gården.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er litt rar slik. Foran mann og barn (små) er det ikke noe problem å være naken. Fellesdusjer gjør meg ingen ting. Kan også være naken sammen emd venninner dersom vi er i svømmehaller etc. Men jeg har helt fobi mot å la moren min se meg naken (jeg er kvinne). Det er litt rart kanskje? Er det flere som har det slik?

Jeg tror kanskje det henger litt sammen med at hun ikke respekterte mitt privatliv da jeg var tenåring. Kunne finne på å kommentere puppene mine                        f eks.  :forvirret: En overdereven "dette er jo sååå naturlig-holdning". Diskresjon finnes ikke der i gården.

Hm. Når jeg tenker etter, så er det slik for meg og :forvirret:

Aaaner ikke hvorfor. Og etter det jeg kan huske ihvertfall, så var det ikke verken det ene eller andre med nakenhet/intimitet når jeg var liten.

Litt rart.

  • 1 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hvor finner man fellessauna i damegarderoben på offentlige bad og sån? Hva er spesielt med når man dusjer sammen?

Skrevet

Har ingen komplekser med å være naken sammen med min kjære. Det varierer om vi har sex med lyset på eller av. Det hadde ikke gjort meg noenting om han kom inn på badet mens jeg dusjet, hadde sikkert bare blitt tent av at jeg stod der i en sårbar posisjon ovenfor han :fnise:

Men sånt som fellesauna og strender er ikke noe for meg.

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Hva slags forhold har dere til nakenhet?

Har et naturlig forhold til nakenhet

Kan dere sprade nakne rundt hjemme, eller fortrekker dere dempet/ingen belysning i avkledd tilstand?

Pleier ikke å gå veldig mye naken rundt hjemme, men det gjør meg heller ingen ting. Soler meg naken i hagen hvis det er sol og varmt.

Hva med fellessauna? Går dere gjerne dit?

Har vært i fellessauna mange ganger, og det er bare koselig.

Kjæresten min vil gjerne at vi skal gå dit sammen, men jeg liker ikke tanken på å kanskje treffe kjentfolk (fra jobb, f.eks) der. Hjemme har jeg ikke noe problem med nakenhet, selv om jeg foretrekker at lyset ikke er for grelt.

Har selv møtt en kollega fra en annen avdeling på naturiststranden, og ble umiddelbart veldig flau. Men kort etter tenkte jeg på at det jo er likt for oss begge. Har møtt henne igjen mange andre ganger der (på Huk), og da har vi hilst hvis vi har sett hverandre. Samboeren min møtte også en kollega, og det gikk også helt fint. Det er vel bare hva man gjør det til selv, tenker jeg

Vil gjerne høre hvordan dere ser på dette!

  • 4 år senere...
Skrevet

At man treffer bekjente på naken-Huk, viser jo bare at de er like oppegående som deg selv.

Man soler seg da ikke med klær.

Jeg var ny i Oslo, og traff selvsagt ingen kjente på naken-Huk, de første årene.

Etter noen måneder, så traff jeg noen kjente, og det er da bare hyggelig.

Ingen av oss maser noe om det til andre, men det virker nesten som det er like mange på naken-Huk,

som på bikini-Huk.

Anonym poster: 0f156513f5a0fbbaeba6a40cbece3456

Skrevet

Naken hjemme, med eller uten dame er uproblematisk. Men ville nok ikke ha gått på fellessauna eller nudiststrand, hverken med eller uten dame.

Skrevet

Liker å være naken, jeg! Kan godt være naken hjemme hele dagen om jeg har en sløvedag, og tar gjerne av meg alle klærne når jeg kommer hjem fra jobb. Samboeren min også. Det er naturlig for oss å være nakne rundt hverandre, også uten at det er i en seksuell setting. Vi kan finne på å si "nå synes jeg du har litt mye klær på" bare for at det er godt å slappe av med en film hud mot hud.

Nudiststrand i Norge ville jeg nok aldri funnet på, ikke av redsel for å møte noen kjente (de ville jo isåfall vært i samme situasjon), men fordi strandliv i Norge ikke er min greie. Saunaer er heller ikke noe jeg har for vane å besøke. Men er ikke brydd i sammenhenger der jeg må være naken blant andre, som feks. ved dusjing eller legebesøk.

Skrevet

Liker ikke å gå naken når jeg er alene engang. Fryser dere ikke?

Skrevet

Har ikke noe problem med å være naken. Går gjerne på Huk og slapper av med en bok og sol.

Fellesbadstu gjør meg ingenting. Syns det blir bedre stemning med kvinnfolk i rommet, mye av samme årsaken som at jeg foretrekker forum med blanding av kjønn, folk tar seg litt mer sammen og standarden for oppførsel blir høyere syns jeg. En og annen vattnisse vil det alltids være, sånn er det i verden, kan ikke unngås.

Kan godt gå naken hjemme, men stort sett er boxeren på fordi det er mest komfortabelt å ha stellet liggende rolig på plass.

  • Liker 1
Skrevet

At man treffer bekjente på naken-Huk, viser jo bare at de er like oppegående som deg selv.

Man soler seg da ikke med klær.

Jeg var ny i Oslo, og traff selvsagt ingen kjente på naken-Huk, de første årene.

Etter noen måneder, så traff jeg noen kjente, og det er da bare hyggelig.

Ingen av oss maser noe om det til andre, men det virker nesten som det er like mange på naken-Huk,

som på bikini-Huk.

Anonym poster: 0f156513f5a0fbbaeba6a40cbece3456

Jeg har hatt tre lengre jobber og tilfeldig truffet folk fra alle tre stedene nakne på Huk. Jeg har også vært med i en del kirkemiljøer og truffet mange folk derfra, hvorav flere (både kvinnelige og mannlige) prester og menighetsrådsmedlemmer. Når man blir litt eldre (over 25-30) så er man tryggere på seg selv og det er ikke lenger noen "big deal". Jeg har alldri opplevd at noen har synes det har vært flaut å møte meg hverken på stranda eller etterpå. (Riktig nok var det ei som var opptatt av at jeg ikke måtte fortelle det til broren hennes. Jeg tviler på at broren ville reagert negativt. Jeg tror mange har en svært overdrevet negativ oppfattelse av hvordan andre vil reagere. Jeg har selv alldri fått en eneste negativ reaksjon.)

Anonym poster: ff958ccddfea1c9741bc29eec297028b

Skrevet

Har ikke noe problem med å være naken. Går gjerne på Huk og slapper av med en bok og sol.

Fellesbadstu gjør meg ingenting. Syns det blir bedre stemning med kvinnfolk i rommet, mye av samme årsaken som at jeg foretrekker forum med blanding av kjønn, folk tar seg litt mer sammen og standarden for oppførsel blir høyere syns jeg. En og annen vattnisse vil det alltids være, sånn er det i verden, kan ikke unngås.

Jeg er enig. Jeg synes det blir bedre miljø med blanding enn med bare kvinner elelr bare menn.

Anonym poster: ff958ccddfea1c9741bc29eec297028b

Skrevet

Møter stort sett folk med høyere utdannelse, mer tolerante, og ikke så gammeldags på naken-Huk,

sett i forhold til VG-oppdratte folk på bikini-avdelingen.

Det er egentlig største fordelen. Ikke mye støy og hyling.

At man får sol på helt nye steder, og sval vind overalt er bare et tilleggsgode.

Ingen er kroppsfokusert.

Alle ungjenter med komplekser, de ikke har noen grunn til å ha, burde ta seg en tur.

Så fikk de seg en psykologisk opptur.

Anonym poster: 0f156513f5a0fbbaeba6a40cbece3456

  • Liker 1
Skrevet

Det er ingen tvil om at det på nakenstranden er mye større toleranse og raushet for at kropper er forskjellige. Du er velkommen og blir akseptert med den kroppen du har.

Samtidig er det er mye mindre seksualisert stemning, det er fullstendig fravær av gjester som vagler seg opp på utstilling med badeantrekk som skjuler og fremhever på seksualiserte måter.

Toleransen for seksualisert atferd er på den annen side svært liten. Du er nærmest garantert mot uønsket seksuell oppmerksomhet, det blir umiddelbart reagert på. Ulempen er at også atferd som kan misforstås som seksualisert, kan bli misbilliget. Tar du en runde på stranden for å se om det er noen kjente der, kan det bli misoppfattet som uønsket atferd.

Det har aldri falt meg inn at det skulle være pinlig å møte slektninger, naboer, kolleger eller andre bekjente på nakenstranden. Hvorfor skulle det være pinlig?

Anonym poster: 34499ad4ef83c7cc063161a87cbac2e8

  • 5 uker senere...
Skrevet

hei!

Har et avslappet forhold til nakenhet og går gjerne rundt naken hjemme.

Naturiststrender er helt klart å foretrekke fremfor vanlige strender. som mange andre skriver er det ofte mere avslappet stemning der og ofte hyggelige folk. Deilig å kjenne sol og vind på hele kroppen.

Paradokset er at ingen venner vet om dette. Hadde ikke hatt noe i mot å gå på nakenstrand sammen med venner, men littt vanskelig å fortelle det da man aldri helt vet hvordan folk reagerer. Det er bare å lese innleggene her på forumet så ser man mange rare holdninger til naturisme.

  • 8 måneder senere...
Skrevet

Paradokset er at ingen venner vet om dette. Hadde ikke hatt noe i mot å gå på nakenstrand sammen med venner, men littt vanskelig å fortelle det da man aldri helt vet hvordan folk reagerer. Det er bare å lese innleggene her på forumet så ser man mange rare holdninger til naturisme.

"Blir du med å bade?". Ja, sier de. "Ja, vi stikker ut på naken-Huk", sier jeg.

Noen blir litt stressa, og spør: "Soler du deg der?. "Ja, må da det, hvis jeg ikke skal bli full av hvite striper"

Etter noe tullprat, finner jeg fort ut om den eller den venninnen er klar for en tur ut på Naken-Huk.

De fleste har litt lyst, og blir med, og de blir faste kunder.

Noen får jeg bare ikke med, og sier til dem at vi bare tulla.

At man soler seg naken er fortsatt ikke noe man sier til onkel og tante.

Uff, mange måneder til nakensesongen.

Anonymous poster hash: 0f156...456

Skrevet

Naken så mye som mulig, kona og. Fortrekker nakenstrand. Sauna er litt stress, for jeg synes det er unaturlig med kjønnsdelt sauna og misliker å ha klær på meg i Sauna, så det blir ikke så mye.

Ungene er ikke der enda, men er jo vant til det.

Skrevet

Jeg elsker å være naken, og er det hjemme rett som det er! Så lenge det er varmt nok til det da :)

Fellessauna hadde ikke vært noe problem for meg, når jeg bodde hjemme i Norge var jeg i (kjønnsdelt) nakenbedstue rett som det var.. Det er ikke vanlig her jeg bor nå da..

Samboeren min er også naken en del, men ikke like mye som meg. Han har et litt mer anstrengt forhold til kroppen sin enn det jeg har til min.

Vi sover også nakne så lenge det er varmt til det.

Vi har ikke barn da, tror kanskje tilværelsen kommer til å bli litt mer påkledd når/om det blir barn i hus... Men hvem vet! :)

Skrevet

Hva slags forhold har dere til nakenhet?

Kan dere sprade nakne rundt hjemme, eller fortrekker dere dempet/ingen belysning i avkledd tilstand?

Hva med fellessauna? Går dere gjerne dit?

Kjæresten min vil gjerne at vi skal gå dit sammen, men jeg liker ikke tanken på å kanskje treffe kjentfolk (fra jobb, f.eks) der. Hjemme har jeg ikke noe problem med nakenhet, selv om jeg foretrekker at lyset ikke er for grelt.

Vil gjerne høre hvordan dere ser på dette!

Jeg ville ikke ha kledd av meg foran tilfeldige folk. Hvorfor vil han at dere skal gå dit sammen?

Anonymous poster hash: 5369c...db9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...