Gå til innhold

Dere som sliter litt med å bli gravid


*Heidi*

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt av flere at selv om de ble gravide forholdshvis fort med først mann, så har de slitt mye med nummer to... Stemmer dette hos dere? Skal begynne prøvingen av nr 2 snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja.. Vi brukte 9 pp på nr 1. Nå er vi i pp 7 og venter spent..

Har testet med el-tester denne gangen, men de er blendahvite så jeg er litt engstelig..

Lykke til med prøvingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 5 pp med nummer en, men han er snart 14 år.........nå er vi inne i 10 pp (men har en MA i januar).

Kanskje det kan ha noe å gjøre med at man er stressede småbarnsforeldre som oftest når man prøver på nestemann?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ingen regler for dette. Med første barn ble jeg gravid etter 6 mnd prøving. Nr to var et "uhell" - skulket prevensjon EN gang - ut fra den tanke at det tok 6 mnd å bli gravid første gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en jente på snart 5 år. Vi har prøvd i nesten 2 år og jeg har vært gravid 6 ganger, men mister med en gang. Alle prøver er fine av meg. Mannen har litt lite sperm, men tydeligvis nok. Men jeg har fått en kronisk sykdom siden sist, så jeg vet ikke om det kan være grunnen.

Vi har uansett bestemt oss for adopsjon, så forhåpentligvis får vi barn på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dere som har brukt lang tid på nestemann, brukte dere noen el test av noe slag, regnet ut eller noe? jeg har en pearly som forteller meg når jeg har el.. så jeg håper det går fort! Det gikk fort med første mann men av en eller annen grunn har jeg en dårlig følelse med denne.. det ligger i familien så det er vell derfor.. pluss at mange sliter med andre mann, har jeg en følelse av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr. 1 ble jeg gravid på første forsøk. Nå har vi prøvd i 18. mnd på nr.2. Ble gravid nå i januar på første pergo-kur, men mistet dessverre i uke.7. Så nå er det påen igjen med en ny kur når jeg får mensen tilbake. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke svare for meg selv, men en kusine av min mann brukte evigheter paa aa faa nummer en (maatte ty til IVF), men har etterpaa faatt tre stk (!) i rask rekkefoelge, uten noensomhelst hjelp. Saa jeg tror ikke det er noen automatisk logikk i at det er vanskeligere aa faa nummer to. Paa den andre siden er mange kanskje slitne naar de har smaa barn og er dermed mindre opplagt= mindre sex?

Kanskje det noen ganger gjoer at det kan ta lenger tid aa faa nummer to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paa den andre siden er mange kanskje slitne naar de har smaa barn og er dermed mindre opplagt= mindre sex?

Kanskje det noen ganger gjoer at det kan ta lenger tid aa faa nummer to?

Stemmer nok ikke her, nei :riste:.

Ja, kanskje da poden var rundt året var det lite sex, men han var to år da vi begynte å prøve på nr. 2. Da var jeg både opplagt og klar til en til. Og sex har vi da hatt mere nå enn den gang da han ble unnfanget, faktisk ;) .

Jeg må bare få tilføye at jeg har vært gravid, men mistet tidlig. Sist gang jeg var gravid var i august i fjor, da mistet jeg i uke 6.

Så det er ikke det at vi hverken har sex, eller mangler el etc.

Nå har jeg selvsagt svart bare for oss, det kan nok være mange grunner til sekundær infertilitet.... Her er det iallefall ikke funnet noe feil ennå, så får vi se hvor vi ender opp hen (kanskje IVF......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen kom litt overraskende på oss ;) og nummer to har aldri meldt sin ankomst selv om vi har forsøkt i 6 år. Har vært til en del oppfølging men aldri "kurer". Har slått oss til ro med at vi har et friskt og flott barn og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er jo tydelighvis mange som sliter med nummer to.. er veldig spent på hvordan det blir med oss.. mamma fikk aldri nummer to :tristbla: Blir spennende, skal begynne på neste el!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, det er jo tydelighvis mange som sliter med nummer to.. er veldig spent på hvordan det blir med oss.. mamma fikk aldri nummer to :tristbla: Blir spennende, skal begynne på neste el!

Ønsker deg masse lykke til! :)

*krysser fingrene for at det klaffer raskt for dere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg stressa for dette med nummer to enda da, men ei venninne av har holdt på i over 3 år før nummer 2 satt. Nummer 1 satt på første forsøk etter pilleslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...